Esec

Standard

imagesMeniul zilei, la cererea publicului cu nostalgii de popota militara: musaca de cartofi. Binee, odata pe an merge si musaca!

Pun barabulele la fiert, perpelesc celelalte ingrediente si…fal-fal moare flacara de la aragaz! Chem echipa tehnica si se trece la schimbarea bianuala de butelie (da, stiu, asta denota pasiunea mea excesiva pentru gatit!) Aduce Sotu’ butelia cea noua si eu dau sa ma retrag discret inchizand usa.Nu stiu cum se numeste fobia de gaze dar la mine se manifesta din plin.

-Unde pleci?

-Pai de-o fi sa murim, macar eu sa scap!…

Am scapat amandoi. Dar musacaua n-a avut succes. Ba ca-s prea multi cartofi, ba ca-s prea putine oua, ba ca nu s-a legat cat s-o tai felii ca pe vremuri la cantina… Lume carcotasa, domle! Eu am gatit perfect dar sigur gazul proaspat mi-a stricat mancarea. Da’ nu-mi iau eu plita cu inductie! Sa vezi pe urma masterchef ce ma fac!…

36 de răspunsuri »

  1. sa nu iti iei. Se spala greu, daca ai apa calcaroasa – tot ce pica, ramane patat si tre frecat, daca uiti (ca mine) oala pe foc clocotind, si curge in foc, apoi fiind plita plata ajunge sa curga si pe langa mobila; a mai si facut o fisura intr-un colt…

  2. Bre, da’ pretenţios public mai ai! 😛

    Recunosc, eu prefer de departe musacaua de vinete – aia de cartofi mi se pare o imitaţie nedemnă. Numa’ că le-am uitat de mult gustu’ ambelor, aşa că ar trebui să cam tac din gură. 🙂

    Mulţi mi-au zis să-mi iau butelie, ba s-au şi oferit să-mi aducă. Nu stau io cu bomba-n casă nici să mă f… luieri ca arbitru’ la fault! 😯

    Interesante informaţiile de la arakelian, despre plita cu inducţie. 😎

    • Ba nu-i pretentios deloc publicul meu, doar ca nu-mi iese mie musacaua si pace! si m-am oferit sa fac spaghete cu sos, ca la alea ma pricep… 🙂
      Deci nu sunt singura fiinta care ar desfiinta tot ce e pe baza de gaze!

      • Nu, nu eşti singura. Mie chiar îmi face rău mirosul ăla – Mercaptan sau cum naiba-i zice – şi nu mai suport să stau în aproprierea unei flăcări de gaze.

        Pentru musacaua de cartofi cred că sînt ceva secrete. Poate apuc vreodată s-o întreb pe mătuşă-mea, dcă nu uit. Dar peste cinci minute deja uit ce-am promis. 😳

  3. arakelian, dar din cate stiu eu plita cu inductie nu se inferbanta, doar aia electrica se infierbanta si care seamana foarte mult cu cea cu inductie. Eu am incercat sa gatesc la plita cu inductie si e o inventie tare faina si din cate vad si la moda.
    Ma bate gandul sa-mi iau si eu, da mi-e frica ca daca pica curentul mori de foame sau mananci in oras. Varianta a doua nu-i rea daca nu se intampla prea des sa pice curentul.

  4. Băi, cui nu-i place să mănânce de la plimbă tava. Ce tot atâtea fițe ! În loc să zică „sărumâna”, i-a apucat critica culinară. Io le răsturnam cratița-n cap. Ia lasă-i fată să se-doape cu sendvișuri vreo lună să vedem apoi le mai stau cartoii în gât ?

  5. Lasa sa fii tu sanatoasa, ca mai incerci si altadata celebra si fascinanta musaca de cartofi! Tu care te-ai muncit acolo, ar fi trebuit sa iti aprecieze munca, dar de asa e cu carcotasii astia!

    • Ideea e ca initial am pus prea putini cartofi la fiert; dupa ce i-am suplimentat mi-am dat seama ca-s prea multi pentru tava pregatita, asa ca am luat alta tava. Care a fost prea mare asa ca a fost prea subtire compozitia… si tot asa: cand prea mult, cand prea putin! Greu , bre, cu musacalele… 🙂

  6. Sa sti ca eu te cred pe cuvant ca esti master ched si fara inductie…iar musacaua e una dintre cele mai pretentioase feluri de mancare.Eu una nu suport musacaua din cauza asta si din cauza ca imi face rau.

      • Cantitățile sunt pentru 10 porții – Atenție !

        Musaca de cartofi:
        – carne de vita cal. I = 0,550 kg.
        – untură = 0,200 kg
        – ceapă = 0,350 kg
        – cartofi = 2,900 kg
        – ouă = 3 buc.
        – făină = 0,050 kg.
        – lapte = 0,150 kg.
        – cașcaval = 0,100 kg.
        – sos tomat = 1,000 kg.
        – pesmet = 0,050 kg.
        – pătrunjel verde = 0,050 kg.
        – piper măcinat = 0,002 kg.
        – sare = 0,030 kg.

        Proces tehnologic:

        Operații pregătitoare:
        Ceapa se curăță, se spală și se taie mărunt. Cartofii se spală, se curăță de coajă, se spală din nou și se taie rondele. Ouăle se spală, se dezinfectează și se trec prin jet de apă rece. Cașcavalul se curăță de coajă și se rade. Laptele se fierbe și se răcește. Când se folosește lapte praf, se dizolvă 0,015 kg lapte praf în 150 ml de apă, se fierbe și se răcește. Carnea se spală, se taie bucăți și se toacă cu mașina. Pătrunjelul verde se curăță. Se spală și se taie mărunt. Sosul tomat se încălzește. Făina și pesmetul se cern.

        Tehnica preparării:
        Rondelele de cartofi se înăbușă la cuptor, în untură (125 grame din cele 200) și apă. Separat, în 50 grame untură se înăbușă carnea tocată împreună cu ceapa și se răcește. Se adaugă sare, piper, pătrunjel verde (o treime de cantitate), ouă (1 ou) și s eamestecă. Întro tavă unsă cu untură (25 grame) și tapetată cu pesmet, se așează un strat de rondele de cartofi, apoi carnea tocată întinsă uniform și deasupra cantitatea de cartofi rămasă.
        Se introduce tava la cuptor cu temperatură moderată, După 30 minute se scoate tava din cuptor și se adaugă compoziția obținută din lapte, ouă ( 2 buc.), făină, pătrunjel verde (o treime din cantitate); se presară cașcaval ras și se introduce din nou la cuptor, circa 15 minute, pentru gratinat. După gratinare, musacaua se porționează bucăți pătrate sau dreptunghiulare.

        Prezentarea și servirea:
        Preparatul se prezintă pe platou sau farfurie, cu sos tomat deasupra. Sosul tomat se poate servi și separat, în sosieră. Se servește cald, cu pătrunjel verde deasupra.

        POFTĂ BUNĂ !!!

        P.S. La vară o să-ti dau rețeta de musaca de legume (tot tip M.Ap.N.). Să nu miri că sunt foarte multe detalii. Știi că aia nu aveau prea multă …

  7. Te ingrijorezi ca ti se pare ca ai stricat o musaca banala intr-o zi banala? Zi Doamne-fereste sa nu strici 3 cozonaci sau 50 de sarmale in Ajun. Si oricum, noi, barbatii suntem recunoscuti a avea nostalgii culinare: mancarea de la mama de-acasa, aia de la cantina sau cea de la cazan, din armata. Cat despre plita, daca ai vorbit serios, daca tot m-am intors acasa, am una pe care am folosit-o eu cativa ani in Spania si e tare desteapta. E desteapta foc, ca sa zic asa 🙂 Ti-o dau ieftin.

Lasă un răspuns

