De-atatea nopti aud plouand…

Standard

Care-mi dai si mie un Xanax sau un whisky cu cuburi de gheata sa ies din depresie? Nu, pardon, fara whisky, ca mi se face rau numai cand vad sticla, dati-mi numai gheata si vad eu ce fac cu ea. Si, de fapt, nici cuburi de gheata nu trebuie sa-mi dati, ca mi-a dat Dumnezeu destule, rotujoare si maricute, cam trei boabe sa-mi umple palma… Asa ca nu-mi mai dati, bre, nimic! Sau dati-mi o veste buna, oricare, numai sa-mi inseninati ziua!

De atata ploaie si mocirleala simt ca mi se ineaca sau esueaza toate corabiile, ma simt „titanica” si subacvatica, incep sa-mi retraiesc amintirile din viata intra-uterina, cand ma zbenguiam in lichid amniotic si credeam ca intunericul e vesnic. Dar apoi am vazut luminita de la capatul tunelului, m-am dus ca un fluture spre bec si mi s-au spulberat toate iluziile. E clar, viata e naspa!

Tocmai am trecut cu brio testarea psihologica anuala, noroc ca am omis sa completez un rand de chestionar de-ala cu patratele si liniute ca altfel imi dadeam in vileag genialitatea. In rest cica sunt bine, doar obosita, fara tendinte criminale sau suicidale. Deci nu mai pot nici sa-mi tai venele ca nu ma lasa psihologul…

Din pricina vremii asteia nu mi-a mai ramas altceva de facut decat sa dorm si sa ma uit la televizor. Ieri m-am trezit de dimineata dupa ora noua, am dormit ca o usoaica in hibernare. Si-apoi, nemaiavand somn pana tarziu, m-am uitat la televizor. Mai bine nu ma uitam ca iar mi-a venit amar in gura de cata marsavie e in jur! Am vazut „negocierile” intre clanul mafiot si clanul prezidential, cum se invart sutele de mii de euro ca niste banuti din pusculita, cum se cumpara si se vinde justitia, cum se profita de neamurile sus-puse, care neamuri nu se dau nici ele in laturi sa puna batista pe tambal si sa faca un „ciubuc” si care, mai nou, se dezic de cumetriile fratelui si-l sacrifica pentru a-si salva pielea, e adevarat , cu o lacrima de crocodil in coltul ochiului, dupa modelul „draga Stolo”. In ce lume traim daca dreptatea a devenit o marfa ieftina, daca onoarea si bazonul nu mai au nici o valoare si familia e folosita in scop electoral, fara nici un scrupul?

Apoi am vazut finalul telenovelei ” Elodia” , care i-a sters ranjetul ironic de pe buze lui Cioaca. Vreo 15 ani are timp sa-si scrie memoriile din spatele gratiilor apoi sa le vanda pe bani frumosi vreunui producator de film si din incasari sa-si plateasca cele 380.000 de euro daune morale familiei Elodiei. Nu stiu daca s-a facut pe deplin dreptata dar, macar pentru un timp, va fi un psihopat mai putin pe strazi, si inca unul declarat „omul legii”!

Si-apoi m-am uitat la un documentar despre insulele Seychell, un colt de paradis inconjurat de niste ape curate de culoarea smaraldului, cu niste plaje exotice cu nisip alb si stanci de granit modelate ciudat de vanturi si valuri. Of, de ce nu m-am nascut si eu acolo? Trecea musonul si-mi trecea si mie depresia, singura teama din viata mea ar fi fost sa nu ma loveasca tzunam-ul sau sa nu-mi pice o nuca de cocos in cap.Dar era mai simplu sa traiesc cu vesta de salvare pe mine si casca de protectie in cap decat sa privesc mereu in jur fiindca nu stiu din ce parte va veni urmatoarea lovitura sub centura…

Si voi ati intrat in depresie „pluviometrica”? Priviti imaginea asta si poate va mai trece. Sau va ia mai rau.🙂 Si totusi, va rog, va rog mult, dati -mi macar o veste buna!

plaja

40 responses »

  1. Frumos tare pe insulele alea,tot din urma unui documentar m-au impresionat şi pe mine…
    http://yousef59.wordpress.com/2012/05/05/omul-si-natura/
    Nu ştiu ce-i ăla xanax ,o fi de „leac”pentru bacalaureat?
    că pînă în 29 cînd se termină examenele fiicei mele mai este ceva şi mi-a transmis şi mie emoţiile,stresul…
    cred că m-ar rezolva şi pe mine musonul ăla…fără vestă că ştiu să înot dar casca e bună contra nucilor de cocos 🙂
    cum facem să ajungem acolo?

    • Xanax-ul NU este un medicament antidepresiv. Este un medicament anti-atacuri de panica cu actiune rapida si scurta, si care nu este deosebit de sedativ, ceea ce de fapt nici nu-l face bun ca somnifer. Nu este bun pt a preveni atacurile de panica, (asa cum pot face unele antidepresive luate zi de zi), ci doar de a le trata asa acut luat numai si numai la mare nevoie. Este de asemenea un
      medicament deosebit de periculos daca este
      abuzat, avand un potential semnificativ de a
      crea destul de rapid toleranta, dependenta
      fizica, plus avand actiune scurta, si anxietate intre momentele in care este eficace, daca ar fi luat asa zi de zi, ceea ce NU este indicat. In caz de dependenta deja instalata, in caz ca e intrerupt brusc, exista risc de abstinenta deosebit de neplacuta si chiar periculoasa, risc de convulsii, chiar risc de delir, de destule ori, mai ales in cazul persoanelor mai fragile sau mai in varsta, delir prelungit, (delirul fiind
      o conditie cu mortalitate medie de aproape 30
      % asa in general). Am zis just in case sa nu cumva sa se apuce lumea sa ia Xanax asa doar pt ca a auzit sau a citit pe undeva ca e bun sa te ajute sa dormi daca esti deprimat, ca nu e. Plus in general, medicamentele de tip sedativ din clasa chimica a celor din care face parte Xanax, ca de ex Diazepam, etc, luate pe perioade mai lungi au chiar potential de a agrava depresia, nu de a o trata.
      fizica destul

  2. Veşti bune n-am de dat, că iaca n-am nici pentru mine. Da’ dacă tot ai adus vorba de ce se mai mănîncă cu gura plină pe sticlă, te-aş trimite să investighezi ce alte chestiuni cu adevărat importante se întîmplă în culise, în timp ce turma înghite maro cu polonicu’. Că întotdeauna cînd circu-i mai gălăgios ca de obicei, în spatele cortului sînt unii care pun de-o afacere necurată. Poate aşa mai uiţi de ploaie, cînd oi da de cutremur şi alunecări de teren (minat).😉

  3. Ufff, mie mi-e somn! Am plecat de la birou chitită să-mi cinstesc meteosensibilitatea cu un vis pe cinste. Îți dau doar de veste (n-am alta mai bună…😳 ) că socoteala din târg – birou, pardon! – nu se potrivește neam cu a de acasă.
    P.S. Ca să țin depresia la distanță am luat croșeta drept pavăză. Restul… deja devine poveste, că taaare mi-ar fi plăcut acum să stau pe mal de mare…😉

    • Mi-e frica sa mai pun mana pe vreo croseta, vreo andrea, vreun ac sau orice obiect cu potential de ranire ca la ce ganduri negre imi umbla prin cap…desi n-am auzit pe nimeni sa-si croseteze venele sau sa-si faca harakiri cu andreaua.🙂 Candva obisnuiam sa ma tratez cu puzzle-uri, acum prefer sa ma joc mah-jonguri.

  4. Eu am ramas cu gandul la Seychelles si alte locuri paradisiace doar cat nu vin uraganele. si daca vin, ce. pui hamacul la loc intre alti doi pomi, necazuti la pamant, si bei mai departe dintr-o nuca de cocos gaurita.n-am nicio depresie. doar foarte mult somn cand nu trebuie si nesomn tot asa.

  5. Off de cate ori nu mi-am pus si eu intrebarea asta „de ce nu m-am nascut oare intr-o tara din asta exotica”…as fi fost tare fericita! Urasc iarna si ploile….acum cand ar trebui sa fiu cea mai fericita, ca este vara teoretic, stau in casa si ma ofilesc😦

    • Exista si reversul medaliei: bine ca nu m-am nascut intr-un trib din Sahara sau printre bosimani sau eschimosi! Intotdeaua e loc de mai rau.🙂 Eu nu prea mai am ce sa ma ofilesc, c-am trecut de inflorescenta maxima, dar tot m-am saturat de ploaie.
      Bun venit in vizita pe blogul meu, chiar daca e doar o biata zeama, nu o bautura exotica!😉

      • Bine te-am gasit! Cred ca toti ne-am saturat de ploaie…dar intr-adevar este bine sa ne multumim cu ce avem si e bine si in Romania, din multe puncte de vedere ❤

      • Seychelles este o tara cu un grad mare de inegalitate intre saraci si bogati. Are totodata o societate matriarhala, in care maj copiilor au mame necasatorite si barbatii nu traiesc pe langa casa, desi sunt considerati importanti ca sursa de venit, fiind obligati sa plateasca pensie
        alimentara copiilor lor. Populatia in numar de cca 90 000 este majoritar crestina si este in totalitate descendenta din diversi
        imigrati mai masiv in ultimele vreo 2
        1/2 secole, Seychelles neavand initial o
        populatie nativ aborigena proprie si fiind numite dupa dl Sechelles, ministrul de Finante al regelui francez Ludovic 15 la jumatatea sec 18. Tara alcatuita din cca 150 de insule, initial posesiune franceza, ulterior britanica prin acorduri de tratative, si-a capatat independenta in 1976, a avut initial un sistem de guvernare cu un singur partid oarecum comunist si mai recent pluripartit democratic.

      • Economia contemporana a Seychelles este in principal axata pe turism, peste 30 % din populatie lucrand in acest sector, vreo 20 % fiind functionari bugetari, si cca 3-5 % pescari si agricultori in principal pt exportul de vanilie, scortisoara si nuca de cocos.

  6. mai ade ..vremea ca si lumea….s-a intors cu c..rul in sus !! tu „plouata” …la romanica paralele 45…..eu „uscata” la scandinavia atarnata in hamacul de tine postat..(.nu stiu unde am fost plecata cand ai facut poza)…si bronzata …de parca am pascut crocodili in Tanganica …. si la picioarele mele…atlanticul…!!
    asteapta ca vin sa-ti aduc xanax….ca noi nu l-am consumat….dar nu stiu cat o mai ramane cand vom cobora pe aeroport????!!! aud ca „e probleme,gogule” in tara ,multe ,pe langa ploaia nabadaioasa…!!

    • Ca de-aia nu-i dreptate pe lumea asta! Unii plouati pe Teleajen, altii atarnati in sezlonguri la Atlantic.Macar o pomana cu xanax sa faceti la aia lipsiti de noroc! Daca nu, merge si o vodca buna, nordica. :)Bronz placut in continuare, ca o sa aveti nevoie de invelis protector la intoarcere.

  7. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală, "Recomandările săptămânii”.

  8. Ooooo, dar nu mă stârniți, stimată doamnă, cu depresia…pluvială! Eu sunt născută, crescută și semi-eduicată în orașul lui Bacovia, așadar…moina, ploaia, depresia, plumbul, lacustrele, dezintegrarea…toate sujnt cuvinte cheie.🙂

      • Eu am doar o armonică ruginită. De bacili m-am căutat în iarnă: n-am! Și nici nu intenționez să achiziționjez prea curând. Cred că mă descurc așa…de una singură😀

Lasă un răspuns

