Banalitati cotidiene

Standard

Cand mi-am bagat eu prima data piciorul aratatorul-tastator in blogosfera ma simteam datoare sa postez zilnic cate ceva. Nu ma implora nimen, nu stateau fanii in delir la usa, dar asa credeam eu ca-i corect. Deci zilnic ma asezam la birou si „imi faceam lectiile”, asa zicea familia. Treptat am inteles ca spui numai cand ai ce spune, nu trebuie sa trancanesti numai ca sa te auzi vorbind. Si am mai rarit-o, sa nu plictisesc lumea degeaba.

Am mai observat ceva (ca asa sunt eu, vigilenta si autocritica, sa nu mi-o ia altul inainte cu reprosurile): cel mai adesea scriu despre lucruri din trecut, de acum o luna, de acum un an, de acum o viata… Oare sa fi inceput sa traiesc din amintiri? Cred ca prezentul e plin de banalitati, va loviti si voi de ele, asa ca n-are rost sa le mai expun si eu.

blugi-push-up-300x279Sa zicem ca vreau sa va povestesc de ieri. Pai ce? Pai , de exemplu, ca am fost cu o verisoara la un shooping scurt, de deschidere de sezon. Ea voia sa-si ia niste blugi asa ca am intrat intr-un magazin de textile. Alege ea niste blugi  si ne intreaba pe mine si pe vanzatoae?

-Astia sunt de dama sau barbatesti?… ca avea fata dubii.

Ce credeti ca am raspuns instantaneu si eu si vanzatoarea? Pai primul gest a fost sa ne pipaim slitul, sa vedem pe ce parte avem inchis fermoarul (amandoua eram imbracate in blugi). Si, ghinion de nesansa, fiecare aveam fermoarul pe alta parte! Asa ca-i zic vara-mii:

-Tu probeaza-i si daca-ti vin, ia-i, oricum trebuie sa-i dai jos la toaleta ca n-ai invatat sa faci pipilica din picioare, deci nu conteaza cu ce mana tragi fermoarul!

Da’ cum era sa va povestesc asa ceva? Mai bine nu va povestesc nimic. Sau va spun ca in toate pravaliile, mai putin in farmacie martisorsi la aprozar, am vazut maldare de martisoare. Si nici un barbat care sa cumpere, numai femei. Ca n-au barbatii rabdare sa aleaga astfel de maruntisuri. Parca-l si vad pe Sotu’ la vitrina cu martisoare si intrebandu-l vanzatoarea de care sa-i dea. „De-alea cu snur alb si rosu!” ar zice el, lasand decizia alegerii in seama vanzatoarei.🙂 De-asta l-am si scutit de corvoada, mi-am cumparat singura un martisor (placat cu aur, ca m-a palit fudulia!) si cand m-am dus acasa i-am zis „nu-i asa ca voiai sa-mi iei un martisor?” „Sigur!” „Lasa, nu te mai obosi, deconteaza-l pe asta!” Si toata lumea e multumita: el, ca a fost scutit de corvoada, eu ca am fost scutita de vreun cosar cu trifoi cu patru foi!

Oare ce se intampla cu tonele de martisoare ramase nevandute dupa 1 martie? Daca la brazii de craciun mai au negustorii o speranta ca sunt si crestini pe stil vechi si ar mai putea vinde vreo 2-3 molizi, la martisoare nici o sansa pana la anu’! Eu as da o lege sa se faca numai martisoare reciclabile, de fier de exemplu, sa le poti vinde la fier vechi daca ti-au ramas pe stoc.  Cum a facut un coleg de scoala demult, taaare demult, cand ne-a dat tuturor fetelor din clasa (si eram vreo 30!) cate o piulita banala legata cu un snur improvizat din lana rosie si alba. Baiatul, din famile modesta, ne-a zis ca decat un martisor inutil mai bine o piulita, ca sigur toata lumea are suruburi pe acasa si la ceva s-o potrivi!🙂 Atunci m-am cam ofensat (si nici nu stiam ca sunt si martisoare placate cu aur!) dar acum imi dau seama ca avea dreptate. Si, in definitiv, conteaza snurul alb-rosu, metafora vietii si a mortii ( o fi fost dinamovist autorul anonim al ideii?), nu ce e agatat de el!

Na, ca tot la chestii din trecut m-am intors! Vedeti ca n-am ce sa spun?Iaca, nu spun…Mai bine spuneti voi ce martisoare minunate ati primit sau daruit.

48 responses »

  1. Anul acesta n-am cumparat martisoare…cum n-am mai ajuns la targul care se facea la Muzeul Taranului Roman (nici nu stiu daca s-a mai facut in acest an), am ales sa nu mai cumpar. Departe de mine e scopul de a-i imbogati pe tiganii cu tarabe puse ilegal peste tot.

    Cat despre discutia despre trecut-prezent-viitor, era o secventa in filmul Naked care aborda tema asta: http://www.youtube.com/watch?v=N90sl94g7PE ( de la 1:30 ).

  2. M-ai ametzit. Prea multe intrebari pentru un inceput de primavara. Poi sa iti zic parerile mele
    Incearca amintiri despre viitor daca ,,amintirile te chinuieste,,
    Fa multe boacane ca sa poti trai din amintiri.
    Cred ca multa lume nu stie treaba cu pozitia nasturilor ,a fermoarului si cu ce mana se face pipilica🙂 Pooate iti faci timp pentru o postare in sensul asta. Cred ca nici io nu stapanesc bine tehnologia.
    Datul de martisoare este problema grea. Nu mai fac de multi ani greseala sa iau martisoare diferite si cu animalute ca simbol. In fiecare an cumpar un pumn de trifoias dar alt model. Colegele stiu ,, si anul asta tot trifoias primim,, De, sper sa faca o colectie de trifoias Gheorgica Anul asta in afara de martisorul individual am luat un cosulet asortat de flori, ghiocei pe margine, spre centru zmbile diverse culori dispuse circular si un tort . Le-am lasat pe ele sa imparta tortul. Tot a ramas una fara felia ei si a trebuit sa o invit la cofetarie. Iti dai seama ca au aparut si comentarii Asa a vrut soarta anul asta ,una la cofetarie. Tonele de ,,martisoare,,? Putine sunt martisoare asa cum stiu eu din copilarie. Majoritatea sunt gabloturi de serie mare care se vand in toata lumea ele fiind chinezarii.
    Cineva spunea ca si o pasarica daca are in cioc un snur alb cu rosu si ciucurei devine martzisor🙂

    • Gheorgica ametit??? Asaaa ceeeva, exclus!🙂
      Nu ma pricep nici eu prea bine la etimologia pozitionarii fermoarului sau nasturilor dar stiu sigur ca pipilica nu se face cu mana!🙂
      Ce-or avea toti barbatii cu trifoiase si cosari? macar daca le-ati atasa de un bilet la 6/49 ca sa aduca noroc! Si data viitoare sa nu mai iei tort, cumpara furescuri la kilogram ca alea se impart mai usor si stii cum se zice, „pana nu ramane , nu se ajunge” asa ca nu te calici, ia vreo 2-3 kile!🙂

      • ,,stiu sigur ca pipilica nu se face cu mana!🙂,, Am ras cu pohta zapaluda ce esti🙂 Poate nu ai aflat ca ezista multa lume care crede ca totul se face in palma cu taria unui deget. Nu am curajul sa pun bilete la noroace din teama ca ies toate si raman singur in batatura. Daca bag atata fursecareala in ele ma blesteama ca le maresc constitutia si se lasa cu alergari in timpul programului. Pana la urmatorul Matzisor mai este. Poate dai o sugestie ce sa fac de Ziua Femeii sa a Femeilor ???🙂

      • Daca eu as fi Gheorgica (ceea ce e imposibil, Gheorgica fiind unic si irepetabil, imun la orice clonare!) as lua pentru Femeie un parfum bun iar pentru Femei un cos „traditional” cu niste cafea, bomboane si sampanie sau un vin dulce (o lacrima lui Ovidiu!!!). Poti sa adaugi si o icoana de pus la loc de cinste, sa te apere Dumnezeu de comentarii rautacioase si barfe muieresti!😉

      • Colegele mele nu sunt prea evlavioase. Jumatate din ele isi baga si isi scot ce nu au,in toate, de cel putzin 3 ori pe ora. Cu vinul dulce am incercat anul trecut si nu a lipsit mult sa ramanem shomeri. Au aparut din senin sticle de tarie si dupa o galeata de gin tonic unele dansau pe masa iar io tzineam hampa ca sa poata dansa si la bara. NnnUUUUu! ezclus! Pentru nebune cred ca e o idee buna cafa,cioco si bomboane. Mi-ai ghicit gandul. Parfumel si flori am luat azi si am ascuns sa nu vada dushmanul. Icoana este buna pentru mine. Trebuie sa fie una mare sa ma apere de castane si cucuie daca ajung tarliu acasa si ofilit de colege

  3. Stiu cum e sa vrei sa spui ceva zilnic. La un moment dat chiar ma simteam obligata, fara sa mi-o ceara nimeni, fara sa planga nimeni dupa mine. Acum m-am mai relaxat si inteleg de ce nu scriu unii cu saptamanile😀

    • Daca as avea talentul sa spun zilnic numai o fraza, dar aia sa fie cu talc si intelepciune , tare bine ar fi! Da’ nu, fratee, eu trebuie sa bat campii macar 400 de cuvinte, zici ca ma plateste cineva in acord global! De unde naiba 400 de vorbe intelepte zilnic, ca nu-s Confucius!

  4. nu te lua de dinamo că au fost l-a un pas să bată steaua fix de mărţişor. pe fanii alb-roşii cred că îi doare încă.
    în rest… de unde ştii tu că şi eu fac la fel cu mărţişorul?😆 eu îl cumpăr şi eu îl primesc. ca să vezi surpriză! întotdeauna e pe gustul meu şi nu ştiu zău cum de iese aşa…

    • Esti dinamovista? beau o bere cu lamaie in cinstea ta! Beau si daca esti stelista, ca e jale mare si acolo de cand s-au dus patronii la puscarie.🙂
      Martisor imi cumpar singura iar de restul aniversarilor adopt deviza : Accept numerar!🙂

      • nu vaaai! nu ţin cu dinamu! de fapt nici stelistă nu-s! dar mă amuză speranţa (inutilă- da’ rămâne între noi) a acelora care sunt fanii acestor cluburi.
        cred că o să accept şi eu numerar, da, da… cred că este o bună soluţie.😀

      • Mei contribui sa stii! Dar fara sa particip la cursa de maraton Valeni-Plaiesti si retur🙂 sau sa constat ca drumul cel mai scurt intre doua puncte este prin gradina si sarind un gard🙂

      • Da’ cine a zis sa te pun pe drumuri? Nuu, tu trimiti banii in cont si eu iti trimit o binecuvantare in eter! Ca la o eventuala vizionare cred ca n-o sa mai fie buna cuvantarea mea.🙂

  5. Am decontat și eu la mărțișoare de mi-am speriat cardul. Că una e să decontezi un trifoi cu 4 foi ori un coșar ceva, și alta e să decontezi Cloșca cu puii de aur…👿

    • Adica ai fost asa de generos ca ai rascumparat tezaurul de la rusi? Pfaii, daca stiam ma treceam si eu pe lista macar de-un coson-doi…Ii acceptam si fara snur, ca nu ne impiedicam de formalitati acu.🙂

  6. Imi plac bratarile rosu/alb, sunt singurele martisoare care le port. Sunt practica, ma gandesc ca le mai pot folosi oricand.🙂

    • Nu ofer martisoare, ca nu-s moldoveanca (decat partial!) deci sunt obisnuita numai sa primesc. Dar de purtat, nu port decat pe moment, sa nu jignesc ofertantul.🙂 Si n-am putut uita fiindca era prima zi de munca dupa concediu…

  7. Nu am avut niciodata martisor din care sa pot face compot, gem, prajitura sau te miri ce pireu. Este un inceput in toate! As inventa prajitura martisor- facuta din martisoarele care nu s-au mancat in stare natur.

  8. Tu ce ti-ai cumparat?…la sesiunea aia de shoping…
    Bre,tu esti norocoasa , zau asa…ia sa iau eu exemplu’ de la tine si sa ma auto martisoresc singura de acu-nainte…Ca martisor am primit de la Luana , facut de manutele ei…masculii sau dat faultati!😀

  9. cu ce mana fac eu pipi….mai DOAMNA!!! eu fac cu organul pipi!! :))

    Despre martisoare, anul trecut am primit de la cine nu ma asteptam. Anul asta insa… m-am lins pe bot.

    • N-am zis eu asa, ci Gheorgica! Eu am zis cu ce mana tragi fermoarul. Desi, daca ma gandesc eu bine, poti folosi si mana. Ca palnie!🙂
      Si la voi se poarta martisoare? De fapt cred ca da, ca la cate produc chinezii n-au cum sa le vanda numai in Romania!🙂

  10. Nu mai dau de mult timp. Bine, acum nici bani de aruncat pe ele n-aveam anu’ asta.
    De primit am primit doua: unul placat cu aur si unul sub forma de buchet de flori. Atat. Mie mi-e de ajuns.🙂

    • Si mie mi se pare ca sunt cam bani aruncati ca asa e „protocolul’ daca tot nu iei ceva sa fie purtat cu placere chiar si dupa ce trec babele. Aha, si tu te-ai placat cu aur! mai bine decat sa ne placheze altii cu marmura…🙂

  11. Da’ să știi că poți avea un blog excelent scriind despre banalități. Asta în timp ce toți restul se chinuie să scrie despre lucruri interesante… și le iese un blog banal.😉

Lasă un răspuns

