Miracol de Craciun

Standard

Daca as fi secretara personala a lui Mos Craciun (desi nu-l cred asa de fraier sa angajeze pe cineva care tateaza cu un singur deget si gaseste nod in papura la orice) oare ce as citi in scrisorile cu dorinte ale oamenilor mari si mici? Ca vor o masina bengoasa, o diva blonda si sexy, o croaziera de lux, un trenulet electric, o tableta fie pentru jocuri fie pentru potenta, o bicicleta…Ca doar n-o sa ceara cineva un upgrade de IQ sau un surplus de generozitate!

mos_craciun_animaleDar prietenii necuvantatori din jurul nostru oare ce si-ar dori? Eu i-am tras putin de limba pe ai mei si am aflat. Yeti isi dorea o idila cu o mustacioasa din vecini dar cred ca si-a satisfacut aceasta dorinta ca a lipsit trei nopti consecutiv de acasa si s-a intors in zori epuizat, insetat si cam jigarit. Aseara a dormit neintors pe scaunul de la birou doar spre dimineata framanta spatarul din piele de vinilin natural cu gherutele dar n-a apucat sa-mi povesteasca daca era un vis erotic sau un cosmar in care il alerga motanul „ala negru de respira greu al vecinilor” ca l-am dat afara fara comentarii fiindca mi-a stricat bunatate si raritate de somn.

Max visa un kilometru de carnati si un copanel-doua de pui, daca se poate montate la pozitie si in miscare pentru satisfactia de a le jumuli personal. Dar cum e analfabet si n-a apucat sa-i dea nici un semeseu Mosului s-a multumit , saracul, sa crantane mancarea lui obisnuita de la sac…

Saptamana trecuta am facut cumparaturile pentru masa de sarbatori. Dupa ce am luat tot felul de „porcarii”, adica chestii din carne de porc, am zis sa iau si ceva produse traditionale de la un magazin de profil.  Printre altele am achizitionat si vreun metru jumate de carnati traditionali, de-aia afumati in casa.Bucuroasa ca am fost prevazatoare si am evitat cozile din ultimele zile am pus alimentele in frigider.Buuun…

Azi scot carnea s-o pun la prajit in traditionalul dry-cooker, asa cum s-a pomenit din mosi-stramosi. O portionez, o condimentez, deja imi ploua in gura. Scot si punga cu carnati. Astia nu mai trebuiau condimentati ca aveau deja un praf fin de penicilina sub forma de mucegai. Nu cine stie ce, doar cat sa capete o nuanta placut-primavarateca de verde. Cum sa va spun eu, erau exact in stadiul ala in care comerciantul i-ar fi luat si spalat cu apa cu otet,i-ar fi sters bine, i-ar fi pus frumos inapoi in galantar si i-ar fi vandut a doua zi drept carnati proaspeti.Dar cum nu-s negustor si nici nu-mi fur singura caciula am decis ca marfa asta nu mai e comestibila. Dar nici de tomberon nu era.

Asa ca am prajit pentru noi alti carnati ne-traditionali iar pe cei verzulii i-am gatit in alta tigaie si i-am servit un pranz copios lui Max. Care i-a infulecat fara comentarii si apoi si-a ridicat privirea ragaind recunoscator spre cer:”Mos Craciun chiar exista!”

Sa speram ca Mosul nu se va lasa induplecat sa-i trimita in a doua zi de Craciun si o gaina din cele cateva care i-au mai ramas vecinului…

40 de răspunsuri »

      • Nah, la bile de rulmenţi nu mă bag, că am boxe mari de-alea clasice cu difuzoare babane şi magneţi cît roata carului şi nu vreau să rămîn lipit de ele. 😀

        Var şi tencuială mai lingeam cînd eram mic şi nu nimeream afişele cu Claudia Schiffer. 😆

  1. Pentru Maxul meu, spiritul Craciunului a fost o plimbare de cateva ore, prin sat . La carnatii de pe gratar nu a a avut portie, doar la oasele de pui .
    Sarbatori fericite, Adelina !

    • Pai tu ai facut Craciun cu pui? Si Maxul tau s-a plimbat singur prin sat sau l-ai insotit? Ca daca a fost singur inseamna ca-i cam haimana si daca a fost cu tine inseamna ca ati fost la colindat. Logic, nu? :))
      Sa ai zile frumoase si digestie usoara! 🙂

      • Eu am facut Craciun cu fructe, puiul si porcul nu fac parte din Craciunul meu ! :)))
        Si tie o noapte linistita ! 😀

  2. Sfatul meu este sa renunti de tot la porcarii ca nu e de glumit cu colesterolul, eu de 3 ani si ceva am trecut pe carne de pui si ma simt excelent !
    Un piept intreg de pui facut la cuptor am mancat de sarbatorile astea + 2 kilograme de cartofi copti in aceeasi tava cu puiul 😀 iar de Revelion o sa-mi fac un castron mare de salata Boeuf 🙂 si cam asta o sa fie tot !…

    La intrebarea ” Cum au fost sarbatorile astea pentru tine ? ” O sa pot raspunde ” Au fost extrem de gustoase ! ” 😀 😀

    • Nu mancam porcarii decat de Craciun, in rest suntem „avicolieni”. 🙂 Si daca nu-mi creste colesterolul imi creste glicemia, daca nu-i glicemia sunt trigliceridele, ba hemoglobina, ba calcemia… Zau ca nu vreau sa duc in mormant, la 115 ani un trup perfect sanatos! 🙂 Abia astept revelionul sa ma delectez si eu cu o salata boeuf!

    • Max e un lord pe ulita noastra: sta imbracat in hanorac, doarme pe husa de blana, bea ceai cu lamaie iar vara are umbrela de soare atasata la cusca. Deci era normal sa aibe si o masa traditionala de craciun! 🙂
      Multumesc de vizita. Fugi cand vrei pe aici, mai ales ca trebuie sa arzi calorii dupa sarbatori! 🙂

  3. Daca aflam la timp, ti-as fi trimis ceva dezinfectant, ca aveam casa plina. A luat Mihai de la un prieten niste vin care parea tuica, la cat era de tare si niste tuica despre care ai fi jurat ca era palinca. Noroc ca am fost prevazatoare si pentru mine am luat grasa de cotnari, ca altfel muream de sete de craciun. :)))))

  4. Amuzanta povestea carnatilor traditionali. Ma bucur ca Max a fost fericit 🙂
    Cat priveste crailacul lui Yeti mi-e teama ca destul de curand incepe si Snow al meu sa plece dupa fete. E inca micut dar …

Lasă un răspuns

