Ariel si Miorita

Standard

ariel-citate-BUN_9ed07230d5Muri si nea Sharon. Adica muri definitiv, ca asa, partial, era cam mort de vreo opt ani. Cat timp a fost in activitate n-am fost inscrisa in fan-clubul lui, ba dimpotriva, il consideram un amestec de tiran si terorist. Dar acum, ca mi-am mai schimbat si eu viziunea, ca m-am uitat mai atent la politica lumii si la situatia dificila din Israel, nu mai sunt asa radicala. Intr-o lume dura, in care numai cel puternic supravietuieste si in care esti inconjurat numai de dusmani e cam greu sa te tii de politeturi si amabilitati.

Nu vreau sa-i aduc nici critici nici laude lui Ariel Sharon. Va ramane o personalitate controversata, cu multi prieteni dar si cu multi dusmani. Dar va ramane o personalitate care a scris istorie, atat ca militar gata sa intre primul in lupta (ca doar de-aia i se spunea „Buldozerul”) cat si ca politician devotat pana la capat tarii lui. O tara nescrisa pe nici o harta pana ce o mana de oameni darji n-au cladit-o din nimic, doar din pamant sterp si sange. Nu stiu daca evreii sunt sau nu „poporul ales al lui Dumnezeu” . Sunt cu siguranta poporul cel mai tenace din istorie, cel ramas in picioare dupa aproape trei milenii de robie, cel trecut prin foc si renascut din cenusa. Toata admiratia pentru evreii de rand dar si toata repulsia pentru unii reprezentanti ai lor, elita din umbra, cei care si-au cladit averea, puterea si marirea pe un munte de cadavre! Ei, dar nu despre evrei voiam eu sa vorbesc aici.

M-am gandit o clipa ce personalitate contemporana din Romania ar merita efortul de a-l mentine opt ani in viata , conectat la aparate, numai pentru a nu ne pierde un simbol. Zau daca am gasit vreunul! Ferice de natiile care au lideri demni de admirat si de urmat! Si vai de cei ce sunt condusi de niste lupi turbati sau de lupi in blana de oaie!…

Ganditi-va o clipa: ce s-ar alege de poporul roman daca azi ar fi stramutat cu totul intr-un deset ostil daca noi nu suntem in stare sa progresam stand intr-un colt de paradis? Si cat de repede ne-ar nimici pietrele unei Intifade daca nu suntem in stare sa param nici macar niste vorbe defaimatoare?

Of, mai bine eram noi un „popor ales”, ca la martiriu ne pricepem! Doar ca la noi nu-i vointa in exces ci prostie si resemnare. Ce sa-i faci, unii cu Buldozerul, altii cu Miorita!…

0010001 0010003

26 responses »

  1. ,,Buldozerul” a fost insurat cu Miorita . 😆 Cine stie cata influenta mioritica o fi fost cand a incheiat tratul de pace cu Palestina ?!

    • Sa ma gandesc ca a fost mana destinului care l-a tinut timp de 8 ani la granita dintre viata si moarte poate tocmai cat sa aibe timp sa-l bantuie toate victimele lui? Dar nu despre el voiam sa vorbesc ci despre ce a reprezentat pentru ai lui.

  2. Excelent comentariu. Foarte bine puse si accentele si delimitarile si paralela propusă la sfârșit. Cei de la Ev. Zilei, de ex., sunt sigur ca ar fi apreciat si ei un astfel de articol. Felicitări!

    • Sharon nu merita in nici un caz sa fie canonizat dar macar le-a aratat un drum alor lui, poate nu cel mai bun (sigur nu cel mai bun!). Noi bajbaim pe sapte carari dupa cum bate vantul si cum spun emisarii noii inalte porti…

  3. Cine stie, poate in mediu advers ne-am regasi coordonatele, ma gandesc la ardeleni care au pastrat mai bine niste idei tocmai pentru ca erau sub habsburgi, in fond romanii sunt neam de gica contra, in general suntem unii impotriva altora dar daca ne dai un adversar comun s-ar putea sa surprindem.

    • Ne injuram ce ne injuram si odata punem de-o coabitare contra unui dusman comun! dar daca dusmanul e smeche si flutura creanga de maslin spre ambele tabere imediat intoarcem armele ca la 23 august. Si ne alegem si batuti si cu banii luati.

  4. Tot eu ca nah m-am tratat cu vin rosu inainte, am citit eu ca reduce decesele cu 20%, mai e cazul sa spun ca am intrat pe blog sa vad ce dracu are de impartit detergentul cu oaia nationala?

  5. ba eu as spune ca tiganii sunt poporul cel mai tenace din istorie. sunt multe asemanari … nu … nici ei nu au avut o tara, ba chiar nici acum nu au. Deci sunt si mai tenace!
    Sau nu?

  6. ‘Ce personalitate contemporana din Romania ar merita efortul de a-l mentine opt ani in viata , conectat la aparate (…)
    Pai nici una sper. Asa terchea berchea, furaciosi si prostanaci cum sint ei macar nu sint calai. Nu au mii de vieti pe constiinta.
    ‘Ferice de natiile care au lideri demni de admirat si de urmat!’ mai spui. ‘Om puternic’, aproba cititorii tai. Ma cutremur.
    Adelina, omul asta a fost un monstru si un ucigas in serie. Dincolo de victimele imediate, a distrus (si efectul actiunilor lui continua sa distruga) milioane de vieti. Din punctul meu de vedere, e exact ca si cum i-ai scrie panegiricul lui Hitler. Please think again.

    • Am spus de la inceput ca n-am fost fanul lui Sharon, stiu cat sange are pe maini. Ideea era ca, bun sau rau, a insemnat ceva pentru poporul sau si au considerat ca trebuie sa-l trateze cu respect.Eu nu gasesc in istoria noastra contemporana pe nimeni care sa insemne cu adevarat ceva, toti sunt duplicitari si isi pun propriul interes mai presus de interesul national. Am spus, de asemenea, ca am toata stima pentru evreii de rand dar tot dispretul pentru acea „elita” care face jocurile fara sa puna pret pe suferinta oamenilor obisnuiti. Nici conducerea actuala a Israelului nu cred ca merita vreo cununa de lauri.
      Si oare sa-l trecem si pe Obama la criminali in serie (desi are si un Nobel pentru pace luat nu stiu de ce, poate profilactic) pentru victimele armatelor americane din Afganistan si alte locuri de pe glob? E lumea plina de criminali si, fir-ar sa fie, ei ne scriu istoria! Eu doar incerc sa n-o citesc doar emotional.
      Multumesc de vizita si de opinie, n-am incercat sa te contrazic cu nimic, doar sa ma uit din alt unghi.

  7. Desenele alea :))) O balada :))) Ca din scoala nu intelegeam eu de ce „Miorita” e asa de faimoasa cand e vorba nu doar despre rautate si invidie,dar despre un cioban care sta cu mainile in san,resemnat,ca asta o fi soarta lui.Ce mesaj transmite balada asta nationala?

  8. „la martiriu ne pricepem! Doar ca la noi nu-i vointa in exces ci prostie si resemnare.”
    Nu neapărat prostie. … poate resemnare și lipsa alternativelor. Brâncoveanu, Țepeș, toți răsculații, Iancu și alții. Noi nu suntem și n-am fost prea legați de cei care ne conduc probabil de când nu mai există oastea mare. S-ar părea că in direcția asta vin și celelalte națiuni din Eupropa. Părerea mea…
    PS Prima dată pe blogul tău și îmi place. Dacă-ți zic că eram în căutare de cuțite!?
    Sper că ai dezabonare…

    • Chiar vesnic nemultumit? In sfarsit cineva care isi traieste vesnicia!:))
      Nu stiu cum simt altii, dar mie mi se pare ca suntem prea saraci in modele si in lideri. oricat ne-ar anima spiritul de turma nu avem pe cine urma. Si am mari indoieli ca se va naste curand un Erou al neamului…
      Cautai cutite pe blogul meu? sunt pacifista, nu cred sa gasesti. Eventual vreo mitraliera. :0
      Esti bine venit, chiar daca ai gresit usa.

Lasă un răspuns

