Cine ma (mai) ajuta?

Standard

AMR 6 zile. Nu, nu pana la inrolarea pentru razboiul cu rusii ci pana incep eu asediul asupra Europei. Daca voi ati petrecut mini-vacanta de 1 Mai cu mici si bere, eu, care am fost la datorie, imi iau binemeritata rasplata si plec intr-o excursie. Ani de zile am marsaluit in concedii numai intre Vama Veche si Sapanta si intre Caracal si Radauti. Ma tinea patriotismul legata de glie, ce sa-i faci!🙂 Dar, dupa ce in toamna am facut prima escapada europeana intorcandu-ma la originile latine (pe care, sincera sa fiu, nu mi le recunosc) am cam prins gustul strainatatii.

Frumoasa tara avem (stiu, pacat ca-i locuita!) dar ma roade curiozitatea sa o compar cu frumusetile laudate de altii. Asa ca voi pleca intr-o excursie prin cateva orase europene: Budapesta, Viena, Praga, Dresda si ce-o mai iesi in cale. Asta daca nu-si iese Dunarea din fire si pune de-o inundatie catastrofala, Doamne fereste! Dar si asa, cu vesta de salvare pe mine si tot plec!Totul e sa nu treaca nivelul apei de geamurile autocarului…🙂

N-am spus asta ca sa ma laud, ba chiar imi recunosc „inocenta” in materie de excursii in strainatate, ci ca sa va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. Nu m-ati scos voi mereu din toate incurcaturile? Va rog deci, pe cei care ati mai colindat prin zona sa-mi dati si mie niste indicii cam la ce trebuie sa ma astept, cu ce sa plec pregatita si ce trebuie sa evit ca sa nu miros a fraier de la o posta.Ei, evident ca o sa miros si a parfum frantuzesc, ca doar n-o sa-mi fac tara de ras mirosind a mici sau usturoi!

La serviciu tocmai m-au bagat intr-o sedinta de instruire: sa nu uiti gentuta frigorifica, sa-ti iei musai pernuta-colacel pentru dormit in autocar (eu nu dorm nici acasa, pe Dormeo, ce sa dorm in masina!), sa-ti iei geaca impermeabila ca la Viena ploua mult (parca la noi o fi vreo seceta!), vezi sa ai incaltaminte comoda (am, da’ cin’ ma leaga la sireturi, ca inca nu m-am invatat?), sa nu uiti sa-ti activezi rooming-ul… Am colege grijulii, ce mai! Si mi-au dat sfaturile si gratis, n-a zis niciuna sa-i aduc macar un magnet de frigider sau o bere pragheza. Apropo de bere, am inteles ca apa imbuteliata e cam scumpa pe acolo dar stie cineva, berea cu lamaie e  mai ieftina? Ca ma si hidratez, imi cresc si imunitatea.🙂

In concluzie, va rog, dragilor, sa ma ajutati sa-mi planific o vacanta de vis. Si daca aveti careva pile la Al De Sus poate faceti o rugaciune, o incantatie, o plata rituala, ceva, sa fie vreme buna si sa nu ploua. Inteleg c-o sa ma tot uit ca curca-n lemne la multe minunatii dar sa nu fiu totusi o curca plouata! Hai, ca nu ma ajutati gratis, promit sa platesc in impresii de calatorie si fotografii! Magneti de frigider nu pot sa aduc la toata lumea ca se zapaceste GPS-ul autocarului si ajung naibii prin Ucraina…

53 responses »

  1. 83 de cenţi.
    Vorbeam de berea cu lămâie. Atât e preţul la market. Iar apă plată poţi să bei de la robinet fără probleme.
    Cred că au uitat să-ţi spun şi locul… Salonic. De treci pe-aici, dă-mi de veste la 699-5220041.
    Planifică-ţi tu singură cum vrei să-ţi fie vacanţa şi lasă sfaturile altora. Tot ce poţi să-ţi spun este că, atunci când am neglijat/uitat să-mi pun umbrelă, a fost o vreme superbă.
    Şi încă ceva. Oameni sunt peste tot, oriunde te-ai duce…🙂
    Bucură-te de evadare şi atât!
    Over.

    • Daca berea e asa ieftina cred ca stiu ce destinatie de vacanta aleg pentru anul viitor!🙂
      Nu stiu sa folosesc umbrela, e un obiect de recuzita care imi lipseste cu desavarsire indiferent de potop, nu cred ca ploaia ucide asa ca nu ma feresc de ea.

  2. Circuit prin bătrînul continent cu autocarul şi cu vesta de salvare ,plus curiozitatea care te roade pentru comparare, ăsta da tablou complet…🙂
    Să fie vreme bună,deci!
    Nu uita să tai din şireturi dacă-s prea lungi şi tot n-apuci să le legi…
    Eu tot mai cred că avem ţară frumoasă tare…
    Săpînţa e aia cu CIMITIRUL VESEL?

    • Cu sireturile am rezolvat-o, a promis prietena ca ma leaga .Contra comision, desigur.🙂
      Da, Sapanta e aia cu Cimitirul vesel. E un cimitir originar dar nu mi s-a parut chiar vesel; am vazut un grup de turisti francezi carora le traducea ghidul ce versuri erau scrise pe cruce si radeau in hohote desi nici versurile nu erau prea pline de umor si nici traducerea nu era grozava.Eu doar am zambit si m-am bucurat de ideea de a nu jeli la capul mortului.

  3. M-a tentat și pe mine un astfel de circuit anul trecut, dar pe o altă rută. M-a dezarmat soțul și socotelile lui apropo de timpul pe care urma să îl petrecem în autocar. Nu m-a convins 100%, deci aștept impresii. Ce să nu uiți să pui în bagaje? Papuci comozi și un gel din acela pentru dureri musculare. A doua zi de Praga am întâmpinat-o cu impresia că nu mă mai țin picioarele când a trebuit să mă dau jos din pat. Piatra cubică prezentă peste tot, devine un inamic de temut dacă ai de gând să cutreieri foarte multe locuri. Un ghid turistic și o hartă sunt de asemenea de mare folos. Pe noi ne-a ajutat mult. Nu mai știu ce prețuri erau pe acolo, dar veșnic m-am încurcat la socotit banii.🙂 Poți plăti și cu euro, chiar și la vânzătorii de suveniruri sau la o alimentară de cartier, dar cursul de schimb nu este prea avantajos. Așa că este mai bine să schimbi în moneda lor. Cât despre bere… eu nu beau, dar toți cei cu care am fost în acel concediu au lăudat-o peste măsură. Și dacă îți iese în cale vreo cârciumă a celebrului soldat Svejk , nu o ocoli. Sunt mai multe în Praga și noi ne-am îndrăgostit de mâncarea și atmosfera de acolo.
    Am scris o grămada și numai despre Praga. Pentru că este orașul care mi-a rămas în suflet și spre care aș pleca și mâine din nou. Nu că celelalte nu m-ar îmbia. 🙂 Să ai o vacanță faină!

    • La gel de picioare nu ma gandisem, multumesc de sfat, mai ales ca eu am doua glezne gata rupte! O sa-i transmit salutarile tale lui Svejk si o sa beau o bere in cinstea ta.🙂

  4. Nu stiu de ce, insa nu am mai putut intra pe blogul tau, imi aparea o eroare. In fine, bine ca s-a rezolvat. Nu prea am sfaturi sa iti dau, nu sunt prea umblata nici eu:))

    • O fi fost inghesuiala mare la usa blogului meu si de-aia n-ai putut sa intri.🙂 Lasa ca si mie mi-a trebuit aproape o jumate de secol sa trec granita, asa ca ai timp suficient.

  5. Proastă părere despre nashu. Îți făceam o documentare de stătea Yeti în coadă. Chiar ai uitat că mă mai pricep la așa ceva ? Acum e… prea tarziu. Seamănă a altceva, pardon. Dacă despre județul soțului tău (finului meu) am fost în stare să scriu ceva pagini (100 buc. – și acolo s-a născut liviu dragnea – se scrie cu litere mici, altceva notabil nu s-a mai întâmplat, pardon s-a dat ponta cu barca de jandarmi), îți dai seama cât scriam de Italia, Franța – Spania – Grecia ???

    P.S. Să dea D-zeu turistelor să-l găsești pe … gigolo Florin … la întoarcere.

    http://www.imdb.com/title/tt0205000/?ref_=fn_al_tt_2

    • Data viitoare o sa apelez la serviciile tale de documentarist, acum o sa ma bazez numai pe niste ghiduri ilustrate.
      Si ce ai cu gigolo-ii. vrei sa-l corupi pe Florin?

  6. O sa fie super, pe cuvant, si spun asta pentru ca am vazut doar Praga si Dresda (doar o zi, super-frumoasa), si Bratislava este foarte frumoasa.
    La Viena am rezervat o excursie separata, in viitorul apropiat sper eu, iar Budapesta am zis ca-i destul de aproape pt un week-end prelungit. Dar Praga … e chiar super, si daca mergi cu autocar si ghid, stai linistita ca te duc ei pe la toate obiectivele turistice.

    Eu am ajuns de doua ori in Praga, pt ca a lucrat sotul un an de zile acolo, si nu m-am plictisit deloc nici macar a doua oara. In luna mai este plina de flori, ai grija la vant (e cam tot timpul prezent) si la lumina orbitoare, serios cu lumina, pe mine ma dureau ochii tare. M-au impresionat f placut toate cladirile lor colorate (fata de tot griul de la noi), si un milion de lucruri interesante pe care le-am vazut.
    Daca chiar vrei sa te documentezi, poti citi pe aici
    http://amfostacolo.ro/impresii-sejur.php?din=praga-cehia&sid=1916
    este un site de incredere, cu povesti ale plimbaretilor prin toate colturile lumii, am scris si eu la ei intr-o vreme🙂
    Dar ti-am spus, daca aveti ghid, sigur va plimba peste tot, si oricum nu veti avea timp de mai mult decat obiectivele arhi-cunoscute, presupun ca aveti cate doua zile de fiecare oras. Si da, cu mersul ar putea sa fie probl, piatra cubica te omoara, dar merita🙂

  7. Pregateste-ti picioarele cu antrenamente…o sa ai nevoie
    Pregateste-te si cu creme si solutii pentru picioare umflate si bataturi.
    In rest, bucura-te de ce o sa vezi, un aparat foto la gat si multe baterii de schimb.
    Nu o sa regreti niciun minut din excursie, ai ales orase superbe, incarcate de istorie si vestigii pe masura.

  8. papuci comozi, o perna de gat, o incaltaminte sport de schimb, fara tocuri, o geaca de ploaie cu gluga: vremea nu e cum vreti voi, ci cum vine. Despre bani vorbiti cu ghidul/soferul, au experienta zdravana.
    Incearca sa ai grija cu cantitatea de mancare, ca la cat sport o sa fie, combini de o cura de slabire:)

    Si sa va bucurati de vacanta! de fiecare loc vazut si umblat!
    La colege, adu-le niste poze. Le printezi la intoarcere. Sau cum fac colegii mei, cumpara o vedere si o trimit la birou.

    • Bifat tot ce ai pus pe lista! N-am inteles-o pe-aia cu cura de slabire: adica o sa slabesc din pricina de miscare sau trebuie un aport suplimentar de calorii tocmai ca sa nu slabesc?🙂

      • Cu slabitul: amandoua propozitiile tale sunt corecte🙂. Alege tu pe cea convenabila. Mai probabil e prima ( mergand cu bus-ul, sa nu faci excese alimentare – sa nu vi se faca rau, asa ca profita cu cate un fruct + iaurt). Sau faceti ca acum 20 ani, cand niste cunostinte au plecat prima data la Paris cu 20 conserve de pate.

  9. Ți-am trimis pe mailul lui Florin ghiduri scurte pentru Viena, Praga și Budapesta. Poți să le listezi sau – pe tableta lui copilu’.
    Sejur plăcut.

    P.S. Nu-ți uita încărcătorul de la bateriile aparatului foto. Parcă acest lucru l-ai uitat în Italia, nu ?

  10. eu tocmai ce m-am întors de la viena. dacă vrei shopping pe-acolo, renunță. viena e frumoasă dar pentru altele.
    wurst in brot cam 4 euro. demențial. și tot pe la 4 euro sachertorte și appfelstrudel și cafeaua. deși… eu îmi aminteam cafeaua mai bună.
    dacă folosești cardul în austria, să ai grijă că visa este acceptat doar în unele locuri, iar vremea… hai măăăi, eu am prins o vreme mult mai faină decât am lăsat acasă!🙂
    și sunt de acord cu ce spune monica: oamenii sunt aceiași peste tot.

    • N-am treaba cu shoppingu’, eu ma duc sa vad, nu sa cumpar. Intre un mall si un muzeu sigur prefer muzeul! Chestiile alea culinare crezi ca o sa le tin eu minte dupa numa cand nu stiu o boaba de germana? Am priceput ca ultimul e strudel cu mere.🙂 Daca tu ai avut parte de vreme buna si eu nu sa vezi scene de gelozie ce-ti fac la intoarcere!🙂

      • ok, ok… atunci să-ţi spui: preţ intrare hofburg 11 euro, dacă vrei şi cu apartamentele lui sissi te duce la 25 euro, schmetterling haus preţ intrare 6 euro (experienţa fluturilor alergând în jurul tău e chiar faină). eu ţi-aş recomanda însă viena carte, dacă stai mai mult şi vrei să prinzi în excursie şi schonbrunn (noi am renunţat să-l mai vedem) plus muzeul lui sigmund freud, gustav klimt, albertina museum, şcoala spaniolă de călărie din hofburg sau muzeul tehnicii. în plus, cu viena carte ai transport gratuit pe mijloacele lor de transport în comun.
        şi dacă mergeţi cu maşina propire şi personală, musai de musai park and ride (3 euro pe zi) altfel, celelalte parcări sunt 1.90 euro pe oră în karlplatz şi 2.20 euro pe 2 ore la celelalte parcări.

      • şi sachertorte îl recunoşti sigur dacă îţi place ciocolata. apropo de asta, la orangerie în schonbrunn am mâncat cele mai bune prăjituri ever de câte ori am ajuns pe meleagurile alea.

  11. Vezi ca ii zice roaming si e vorba de internet in strainatate, nu rooming, care se refera la cazare.
    In privinta altor chestii deja sunt depasita, nu am fost niciodata in afara.

    • Saru’mana de corectie! La mine la tara” monseniur se scrie, monseniur se citeste!” :)) Iar la serviciu lucrez cu rooming-in-ul, asa ca sunt mai obisnuita cu asta.

      • Ha ha! Nu carecumva sa mosesti pe careva pe drum! Asa, ca o premonitie, ca nu exista coincidente :))

      • Daca o fi musai, mosesc! (desi o sa am o moasa profesionista cu mine, eu o sa fiu doar „mana a doua”). Banuiesc ca pe toate meridianele iesirea in lume se face pe acelasi orificiu… :))

  12. Da un telefon inainte la firma de tel mobila si asigura-te de tarife…ca sa nu dai ca mine 180 factura la tel dupa 3 zile la beograd si 2 apeluri in tara.
    Daca ai rau de masina ia-ti ceva pentru. Ai grila la soferi sa respecte viteza( Muntenegru, stii..).Plasturi pt eventuale bataturi.Servetele umede si uscate. 🙂

    • Nu-s vorbitoare la telefon nici in tara, cu atat mai putin in afara. Deci n-o sa folosesc telefonul decat cat e strict necesar. Sper sa n-am rau de masina (dar simt nevoia de rontait ceva tot drumul) iar soferul nu-l aleg eu si nici nu cred ca o sa tina cont de mine daca o sa-i strig „mai incet, bre, ca nu mi-am lasat testamentul scris acasa” Servetele am luat din belsug: ude, umede si usate, numai crocante n-am gasit.🙂
      Multumesc de sfaturi!

    • De internet sigur refuz sa ma apropii, nu-mi iau nici laptop, nici tableta. Ba da, imi iau tablete dar numai de dureri de cap.🙂 Sper sa ma ajute memoria sa retin tot ce am vazut, daca nu, o sa tin un jurnal de calatorie.

  13. Buna,
    desi citesc mereu acest blog nu comentez niciodata. Acum am cateva sugestii sau pareri daca sunt bine primite: berea cu lamaie in Cehia la terase sau rest e in gen bere simpla cu Sprite, asa ca mai bine cere radler la sticla sau doza ( preferata mea e Zlatopramen) cu lamaie; au fff multe arome la aceste tipuri de bere.Viena e frumoasa dar foarte scumpa, Praga e fff frumoasa si accesibila la preturi; evita sunca de Praga care se vinde in centru, e foarte scumpa ( cca 4 euro/100 g) si nu e buna deloc, mai mult cruda, Budapesta e frumoasa si nu foarte scumpa. Asteapta te sa auzi vb romaneste peste tot:-) .Scuze ca m am lungit asa mult si ca te am tutuit dar imi esti tare draga. Distractie placuta si asteptam povesti noi.

    • Ma bucur ca ai comentat si bun venit (oficial) in vizita. Onorata de cunostinta! Stai sa repet cuvantul pana il invat bine: zlatopramen, zlatopramen…🙂 Sper ca n-o sa-l retin asa de bine incat sa salut astfel si oamenii pe strada in loc de buna ziua.🙂
      Cum sa nu ma tutuiesti? Oi fi eu mai …coapta dar chiar „tanti” nu sunt!🙂

  14. Magneți să n-aduci nimănui! Decât mie, evident. Unul cu Dresda, că de-acolo n-am.😀
    SFAT: Lasă naibii toate gioarsele acasă și mergi doar cu strictul necesar. Restul, ia-l de acolo, altfel ce farmec ar mai vea excursia.🙂

    • Aha, si tu esti …magnetizata!🙂 De garderoba nu-mi fac probleme, nu ma duc sa defilez pe podium, niste blugi si niste bluzoane imi ajung, singura problema e cu sireturile de la pantofi.

    • Multumesc, am fost si am luat notite! astea sunt cele mai bune sfaturi, date de oameni care au batut acelasi drum si te ajuta sa eviti niste probleme. O sa-i multumesc si lui Alice cand ma intorc.🙂

  15. …nu ştiu de ce simt că tot eu voi primi completări super ok de la tine, când te vei întoarce. Sper să îmi spui că excursia cu autocarul merită, m-ai face fericită. Până atunci, concediu plăcut, Adelina!

    • N-am fost cu autocarul atata drum niciodata, sper sa nu fie prea epuizant. Bine ca n-am hemoroizi!🙂 Sper sa am parte de un ghid bun si de vreme frumoasa, cu restul sigur ne descurcam.

  16. Nu mi-a plăcut niciodată să merg mult cu autocarul. N-ai loc să-ţi întinzi picioarele, dar ai posibilitatea să-i miroşi ciorapii vecinului. Sper să n-ai nicio problemă şi să te întorci îmbogăţită sufleteşte şi odihnită.

  17. Te invidiez teribil, asa ca ai face bine sa vii cu impresii, macar din vorve sa mai vad si eu locuri frumoase. Dar meriti o vacanta, o meriti cu varf si indesat.

Lasă un răspuns

