V! de la victorie?

Standard

Vesti bune. Fooarte bunee! Pentru mine, desigur.

Vara trecuta am fost cam necajita ca am ratat vacanta la Sovata din pricina ca toamna a dat navala prea repede. Dar Dumnezeu, vazand ce fata cuminte am fost si cum multumesc eu tuturor mai ca Maica Tereza, m-a avut in vedere si m-a recompensat. Si-a zis: Adelina, te scot in lume sa vezi si tu cum e pe la altii, sa te mai culturalizezi, sa vezi cum miroase occidentul. Eu, repede: Gata, Sefu’, ma trimiti la Varna? Ca eu numai pana acolo am fost…

Cand colo ,Bunul de El ma trimite la Verona! Da, stiu c-a murit si Romeo si Julieta, nu mai pot sa fac nimic pentru ei si sa le bag mintile in cap… Dar ceva oi face eu pe-acolo ca nu degeaba plec in misiune.

Adevarul e ca plec intr-o „vizita de lucru” la cel mai mare spital din provincia Veneto. O vizita scurta, muuult prea scurta, de numai 4 zile. Da’ bun si bronzul, nu?Nu stiu exact ce e pe agenda de lucru, pe mine ma intereseaza in mod special maternitatea de acolo, cea care anul trecut a luat premiul „Prietenul copiilor” pentru cea mai performanta maternitate europeana. Va dati seama cam cum o sa-mi „puta” maternitatea mea cand m-oi intoarce?

Acu, cu riscul de a ma face de ras (iar!) recunosc ca e prima mea iesire in afara si primul drum cu avionul. Pe aeroport am tot fost dar dincolo de poarta de imbarcare n-am trecut niciodata. Ceva emotii am, nu zic nu, dar nu recunosc nici moarta. As fi fost mai linistita daca ne-ar fi dat si parasute la urcarea in avion dar mi-am luat totusi ceva masuri de siguranta, mi-am luat o geaca mai larga si cu gluga sa se umfle in cadere si sa amotizeze le impact. Si-o sa am grija sa nu ma asez pe aripa, ca locurile alea sunt cele mai expuse…Asa ca nu va mai intreb ce se face cu haina la urcare in avion, oricum nu intentionez s-o las la garderoba!🙂

Dar daca aveti alte sfaturi sa-mi dati referitor la calatoria cu avionul sau cu ce as putea face la Verona v-as fi recunoscatoare. Numai s-o faceti asaa, chipurile in gluma, sa nu se prinda lumea ca-s novice. Va dati seama ca pe aeroport o sa ma uit intai ce fac ceilalti da’ o s-o fac relaxat, cu un aer de superioritate, un fel de „hai, mai, amaratilor, treceti voi in fata, ca eu sunt deja plictisita de rutina asta…”

Ce coincidenta stranie! Pana acum n-am calatorit decat la Varna, locuiesc la Valenii de Munte, acum plec la Verona si, cu putin noroc, poate si la Venetia. Iar in primavara visez la o excursie la Viena. Numai in viata mea. Poate-i doar inceputul,urmeaza Vondra, Varis, Vadrid…Voma nu!🙂V

gheorghe-calatoreste-cu-avionul_poze_haioase_prietenas.ro_1-600x511

56 responses »

  1. Avionul este cel mai sigur mijloc de zbor. Nu au fost incidente aviatice pe cursele europene de 5-7 ani ( sau sa spunem, ultimul incident a fost cu avionul oprit sa il dea jos pe Gerald Depardieu care s-a pisat intr-o sticla), ostentativ.
    Recomandari: la bagajul de mana, ai restrictii. Fie o poseta/rucsac incapator, fara metale gen forfecutz, feon, forceps, lichide, cel mult 2-3 acadele, ca o sa te ajute la aterizare. Si in rest iti face semne stewardesa.
    P.S. sa iei un plic cu ceva banutzi spaga la pilot, cand urci.

  2. Verona oras frumos Un Brasov la scara mare Sfaturi Aprat foto bun cu multsa memorie G la tine si baterii bune si multe. O sa vezi Verona cand ajungi acasa dupa poze Sa ai bani multi si sa pleci cu lucruri putzine ca ai ce cumpara acolo Daca ai aijuns sambata si duminica nu o sa vezi nimic O sa mananci si o sa bei vin. Clima este ca la Valeni un pik mai cald la fel si relieful In avion te descurci si depinde cu ce cursa pleci. Sa nu te pierzi de card Atentie la bani, sa ii tii in mai multe locuri Este bine sa nu bantui singura ca mirosi a fraier de la 1Km Fara prea multe bijuterii la tine ca nu te duci sa te maritzi O sa umbli mult si nu este rau sa ai ceva sport Parada modei o faci la Ploiesti Iti tre multa voie buna si sanatate. Cand pleci sa iti faci asigurare medicala si sa incarci tel cu bani ce sa iti mai spun…ca vreauuuu si iooooo! Sa ocolesti aplaudacii
    App de Ve, se spune ca toate fetele ajung Ve cand stau in cor si cu picioarele in Ve

  3. Ei, mă foarte bucur că 4 zile vei munci la Verona!🙂 Ocazie perfectă să inaugurezi drumuri europene.
    Vezi că nu-i vrăjeală? Ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să ți se-ntâmple. Și mie la fel mi se. Tot timpul.
    Să ai o călătorie de-a dreptul minunată, da?🙂

  4. 🙂 Sa-ti povestesc de ce au fost impresionati cel mai tare copiii mei cand au fost la Verona?
    De statuia Julietei. Nu, nu de frumusetea statuii, ci de faptul ca exista un obicei, sa te pozezi cu mana pe sanii Julietei. Asa ca de atata pozat, sanii Julietei sunt…albi, atat de bine s-au lustruit.🙂🙂🙂

    • M-am interesat si eu de obiceiurile locurilor si stiam superstitia cu Julieta. Oare se transmite si prin intermediari, cum e cu zgaltait coliva la parastase cand cei din spate se ating de cei din fata daca nu ajung personal? ca sa stiu ce ma asteapta cand ma intorc…🙂

  5. In primul rand, nu mi se pare o rusine ca nu te-ai nascut cu avion la scara. Putini sunt acesti oameni in lumea asta. Asta inseamna ca e normal sa intrebi pe altii ce si cum sa faci, sau sa te holbezi pe la altii. Cred ca zborul cu avionul va fi o experienta interesanta.
    Distractie placuta!🙂

    • Avion la scara n-am avut dar am in schimb, in gradina o parcela a carei destinatie viitoare e de punct de aterizare pentru ozeneu; sau macar pentru elicopter daca ne mai intelegem la pret.🙂 N-am emotii desi as putea sa pariz ca macar o patanie pe aeroport daca nu in aer tot o sa am, ca sa nu ma plictisesc.

  6. Mie atat de mult mi-a placut sa zbor cu avionul incat nu m-ar deranja sa zbor non stop !😀

    Nu imi pot da seama de ce e lumea ingrozita de zborul cu avionul… e totusi cel mai sigur mijloc de transport din lume si pe plan mondial lumea moarta in accidente aviatice este in numar mult mai mic decat mortii in accidente auto dintr-o singura tara medie ca marime !

  7. Adelina, am fost la Rrrrr… oma. Poate că de-atunci m-am învăţat să mârâi.
    Dar lasă-l pe pilot să-şi facă treaba iar tu bucură-te de viaţă. E doar o altă experienţă de a pierde pământul de sub picioare. Şi e fain, ca atunci când te laşi la mare să te ţină apa.
    Aşa… ce vroiam să mai zic?!? A! Da! Soarele tău a plecat în căutarea lunii sale, deci e normal să mai rărcească printre stele o perioadă. El e născut pe 11, eu pe 15…😉

    • Poate tu te lasi la are sa te tina apa da’ eu nu pot sa fac pluta nici sa ma omori, cum simt ca ma gadila apa-n urechi cum ma duc la fund! Nu stiu ce fac cand ma gadila norii in urechi…🙂
      Deci a fost ziua ta, Scorionule! La multi ani si numai ganduri bune (daca se primesc si retroactiv)

  8. May , may ce plimbareata esti! Brava la matale….si de ti-o pute sau nu la intoarcere , parca mai conteaza? Sa arunci si tu un banut pe la fantanile alea italienesti….sa iti pui o dorinta , colea…😀
    Cat despre treaba cu zborul…ete , am un coleg care lesina inainte de zbor…atat de frica ii este si ca sa poata zbura , totusi , ia extraverale si de astea , ca cica cu bautura nu tine , ca nu s-a imbatat oricat a baut…asa de frica ii este…deci , ori pilule ori shoturi scurte de peste 40 de grade..😉

  9. 20 de kile maxim, de toate alea, la bagaju` de cala. O gentuta mica de mana cu minimum necesar ( nu-mi spune…🙂 fara sticle si recipiente gen spray pe care le iei cu tine ca bagajde mana. Haine lejere si incaltaminte fara toc cui, poate doar la intalnirea de seara, eventual. Pe strada haine cat mai lejere si adidasi. Ai de cutreierarat mult si tare nu te vad bine. Aparat foto bun cu acumulatorul incarcat in permanenta. Nu da bani pe toate prostiile. Le gasesti si aici🙂

    • Cand ai zis 20 de kile deja ma speriasem, ma gandeam cum sa ma ambarc pe sferturi!🙂
      Am luat la cunostinta dar tare mi-e ca n-o sa am timp de colindat, cica aia vor sa bage scoala-n noi la greu, ca e instruire profesionala, nu excursie de agrement. Daca-i pe-asa, de-a naibii, o sa ma plimb pe scarile rulante din spital pana-mi dau kilometrajul peste cap!🙂

  10. Ah, macar cateva ore daca ajungi in Venetia va fi MAGIC! Am fost de doua ori la Venetia, ne-am indragostit de ea total. O iei la picior de la Piazzale Roma unde te lasa autobuzul…si mergi, mergi pana lesini. Mergi prin alte secole. E magic!

  11. Uitam esentzialul
    Daca la statuia Julitei unu ase ca mine vrea sa compare rotunjimile tale cu statuia si tu te nervezi si vrei sa-i zici ceva de dulce, sa nu o faci in graiul nostru. Pana pleci invatza injuraturi unguresti sau chinezesti

  12. Eu personal tin minte din Verona anului 1994 in mod special,
    a) pizza
    b) pantofii trecatorilor,
    ambele de o calitate exceptionala, care pe mine la vremea aia venind dinspre tarile scandinave via Germania catre Italia, zau, m-au impresionat asa de tare, ca efectiv nu-mi venea sa cred ce lux e acolo !

    • Mai tin minte si balconul lui Julieta, (din Romeo si Julieta), ca nu ne-a lasat mama sa mancam pzza pana nu am mers la balconul lui Julieta, si tin minte ca mi s-a parut chiar ff usor accesibil din strada, nu era ff greu sa te poti catara in el.

  13. Foarte bine!
    Fara sa stiu despre ce e vorba (am citit mai intai primul articol) iti recomandam o mica vacanta. Ceva care sa te scoata din rutina si stresul de la spital.

Lasă un răspuns

