Iarna ati vrut? Iarna aveti!!

Standard

Aoleoo, ca nu mai vine iarna! Valeuuu, ca ne ameninta seceta! Vai, ce naspa sunt sarbatorile de iarna fara zapada! Vai, se duce naibii turismul montan, ca asta nu-i iarna, e primavara!…

Iarna am vrut? Iaca, iarna avem!! Sa n-aud carcotasi  ca acum e prea mult!E retroactiva si indexata!

Da’ eu n-am vrut iarna, am voie sa carcotesc. Ca mi-a troienit panseluta din gradina si sta sa se prabuseasca garajul.Sa mai zic ce nefericit e Max, care a intrat in „silentio stampa” in iglu-ul lui? Sau ce disperat e Yeti ca nu mai gaseste pamant in care sa sape si n-a invatat sa faca pipilica la wc.? Sau ca n-am reusit sa ajung ieri seara la munca, noroc ca am avut o colega mai aproape de spital si care mi-a facut tura, desi era in concediu?…

Dar decat sa ne jelim, mai bine sa rugam muza sa ne indulceasca (sau sa ne decongeleze) amarul.

Iarna pe (P)ulitze(r)

 

A-nceput de ieri sa cada

Cat-un fulg de pe-o gaina

Apoi tone de zapada

Sa ne fie curtea plina.

*

Nu e soare, bate vantu’

Si nametii-s pan’ la grinda;

Brutaria-i tocma-n centru

Deci o pun de mamaliga.

*

Cresc pe case Alpii Suri

Troieneste prin unghere

Pe tavan apar picturi

Sa le-admiri e o placere!

*

Si de ieri ninge intr-una,

Stau ca intr-un tort de frisca,

Lumineaza-n ceruri luna,

Caci curentu-i mort, nu misca.

*

A facut flama pe deal

Si-a picat toata reteaua

Lumanari in casa n-am

Bajbai tatonand podeaua…

*

Lung e drumul spre serviciu,

Prin Siberii nu pot trece

Berzele sa-si ia concediu

Ori spre tropice sa plece!

*

Stau in casa sinistrata

Si mai pun un lemn pe foc

Am la usa o lopata

Si-n cuier am un cojoc.

*

Si ma rog la Doamne-Doamne,

La Fecioara si la Fi-Su

Sa se-opreasca pana maine

Sau, de nu, sa vina…ISU!

*

E frumos sa stai la tara

Sa fii rege in ograda

Insa numai cand e vara

Nu la brau sa ai zapada!

*

Daca peste vreo trei zile

Nu postez nimic pe blog

Voi sa va ganditi la mine

Si sa-mi scrieti necrolog.

*

Da’ n-aveti asa noroc,

Nu scapati asa usor!

Apa am, am lemne-n foc

Si grasimi la purtator!

*

Deci mai pun de-o hibernare,

Mai degust o ciocolata

Si va pup, cu o urare:

Spor la tuica si lopata!

Inutil sa va mai spun cat timp a necesitat sa postez aceasta „capodopera”! As fi avut ocazia sa scriu doua Iliade si trei Odisei in timpul penelor de curent. Da’ se putea si mai rau, bine ca n-am cazut cu avionul prin munti!

Mai e cineva sinistrat dintre voi? Sau sunt singura …sinistra?

 

55 de răspunsuri »

  1. brutaria este ea in centru si daca n ai paine pui de mamaliga. dar intrebarea era ieri pe FB ca daca esti sinistrat si n ai hartie igienica atunci e mai cu schepsis :)).
    sinistrata nu sunt dar ma fac. adica nu scot nasul din casa nici sa ma bati. bani n am, mancare n am, ce pisici sa fac afara. am niste bani online cu care pot sa mi cumpar eventual niste bijuterii… carne online n am auzit inca :)).
    in rest, cum zici tu, sa ne saturam de zapada. sa ne ajunga atata alb. dar de la geam. se vede mai frumos :).

  2. Ai un optimism molipsitor şi un umor debordant! 😆
    Însă dincolo de asta, ai dreptate: la casă e mult mai greu. Binecuvîntată fie-mi sărăcia, că dac-aş fi avut şi niscai orătănii ca pe vremuri, tare greu ar fi fost şi pentru ele şi pentru mine. Aşa am numa’ un cîne bătrîn de care să mă grijesc: io însumi. 🙂

    Să-ţi tihnească sara şi uşoară să-ţi fie săptămîna ce vine, fără alte cele puşcînd colo sus pe deal! 😉

    • Hazul de necaz ne-a asigurat supravietuirea! Nici eu n-am multe lighioane, doar un caine si un motan.Cainelui i-am facut o ciorba calda iar motanul nu iese decat de-un pipilica , in rest nu se da jos din varful patului. Mai nasol de aia care trebuie sa dea zapada cu lopata sau care trebuie sa ajunga la serviciu.

  3. Nu te mai tot plange, vecina! Haide la mine, sa vezi ce iarna frumoasa se zareste prin perdea mea cu crengi negre! Am senzatia ca sunt in padure, fara sa simt totusi teama si frigul de acolo. Am privit asa mult pe geam cum cadeau fulgii din cer, ca m-a apucat dorul de duca azi-noapte, asa ca am dat o fuga la Profi, sa imi cumpar suc si ciocolata (bere cu lamaie nu am, dar cumpar daca te decizi sa petreci iarna la mine). :))))

  4. Nici eu nu vreau iarna si-i invit, cu aceasta ocazie, pe toti cei care vor iarna, sa vina sa dea la lopata zapada din fata portii mele. Ei au vrut, ei sa dea la lopata! 🙂

  5. Mama e sinistrată la Buzău. Zăpada de peste doi metri, vecini amabili, acoperişul geme, Crivăţul suflă, pături bătute-n cuie in usi, lemne de foc băgate in casa de când s-a anuntat urgia iar animalele, putine ce-i drept…sunt tot la mila vecinilor. Curentul pică des şi inimile noastre la fel. Dar îi trimit poezia ta, sigur se va amuza. Succes, Adelina! Ah, şi incă ceva: eu locuiesc intr-un oras in care iarna vine vrei-nu vrei. Niciodată n-o voi dori. DELOC:

    • Cand ii vad pe amaratii aia din Buzau nu mai indraznesc sa ma vait de nimic! sper sa treaca si ei cu bine de al doilea val de ninsori si viscol.
      Mie imi placea mai mult cand venea iarna dinspre orasul tau, macar nu trecea toata ca se mai poticnea in munti…

  6. Bre, te văicăreşti de iarnă, de pană de curent, da’ pân’ la urmă singura pagubă a fost aia că, auzi, n-ai ajuns la serviciu şi că ţi-a făcut o colegă tura! Mă, să fie! 😯 Păi în ce urbe se petrece asta, trăi-ţi-ar primarele! 😯

    • Ba am pagube mai multe dar nu vreau sa ma vait! Si eu stau la marginea urbei, in mediul rural, la mine nu s-a inventat inca asfaltul, ce sa mai zic de freza pentru deszapezire! Cum s-ar zice „nu-s taran, doar locuiesc departe de oras!” 🙂
      Cat despre primar… sa tac, ca sa nu-mi etalez repertoriu de expresii neacademice!

  7. Ba nu ești sinistră deloc, Adelină…
    Și-n semn de-mpăcăciune (că eu m-am cam bucurat de albul ăsta cumva sinistru 😳 ) întind spre tine un Big Hug, fix cât să treci peste nămeții ăștia urâcioși.

  8. Nu știu dacă am fost explicită: URĂSC IARNAAAAA!! Cu patimă!
    Scuze că am răcnit. Dar dacă nu mă exteriorizam…sigur spărgeam pârțolanul de zestre.
    După cum se vede, am rămas corignetă la cursul de anger management.

  9. mamaia mea, in fundul Moldovei, a iesit la curatat zapada la fiecare 1-2 ore. Cu lopada dupa ea. Si cei 80 ani. Lemne isi ia pe 2-3 ani, taiate vara si asezate la dos, langa casa; muraturi, branza, carne are, vinete coapte in congelator, barabule in beci, gainile le-a mutat sa stea in grajdul vacii (vaca nu mai are).

Lasă un răspuns

