Sed si cuget; da’ mai mult sed…

Standard

ganditorul-de-la-hamangia-2Azi sunt plina de intelepciune. Ei, nu de a mea, de a altora care mi-au impartasit-o „emailat”. Si o dau si eu mai departe, poate cuiva chiar i-o folosi.

 

 

Sfaturi stravechi

 

Bea apa din izvorul din care beau caii; calul nu va bea niciodata o apa rea.

Asterne-ti acolo unde isi face culcus pisica.

Mananca fructul care a fost atins de vierme.

Culege cu indrazneala ciuperca pe care stau insectele.

Sadeste pomul acolo unde sapa cartita.

Casa cladeste-o unde se insoreste sarpele.

Fantana sap-o unde se adapostesc pasarile de arsita.

Culca-te si trezeste-te odata cu pasarile- vei culege toate grauntele de aur ale zilei.

Mananca mult verde- vei avea picioare puternice si inima rezistenta precum vietuitoarele codrului.

Inoata des si te vei simti pe pamant ca pestele in apa.

Priveste cat mai des cerul si vor deveni gandurile tale usoare si limpezi.

Taci mult, vorbeste putin- in sufletul tau va poposi tacerea iar duhul iti va fi linistit si plin de pace.

 

Adevar e in toate doar ca pe-aia cu arborii si cartita n-am priceput-o, cred ca au si cartitele sfaturile lor stravechi care le invata sa sape exact unde am plantat noi copacii.🙂

Si nici cu mancatul de verziciuni nu prea sunt de acord, socotesc ca Dumnezeu, daca voia sa fiu ierbivora, ma facea capra, nu om. Asa ca am doua picioare subrede si o inima prea agitata. De vina-s aia de n-au fabricat si ciocolata verde!🙂

22 responses »

  1. Asta cu apa merge ca reclamă. Nu vor mai zice că-i de la izvoru’ F-14 (hopa, ăsta-i parcă-i avion🙄 ) ci de la ăla de unde se adapă iepele colectivului…
    Şi aia cu culcatu’ n-o pricep. Despre ce păsări e vorba că nu toate se culcă la aceeaşi oră? Şi io n-am găini. Numa ciori şi câteodată vrăbii. Deci?

  2. Adelină, tată, ia-ţi sama la vorbe! Apăi tu mă trimiţi să-mi fac culcuş în magazia aia dărăpănată unde s-a aciuat astă-iarnă motanu’ cela tărcat?!😛 Da’ nu-mi ajunge că în fiecare an am făcut vişinată cu „chiriaşi”, c-afurisitele de vişine aşa bune gazde sînt…😆 Oricum, toate ca toate da’ io apă din găleata calului nu beau şi pace!

    Ia hai mai bine să tac, să mi se liniştească duhu’. Weekend plăcut!😀

      • Păi de obicei nu beau apă, iară cal să bea tărie n-am auzit. Aşa că nu-i bai, ne respectăm fiecare spaţiul personal şi sursele de adăpare. Păi nu?😉

    • Daca erai o gazda primitoare pofteai motanul in casa, iti curata energetic spatiul locativ si atunci se chema ca ai respectat povata! Ca nici eu nu dorm pe bar, cu capul in boxa casetofonului, cum face motanul meu.🙂

      • N-ai să vezi blănoase la mine-n casă! Nu-mi ajunge că năpîrlesc io, ‘tu-i nafura ei de bătrîneţe – să mai bag şi miorlăitoru’ să-mi ţeasă covor de floace peste tot? Şi-apoi să-mpută şi casa a chişălău, că doară n-oi sta după pohta mîţii cînd are chef de ieşit. Nah, mi-i bine aşa; să zică mersi că nu i-am luat chirie pe magazie!😆

    • Metafora se referă la familii de fructe. Dac-o transformi în negaţie, ar suna: „nu mînca fructul de care nu se atinge viermele”. Evident, dacă un soi de fructe nu face viermi, e o indicaţie destul de bună că acele fructe ar putea fi necomestibile, posibil otrăvite.😉

      Pînă la urmă, un om sărac s-ar bucura să aibă la masă şi cireşe şi cărniţă, chiar dacă ele se întîmplă deodată.😛😆

Lasă un răspuns

