In umbra cetatii

Standard

O fi din pricina varstei? O fi amocul dupa sarbatori si greata dupa piftie?…

Ca sa citez din Mamaia Sanda, o infirmiera batrana din tineretea mea, „am o nervaciune-n trup”. Si ca sa mai adaug de la mine simt ca am si multa cenusa pe suflet. Ma simt captiva. Nu arestata, nu sechestrata ci asezata de buna voie intre zidurile inalte ale unei cetati fortificate; inauntru ai sentimentul de siguranta, iti spui ca vei fi ocrotit. Dar te uiti in sus si nu vezi decat o farama de cer printre creneluri. Si nu te poti opri sa nu te gandesti cat e cerul de mare si cat de mare e lumea dincolo de ziduri iar tu ai ales sa stai ascuns in umbra lor.

55_bigIncep sa ma sufoce peretii, sa simt cum fiecare caramida e lipita de cealalta cu o farama din sufletul meu, cu o ramasita a unui vis pe care n-am avut curajul sa-l visez pana la capat. Imi vine sa deschid portile mari ale cetatii si sa ies. Cu orice risc, chiar daca va trebui sa infrunt o armata straina. Sau macar sa ies nopatea sarind peste zid, sa colind imprejur, sa numar stelele si, in zori, sa ma intorc tot prin efractie ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. O evadare de o noapte mi-ar da energie pentru zilele din captivitate. Dar nici macar in vis nu evadez…

Zi dupa zi viata trece. Si se scurge printre ziduri de cetate pustie…

 

19 responses »

  1. Pentru starile astea exista maxitaxi, tren si statiuni unde sigur mai este cineva fugit din alta cetate. Putzan rasfatz nu strica la inceput de an ca sa iti merga bine tat anul

  2. Daca esti asa serioasa dau si eu cu citate de autodezvoltare: cand nu mai vezi cerul de dincolo de ziduri cauta-l inauntrul lor. Trebuie sa fie vreo raza de soare in cetatea aia🙂

  3. Pe stil sau pe ne-stil, câteodată trecem și prin stări de-astea.
    Într-un fel sau altul, până la urmă, trecem și peste ele.
    Evadăm în afară sau înăuntrul nostru, ne izolăm sau ne amestecăm cu lumea până la pierderea identității…

  4. Deja-vu… pour mois.
    Am fost acolo, în cetate. De aici încolo, de tine depinde. Cei care au văzut cerul de „sus” vorbesc puţin şi tac. Cel mult zâmbesc… ca mine acum, când scriu aceste cuvinte.

  5. M-am uitat de vreo două ori să văd dacă nu am încurcat blogurile. Dar e aşa frumos când mai vine şi inspiraţia poeticească pe la tine… să ne mai dai din astea. Cât despre evadare… eu nu pot să îţi dau decât ceva de genul pictură, sculptură, modelaj… din astea…. dacă nu ai ce modela sunt sigură că găseşti nişte lut prin grădina udă de atâta ceaţă. Am văzut eu într-un reportaj🙂.

  6. Muzica, ciocolata si….grafitti pe gard, pe ziduri. Accepta starea. Cand apare nu prea avem ce face. Culmea- de multe ori nici cei din jur nu au ce face

Lasă un răspuns

