Aere de Bucuresti si praf de ulita

Standard

poze-haioase-pisici-pisicaDe Paste am avut musafiri. N-au venit cu mielul ci cu motanul. O frumusete de motan alb imaculat, rasa persana, tuns intr-un fel sofisticat, scurt-scurt dar cu coama, ghetute si o bila mare in varful cozii. In plus avea niste ochi albastri superbi si o figura sobra spre incruntata, un fel de aer de superioritate de matza cu buletin de Bucuresti. Ronny, caci asa il cheama, traieste de doi ani intr-un apartament de bloc, n-a pasit in viata lui de iarba si nu stie cum arata un soarece, o cioara sau o gaina. Asa ca tot ce inseamna natura ii e strain si-i inspira teama, motiv pentru care trei zile nu s-a dat jos din bratele „parintilor” lui iar daca a cutezat totusi sa o faca a mers aproape taras, ca un infanterist in transee, atent din ce parte va veni glontul.

Sa va spun si de bagajele lui Ronny? ceva mai multe decat am eu daca plec o saptamana in salbaticie: cusca, litiera, cosulet-marsupiu, perna, vesela de inox, manacre speciala…Garderoba o avea la purtator, doar un „baticut” verde la gat cu medalion personalizat. Daca si motanii poarta medalioane sa nu mai ziceti de mine ca sunt obsedata de bijuterii, da?

Dar nu despre Ronny in sine voiam sa va vorbesc (desi ar merita o postare speciala) ci de comparatia intre el si Yeti, motanul nostru. Sa zicem ca as fi translatorul oficial si v-as reda inchipuitul dialog dintre cei doi blanosi, un dialog mai mult mut sau marait fiindca se pare ca nu vorbesc aceeasi limba. La prima intalnire Ronny si-a tras urechile pe spate si a marait amenintator-temator si a refuzat orice contact cu maidanezul-siberian venit de pe coclauri. Yeti a incercat sa fie prietenos, ca doar era gazda, dar a sfarsit in a-l tratata cu indiferenta pe multpreasofisticatul musafir.

-Sa nu te apropii, sa nu te apropii! Puti si esti murdar pe labe.Doamnee, ce blana slinoasa ai! La voi nu s-a inventat samponul?

-Sampon? Ce dracu’ e ala, n-am mancat asa ceva niciodata! Si cum adica, put? Astia se cheama feromoni, bai blondule, cu astia ai succes la dame!

-Aveti voi dame pe ulita? Daca arata si ele ca tine, cu scaieti in coada, ma lipsesc…

-Te lipsesti oricum, metrosexualule, ca-ti liosesc …bijuteriile. Ia zi, te-ai intalnit cu Ciomu? 🙂

-Ce lipsa de maniere sa te tavalesti asa pe jos! Bine ca nu esti alb , asa ca mine, ca aratai oribil.Uite cat praf ai adunat pe tine! Si ala dintr gheare e noroi? O, doamne!

-Nu, ma, e caviar! Ca la noi creste pe tarla! Normal ca e noroi! Habar n-ai tu ca oamenii, aia de se cred destepti, dau bani grei sa se duca in statiuni si sa-i manjeasca cineva cu noroaie de-astea. Eu am tratament gratis.

-Infiorator! Sper ca nu intri asa jegos in casa!

-Ba intru, ca mama ma lasa, daca vreau pot sa ud si canapeaua. Da’ nu vreau, ca sunt totusi educat, fac pipilica afara,

-Cum afara? In vazul lumii? Nu ti-au luat ai tai litiera acoperita, cu gel absorbant?

-E unu’, Gelu. in capul ulitii dar nu absoarbe nimic. Si nici nu ma duc eu pana in gradina lui, sap in gradina mea, ce naiba! Cand eram mic si era ger faceam si eu intr-un lighean, in baie, dar acum sunt baiat mare. Pun pariu ca tu nu stii sa sapi si nici n-ai cu ce, ca te-au lasat fara gheare! Amaratule!

-Eu, amarat? Bai, eu am venit de la Bucuresti cu limuzina, nu ma tarai prin praf, pe ulita ca tine!

-Ia nu te mai lauda atat, ca acu scutur un purice-doi pe tine si te-am nenorocit ca nici nu stii sa te scarpini!…

Zicand acestea Yeti isi lua de pe gratar micul cersit insistent si se duse sa-l savureze sub masa, la iarba verde, in timp ce Ronny astepta sa i se puna in castronul de inox niste boabe „de firma”…

Daca cei doi n-ar fi avut blana si patru labute ci doar doua picioare si deget opozabil acest dialog ar fi fost valabil in multe cazuri si intre oameni.Doar ca n-ar fi trebuit sa vi-l traduc eu, eventul mai era nevoie de niste beep-uri.

24 de răspunsuri »

  1. Poate că, într-un colțișor al creierașului lor, fiecăruia dintre cei doi i-a rămas ceva bun din confruntare. Dacă nu altceva, măcar descoperirea că se poate trăi și altfel. Nu e puțin lucru.

  2. Pe cat de fain e orasul in anumite aspecte pe atata ma seaca cei care au figuri de bucale. Si bani de bucale, sa dea pe litiera cat mananc eu pe saptamana :))
    A nu se intelege ca mananc din litiera sau ca mor de foame. Exclus.

  3. şi rusalka mea are batic (roşu) şi clopoţel… şi recunosc că sar calul când vine vorba de ea, dar măcar o lipsesc de plimbări pe care le consider inutile. şade bine în fotoliul ei şi toarce de-acolo.

    • Miel n-am mancat nici macar noi. 🙂 Yeti mananca orice, e un pofticios si nu poti sa bagi nimic in gura fara sa imparti cu el iar Ronny mananca numai specialitati, nu cunoaste gustul carnii.
      Bun venit in vizita!

Lasă un răspuns

