Ca la carte (leapsa)

Standard

poza-pisica-haioasa-intelectuala-cu-ochelariE aproape dimineata, mai am putin si termin garda deci e momentul cel mai potrivit pentru o leapsa. Una pe care am vazut-o pe la multa lume dar pe care eu am primit-o de la Rudolph. Si cum Rudolph nu m-a mai onorat de mult cu o astfel de provocare nu pot s-o refuz. Mai ales ca e despre carti si lectura.

Deci sa-mi pun ochelarii pe nas, sa-mi iau alura de intelectual rafinat, chit ca nu ma vede nimeni dar sa intru in atmosfera si sa-i dau drumul.

1. Prima mea amintire cu mine citind.

Habar n-am, cred ca m-am nascut cu drag de lectura dintr-o viata anterioara, asa ca probabil primele litere citite au fost cele de pe frontispiciul maternitatii. Ce-mi aduc sigur aminte e best-sallerul ala colorat cu „Martinel invata ABC”.

2. Prima carte pe care am citit-o si recitit-o.

Nu obisnuiesc sa recitesc, dar prima carte pe care am devorat-o din scoarta in scoarta de doua ori si „la foc automat” a fost Shogun. Asta era prin vremea celebrei zicale Nu-i masina ca lastunu’ si nici carte ca shogunu’

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui s-o citeasca.

Oricare din cartile lui Jules Vernes. Si Codul bunelor maniere.

4. Locul preferat de citit.

Oriunde, mai putin in baie sau la masa. Nu-i inteleg pe cei ce stau cu  cate o carte intr-o mana si cu hartia igienica sau furculita in cealalta. Dar ma simt mai bine stand in pat si cu veioza aprinsa, sa stau comod si sa rumeg pe indelete fiecare idee.

5. Accesorii obligatorii in timpul lecturii.

In copilarie era lanterna fiindca citeam noaptea, pe ascuns. Acum, ochelarii de vedere. Si pixul, fiindca fac notificari si subliniez paragrafe intregi.

6. Numarul cartilor de pe lista mea de lecturi viitoare.

N-am avut niciodata lista, nici macar pe vremea lecturilor obligatorii din scoala. Pe atunci citeam tot ce-mi pica in mana, acum cred ca are cineva din astral grija  sa-mi scoata in cale lectura potrivita la momentul potrivit. In prezent am vreo 4-5 carti proaspat achizitionate dar nu stiu cand le-o veni randul la citit.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau cumparat-o.

Fiindca sunt la serviciu iar cartile sunt acasa nu pot sa spun exact cum se numesc. Dar sunt toate despre globalizare, servicii secrete si Noua Ordine Mondiala.A, am mai primit la Verona o carte despre profilaxie si vaccinari la copil dar e in limba italiana deci probabil n-o voi citi, numai o sa ma uit pe poze.🙂

8.O carte care mi-a schimbat viata intr-un fel.

„Programul Terra” de Toni Victor Moldovan, o interpretare a Bibliei din punct de vedere al medicinei si geneticii.

9. O carte care-mi place dar care pare sa nu-i placa nimanui.

Tot ce citesc in ultimii ani imi place, ma lumineaza spiritual dar sunt convinsa ca nu place majoritatii. Am renuntat la beletristica, acum caut numai informatii si explicatii deci pentru multi e o lectura ciudata si deloc placuta.

10. O carte care nu-mi place dar pe care lumea pare s-o aprecieze.

Refuz sa citesc Paulo Coelho numai fiindca e la moda! Si n-am putut niciodata sa-l citesc pe Sadoveanu.

11. O carte care ma intimideaza.

Istoria Romanilor de Constantin C. Giurescu. Si orice carte de istorie adevarata!

12. Trei dintre scriitori mei preferati.

N-am preferinte si nu citesc in functie de autor ci de subiectul cartii.Unul as putea fi eu dar inca n-am editat nimic si blogul nu se pune(da, ma, sunt modesta, stiu!)

Acestea fiind spuse si facandu-ma de ras cu lecturile mele limitate din ultima vreme las leapsa sa pluteasca in eter la dispozitia oricui vrea s-o preia.

 

20 responses »

  1. 1. Ziarul. La vârsta de 5 – 6 ani, că a fost ambiția de învățătoare a mamei să citesc perfect înainte de a merge la școală. Drept urmare, în clasa I m-am plictisit de moarte.
    2. Nu mai țin minte. Cred că am cărți pe care le-am citit și de 10 ori. Un exemplu este chiar “Șogunul”, dacă tot ai pomenit de el.
    3. După cum se exprimă tinerii din ziua de azi, cred că o lectură obligatorie ar fi reprezentată de Gramatica limbii române.
    4. Fotoliul din bucătărie și, acum de când am expediat biblioteca la Suceava, biroul de calculator. Am trecut la biblioteca electronică. Chiar vă recomand un site de excepție, unde o mână de oameni fac o muncă excepțională în folosul celor mulți.
    http://romania-inedit.3xforum.ro/topic/83/Carti_in_limba_romana/
    Eu am dat jos peste 4000 de cărți în format electronic. La unele mai trebuie lucrat dar altele sunt adevărate capodopere în ceea ce privește modul de prezentare, coperți sau desenele din interior.
    http://romania-inedit.3xforum.ro/post/377445/1/B_O_altfel_de_E-CARTE/
    5. Accesorii în timpul lecturii ? Acum sunt ochelarii. În copilărie cred că era o carte, destul de mare ca format, ca să acopere cartea pe care o citeam de fapt. Recunosc nu am acceptat niciodată cenzura impusă de mama sau de învățătoare (profesori) referitoare la alegerea tematicii cărților în funcție de vârstă. Citeam “Răscoala” lui Rebreanu în clasa a III – a, „Omul de aur ” – Jokai Mor în clasa a IV – a și tot așa.
    6. În viitor ? Tot ce îmi cade în mână, mai ales acum, când s-ar putea spune că am tot timpul din lume.
    7. Martin, George R.R – Seria Cantec de gheață și foc.
    Suzanne Collins – Jocurile foamei.
    8. O carte mi-a schimbat viața ? Nu, cred că lectura, în general, mi-a schimbat viața.
    9. Pas.
    10. Pas.
    11. Dicționarul Larousse.
    12. Nu pot să răspund. Poate să-mi placă doar o carte a unui autor sau mai multe. Nu am preferințe.

    P.S. La mulți ani, România !

    • Subsemnata, dau marturie ca Nashu citeste si-n sculare si-n culcare, si-n baie si-n bucatarie! De cate ori vine la noi scutura toata biblioteca de praf desi nu cred ca i-a ramas vreo carte necitita, poate doar Biblia si Ceaslovul.🙂
      Deci sa ne dam in continuare ‘telectuali si sa nu vorbim de cartile de septic si 66!
      Ai bagat doi „pasi”? cred ca erau in pas de defilare in amintirea parazilor de altadata.🙂

      • E extraordinar ce aproape sunt si eu de stilul raspunsurilor lui doru, cu singura diferenta ca lamine nu a existat asa cenzura deosebita din partea nimanui pe care sa o fi remarcat eu, desi desigur nici nu aveam acces la cine stie ce chestii deosebit de controversabile plus chiar daca mie imi recomandau profesorii sau mai tarziu chiar si colegii carti, eu nu luam asta chiar ff serios,adica nu consideram ca erau chestii obligatorii, ci mai mult asa niste sfaturi consultative, asupra carora aveam eu libertatea deplina de a ma decide daca sa le dau curs sau nu….si de obicei nu le+am dat curs mai niciodata oricum !Dar stiu ca inainte de 13 animie mi+au recomandat si mama si tata carti,dar ei zau mereu imi recomandau numai carti bune si perfect adecvate mie….eu mereu i-am considerat pe parintii mei mult superior competenti mie asa pe mai toate domeniile,si eu doar alergam asa sa tin pasul cu ei…si acum de altfel masimt cam in aceeasi pozitie ca s atunci cand aveam 8 ani !

  2. „”“Programul Terra” de Toni Victor Moldovan, o interpretare a Bibliei din punct de vedere al medicinei si geneticii.”” aaaa si eu vreau!!! daca-l pun pe taica-mio sa faca sapaturi, o gaseste de cumparat? 😀

  3. 1. eu, citind „harap-alb”- 60 de pagini in editia din dotarea familionului. mi-a luat 3 seri. (probabil1/2-1 ora pe seara). prin clasa a ii-a. ai mei nu m-au invatat sa citesc inainte sa merg la scoala (si nici in timpul cls I) tocmai ca sa nu ma plictisesc.🙂
    2. o editie prescurtata de la ‘heidi, fetita muntilor”. am primit-o la sfarsitul clasei I. am recitit-o de atat de multe ori ca aproape puteam s-o recit. (ulterior, adult, major si vaccinat, studenta, am gasit si cumparat editia intreaga; daca ati vazut vreodata o zaluda de 20 de ani, citind in pauzele dintre cursuri, in mijlocul amfiteatrului, „heidi”, sigur eram eu; indiferent de an/universitate/specializare ma indoiesc c-a mai fost cineva sa faca asta :)).
    3. aaaa. nu pot sa aleg. mai multe: mary poppins, legendele olimpului, mai multe romane de jules verne, singur pe lume. asta ca sa nu intram in cartile studiate in scoala. aaaaaaaaaaa, si preferata mea, ever, „toate panzele sus!”
    4. pe canapea. inainte era patul, dar acum lumina din dormitor nu-i prea grozava.
    5. niciun accesoriu. nici macar ochelarii. port in permanenta lentile de contact. fara ele nici macar nu ma simt 100% treaza.
    6. n-am lista viitoare. ok, am o lista pt bilioteca, dar e mai mult orientativa. am vreo 8-9 carti cumparate care isi asteapta randul. astept sa mi se faca pofta de vreuna. (citesc in functie de dispozitie).
    7. „design yourself”- karim rashid. am primit-o acu’ doua zile de ziua onomastica. merci, d.
    9. cartile lui isabel allende. in ultima vreme am avut parte/citit numai pareri contra. in continuare abia astept urmatoare aparitie.🙂
    8. „eleganta ariciului” -muriel barbery. cumva m-a facut sa ma raportez altfel la lumea inconjuratoare.
    10. . 1984- orwell. am citit-o cumva oarecum fortata de niste imprejurari (nu 100% fortata, puteam sa aleg sa n-o citesc). nu-mi pare rau c-am citit, dar mi-a ramas un gust de „stiam eu de ce am ocolit-o mai bine de 30 de ani”.🙂
    11. la modul general: eseisitca si filozofie.
    12. isabel allende, ileana vulpescu, jules verne.

    ps. merci dorufr63 si rudolph aspirant pt link-uri. e-reader-ul meu nu e plin.🙂

    • Trimite-mi adresa de email și o să-ți trimit sub formă arhivată, minim 2 Gb de e-books. Scutești multă muncă. Eventual dă-mi câțiva autori preferați (sau cărți).
      Doru

      • multumesc foarte mult pentru oferta. in momentul asta nici eu nu mai stiu ce vreau🙂 , mai ales ca pe link tocmai am gasit „lumea disc” (dupa care am alergat 1 an de zile pe la toate bibliotecile din oras). si inca n-am facut sapaturi prea mari.🙂
        cand voi sti ce vreau, cred totusi, ca o voi ruga pe adelina, daca nu se supara prea rau🙂 , sa va transmita e-mail-ul meu. ideea de a-l publica nu ma incanta foarte tare. am avut unele experiente neplacute.

Lasă un răspuns

