La razboi, inapoi!

Standard

De cand ma bate gandul sa-mi mut locul de munca la morga, unde trebuie sa fiu foarte sobra, bag seama ca am devenit o persoana foarte serioasa.Stai sa ma duc sa ma scuip de deochi in oglinda, pana nu-mi trece. Si din nemarginita  mea seriozitate va mai propun azi un subiect „greu” spre dezbatere. Zau ca ma intereseaza foarte tare parerea voastra!

Obisnuiesc sa urmaresc emisiunea lui Moise Guran de la radio, „Romania in direct”.Fiind o emisiune construita exclusiv pe telefoanele ascultatorilor care isi spun punctul de vedere pe o tema data mi se pare un bun prilej de a lua pulsul natiunii. Uneori ma revolt, alteori empatizez, dar in final constat cam cum gandeste majoritatea populatiei. Si azi s-a discutat o tema pe care am dezbatut-o si eu dar numai in forul meu interior. Ca asa dezbat eu, mai mult pe dinauntru si fara public ca sa nu ma contrazica nimeni.🙂  Tema era cat de patrioti suntem si ce am face in cazul unui conflict armat, daca am pleca sau nu sub arme. Avand in vedere situatia exploziva din Ucraina chiar mi se pare un subiect bun de discutie, de-asta m-am intrebat si eu ce as face cu statutul meu de rezervist (ditamai sergentu’, vorba aia, daca nu cumva m-o fi facut si pe mine general si au uitat sa ma anunte!).

Si incep sa sune oamenii. Cei mai multi mi se pare ca rostesc lozinci, le tremura artificial vocea vorbind de tarisoara si de patriotism si ca nicaieri nu-i mai bine ca acasa dupa ce au tot migrat pe alte meleaguri. Spun ca tara merita orice sacrificiu, ca ar muri pentru patrie, pentru copii, pentru istoria careia ii suntem datori. Unii aduc in discutie clasa politica, altii strabunicii cazuti pe fronturi; unii rememoreaza revolutia, altii razboaiele mondiale… Apoi suna un nene care parca citeaza din mine. Culmea, e tot pasoptist, a trait cam ce am trait si eu si a suferit aceleasi transformari mentale si sentimentale. Si spune omul asta cati tineri au murit din entuziasm si patriotism la revolutia ca sa se poata cocota unii acum in varful gramezii si sa ne sfideze de acolo, cum mergeam si noi, cei educati in vremuri ceausiste, la Cantarea Romaniei, la munci patriotice, la pregatire militara, cum eram indoctrinati sa facem sacrificiul suprem dupa modelul stramosilor nostri care au cladit Romania Mare.  Si mai spune cat de nedrept ar fi sa plecam acum iar la oaste ca sa aparam, ce? O tara care nu ne merita, care nu ne respecta, care ne jecmaneste de taxe, un viitor incert si o clasa de parveniti care trebuie sa-si apere averile si bunastarea. In concluzie omul, care parea un om instruit, nu un fanfaron incult, spune ca el se declara de pe acum primul dezertor al tarii, ca el trebuie sa-si arate patriotismul altfel decat sa moara ca fraierul pentru interesele altora. Eu sar ca arsa, refuz sa cedez locul de primul dezertor fiindca mi l-am adjudecat de ceva vreme, din polemicile cu Sotu’, ofiter de cariera dar pensionar si care zice ca se va prezenta la datorie de cum suna goarna!

Asa ca eu problema asta o am: nu sunt patrioata daca refuz sa mor ca o tolomaca pentru niste idealuri in care nu cred? Asta sa fie rostul meu in viata, sa fiu carne de tun ca sa scrie unii istoria dupa bunul plac? E o lasitate sa nu vrei sa lupti si sa iei viata altuia atata timp cat putem folosi ratiunea si diplomatia? Si ce rost mai au razboaiele in ziua de azi cand ele nu aduc niciodata pacea? Ma gandesc la zecile de ani de cand e vanzoleala in Afganistan, de exemplu, ba se perinda rusii, ba americanii si fiecare are un castig numai tara aia amarata ramane in paguba, sacrificata pentru interese straine…

soldatiSi cand l-am mai auzit si pe Base cum vrea el sa faca mobilizarea rezervistilor chiar m-au apucat bazdacii. Pai ce mama dracului v-ati mai infratiti cu NATO si ne-ati pricopsit cu Marele Scut daca tot la baioneta ne e nadejdea? Am luat niste avioane resapate, am carpit niste frgate de la fier vechi, cica vrem sa reinviem si submarinul-conserva si apoi tragem linie, adunam si ajungem la concluzia ca trebuie sa adunam rezervistii. Sa pregatim si furcile si topoarele? Eventual drujbele, sa vada mapamondu’ ca ne-am modernizat…

In concluzie, ca sa nu ma aprind prea tare si sa nu ma mai pot opri,zic pe sleau: nu merg la nici un razboi! Cine il incepe, ala sa-l si faca, nu el cu carioci pe harta si eu cu matele vraiste prin transee. Sau, sa nu ziceti ca nu fac si concesii, merg, dar cu o conditie: sa-i vad in fata mea, calare pe cai albi, pe instelatul general Oprea si pe toti aia de de-au dat in spondiloza de greutatea atator stele pe epoleti desi am mari dubii ca ar nimeri cu pusca turla unei biserici de la zece metrii. Turla bisericii am zis, nu musca de pe turla bisericii, cum pot eu, campioana la impuscaturi si pe care nici macar sergent major nu m-au facut!

Pace, fratilor! Faceti dragoste, nu razboi! Si poate mai faceti si niste copii sa nu raman somera.🙂

51 responses »

  1. Imi iubesc tara: munti, campiile, apele si o parte din locuitori. Si cu razboi si fara ele tot la locul lor vor fi. Asa ca as fugi fara remuscari lasandu-le in urma…oricum le voi gasi tot aici! Dar pentru ce se intampla in tara nu mi-as da viata nici obligata.

      • Măi, să ştii că şi eu m-am întrebat mult timp… Apă plată de izvor, ce să bea!:))) De 40-60 de grade, eventual… cred că îţi ţineau ei ascuns pe undeva vreun puţ cu apă limpede, până săpau alte fântâni… Oricum la cât de flămânzi trebuie să fi fost după ce-şi ardeau proviziile, puţin probabil să mai aibă nevoie de prea multă apă!

  2. Eu sunt intru totul de acord cu tine numai ca din nefericire razboiul nu e simetric contrar amorului: nu e nevoie de doi, ajunge sa dea unul maibreaz cu tunul. Si apai tu nu le- ai obloji ranile alora prea slabi de inger care nu stiu sa dezerteze? De la spitalul de campanie nu cred ca ai inima sa pleci. Traiasca lupta pentru pace, oricum!

    • Asta-i necazul, ca nu pot sa intorc spatele unui om ranit! Dar tot as avea sentimentul ca cineva isi bate joc de mine.Si probabil ca as deveni un propagandist inrait pentru pace, cred ca i-as convinge pe multi sa dezerteze. Sau, mai rau, sa intoarca armele, ca la asta avem experienta…

  3. Aoleu, sunt în urmă rău cu știrile! Trebuie să mă documentez, că mi-s sublocotenent în rezervă (pe vremea mea fetele făceau armată în primii trei ani de facultate). Și de-o fi cum zici, încep să-mi caut viză. Nu vreau la război!

  4. Eu de treaba cu razboiul prefer sa nu vorbesc. Adica, pe bune, eu, care am oroare pana si de confruntarile verbale…ce sa faca una ca mine la razboi? Sa-l intreb pe inamic ” Ma scuzati, daca nu va suparati, imi permiteti sa va impusc putin?” ? Sa ne fereasca Dumnezeu de asa ceva, ca am dat de dracu’. Eu alceva nu inteleg: de ce mutarea la morga presupune ma multa sobrietate? Pai ce, saracii decedati nu merita si ei un zambet, o gluma? Eu as zice ca , dimpotriva, s-ar cere mai multa ” neseriozitate” la un astfel de job.🙂 Nu stiu, imi dau si eu cu parerea.

    • In privinta politetii de razboi nu cred ca e timp de multa vorba, dar macar poti sa-i spui „inchide, bre, ochii, sa nu vezi de unde te pocnesc!”🙂 Cat priveste mutarea la morga (care va ramane probabil doar un vis) as putea sa decretez ca e o morga cu ritual dacic, adica sa fie rasul obligatoriu ca sa plece sufletul raposatului impacat. Da’ pot sa fiu si sobra, sa ma uit in ochii omului, sa recit in gand „Moartea Caprioarei” si sa-mi curga o lacrima discret pe obraz…🙂
      Bun venit in „zeama” mea!

      • Imi place mult ideea cu „inchide, bre, ochii”! Referitor la morga, eu as vota categoric ritualul dacic. Eventual, sa li se ofere tratamentul cu „Moartea caprioarei” si lacrima aferenta urmat de hlizelile si chicotelile pentru usurarea sufletului doar amaratilor care nu au pe nimeni care sa-i planga. Pentru restul decedatilor, doar haz si voie buna. Multumesc pentru primirea in delicioasa „zeama”!

  5. Stati linistiti ca nu vom avea unde sa fugim. Va fi toata Europa in razboi, un razboi care se va purta in aer…si ne va afecta teribil.

  6. Aşa te vreau, Adelino! Mama lor cu războiul lor cu tot! O să ies să joc ţonţoroiul după ce-o să aflu că şi ultimul parlamentar a căzut la datorie. Atunci să veyi ce-i măcelărim pe ruşi de n-or să ştie ce i-a trăznit! Cu polonicul şi drycookerul!

  7. Toata frasuiala asta cu „razboiu” e facuta de niste oameni de public relations (PR). Nu o sa mai vina nimeni cu baioneta peste nimeni din tara asta. Iar ce fac aia acolo nu ne intereseaza pe noi. Razboiul e pentru gaze, pentru pamanturi, pentru pamant cu diamante, pentru multe alte chestii mult dincolo de noi, pe bune. E hilar. N-o sa fie razboi mondial acu’. Iar cine e APV-ist o sa fie pe viata, ca el asa crede, deci…l-ai luat apevist il lasi in plata lui ca n-o sa il cheme nimeni la razboiu’ acu!

    • Sigur ca razboaiele au nevoie de pretexte, au intotdeauna alta motivatie decat cea…comerciala! Dar cine mai castiga azi un razboi cu pusca-n mana cand e simplu sa „ataci” cu un cutremur, o grindina, o tornada, un tzunam sau ce mai poate produce mintea sadica a unora care socotesc totul in bani, nu in vieti distruse? Din pacate, cred ca vom mai trai si un razboi…

    • Sunt cateva natii care numai cu asta se indeletnicesc de parca ei ar fi popoare alese si noi doar victime colaterale. Si cand ma gandesc ce pupincuristi sunt unii de i-au dat lui Obama Nobelul pentru pace chiar inainte sa-si inceapa mandatul de parca ar fi fost marele eliberator al planetei!Iar lui Putin nu trebuie sa-i dea nimeni, nimic, ca-si ia singur tot ce vrea…

      • Amîndoi nişte marionete, dă-i dracu’! Cine-i în spatele lor şi-al tuturor ăstora de ţin paravan, asta aş vrea să ştiu. Pe-ăia i-aş împuşca: unu-n cap, unu-n inimă, precum mafioţii. Mînca-i-ar canceru’ şi buba neagră de criminali împuţiţi! Trimit copiii să se omoare unu’ pe altu’ din interes şi plăcere sadică? Să le moară lor copiii în chinuri groaznice, alege-s-ar prafu’ şi pulberea de neamu’ lor!

      • Cred ca s-au macedonizat pana acum americanii ! :))) Oricum, la mine este macel de 3 zile, trec salvarile si politia mai ceva ca la razboi spre vama veche . 😆

  8. @”Faceti dragoste, nu razboi!” – absolut de-acord, excelenta îndrumare de pus în practica cât de adesea posibil… am zis!🙂 P.S. mi-ai dat o idee de-un viitor post…😉 merci, Adeline!❤

    • Bine te-am regasit! Sunt convinsa ca tu esti o pacifista convinsa dupa ce ai vazut atatea locuri minunate care nu trebuie distruse ci protejate. Si daca ne spui tu cum e cu dragostea cosmopolita sunt gata sa iau notite!🙂

      • 😉 figura esti… taman vazui c-ai vazusi postu’ mieu, mânca-ti-as ochii tai de soim(al patriei?!)…🙂 te voi dezamagi despre amoru’ cosmopolit pen’ca-l stiu doar pe cel mixt: franco-român, un melanj traznet rau!🙂😉😀
        * * *
        am trecut episodic pe la tine, da’ ca pe vremuri, evit si nu-mi permit sa comentez d-acilisea situatia generala din tara-mi natala, desi ridicolu’, penibilu’, autobagarea-n seama ca sa ne-aflam în treaba se practica pe toate meridianilii…🙂 ah, stii cu siguranta ca-n ultimii 10-15 ani, sute de doctori si asistente s-au stabilit pe plaiurile galice unde-s apreciati si respectati la justa lor valoare…(multi din generatia ta…)
        * * *
        sanatate, un week-end senin si noapte-buna, Mademoiselle Adeline!❤🙂

    • Si cand noua tara a carei cetatean devii te va chema la arme, ce o sa faci ? Iar iti schimbi cetatenia ? Adica nu disput ca e posibil sa existe tari care nu au de gand (constitutional) sa implementeze vreodata vreo mobilizare generala, doar ca ma gandeam asa teoretic, plus ma gandeam si la tarile care permit sau nu permit cetatenie dubla sau multipla.
      Asa mai concret on topic desigur ca nu cred ca e cazul de a mobiliza rezervistii si nici nu cred ca se va intampla in cazul Ucraina, decat cel mult (teoretic si improbabil) la nivel fffff restrans local-regional, nu la nivel general.

  9. Îmi rezerv un comentariu pe mai târziu, mai ales pentru ei (ele) care desconsideră actualii sau foștii A.P.V.,-iști, uitând că proștii au primit liber din cazărmi pe 17 ianuarie 1990, dată la care băieții deștepți începuseră deja marile afaceri. Asta-i soarta, unii erau pe mare în urma unei dezinformări de care nu erau vinovați și pentru care nu erau pregătiți să riposteze adecvat, alții erau în București de unde tot felul de tembeli îi chemau în ajutor la diverse obiective strategice… Păcat, pentru că puteam muri oricând și atunci chiar eram resemnat cu gândul acesta și o făceam conștient că-mi apăr țara, nevasta, copiii și …concetățenii care suferiseră atâția ani. Păcat, pentru unii comentatori nu aș mai încerca, i-aș trimite în altă țară cu altă cetățenie, le-aș opri odraslele la studii în raiul comunist și le-aș recomanda să mai citească Soljenițîn.

    „Gulagul desemnează reţeaua de lagăre şi colonii de muncă forţată care au existat în URSS. Paul Barton spunea despre lagăre că acestea găzduiau o fracţiune atât de importantă a populaţiei ţării încât prin simpla lor întindere constituiau mai mult un stat în stat decât un sector al sistemului penitenciar. Tot el afirma că lagărele aveau drept scop şi exterminarea deţinuţilor.”

    Sursa – http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/o-istorie-gulagului-sovietic

    Dacă nu, încercați un Gorki:

    „Cand Maxim Gorki a ajuns, in 1929, in Insulele Solovetsky, aflate in nordul Rusiei in largul Marii Albe, pentru a analiza la fata locului „puterea de regenerare a muncii din lagare”, scriitorul a ratat toata partea intunecata a lucrurilor: conditiile inumane in care munceau oamenii, construind un canal cu mainile goale, practic. Gorki a compus un imn solemn pentru tabara de aici, in care saluta „nasterea omului nou”.

    Sursa – http://cultural.bzi.ro/gulagul-sovietic-cel-mai-sinistru-experiment-al-lui-stalin-1714

    Pentru cine mai ține minte, (Florin, Mihai ???), prin octombrie 1989 parcă am avut o discuție, referitoare la regimul din acele timpuri…

    • Te bantuie nostalgiile, nasule! Cred ca e din cauza vremii (sau a vremurilor!). Ce visam noi in ’90 si unde am ajuns! Si nici copiilor nostri nu le lasam un viitor mai bun, doar sansa de a-si cauta bunastarea pe alte meleaguri. Ca doar i-am facut cetateni europeni, nu?…

  10. Cum se pot unii lauda ca sunt patrioti si ii voteaza din nou si din nou pe aceeasi neghiobi si apoi ii lasa sa ne minta, sa ne fure si sa ne duca tara in prapastie?!

    • Pentru ca uneori patriotismul se masoara in pungi de malai si gogosi electorale si se amagesc unii ca, cineva care i-a mintit intr-un mandat o sa fie cinstit de data asta. Platim pretul prostiei si ignorantei, nu avem solidaritate sisuntem usor de manipulat. Si suntem asa de patrioti ca nu stim nici macar prima strofa a imnului…

      • Patriotismul nu se măsoară nici în imnuri cîntate cu evlavie, nici în drapele agăţate te-miri-pe-unde. Patriotismul se măsoară în ceea ce facem concret unii pentru alţii, aparţinătorii aceluiaşi neam şi ceea ce facem pentru a ne îngriji mediul unde ni s-a dat să ne naştem şi să locuim.

    • De primele 100 de ori e mai greu si mai enervant, apoi te obisnuiesti. :)Asta-i farmecul rural: intoarcerea la primitivism! Generator, lumanari si amnar ti-ai luat? :))

  11. Păi cică-ţi aperi glia strămoşească, patria mumă, nu-i aperi pe Băsescu, Oprescu şi pe generalii lor. Cineva mai punea problema în felul următor: îţi intră cineva în ogradă, să-ţi ia vitele şi câinii şi să-ţi incedieze casa, că aşa-i la război. Tu ce faci? Pui mâinile în sân, în aşteptarea lui Băsescu şi Oprescu?
    Eu nu vreau să-ţi schimb gândul, să pui mâna pe topor şi să nu laşi rusu’ să-şi facă de cap. Tare aş vrea ca duşmanul să nu-ţi intre în ogradă, ca să-ţi dai seama că e şi războiul tău. Tare aş vrea să mă ţin şi eu deoparte, fiindcă iaca, n-am vârsta legală ca să fiu recrutat, dar dacă vine rusu’ pe palierul blocului meu, parcă n-am ce face şi pun mâna pe unealta aia cu care bat şniţelele şi căreia îi spun bătător de soacră…
    Şi eu te întreb, ce ar fi de făcut? Niscai mitinguri împotriva războiului? Dacă ar fi de folos, cu plăcere, dar nu cred că duşmanul mă întreabă dacă vreau să mă bat cu el. Pur şi simplu trece graniţa şi începe să tragă, ca un nesimţit.

  12. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”.

  13. „Ah, războiul blestemat
    Cîte văduve-a lăsat
    In durere – şi cîţi prunci
    Au rămas orfani de-atunci!
    ………………..
    Doar pe morţii din război
    Putreziţi în vînt şi-n ploi
    N-are cine-i întreba
    Dacă-s fericiţi ori ba.”
    Războiul este cel mai rău lucru pe care l-a cunoscut omenirea produs de nişte minţi bolnave pe diverse pretexte…
    Generatorul trebuie alimentat cu diesel şi lumînările se termină repede…care munţi?

Lasă un răspuns

