Duzina de cuvinte-Mortaciuni comestibile

Standard

Multa lume simandicoasa, zau! O multime de cuconite cu „naturelu simtitor” dau ochii peste cap cand aud de omoruri, mortaciuni si lacrimeza cand aud bocete sau vad trecand un car mortuar.Asta fiindca n-au auzit un prohod cantat intr-un Maybach… Sfanta ipocrizie! Facem pariu ca cea mai mare parte a vietii lor participa la un ritual funerar casnic si n-au nici o remuscare?

poze_haioase_funny_photos_0164523001228868177493f0a51282bd401244465Ca doar toata lumea pune de-o ciorba sau o tocanita! Si nimeni nu pune la fiert un pui viu, ci unul decedat, mai proaspat sau mai congelat, doar sa nu emane un miros prea cadaveric. Bine, unii fac zeama si din cuvinte, mai vii sau mai moarte, depinde cat de agresive sau inerte sunt…🙂. L-am auzit recent pe maestrul Varlan (ca eu sunt fan al emisiunilor gastronomice care ma fac sa-mi recunosc spasita neindemanarea in arta culinara si potivirea mea in bucatarie la fel de bine ca o nuca in perete sau un giulgiu in loc de voal de mireasa) ca e un semn de respect pentru meseni sa nu pui bucatile de carne intregi in farfurie ci sa grija ca puiul sa fie descarnat, nu sa obligi omu’ sa roada carnea de pe oase. Ca poate unul e mai stirb sau poarta proteza si-apoi esti bun de plata sa-i refaci zambetul de Hollywood(de parca n-ar putea zambi si ca Gioconda, cu gura inchisa!) Gasiti ca e ceva sumbru intr-un piure cu pui pane? E, daca nu scobesti bine orice putregai din cartofi si faci o pasta cenusie si cleioasa.Sau daca te gandesti ca bietii cartofi sunt scosi din pamant , rupti din cuibul lor si separati exact ca un raposat dezgropat ritualic dupa sapte ani din mormant.E adevarat ca raposatul e mai descompus,il poti reasambla ca piesele de puzzle pe cand cartoful e ades compus din muult amidon ,deci face bine la implinirea corporala.

Ce-am insirat eu aici e un ghiveci, cred ca o sa rostiti un „Aliluia!” mare cand o sa terminati de citit. Se vede ce talentata sunt in domeniul gastronomic, nu? E cam naspa sa te chinui in bucatarie cu gatitul cand te poti gati foarte bine in fata oglinzii.  Gatitul asta e un chin, dar mancatul sigur e o fericire! Ferice de cei ce pot manca fara grija siluetei!

Aceasta e o postare de debut in clubul Psi si o incercare de a fi un om de …duzina!! :) Daca m-am impiedicat cu stangul inseamna ca ori am trecut pragul cu dreptul („dreptul” nefiind echivalent cu spaga!), ori m-am intins pe burta peste prag intr-un plonjon spectaculos. Oricum ar fi, sper sa ma redresez saptamana viitoare! :))

34 responses »

  1. Cred ca nici ca exista un subiect de „club” mai frumos la început de primavara! Dar, ja….. este de „duzina”!
    Foarte…… sadic! La fix!

  2. Nu toata lumea e buna la toate, si mie imi plac emisiunile gen Cireasa de pe coliva, pardon tort, prin simplul fapt ca vad ca sunt altii mai varză ca mine la gatit. O primavara minunata sa ai! La multi ani de 1 Martie!

      • eh… o friptură mai fac și eu, recunosc acum😆 dar tot nu am legitimație de bucătar… doar din ăla nepriceput

    • Mai bine te invitam la masa, tocmai am mancat un pui mort bine prajit asezat pe un catafalc de orez! ca trebuie sa recicleze cineva si mortaciunile…🙂
      Bun venit in vizita, data viitoare las masa aranjata pentru oaspeti.

  3. Am trecut să las şi eu un mărţişor, chiar de e unul virtual şi deci nu are cum să fie la fel de reuşit cum este, spre exemplu, fie şi doar un singur ghiocel palpabil şi real. Îţi doresc să ai o primăvară frumoasă, cu zile calde, liniştite şi senine, cu flori în suflet, bucurie, spor în toate, sănătate şi lumină în privire. La mulţi ani ! de 1 Martie.

  4. Adelina, s-a vrut duzină veselă? Duzină veselă ai procurat! Şi încă originală că eu nu m-aş fi gândit să scot din ceva culinar…putregaiuri şi descărnare. Te felicit şi sper să te văd mai des …in tabelul psi! O primăvară faină!

  5. La ora asta cat e acum la mine, 10 jumate noaptea, mi se cam intindea mana spre frigider si stomacul canta ca ii e foame. Dupa ce-am citit duzina asta funerara si culinara, mi-a trecut orice pofta sa-mi bag nasul in frigider. Eu cand mananc un muschiulet de porc la cuptor nu ma gandesc niciodata cat e de mort porcul ci cat de savuroasa e bunatatea de carne. nu stiu daca in urmatoarele zile nu m-or bantui vorbele tale, dar zau ca mi-a pierit foamea. Ca prin minune.

    • Of, daca as avea si eu pe cineva sa-mi taie apetitul, ca numai pe la ore de-astea tarzii ma apuca foamea! Doar ca eu sunt cam insensibila, pot sa mananc si langa un cadavru, doar sa nu miroasa prea tare…Cred ca trebuie sa pun pe usa frigiderului un poster „indigest”.Desi, cand am scris cu ruj ‘Graso’ pe toate oglinzile n-a avut efect decat trei zile.🙂

    • Bine v-am gasit! Si onorata de vizita!
      Sper ca exista si teme normale, nu? Eu o astept pe cea despre ozeneuri si extraterestrii ca sa povestesc despre strabunica mea de pe Marte.🙂

      • Categoric!Asteapta sa vezi cuvintele inventate si ai sa intelegi! Lasand gluma la o parte, cuvintele alese pentru duzina iti vor placea din ce in ce mai mult. Scrii cand simti ca poti, nimic nu este obligatoriu si de aceea este frumos.

  6. bine venişi în duzină! ce mă bucurrrrrrr!
    eu mă fac vinovată de a putea mânca fără să pun pe mine- ba chiar la Crăciun sarmalele şi cârnaţii mâncaţi de mine s-au depus la soţ ca eu am mai dat jos nişte grame … misterioase căle culinare.
    apropo de bucătăreală sinistră se potriveşte o păţanie de a mea cu un miel primit de la ţară şi care n-a binevoit să poposească pe masa mea fără cap şi fără ochi. m-am învârtit în jurul lui de am ameţit. până la urmă l am trântit în tavă, l am ascuns în cuptor şi nici n am mai deschis cuptorul până când n-am simţit că nu se mai uită la mine. brrr… de atunci am transmis la ţară să nu imi mai trimită animalele cu cap cu tot …

    • Pot sa -ti decontez si eu niste grame macar din contul meu?
      Desi nu sunt simandicoasa , nu mananc animale cu cap. Si nici ciorba de peste, tocmai ca sa nu gasesc vreun ochi plutind in lingura.🙂
      Da’ acu vad ce viata grea aveti voi la duzina, e mai greu ca teza de la mate…

      • Dante al meu are o slăbiciune pentru ochi. face autopsie. mai ales la peşti. viitor chirurg…mai ştii?
        cu duzina e mai greu la început. după aceea te înveţi. iar mai apoi devii dependent 🙂.

  7. Adelina, ţi s-a dat talent cu caru’. La împărţire, se vede treaba că ai dat din coate bine, ai împins pe toată lumea, te-ai bulucit în faţă să capeţi din belşug.
    Uite aşa o să mă gândesc astăzi la mortăciunea pe care trebuie s-o gătesc. Hmmm…

    • Pai cica trebuia sa nu plec cu mana goala de la impartire si intelepciunea se terminase, frumusetea era data demult, la bogatie si noroc era coada prea mare…Luai si eu ce apucai la lichidare de stoc!
      Fii optimista ca ies urzicile in curand si scapi de mortaciuni, numai trufandale o sa mananci!🙂

Lasă un răspuns

