Toate florile din lume tie ti le-as da??

Standard

Pregatirile pentru 8 martie sunt in toi. Gata cu programarile la coafor, gata cu plata avansului pentru petrecerea „intre doamne” de la carciumi (domnilor, sa nu indrazniti sa treceti pragul vreunui local de unde se aud chiuituri  ca riscati sa fiti linsati sau sechestrati!), gata cu numarat banutii din purfutel portofel sa vedeti daca ajung de cadouri, gata cu aprovizionarea cu flori la tarabe si florarii…

Floraresele isi freaca mainile multumite, e luna lor de profit. Pacat ca sarbatoarea pica intr-o zi de sambata, vor vinde mai putine flori pentru „doamnele ” de la scoala sau pentru colegele de serviciu ale celor care nu lucreaza in weekend. M-a enervat tembela idee de a anula serbarile scolare dedicate zilei de 8 martie pe motiv ca asa se stopeaza obiceiul de a da „cadouri” cadrelor didactice. Da’ ce, pe 7 martie nu e primit? E asta motiv de a strica bucuria copiiilor care se pregateau sa-si impresioneze mamele cu prestatii artistice mult repetate? Pai hai sa anulam si serbarea de Mos Craciun si uite asa eradicam spaga in produse si o sa avem un invatamant onest si de maxima calitate! Poate anulam si bac-ul, sa nu se mai adune bani de protocol…

dragostea_intr_un_buchet_de_flori_mai_mari-799De fapt eu despre flori voiam sa vorbesc. Nu ca m-a palit vreun talent pentru ikebana sau vreo revolta impotriva evaziunii fiscale a florareselor care nu-ti dau bon fiscal la fiecare buchetel de ghiocei (ca pe noua ministresa de la Finante impotriva babutelor care vand usturoi in piata!). Stiti ce flori isi doresc femeile? Alegeti aranjamente scumpe si sofisticate sau luati ce va iese in cale, mai ieftin? Chestia asta cu daruit flori nu-i o chestie simpla, unii vad dincolo de gest, gasesc semnificatii simbolistice. Si bunele intentii s-ar putea intoarce impotriva voastra. Am patit-o si eu…

In urma cu muuulti ani o aveam pe soacra la noi, de fapt o aveam internata (pentro o operatie banala, nu ceva grav) in spitalul unde lucram eu. Sigur ca o vizitam zilnic. Si s-a nimerit sa petreaca in spital si ziua de 8 martie. Eram intr-o criza financiara de zile mari(ca orice familie la inceput de drum cand face rate sa-si cumpere strictul necesar) iar salariul urma sa-l primesc abia peste cateva zile. Am pregatit sa-i duc soacrei mancare si, trecand prin piata, am luat de ultimii banuti din portofel trei buchetele de ghiocei. Zau ca nu-mi ajungeau de orhidee…

In salon i-am urat „la multi ani” de ziua femeii si i-am inmanat florile. Si ce credeti ca a facut soacra mea? A deschis sertarul si le-a aruncat acolo inchizandu-l imediat de parca i-as fi oerit ceva malefic sau jignitor! M-a durut, n-am inteles dar nici n-am zis nimic. De, toane de om bolnav, am crezut eu…

Cand s-a externat si am adus-o acasa n-am mai rezistat sa n-o intreb, nu pricepeam si pace cu ce am gresit. „Pai, mama, cum sa vii tu la mine cu flori de-alea mici ca de mort? n-ai vazut vecina de pat ce garoafe mari avea? cum era sa pun eu ghioceii aia pe noptiera?”….. !!!

Mai tarziu am inteles mentalitatea cu „florile mici, de mort” cand am vazut cum se duce lumea , in Oltenia, cu lumanarea pentru mort gatita cu cele mai mici floricele din gradina sau macar un buchetel de flori de muscata din ghiveci. De pe un pat de spital, soacra mea interpretase conform standardelor ei, ca-i urasem de rau, nu de bine.

Asa ca, dragilor, aveti grija ce flori daruiti! Sa fie cat mai mari, cat un baobab daca se poate.Altfel…🙂

ce_gandeste_o_femeie_si_ce_gandeste_un_bar-459

38 responses »

      • Cadrul perfect, îţi mulţumesc! Numai să nu fac insolaţie de la bec. În rest…. să sar în cap în cadă mă pricep, am mai păţit, am un talent incredibil la plonjon😀

      • Euuu? Euuu? La mine „iubita mea să ne-aruncăm în mare” e film horror, se duce naibii romantismul când aud de aşa ceva. Dacă îmi faci rost de colăcel din ăla frumos colorat, cu rătuşte pe el, poate. Dar şi aşa, numai ţinută de mână😳

        Adelina, să nu scoţi mătura la noi, te rog eu cât pot de frumos!

      • Nee, poate scoate colacelul sau spune unde l-a lasat cand ne-a abandonat ! :)))
        Biiine, am si colac si lopatele, colacul este cu delfini, si te las sa te joci cat vrei tu sau pana ne fluiera salvamarul .. 😀

      • Cine ne-a abandonat, July? Cine şi-a permis aşa ceva?😯

        Vreau şi lopăţicăăăă! La nenea salvamar îi scriu pe nisip o poezea şi nu ne mai fluieră.

      • Adelina cand a dat litoralul pe munte, ea ne-a abandonat .
        Dupa cum scrii, cred ca-i de ajuns daca-i zambesti si fluiera ! :)))
        Eu sunt mai directa, ori ii recit regulamentele, ori ii sun sefu ! :)))

      • Ahaaa, păi pe mine nu m-a abandonat aşa că eu o iert😀 Tu îţi dai seama că suntem la ea acasă, nu? Dacă iese cu mătura cum spuneam, fugim sau ne ascundem?
        Mulţumesc mult! Dar decât să fluiere, ar face bine să-mi dea o mână de ajutor, să pot intra în apă.

      • Crezi ca se indura ea de matura ? 😆
        Zic sa-i spunem sa faca o cafea sau un vin fiert ca se intoarce iarna :)))

      • Las ca o fi invatat Adelina sa faca ,,poale-n brau”, tu pui branza, si eu zaharul pudra dupa ce le scoate din cuptor ! 😆

      • Sunt generoasa daca ai de recuperat, te las sa mananci cat poftesti ! Eu nu am de recuperat, am de dat . 😆

      • Fetelor, vad ca sunteti cam nostagice. Afara ploua cu galeata si voi visati salvamari! Doamne, numai cand mi-l imaginez pe Mazare il clipul cu Loredana si Mamaia, imbracat in dungi, ma apuca subit setea de o bere cu muuulta lamaie! Da’ voua nu va dau, ca nu vreau sa va fractionez somnul cu drumuri dese la baie! :))
        Si sa ziceti mersi ca nu mai frecventez litoralul, ca v-am scutit de tzunami cand intram sa-mi spal namolul in mare! :))

      • Ne facem incalzirea pe vremea asta ploioasa, si sa stii ca imi place cum se joaca Mazare ,,de-a marinelu” in clip cu Lori :)))

  1. adevar graiesti…!! ff des azi in romanica este oferit de „”cadou”” mai de graba un hamburger decat flori pe principiul „” ce maninci ierburi””??? rusinica dar nu cred ca vom schimba noi ceva ade !!
    hai sa traim momentul „”toate florile din lume tie ti le-as da””!! minunat „”buchetul””tau de aici mi-a inseninat ziua (aaa seara) si il primesc cu drag de 8 martie !!
    multumesc ca gandesti „”frumosul””!!!

  2. Îți dai seama că am fost solicitat de colegele de la Cristi de la muncă (fostele mele colege) să fiu pe post de DJ la petrecerea lor ? Sper că am înțeles eu bine, să nu fie pe post de stripper. Am o entorsă la genunchi, o răceală cumplită pe care o duc pe picioare de duminică (de când e și entorsa), mai nou, bucuriile astea vin la pachet, câte două.
    Având în vedere că vine și tov. primar să ofere flori la doamne & domnișoare, la Cercul Militar Mangalia, se lasă cu distracție.
    Profit de ocazie și fac o urare (se citește mâine) pentru toate doamnele și domnișoarele din blogosferă: Să fiți înconjurate de căldură, tandrețe, armonie, dragoste, înțelepciune, zâmbete de copii, bunăstare și sănătate.

    • Esti la concurenta cu primarul? El le da doamnelor flori si tu le dai …virusi gripali?🙂 Pacat ca ai probleme cu genuchii, n-o sa le poti impresiona cu coregrafia ta speciala si mai ales cu unduirea aia cu lasare pe vine , cum faceai in tinerete de aveam impresia ca o sa te insurubezi in podea!…
      Multumim de urari, ti le returnam maine, de mucenici!

  3. Ufaaa…coana Adelino,deci nu sunt singura Stan Patitul , care s-a izbit de mentalitate invechita si educatie morala de mahala…( sa ma scuzi,nu intentionez sa jignesc). Ete de aia eu nu daruiesc flori sau martisoare sau altele…dau de mancare : ciucalata,bomboane…macar se alege omu’ cu stomacu’ plin….cand e cazul ,o punga de cafea…

  4. eu rămân la gesturile mici. soacră-mea, dacă primeşte ceva, o să primească ceva… nu ştiu ce. eu o să le cumpăr mamei şi bunicii mele ghiocei. iar eu… probabil că voi petrece o zi oarecare de 8 martie. fiind sâmbătă o să am timp să aspir, să şterg praful, să fac nişte muffins…

    • Ai ramas cu mentalitate comunista, fata, simti nevoia sa sarbatoresti prin munca. :)) Tocmai am bifat si eu chestia cu aspiratul, cu praful, acum ma duc sa fac dezmat cu niste pufarin, ca asa sunt eu, mai excentrica.Si nici muffins-i de-aia nu stiu sa fac! :))

Lasă un răspuns

