Tu, minunatule!

Standard

d1_63025300Nu stiu cine i-a dat lui Dumnezeu proiectul si autorizatia de constructie cand l-a zamislit pe om! Desi pare ca a fost implicat doar ceva lut sau chirpici si apoi s-a mai valorificat o coasta n-a fost deloc treaba de amator. Tocmai am citit niste date demne de lauda si mirare referitor la complexitatea si maretia corpului uman. Ce am invatat eu temeinic la anatomie, in scoala, nu va mai povestesc ca o parte am uitat si restul puteti gasi si singuri in manuale sau atlase. Bine ca n-am uitat pe unde sa-mi caut ficatul si pancreasul, nu caut hipotalamusul prin calcai si nu astept ca din bulbul rahidian sa infloreasca gladiole!🙂

Descifrarea corpului uman se realizeaza prin proiectul Genomul Uman prin care deja s-au descoperit deja lucruri uimitoare:

-ADN-ul uman contine 23.000 de gene, mult mai putine decat se credea.

-Corpul uman contine cca. 5 litri de sange.

-Cand cantitatea de apa din organism scade cu 1% iti este sete, cand scade cu 10%, mori.

-Odata la 7 ani corpul uman isi inlocuieste aproape toate celulele.

-In corpul uman sunt peste 1200 km. de vase de sange iar capilarele unui adult puse cap la cap ar ajunge pentru a inconjura Pamantul de aproape 4 ori; numai un plaman contine 300 de miliarde de vase capilare care adunate s-ar intinde pe o distanta de 2400 km.

-Jumatate din greutatea nou-nacutului este castigata in ultimele 7 saptamani de sarcina.

-Media duratei unui vis este de 4-5 minute iar majoritatea viselor sunt alb-negru.

-Un adult are mai putine oase decat un copil; ne incepem viata cu 350 de oase iar la maturitate avem doar 206 pentru ca unele se unesc in timpul cresterii. Un picior are 26 de oase.

-Dintii sunt tari ca piatra iar mandibula este cel mai dur os din organism.

-Piciorul unui om contine 250.000 de glande sudoripare.

-Cand doarme un om se lungeste cu cca. 8 milimetri pentru ca dimineata sa revina la inaltimea initiala; motivul este forta gravitationala care actioneaza asupra cartilagiilor.

-Testiculele unui barbat produc 10 milioane de spermatozoizi pe zi, suficient pentru a repopula intreaga planeta in doar 6 luni.

-Ovarul contine cca. o jumatate de milion de ovule dar numai 400 dintre ele au ocazia sa dea nastere unei noi vieti.

-Cea mai mare celula din organism este ovulul iar cea mai mica este spermatozoidul.

-Chiar daca nu este la fel de sensibil ca al unui caine, nasul uman poate percepe pana la 50.000 de mirosuri diferite.

-Urechea poate distinge pana la 300.000 de tonalitati.

Cand o persoana moare vazul este primul care dispare iar auzul este ultimul simt perceput.

-Cel mai mare si mai greu organ este pielea; ea cantareste cam 3 kg. si poate acoperi o suprafata de 2 m patrati. In timpul vietii un om pierde cam 18 kg. de piele moarta.

-In corpul fiecaruia dintre noi traiesc bacterii a caror greutate totala atinge 2kg. (numai in gura sunt cam 40.000), fiecare centimetru patrat de piele contine cel putin 32 milioane de bacterii, dar din fericire cele mai multe sunt inofensive.

-Aproximativ 50.000 de celule din corpul tau au murit si au fost inlocuite chiar in timp ce citesti acest articol!

-Sunt necesare 200.000 de incruntari pentru aparitia unui rid permanent pe frunte.

-Unghiile de la maini cresc de 6 ori mai repede decat cele de la picioare.

-O persoana pierde in medie 50 de fire de par zilnic si peste 10 miliarde de particule de piele moarta. Un fir de par poate sustine o greutate de 100 de grame.

-Un om obisnuit mananca in jur de 50 tone de alimente si bea cam 50.000 litri de lichide de-a lungul vietii pentru a-si mentine o greutate de 80 kg.

-Un om poate rezista 40 de zile fara hrana, 11 zile fara somn, 6 zile fara apa si 6 minute fara aer.

-Stomacul unui adult poate cuprinde 1,5 kg iar intestinul gros are 10 metri lungime.

-Muschii oculari se misca de 100.000/zi echivalentul pentru muschii piciorului sa parcurga un traseu de 80 km. zilnic.

-Muschiul ochiului este cel mai rapid, se poate contracta in mai putin de o sutime de secunda.

-Pentru a te incrunta folosesti 43 de muschi, pentru a zambi ai nevoie doar de 17.

-Cel mai puternic muschi al corpului este limba.

-Corpul foloseste 300 de muschi pentru a sta in pozitie dreapta si 200 de muschi pentru a merge.

 

Mai poate sa zica cineva ca Dumnezeu a lucrat la intamplare? Va mai indoiti ca fiecare omdintre voi e un miracol? Va doresc sa va lepadati toate celulele rele si sa va folositi toti muschii intr-un weekend cat mai fericit! Hai, ca pentru un zambet nu va trebuie decat 17 muschi, nu fiti zgarciti!🙂

 

 

30 responses »

  1. Cea mai mare celula din organism este ovulul iar cea mai mica este spermatozoidul

    Mică, mică, da’ ridică!

    Cel mai mare si mai greu organ este pielea; ea cantareste cam 3 kg.

    De unde şi vorba: Piele rea şi răpănoasă, ori o bate, ori o lasă!

    Cel mai puternic muschi al corpului este limba

    Eheee!

  2. Ce ospitalieri suntem, si se mai spune ca omul este intolerant cu alte specii . Cate bacterii sunt ? 32 milioane de bacterii, bine ca ele nu au drept de vot !😆

      • E primavara, bacteria e-n floare ! Hai la bacterii de vanzare ! !! :)))
        Mai stii, s-o gasi cumparator si la asa oferta . Un concediu medical sa prelungeasca, lipeasca, vacanta de Pasti cu cea de 1 Mai…..😆

  3. Azi am citit si eu pe spatele unor brelocuri la care ma uitam in oras ,ca unghiile de la maini cresc de 4 ori mai repede (la tine zice de 6).Oricum,habar n-aveam ca unele cresc mai repede decat altele,desi aveam ceva banuieli dar imi ziceam ca mi se pare😀

  4. Adelină, nu ştii că lucrurile simple sînt cele mai rezistente? Cum naiba să nu pice mereu una-alta, în ditamai proiectu’ ăsta cu atîţia kilometri de toate cele?! Ia să fi fost noi amoebe sau parameci, să vezi ce mult şi bine trăiam!

    Yo God, you suck – human body project is an utter failure!

  5. eu fara mancare is decedata in cateva ore, daca mi-e foame, or ma ucide cineva ca sa-mi inchida gura, or ma sinucid eu de nervi:))), da fara aer, ioi, ma sufoc instantaneu. No, hai, bine, rezist 30 de secunde, dar mi se prajeste creerul.

    • Fara mancare rezist, de apa nu prea am nevoie, de respirat respir in sistem economicos, deja incep sa ma simt mutant! Ca ciocolata nu-i mancare si nici berea cu lamaie nu e apa…. :))

  6. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”.

  7. Mi-a placut ideea ca ai nevoie de 17 muschi pentru a zambi, si de 43 pentru a te incrunta. Sa zambim mai des, atunci. Foarte interesante toate, unele le stiam, altele le-am aflat de la tine. Pupici!

  8. eu mi am dat seama ca copilul meu stie o mare parte din tot ce ai insirat tu aici si ma minunez inca o data de capacitatea corpului uman, fie el si de doar 5 ani. suntem ceva de toata lauda, clar.

  9. 11 zile fara somn zici? am rezistat odata doua. la sfarsitul celei de a doua, ambele de munca, eram zombi furios. cred c-as fi putut ucide pe cine s-ar fi interpus intre mine si pat.
    40 fara hrana? 5, dupa operatia de colecist (zau ca supa strecurata si iaurtul slab nu conteaza).
    6 zile fara apa? poate altii. nu rezist mai mult de 3 ore (maaaxim).

Lasă un răspuns

