Mic tratat de leneveala

Standard

Ieri dete filozofeala peste mine. Noroc ca mi-a trecut ca la teme serioase vad ca nu prea socializez bine. Azi lucrurile au revenit la normal si gandurile mele s-au reasezat in matca lor fireasca, adica patineaza pe acolo pe unde ar trebui sa fie circumvolutiuni.

Din pricina de insomnii si de prea multe ture de noapte mi-am facut bunul prostul obicei de a dormi dimineata pana mai tarziu. Daca nu-mi inghit galbenusul conform ritualului de leneveala matinala n-ai ce discuta cu mine, sunt total necooperanta. Iar asta cu leneveala nu-i asaa, un moft, e chestie cu dichis, impune un protocol strict. Ca vedeti ce importante sunt protocoalele in ultima vreme!

Sotul meu e matinal de fel, elibereaza patul cu mult inainte de a ma opri eu din sforait. Asa ca pot sa-mi fac ritualul in voie! Dar azi, la ora la care trebuia sa-mi desfasor programul el inca era in pat. Respira, era cald, deci n-a facut infarct in somn! Ba, mai mult, cand m-am intors cu privirea spre el se uita fix la mine. Am sforait prea tare? Imi atarna vreun muc? Am vorbit mascari in somn?

-Cum de nu te-ai trezit pana acum? intreb mirata.

-Ba m-am trezit demult da’ am vrut sa vad si eu cum e sa lenevesti.

-Si? cum ti se pare?

– N-are nici un haz, nici nu dormi, nici nu faci nimic…Da’ tu de ce stai cu mainile asa?

„Asa” insemnand cu ele impreunate coronita deasupra capului.

-Ca sa ma racoresc. Ca asta-i farmecul lenevelii; sa-ti fie racoare in sus, cald in jos si tocmai bine la mijloc.

-Complicata leneveala asta…

-Cea mai eficienta leneveala e cu ochii inchisi, sa-ti fie lumina afara, intuneric inauntru si tocmai bine la suprafata. Si musai sa stai pe diagonala patului!

-Pai si tu de ce stai pe margina?

-Nu se poate pe diagonala cu doi in pat! Pe aceeasi diagonala nu incapem si pe ambele diagonale ne intersectam la mijloc…

Incetisor, Sotu’ se da jos din pat. Cat timp i-a luat lui sa ajunga pe verticala atata mi-a luat mie sa ajung pe diagonala patului. Acum „se schimba modificarea”: se acopera bine umerii si se lipesc talpile de tablia rece a patului, dupa acelasi principiu de cald-rece -tocmai potrivit la mijloc! Taaare-i bine asa, stapana in tot patul si gandindu-ma la ceva frumos care sa-mi dea demaraj pentru o noua zi. Ceva frumos insemnand o excursie exotica la care am bilet doar in vis sau o colectie de bijuterii creata (tot in vis, desigur!) special pentru mine…

Mai nou Sotu’ si-a luat obiceiul sa-si bea cafeaua in fata calculatorului, cat timp isi verifica mailul. Asa ca leneveala mea e „si mai perfecta” facand aromoterapie. Ma intind ca o pisica in asternuturi asteptand aroma de cafea proaspata.Imi framata narile de asteptare. Si tot astept!Aproape ca mi-au inghetat talpile si traseul excursiei exotice a ajuns prin Somalia…

Culmea, Sotu’ si-a baut cafeaua la bucatarie! Ce ti-e cu oamenii astia pragmatici care nu inteleg utilitatea si farmecul unei leneveli perfecte! Ca nu stiu sa leneveasca, hai, mai treaca-mearga, da’ sa-mi strice si mie feng-shuiu’ asa de dimineata!…

Daca aveti cunostinte despre perfectionarea stilului de leneveala astept informatii si sfaturi utile.Rog seriozitate !

Cine-se-trezeste-de-dimineata-oboseste-pana-la-pranz

 

36 responses »

  1. •Paradoxul lenei: sa te scoli devreme ca sa ai mai mult timp de stat degeaba. Tristan Bernard
    •Leneveste si intreaga lume va lenevi cu tine, munceste si vei munci singur. Laurence J. Peter
    •Truda nesuferita de a nu face nimic. Richard Steele
    •Ma surmenez de lene. Jules Renard
    Deci… :))

  2. Ce chestie, mie mi s-a parut, citind povestea de mai sus, ca sotul tau te-a invitat atat de gentil sa leneviti impreuna, atunci cand te-ai trezit, ba chiar sa va intersectati si pe diagonala, daca ai dori, ti-a facut si un compliment, insa tu l-ai refuzat, dorind sa lenevesti singura pe acea diagonala din pat. Normal ca saracul s-a dat jos din pat asa „incetisor”, si s-adus sa isi bea cafeaua singur in bucatarie. Zau, chiar mi s-a facut si mila de el la faza asta, insa totusi, asa cum l-ai prezentat, mi se pare un adevarat gentleman.

  3. leneveala asta o mai inteleg. Ce nu inteleg eu este cum sa stai la film, sa incerci sa nu dormi, dar totusi sa dormi, sa incerci sa te uiti la film, dar totusi sa nu te uiti … Asta-i complicat!🙂

  4. Aaaa, credeam că sunt singura care crede că tăblia rece a patului are sens și iarna! Dosul palmei pe tăblia aceea e ce-mi lipsește când dorm altundeva decât acasă!

  5. Vai si mie imi place sa lenevesc, si iubitul meu tot asa se scoala cu noaptea in cap, si nu inteleg cum unora nu le place sa stea in pat si se trezesc cu gainile desi nu au nimic de facut…

    • Daca am ceva in agenda sau daca sunt de serviciu si eu sunt fooarte matinala, ma trezesc la cele mai mici ore: 3-4. Dar daca nu-i nici o urgenta o lungesc spre ora 9.Si daca socotesc si noptile nedormite, cand trag linie si adun iese bine la rezultat.

  6. Doar atât? Păi, dacă-i vorba de leneveală, nu mă mulţumesc doar cu aroma cafelei care să-mi gâdile simţul olfactiv… Apoi dacă tot beau cafea s-ar putea să vreau şi micul dejun adus la pat (nu neapărat pe tăviţă de argint)😉 Fiindcă tot aduseşi vorba de verificarea mesajelor, aş vrea să mi le citească cineva, să nu fiu eu obligat să abandonez plăcuta activitate de „dolce far niente”, de asemenea aş solicita şi o trecere în revistă a blogurilor, desigur şi lăsarea unor comentarii, după dictare, da’ de fapt, dacă tot vorbim de lene, de ce să-mi bat eu capul, doar n-o fi aşa greu pentru acea cineva să încropească un comentariu cât de cât decent.🙂 Acu’ poate te-ntrebi cine o fi scris prezentul… n-am io norocul ăsta😀

    • Eu ziceam de leneveala de unul singur, nu cea cu majordom si secretar! si cica nu-i bine sa mananci in pat, visezi urat noaptea. Nu mi-a spus nimeni de ce, dar am dedus singura ca e din cauza firmiturilor care cad in asternut si te inghiontesc…

  7. Soro, la faza asta n-am cum să te ajut. Or fi de vină cei 8 anișori de armată în care la primul țârâit al soneriei ca și cum te-ar fi ars cearceafurile, o fi din cauză că în anii cât am navigat înainte să intri-n cart venea cel pe care trebuia să-l schimbi și îți dădea „sfertu’” (fiindcă doar atât aveai la dispoziție pentru a face ochișori, a te îmbrăca și a ajunge la „locul faptei”, un sfert de oră), cert e că dimineața, cum am deschis ochii cum țuști jos din pat. Dar te pot îndruma. Sună la PNL și întreabă de unu’ Antonescu. El ar putea să scrie o carte mai groasă ca DEX-ul pe tema asta. Dar ai grijă, nu suna înainte de prânz. Îți consumi minutele de pomană.

    • Eu lenevesc vigilent, am reflexe bune, sar din pat mai sprinten decat un batalion de pompieri si daca tropaie o furnica pe parchet. de asta nici nu dorm bine noaptea, ca sunt prea vigilenta. Dar si cand imi propun sa fac abstractie de mediul inconjurator, apoi chiar fac! Daca nu-mi raspunde Antonescu cred ca pot incerca si la Basescu, nu cred sa fie un matinal; pana se trezeste din betie, pana se drege din mahmureala, pana isi drege vocea sa hahaie corespunzator…

  8. E drept ca munca l-a creat pe om, dar nici lenea n-a ucis pe nimeni!
    Acum serios: toate ideile valoroase, pe care, mai apoi, le-am pus cu harnicie in practica, mi-au venit in timp ce leneveam.

  9. He, he!
    Cică unu’, Robert A. Heinlein, scriitor american de literatură SF, zice că „progresul nu este realizat de către cei care se scoală devreme, ci de către oamenii leneşi care caută căi mai uşoare pentru a realiza ceva”.

  10. Bărbatul meu e factorul lenevitor in casă dar şi…fiinţa cea mai devotată lenevirii. Eu aduc aromoterapia, dar doar printr-o apăsare de buton, că imi lasă el instructiuni de gen: „Ţuţurel, dă buton! Nu la laptop, la cafetieră!”

  11. La mine, totul curge firesc. E o leneveală atât de naturală și de perfectă, încât nu trebuie să-i aduc niciodată vreo îmbunătățire. E sănătate curată să o simt cum îmi umple dimineața.🙂

Lasă un răspuns

