Darul Mosului (in capul babei)

Standard

Aleluia c-am scapat si de Craciunul asta! Il mai suport 2-3 zile pe Hrusca si pe urma comut pe simfonii.Sau pe Metalica, pe orice numai de leru-i ler si florile dalbe sa nu mai aud.

Ia sa iesiti frumos la raport si sa va laudati cu ce ati primit cadou de la Mosul! Uite, incep eu prima, sa va stimulez.

14312x5Dupa ce-am tot carcotit si dupa ce m-am simtit neglijata sau chiar abandonata de intaiul cetatean al Laponiei mi-am primit, in cele din urma rasplata. Ca daca a adus Mosul fiecaruia cate-o atentie, cate-o maslina de ren  m-a gasit si pe mine in josul listei, acolo, dupa etc. Si-a zis sa nu raman discriminata, sa-mi dea si mie ceva.

Care „ceva”  fost o mandrete de durere de cap, de-aia festiva care te loveste numai odata-n an. Am iesit ieri din tura de noapte usor avariata si cu tamplele pulsand. Ei, asa-i cand ti se zbenguie neuronii si ti se dilata materia cenusie! Am zis ca un somn bun e suficient sa ma refac si sa pot sa atac oala cu sarmale. De unde, nenica! Dupa trei ore de somn imi venea sa urlu ca Tarzan cand rata aterizarea de pe liana si dadea cu bretonul in baobab. Daca puneam capul pe perna ma durea ceafa, daca puneam perna pe cap ma durea fruntea.Si tamplele ma dureau constant, pentru echilibru. Asa frumusete de migrena numai in fundul sacului lui Mos Craciun puteam sa gasesc, cred ca era de la lichidare de stoc si mi-a dat doua portii la pret de una…

Deci am petrecut a doua zi de Craciun picata rau la asternut, in pijamai, cu fesul tras pe ochi mai ca aia de la antitero si cu un prosop infasurat strans in jurul gatului. Nu sunt foarte sigura daca era in scop terapeutic pentru spondiloza sau in scop de eutanasiere ca sa nu ma mai chinui.

Spre dupa-amiaza am capatat si un bonus: o durere de stomac fiindca nu ingersasem nimic. Asa ca am luat un pranz festiv, am ciocnit o cupa de iaurt de o felie de placinta si la desert am luat doua ibuprofene de-alea babane, de 600 de miligrame. Ca doar e Craciun, ce naiba, ne permitem sa facem risipa!

Si iar la asternut, si iar perpelit pe toate partile. Eu,tanara si nelinistita, iaurtul si mai nelinistit se inghesuia sa iasa pe unde a intrat , placinta se pusese de-a curmezisul sa-i blocheze iesirea, ibuprofenele se duelau intre stomac si esofag, tot o agitatie in patul meu!

mos craciun reni imagini animateDupa inca vreo trei reprize de somn fortat, spre seara, nu-mi mai venea  sa urlu; ma multumeam sa plang duios doar ca si lacrimile imi pareau prea dureroase. Nici vorba sa mai am energie sa-i multumesc Mosului pentru cadou.Vede el pe dracu’ la anu’! De nu i-oi imbata eu renii sa-l duca numai in zig-zag si-n lupinguri pana i s-or scurtcircuita toate sinapsele…

Bai ce Craciun frumos am petrecut! Leru-i ler! Si ibuprofenu-i apa de ploaie…

Pe la voi cum a fost? Bucurosi de daruri multe?Colebilul a fost eficient?

47 de răspunsuri »

  1. Ioiii…ti-aduse Mosu bolesnita,fata draga!😯Iti doresc sanatate multa!Hai ca mai avem putin si scapam si de Anul Nou….urmeaza Martisor, Paste….capul sus,cheptul scos si privirea-nainte,coana Adelino! 😆

  2. Vezi dacă ai scris rău de Moșu’? Ia scrie și tu de bine și poate aterizează la tine chiar de revelion. În altă ordine de idei, fă-te repede bine. Că nu-mi plac postările cu eutanasie și ibuprofen.
    Ce mi-a adus mie? Diverse și o tabletă (una adevărată, nu de colebil). Partea proastă este că trebuie să îl chem să o smulgă din ghearele concurenței. Că eu parcă nu aș vrea să mă bat pe ea cu soțul, acum la bătrânețe. 🙂

  3. Daca suferi de migrene de mai multa vreme si se intampla des, iti propun ce ma salvat pe mine.
    Acopunctura. Am suferit 32 ani de migrene ingrozitoare, am vazut stele si cercuri negre, mau jignit zeci de neurologi spunand ca nu am nimic si ca e probabil psichosomatic, mau internat de zeci de ori fara constienta, am luat toate medicamentele care au aparut pe lumea asta pentru dureri de cap…..nimic. Acum 12 ani am nimerit o doctorita care sa specializat in china care mia facut 10 sedinte de acopunctura. De atunci NU am dureri de cap decat daca am o obisnuita febra si trece cu ea . SANATATE si La multi ani !

    • Spre deosebire de tine eu nici n-am prea fost pe la doctori; sunt un pacient recalcitrant, stiu ca nu ma tin de tratamente asa ca nici nu le mai incep. Si-apoi ma consolez cu gandul ca atata timp cat te doare ceva e o dovada ca esti viu. 🙂 M-am obisnuit cu migrenele mele doar ca uneori cam dau cu mine de pamant pentru o zi-doua. Multumesc de sfaturi si sunt onorata de vizita. Multa sanatate in noul an si multa armonie la Mosie, un coltisor de rai minunat!

  4. eu te inteleg Adelinaaaa… sora mea de suferinta pe taramurile migrenelor. ca astea au asa un talent sa vina exact cand ai de predat un proiect, cand ai un din ala de ii zice mai nou dead line, cand platesti la restaurant sa petreci si tu cu sotu’ un revelion in doi sau o cina … cum o fi numai sa fie… dar cand vine de la Mos Craciun e mai cu motz. mie mi a adus o cu cateva zile inainte. s a indurat. dar mi a lasat o lene si o stare de n as face nimic. asadar si prin urmare, de Craciun am lenevit cu tupeu. am deseneat de zor si am colorat intr o veselie, profitand adica din plin de darurile primite de copil . si l am privit de drag ce frumos se inchipuie el mare bucatar in bucataria pe care si a dorit o si a si primit o. intrebare acum: cum de copiii primesc intotdeauna ce isi doresc iar noi primim oboseala si dureri de cap? probabil ptr ca tot noi alergam sa umplem tolba? Probabil…

    • Adica i-ai shutit darurile copilului sa-ti faci de cap pe taram artistic? Nu puteai sa-i ceri Mosului niste carioci si pentru tine?
      De ce primim noi dureri de cap? Fiindca avem cap, logic! Si de ce avem cap? Ca sa nu ne ploua-n gat, tot logic! :))

  5. Dau like pentru articol, dar nu pentru „cadoul” mosului cu durerea de cap. Mi-a dat si mie una, dar nu asa de mare. La mine sigur a fost de la prea multa agitatie. Asa cum spune vavaly am „lenevit” si n-am iesit din pijamale.

  6. Ehe, daca e sa ne laudam cu astfel de cadouri, sa stii ca mosul a fost foarte darnic si cu mine: mi-a adus o raceala incredibila, cu dureri si apasari pe piept, cu tuse si gadilici in urechi. :))))
    Hai, bea o tuica fierta si vei vedea ca de revelion va fi altfel! Sarbatori frumoase sa ai, vecina!

      • A, nu, ibuprofenul e sfant. Nici un medicament si nici un fel de bautura nu iti poate da senzatiile pe care ti le da el… Daca nu ma crezi, intreaba-l pe Vladen, ca si el a simtit efectele ibuprofenului… :))))

  7. Ioooi se pare ca n-ai fost cuminte deloc! Noi am petrecut frumos la Mosie apoi pe acasa cu cate o coada de crevete. Lejer, de vara. Fara porci, fara sarmale, a fost perfect. Pentru migrene (sotul meu sufera de asa ceva) recomand asta:

    http://www.ebay.com/itm/EXCEDRIN-MIGRAINE-Headache-Pain-Relief-24-Caplets-Caffeine-Sealed-NEW-EXP-2014-/251409386652?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a892acc9c

    E o combinatie de paracetamol, aspirina si cafeina. E singurul medicament cu care lui ii trece migrena.

      • A fost tare frumos la Mosie, ne-a sunat bunica-mea ieri sa ne informeze ca le face si petrecere de Revelion. Si ca dupa aia e ziua cuiva pe 2, a nu stiu cui pe 4, a ei pe 6…deci oamenii o sa o tina intr-un bairam. Noi astia tinerii o sa dormim :))))
        Crevetele a fost infulecat cap-coada (cap nu ca i-am luat decapitati) da’ asa e vorba 😀

  8. Imi pare rau ca ai „petrecut” asa :(( la mine doar ieri au ajuns cadourile, dupa cum deja stii, cu mosul nu mai vreau sa am de a face, dar cu prietenii da ! :))) Am primit doar ce aveam nevoie 😀 o luna o sa fiu fericit cel putin de acum incolo si nu ma mai satur sa le admir ! 😀

  9. Adelino Calul de dar nu se cauta la dinti. Mosu o fi incurcat listele. Intelege-l si tu . Bine ca nu te-ai bucurat prea mult de dar, asa ca de Revelion o sa fii best of. Nu imi ramane ca sa iti ureaz Sarbatori fericite cu de toate, multa sanatate bucurii si fericire tie si celor dragi. Anul ce vine sa iti fie plin de realizari !

  10. Stiu cum e durerea aceea de cap, imi pare rau. Uite….ca sa contrabalansez faptul ca n-ai avut un Craciun asa cum scrie in povesti iti marturisesc umil c-am fost inundata. Nu de placere, nu de colindatori, nu de vecinu…..de apa topita din zapada. Din mainile ignorante ale constructorului.
    Exact in ziua de Craciun.
    M-ar fi durut capul dar….n-am mai apucat, trebuia s-o ajut pe mama sa punem ligheanul in locurile special amenajate

  11. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”.

Lasă un răspuns

