La clatite, inainte!

Standard

Am ajuns sa trec prin propriul blog ca acceleratul prin halta, abia stationez cateva minute si gasesc altceva de facut. Asa ca imi cer scuze si de intarzierea in raspunsuri si de vizitele -fulger pe care le fac.

Tare mi-a placut o vorba auzita in cetatea Sighisoarei ,”vorba buna nu strica dintii” si tare mai voiam s-o promovez si sa vorbesc de bine; dar am ajuns la concluzia ca nici critica sau injuratura nu produc carii si sunt mai la indemana. Asa ca azi e pe baza de dat cu pietre si de exprimat nemultumiri.

Sa vedeti ce-am patit! Cu vreo saptamana inainte de Paste am poftit la clatite, ca orice pacatos care se respecta. Si singura tigaie adecvata era o tigaita mica, teflonata, primita de Copilu’ ca mita electorala si pe care mi-o „cacadorisise” mie. Fac eu compozitia, ma apuc de mesterit clatite. La a patra raman cu coada tigaii in mana. Ai naibii chinezi au pus un surubel ca de brat de ochelari sa sustina ditamai tigaia! Am facut eu clatite la ditamai Trilogy? am facut, ca n-am avut incotro… Si-i zic sotului: toata ziua te cauta aia de la Top Shop cu oferte, daca gasesti ceva cu o tigaie de clatite de-aia cu ceramica, la pret avantajos, sa-mi iei. Ori am microfoane montate in casa, ori Mamare a fost pe faza si a dus vorba mai departe, cert e ca la nici o ora dupa suna o duduie de la Top Shop. Ca azi si numai azi pentru clientii fideli avem oferte, fara taxa de transport, reduceri, bla-bla-bla. Sotu, repede: tigaie de clatite aveti? Cum sa n-avem, ca noi avem de toate, ete ce coincidenta ca aveti o tava de cuptor Delimano si cu o tigaie de clatite la juma de pret si…

Buuun, face Sotu’ comanda, adauga si un wok ca era la oferta, zice duduia ca vom primi comanda dupa Paste, pret avantajos. Trece Pastele si ma paleste pofta de clatite. Suna Sotu’ sa vada pe unde e comanda noastra, ca de obicei se lalaie pe la serviciul de curierat. Si doamna de acolo spune ca n-avem nici o comanda inregistrata. Nu se poate, ca am vorbit cu duduia X, ea a insistat cu oferta. Pai duduia X (mai ca i-as da si numele dar n-as vrea sa ramana somera din cauza mea!) e libera, va suna cand vine si sa va lamureasca ea. Peste un timp suna Sotu’ iar la firma, raspunde alta doamna, spune acelasi lucru” nu aveti nici o comanda facuta la noi.” Deja ma enervez asa ca decidem sa ne deplasam personal pana la magazinul lor din Ploiesti si sa-mi iau eu tigaia ca e musai sa fac clatite. Mergem la mall-ul unde e magazinul, gasim tigaie, e cam scumpa la un milion dar hai, ca nu mi-oi lua in fiecare an, ma tine asta pana la pensie.Clatita subtire cu cheltuiala se tine! Mai gaseste Sotu’ si o tava mare de cuptor Delimano cu ceramica, e la reducere, asa ca o ia si pe aia. Cand plateam suna duduia X de la sediul din Bucuresti. Ca sa vedeti, ca aveti comanda, e in depozit (dupa 2 saptamani e tot in depozit?), ca n-au stiut colegele, ca… Vrajeala cat sa nu recunoasca ca nu ne inregistrase nici o comanda. I-a multumit Sotu’ pentru servicii si corectitudine si i-a inchis telefonul. Fetele de la magazin ne-au dat o carte de vizita sa sunam la ele de cate ori gasim pe net vreo oferta interesanta fiindca au si ele exact aceleasi produse si dispunem de aceleasi avantaje ale cardului de fidelitate si ele sa ne comunice daca putem merge sa luam personal ce dorim. Plus ca asa ai avantajul de a-ti alege singur produsul dorit. Va dati seama ce naspa era daca ei imi trimeteau prin curier tigaie galbena si eu voiam verde? 🙂 Plus ca tava de la oferta lor era mica, asta pe care am luat-o e mare, tocmai buna pentru prajitura mea cu fructe. Deci tot raul a fost spre bine, ne-am lecuit de comandat telefonic! Oricum nu e prima data cand ma enerveaza Top Shopul on line, lasa sa vada ochiul meu exact ce vreau. Si sa nu mai aud de dudui insistente care vor cu orice chip sa-ti vanda ceva dar uita sa-ti inregistreze comanda!

Hai ca de atata scris mi s-a facut pofta de clatite, ma duc sa-mi inaugurez tigaia. Sa vedeti acu jonglerii cu aruncat clatite-n aer! Si daca mai scap pe jos din ele nu-i bai, am ajutor de nadejde in bucatarie, Yeti abia asteapta sa recicleze. 🙂

clatite-4

 

25 de răspunsuri »

  1. „Clătitele sunt o specialitate bretonă, o regiune din nord-vestul Frantei, care a devenit cunoscută și apreciată rapid în toată lumea. Pot fi atât dulci („crepes”), cât și sărate („galette”), iar umpluturile variază de la cele mai simple( zahăr, dulceață, miere, ciocolată) până la combinații spectaculoase și incitante.
    Original, clătitele se serveau cu cidru (băutura fermentată pe bază de mere), ulterior a apărut cea mai spectaculoasă formă de prezentare a clătitelor „crepes Suzette” (clătite flambate în lichior și suc de portocale).[necesită citare]
    În Franța chiar există o sărbătoare la care se servesc clătite, în mod tradițional. Se numește „La Chandeleur” (2 februarie, „Ziua Binecuvântării Fecioarei Maria”). Această zi a devenit cunoscută ca „Ziua clătitelor”, deoarece tradiția cere să se ofere clătite. Legenda zice că persoana care reușește în această zi să arunce o clătită în sus și să o prindă în tigaie cu stânga, în timp ce ține o monedă de aur în dreapta, va avea noroc de bogăție și prosperitate tot anul.
    Și în Anglia există o sărbătoare a clătitelor: „Shrove Tuesday” sau „Pancake Tuesday”.
    Sursa – Wikipedia

    Alte surse:

    http://jurnalul.ro/timp-liber/culinar/mica-istorie-a-clatitelor-21619.html

    http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/clatitele-teganites-firimiturile-imparatului

  2. da’ una d-aia de tabla tiganeasca nu era buna?! numa’-ntreb. ca mie numa’ cu aia imi ies clatitele. bachir sunt in stare sa le intorc prin aruncare-si-prindere. 🙂
    ma cam bantuia o pofta de clatite, acu……………. de 1 mai clatite scrie pe mine.
    ma duc naibii, sa mananc ceva, ca fac ulcer la cum balesc.

    • De ce sa facem lucruri simple daca putem sa le facem complicate si simandicoase? Tot in tabla tiganeasca faceam si eu ca nu m-a crescut mama cu Delimano dar cand am vazut ce bine se fac la ceramica si ce usor se spala tigaia m-am facut o fandosita. 🙂
      De ce am senzatia ca anul asta de 1 mai nu va mai mirosi toata tara a mici ci a clatite? :))

  3. Toată lumea s-a pus pe clătite după ce a citit aci, eu cum fac acum că : 1. sunt la muncă şi 2. acasă e un fel de chimie între aluat şi tigaie ceva de speriat. Cum se văd, cum se lipesc. Nu-mi ies şi gata 😳

  4. bune si scumpe vase au astia de la delimano, si in general se cumpara cu cantec, sa simti ca le-ai cumparat. mai nasol e ca dupa o vreme incep sa se lipeasca in ele toate mancarurile care nu s-ar lipi in reclama.

Lasă un răspuns

