Din nou acasa

Standard

Iuu-huu, m-am intors!Bine v-am gasit!

E adevarat ca m-am intors de 5 zile dar am fost cam ocupata si cu treburi cotidiene si cu punerea in ordine a gandurilor si impresiilor de calatorie. Si cu gasirea literelor pe tastatura, ca mi-am pierdut antrenamentul.🙂

A fost o saptamana super-mega-ultraplina care s-a sfarsit cu un album de fotografii, o tolba de povesti, o memorie asaltata de amintiri si doua glezne umflate butuci. Dar a meritat, zau si, daca s-ar putea, maine m-as imbarca iar in autocar pentru 16 ore de drum!

As avea multe de povestit, imi vin toate in minte ca o avalansa si mi-e greu sa le triez pe caprarii cat sa se inteleaga ceva. Incet-incet, le pun eu in ordine si vi le impartasesc si voua. N-as vrea insa sa se creada ca povestile mele sunt ale unui om cu nasul pe sus si fudul de cat a batut el Europa in picioare ci mai degraba sunt ale unui novice ramas de multe ori cu gura cascata de uimire si cu sufletul rascolit de emotie. Pe bune, IMG_3782parca Viena si Praga sunt altceva decat Varna si Balcicul pe care le vazusem eu! Ba chiar mult mai impresionante decat IMG_3785Verona! Uitandu-ma mai mult pe sus spre arhitectura baroca sau gotica, spre statuile aflate la orice pas si inconjurata de farmecul unor epoci demult apuse am tot avut senzatia ca m-am intors in timp si ma tot asteptam sa ma lovesc de conti, printi si regine fluturandu-si penele de la palarii si evantaiele. Chiar am intalnit cateva astfel de personajefie ghizi in costume de epoca, fie distribuitori de promotionale sau conducatori de trasuri.

Impresii pe scurt? Pai Budapesta e mult mai frumoasa decat am crezut eu, ba noaptea, vazuta de pe Dunare e chiar magnifica; Viena galgaie de istorie dar pute ca naiba fiindca nu s-au inventat pampersii pentru cai si tot pipilicu’ balteste printre piatra cubica;Praga e din alta lume si din alt timp,risti sa-ti rupi gatul fiindca esti tentat sa te uiti numai pe sus si sa te impiedici de pavaj si e imposibil sa porti tocuri daca locuiesti acolo (multumesc pe aceasta cale cui m-a avertizat de efectul pietrei cubice asupra picioarelor deci am avut incaltaminte adecvata si creme pentru picioare!); Dresda e un miracol, e incredibil cum a renascut din propria ei cenusa dupa bombardamentul din ’45 si ce bine au reconstituit totul, ba chiar am vazut cum se demola un mall modern numai fiindca stirbea farmecul arhitecturii vechi! Fiindca itinerarul nostru s-a numit „Castelele Boemiei” am vizitat si cateva cetati sau castele aflate pe traseu si m-am cam enervat pe prostul obicei al regilor de a-si cocota castelul la mama- naibii pe deal si a nu avea si lift de parca pe mine m-ar fi nascut mama alpinista! Noroc ca-mi trecea supararea la coborare…

Mamaa, ce de v-as mai spune! Ba despre locuri, ba despre manierele oamenilor, ba despre mancare, ba despre suveniruri, ba despre pataniile mele. Am pariat ca o sa am parte si de un nebun in grup? Ete ca am castigat, am avut o nebuna pe cinste, de-aia de antologie, una care a refuzat excursia la Dresda pe motiv ca nu vrea sa incurce tarile intre ele si care tot timpul voia exact ce nu voia nimeni si care se lasa asteptata la fiecare locatie fiindca trebuia sa studieze ea aprofundat vreo catacomba!

Dar hai sa nu va plictisesc din prima, poate nici nu va intereseaza toate balivernele astea. O sa pun si poze, o sa povestesc si boacane si cancanuri, o sa va impartasesc si impresiile despre bere si gastronomie (tot cafea proasta si pe acolo, noroc ca am avut provizii de acasa!). Dar pana atunci va las dovada ca am batut la pas toate locurile despre care voi povesti, sa nu credeti ca citez din ghiduri turistice. Ete colectia mea de canalizari(pe-aia de masculi feroce o pastrez la secret🙂IMG_3813

IMG_3657

IMG_3995

IMG_3965

 

 

 

63 responses »

  1. Oare capacele alea de canal clămpăne ca şi cel din faţa porţii mele cînd trece vreun vehicul peste el?😦

    Da’ ne-ai pus pe gînduri cu atîta pauză, se speriase lumea că te-au răpit extratereştrii ori ai dat iama-n lebede.😆
    Bine ai revenit sănătoasă!😉

    • Sunt niste capace foarte silentioase. Si nici nu cred ca le poti fura pentru fier vechi.🙂
      N-avea cum sa ma rapeasca cineva ca eram inarmata cu o ditamai poseta foarte grea ideala pentru facut cucuie.Plus ca am mers „in gasca” cu inca trei prietene, ce martian se incumeta sa se pricopseasca cu patru zapacite?🙂
      Bine te-am regasit!

      • Aş fi furat unul ca să-l înlocuiesc pe „clămpănel”, în beneficiul întregii comunităţi care suportă „concertul” zi şi noapte. ApaNova sînt nişte incapabili!😦

        Ce-ţi mai trebuia poşetă, că tu însăţi eşti o armă letală, mai ceva ca Mel Gibson!?😀

      • Probabil ca poseta e in loc de lest, nu ma lasa sa-mi ridic nasul prea sus si ma obliga sa vad si canalizarile.🙂 Mi-a facut o mie de nervi poseta asta:era plina cu de toate si orice cautam era fix la fundul gentii, cat sa rascolesc pana la exasperare.De unde am tras concluzia ca orice ai pune deasupra tot la fund ajunge!🙂

      • Sau mai corect era: „orice bagi printre buze tot la fund ajunge”. La buzele poşetei mă refer, desigur…🙄😆

  2. Ce naiba fato, voi a-ți vizitat canalizările marilor orașe ? Păi, cu astea e un serial pe Discovery, nu trebuia să bați atâta drum. Parcă are și Bucureștiul o casetă mare care trece pe sub Dîmbovița. Vezi, țipă invidia în mine. Îți dai seama ce poze făceam ?

    • Capacele de canalizari si toaletele publice sunt „pasiunea” mea fotografica. Dar n-am ratat nici restul, am facut mai mult de 1000 de poze, o sa postez cateva ca sa-ti linistesc invidia. Si ca sa-ti arat ca am invatat de la maestrii.🙂

  3. Bine ai revenit. Aştept poveştile.
    PS1. Piatra cubică nu e pentru tocuri. E pentru cazurile când plouă prea mult căci lasă ca pământul să absoarbă apa. Strada mea era cu piatră cubică şi era ok. Au asfaltat-o, canalele nu pot prelua volumul de apă şi ghici?
    PS. Oare te-am întâlnit pe blogul lui Vladen (vraji.wordpress.com) căci şi el are o colecţie impresionantă de poze cu capace de canal?

  4. Bine-ai revenit acasa, Adelina! Asteptam cu interes descarcarea sacului cu amintiri!
    P.S. Sa stii ca nu numai la Viena miroase asa, ci in toata Austria, caci ei pun ingrasamant natural peste tot, pe toate campurile si parcurile si de aceea au flori asa de frumoase.🙂 Dar mie imi place, decat sa mirosul de benzina si shaorma mai bine mirosul de balegar😉 Deh, mi-s mai de la tara :)))

    • Sacul meu de impresii si amintiri sta sa pocneasca cat e de plin, musai sa-l desart!
      Cat priveste balegarul n-am nimic impotriva lui, stiu cat e de valoros ca o vara intreaga am cutreierat prin gradina dupa niste baligi ramase de la ierbivorele vecinilor sa-mi vitaminizez si eu florile ecologic.Acum am renuntat, cumpar ingrasaminte la flacon…
      Si eu Miss de la tara!🙂

  5. pfff… am avut nişte emoţii cât roata carului! mă gândeam: o fi vreme bună la adelina? că altfel, îmi tunde musteţile!😀
    bine ai revenit. trage-ţi sufletul că e vreme de povestit. eu încă mă mai gândesc cu ce să încep!😉

    • Vremea a fost..acceptabila, scapi cu mustatile intacte si doar cu doua puncte de penalizare pentru vant si o ploicica razleata.🙂
      Special pentru „pisicile aristocrate” de pe pervaz am fotografiat si niste pisici europene, sa nu vin doar cu poze de castele si statui.

  6. Primul capac seamănă cu un scut(nu ăla „de veselu”)umbo de pe vremea romanilor doar că n-are suliţă🙂 m-am şi gîndit cum te-ai fi apărat cu scutul şi nu cu poşeta 🙂
    Se vede că ai avut vreme bună.
    Bine ai revenit!

    • Nu cred ca le poti folosi pentru aparare, banuiesc ca-s sudate bine, n-am gasit niciunul care sa se clatine. Am si eu o fosa ecologica in gradina, ma gandesc sa-mi personalizez un capac de canalizare dar nu stiu ce sa reprezinte.:)
      Am avut vreme bunicica, nu ma plang, putea sa fie si mai rau, dar tot e mai bine decat sa lesin de caldura.

    • Da’ tu pe unde ai umblat, doamna, de n-am mai dat de tine de la Paste? Ti-ai umplut si tu o tolba?🙂
      Credeam ca pentru chestii electorale iti trebuie armura ca se cam lasa cu inghionteli dar anul acesta, pentru prima data de cand am eu drept de vot, voi ramane acasa in trening, dezgustul si dezamagirea m-au invins.

      • Nu Adelina, eu vorbesc de balul din decembrie, „repetitia asta generala” de azi, ptr voi nu e prea importanta, ptr ei da!🙂 Eu mi-am dat cu votul joi! La toate suntem înainte….😉
        Mi-a sarit glicemia in sus de era sa dau coltu, de aia am fost absenta la apel… Au mai descoperit ca sa mai blocat o roata zimtata, …. nu, nu la cap!🙂

    • Vremea a fost bunicica, era loc si de mai bine dar eu mi-s calita, nu ma vait de frig si n-am umblat infofolita ca altii. Dar mai exerseaza cu incantatiile, vad ca au efect intarziat, abia acum e foarte cald.🙂

  7. bine ai revenit, doamna, ma bucur ca ti-a placut si ti-a priit! Acum sa vezi motivatie la tine sa mai faci tururi din astea! Am un coleg care isi imparte ciocolata in 2 sa ii ajunga 2 zile, sa puna la pusculita (deja ingrasata de tigarile lasate) sa mearga nu stiu unde etc.

    • Am fost surprina cati oameni in varsta, pensionari relativ modesti, reusesc sa economiseasca peste an cat sa-si permita o excursie prin Europa. Isi iau biletele din septembrie, beneficiaza de cateva reduceri si de premii de fidelitate si pleaca in grupuri, se intalnesc din colturi diferite ale tarii; aproape ca mi-au dat lectii de rezistenta si vivacitate, plus ca depanau amintiri din voiajele lor prin lumea intreaga, au fost o companie chiar placuta. Sper sa-i mai intalnesc.🙂

      • exista multe excursii ieftine, in afara sezonului. Un pensionar are avantajul timpului: de cautat, de circulat, mananca mai putin (isi ia 2 pateuri si le ajung), nu au nevoie de magneti si alte cele, au atatea amintiri…

        Cunosc un pensionar ce mai lucreaza periodic pt… o da, borcanul de vacanta.

  8. Piatra cubica…dusmanul tocurilor, asa este.🙂🙂
    Aaaa, să-ţi spun eu prima mea întâlnire pe Mariahilfer Straße Wien, Austria? O pereche de chiloţi tanga pierduţi de vreo domniţă prea…călduroasă.🙂 Asta ca să fiu şi eu un pic rea cu o capitală europeană.🙂🙂

    • Tu ai fost in sezon calduros, eu puteam sa gasesc cel mult vreo pereche de manusi sau de izmene! Dar nu, n-am gasit nimic asa ca am venit fara nici un suvenir de la Viena, nici macar un magnet de frigider fiindca m-au revoltat preturile exorbitante din centru si am vrut sa le sabotez economia. :)Si nici berea lor nu mi-a placut!

  9. La Balcik ma duc saptamana viitoare, si caut canalizarile sa-ti completez colectia . Ma bucur ca ti-a placut, era si normal, dar acu`, ma intreb dupa atatea castele, ti-o place sa traiesti intr-o tara condusa de regi ? Tu cu cini votezi, Adelina ? 😆

    • Saluta Balcikul si din partea mea, e un loc pitoresc si intim chiar daca n-are trasuri. Am vazut multe castele si multe blazoane, am avut un ghid excelent care mi-a umflat creierii de istorie dar, daca s-ar putea, as prefera sa traiesc intr-o monarhie moderna, asta da mai multa stabilitate si mai multa credibilitate pentru parteneri externi decat da balciul nostru electoral. Cat despre votare… cu o strangere de inima recunosc ca va fi prima data de cand votez cand voi fi de partea absenteismului, n-am cui da girul meu, nu ma gasesc reprezentata de nimeni iar campania electorala a fost doar circ.As fi candidat eu ca independent dar inca n-am o suta de mii de cititori pe blog sa-mi dea semnaturi.🙂

      • Dati-le votul la toti … sau la mai multi .
        Astfel votul nu se pierde ; se numara la prezenta la vot (ca fiind anulat) … Macar le faceti greutati la numarare si centralizarea datelor …

  10. Buna,M-am gandit cum sa-ti personalizezi capacul de la fosa:Un barzodrom.cat despre calatorie,numai de bine si la mai multe.astea-s pt suflet si inima.

  11. Bine-ai revenit!
    Dacă mâine stai acasă în trening, să ştii că alţii nu stau. Da’ nici măcar n-o să mai ai voie să zici că eşti dezamăgită, că vorba aia, puteai vorbi dacă nu stăteai acasă!
    Şi-n general pentru toţi „dezamăgiţii” care-şi închipuie că dacă ei stau acasă, lumea stă-n loc. Ei bine, nu stă, doar că se aleg ăia pe care, probabil, nu i-ar vrea!

    • Nu ma mai certa si tu ca ma mustra si asa constiinta destul. Doar ca nu m-am simtit reprezentata de nimeni, ba chiar m-am simtit tradata de toti si mi-ar fi parut si mai rau sa vad cum isi bate joc de mine cineva pe care l-am votat. Dar ma pregatesc pentru prezidentiale (pe care le intuiesc a fi mult mai repede decat sunt programate)

      • Păi da, da’ ia gândeşte-te: cumva te-ai simţi reprezentată de mama ta? Da’ gândeşte-te bine! Vei constata că nu!😯

    • Pe bune ca n-am intalnit nici un tigan! Si o sa povestesc despre cum au rezolvat altii problema lor, m-am convins ca se poate sa-i aduci si pe calea cea buna daca nu vrei sa-i folosesti doar ca masa de manevre si votanti fideli si sa le dai in schimb favoruri nemeritate.

  12. Ha! Tot la tigani m-am gandit si eu! Articolul acesta este pt ei precum o harta a comorilor :))
    Bine ai venit, abia astept povesti si impresii noi! Intr-adevar o excursie memorabila, din cate vad!

    • N-au nici o sansa, la ei politia e vigilenta si nu inchide ochii pentru o spaga de doi lei; am vazut ce energic au intervenit numai pentru ca s-au catarat unii pe statui sa faca poze, nu cred ca poti fura linistit un capac de canal. Da, memorabila excursie, pana nu ma lasa memoria definitiv!🙂

  13. CE pofta de cutreierat mi ai facut. Bine revenisi sa ne reluam si noi portia de povesti adelinesti:). Capace clar doar tu si cu Vladen puteati poza.

      • inca nu l am descoperit🙂.
        avea D’Agatha la un moment dat o toaleta din Franta, dar asta ptr ca era prea ciudata. Si la Hapi am vazut una de curand. dar repet, asta doar ptr ca le a atras atentia, nu ca si hobby. tu esti unica si irepetabila, normal.

    • Phuaii, mi-au mai ramas cateva coroane, vrei sa ti le trimit? Doar ca nu-s bune de nici o incoronare si nu cred ca, adunate, valoreaza mai mult de un euro. Am si eu colectie numismatica, mostenire de familie, dar nu-i foarte bogata, ceva mai pricopsita un pic decat punguta cu doi bani.🙂

Lasă un răspuns

