Interzis pofticiosilor!

Standard

Stiu, suntem in postul Craciunului. Poate tocmai de-aia joc rolul diavolului care va ispiteste.🙂

IMG_3031Din luuunga mea preumblare prin Italia ramasese o poveste nespusa. Si m-am gandit sa v-o spun acum , sa va lase gura apa sau sa va scuturati ingretosati ca mine.

Ne-au dus organizatorii, probabil dornici sa-si laude marfa traditionala si industria locala, la o fabrica renumita de parmezan. Eu nu prea sunt consumatoare de branzeturi si cascavele iar pe parmezan jur sa nu mai pun gura cat oi trai! De cand am vazut cum se face si de cand am vazut cum il pun italienii si in ciorba nici ca mai vreau sa stiu de el. Nu-mi spuneti ca e o delicatesa, ca e un milion kilu, poa’ sa creasca si-n copac pe marginea drumului ca pe mine nu ma mai tenteaza!

Zona Veneto e renumita pentru podgorii si lactate. Ciudata asociere, nu? Daca la vinuri le dau nota de trecere, desi nu-s bautoare de vin rosu, la cascaval… ma abtin. Dar e chestie de gust, n-am eu gusturi rafinate ca restul grupului era pe spate de aprecieri laudative si nu se mai oprea din degustat. Eu am ciugulit, din politete si cu mare efort, o bucatica minuscula si am simtit-o lipita de omusor si inghesuindu-se spre iesire toata ziua.

IMG_3024Fabrica asta renumita producea Grana Padano, adica cascaval de-ala de elita. O roata de cascaval cantareste cam 20 de kilograme si se produce dintr-o tona de lapte. Si pana ajunge la comercializare sta la maturare circa 2 ani! Intelegeti pe ce imputiciune dati voi milionu’? In hala in care se pastreaza rotile de Grana Padano rafturile sunt pana la tavan si se rotesc periodic pentru a se ventila uniform, la o temperatura constanta. Mutau aia cascavalul cu macaraua precum se mutau prefabricatele pentru blocuri pe santierele comunismului…

Dupa ce am ascultat cum se produce porcaria delicatesa a urmat degustarea. PRIMG_3026 managerul de acolo (ca suna mai bine decat ghid!) s-a luptat sa sfartece o roata de-aia, s-o toace si apoi ne-a invitat sa mancam pe saturate. A fost groaznic, pedeapsa zilei! Un gust de sapun de casa si o aroma de caine imbaiat intr-o baltoaca. De ce ma strambam mai tare (delicat, cu mana la gura, chipurile tusind) de-aia venea hitlerista organizatoarea noastra si-mi baga iar platoul sub nas. Ce n-aveam eu par in nas dar si dac-am mai avut trei fire s-au dus si alea…

Dupa ce s-a terminat si tortura protocolul am fost invitati in magazinul lor , pentru cumparaturi. Daca nu s-a prabusit avionul cu atatea tone de parmezan cat au carat fetele in bagaje inseamna ca industria aeronautica face o treaba buna! Sa nu ma fac chiar de ras sau sa creada lumea ca stramosii mei or fi scotieni si mi-au sigilat portofelul am zis sa cumpar si eu cate ceva. Exclus parmezan! Asa ca am luat un pachet de 500 de grame de unt adevarat, o minunatie intr-adevar, dar care a calatorit in bagajul unei colege ca eu n-am plecat cu troler pentru shopping. Am mai luat niste cutitase si raclete pentru parmezan ca sa am de dat suveniruri.

IMG_3033Sa va spun cum triam bagajele pe banda de la Otopeni? „Asta nu-i de-al nostru ca nu-i manjit de unt, asta e de-al nostru ca pute a parmezan…”

Deci, dragilor, cand va duceti la supermarket sa va luati Grana Padano sa nu ziceti ca nu v-am spus cum se naste! Treaba voastra, banii vostri! Da’ eu zic ca mai bine vorbiti cu ciobanul Ghita de la Jina si va da ceva mai de anul asta…🙂

28 responses »

      • Dar de branzeturile olandeze ce zici? Eu nu m-am intalnit pe aici cu ceva asa de rau… mirositor. In afara de Camembert, ala de are „mucegai” pe el, dar e bun la gust si ne mirositor, nu stiu sa fi „testat” alceva! Pe la voi sunt cascavaluri olandeze? De fapt asta trebuia sa întreb prima data!🙂

  1. daca aia e imputiciune, sa vezi tu branze imputite de la francezi😀 …
    Am luat cadou, cand am fo in Ro, am pus in valiza de cala, inchise in cutii de plastic din alea ermmetrice (caserole de bucatarie), si tot mirosea (putea )prin valiza.

  2. Hai că nu-i ciudată asocierea vin, brânzeturi… Ştiu francezii (păi, da, io îs francofon, odată, demult, noi centurionii cuceream Galia) ce ştiu… vorba unuia de mai înainte yummy! Acu’, nah, nu garantez referitor la ciudăţenia descrisă de tine atât de plastic, „Grana Padano”, n-am gustat şi pt. că am încredere în gusturile tale nici nu cred că mă voi hazarda în viitor😀

  3. Dar chiar te-au tinut italienii aia nemancata pe acolo, ca in poza din avion la placare aratai asa mai implinita, si rumena, asa ca o painica buna, dar in poza asta arati cam slaba, se vede si din profil ca nu ai burtica de loc, zau, probabil erai lesinata de foame, m-am si ingrijorat la un moment dat.

    • Aliluia, zice cineva ca arat cam slaba!Rudolph, ce-ai baut de ti-a afectat vedera? ca sa stiu sa servesc pe toata lumea.🙂 Iar poza din avion e de la intoarcere, inseamna ca m-am rotunjit numai de la mirosul de parmezan.

  4. Nici înainte nu apreciam la justa sa valoare caşcavalul, dar după ce am citit materialul tău, voi mânca şi mai puţin. Dar de unde ştii ce gust are săpunul de casă?!

    • Cascavalul nostru, ala normal, e ok, mai consum si eu ocazional. Dar parmezanul lor…oroare! Sau,cum se zice „nu stie taranu’ ce-i sofranu”!
      Cand mie nu-mi place ceva si mi se pare ca-i inecacios la gust zic ca-i gust de sapun de casa. Asa zic si despre banane, ca nici de-alea nu mananc…

  5. Eu am mai auzit că parmezanul lor tradiţional (după care eu, omu’ şi piciul meu suntem topi-top) se maturează prin nu ştiu ce peşteri de pe la ei, că, deh, au peşterile alea o bacterie de fermentare care dă gustul specific parmezanului (acum câţiva ani, UE voiau să le interzică producerea acestui tip de brânză tocmai din acest motiv). Gusturile nu se discută, bine măcar că tu nu ne interzici să le disputăm.😉

  6. Despre alea italiene ştiu cam puţine lucruri. Câte ceva despre mascarpone – tare greţoasă dar ce bun e tiramisuuuu … , plus alea de pizza. Dar pot să spun că am încercat să mă rup în figuri în Franţa, mama şi tata brânzeturilor împuţite şi mucegăite. Cu toate riscurile de a părea un ţăran necizelat şi cu gusturi nerafinate am să declar că brânză ca la noi nu am mâncat niciunde.

      • Nepoții ăștia sunt belea. Tot un „che” folosea și-un nepoțel de-al meu atunci când denumea broasca țestoasă, ducând și „s”-ul mai spre „z”.

  7. la faza cu brinzele sunt din tabara cealalta!🙂 Dar tin sa-ti spun ca parmezanul este absolut inofensiv ca miros fata de alte sosete imputite din astea.
    Dar pe de alta parte, am o intrebare: telemea de oaie, deci exclusiv de oaie, iti place? Ca nu-mi inchipui cum ai putea spune ca parmezanul miroase mai rau decit o telemea de oaie veritabila …

Lasă un răspuns

