Arta negocierii

Standard

Ieri citeam pe blogul Melaniei SLVC despre negocierea in familie.Pentru a ajunge la armonie desavarsita trebuie mereu sa ne consultam, unul sa mai dea, altul sa mai lase, ca orice compromis diplomatic.

Si mi-am amintit de primul meu an de casnicie cand mi-era greu sa inteleg ca nu sunt eu centrul universului si ca soarele nu e obligat sa se invarta in jurul meu, cu atat mai putin era obligat sa-mi faca pe plac omul de langa mine, care ma luase cu toate toanele si pretentiile de printesa mofturoasa.

Aveam un iepuras dragalas pe care il tineam pe balcon.Intr-o seara Sotu’ l-a adus in dormitor, sa ne jucam cu el. Dupa ceva timp i-am spus sa-l duca la locul lui ca o sa faca mizerie in casa. El, nu, ca il mai tinem… Satul de joaca iepurasul a daruit masa patul cu o productie generoasa de masline ecologice. Si a inceput conflictul:

-Tu ai adus iepurele in dormitor, tu sa strangi!

-Ce, e iepurele meu? E iepurele tau, tu sa strangi!

-Ba tu, ca ti-am spus sa-l duci inapoi pe balcon!

-Ba tu, ca tu te-ai jucat mai mult cu el!

-Ba tu…

-Ba tu…

Concluzia? Iepurele s-a dus singur in balcon fiindca nu-i placea mizeria din dormitor, patul a ramas plin de rahatei iar noi… am dormit jos, pe covor!🙂

De, eram si noi tineri si deloc dispusi sa cedam, inca nu renuntasem la Declaratia de Independenta! Azi, dupa aproape trei decenii, lucrurile stau altfel, mizeria se rezolva in mod echitabil: eu starpesc puricii si capusele lui Yeti iar Sotu’ aduna productia de reziduri solide a lui Max.Si nimeni nu mai doarme pe jos fiindca avem probleme cu coloana, tusim fara Dormeo…🙂 Si am invatat adevarata arta a negocierii cu un barbat. Nu trebuie sa te dai cu curu’ de pamant si nici sa faci istericale cand vrei ceva, e suficient sa ai rabdare si sa mentionezi zilnic, asaaa, in trecere, ca bine ar fi daca… si ce minunat e cel care accepta sa…si ce fericire e cand… Dupa un timp te vei trezi ca omul iti propune ” ce-ar fi sa…?”, exact cam ce iti doreai tu. Atunci nu-ti ramane decat sa casti ochii a mirare, sa te prefaci ca-i o mare surpriza si sa spui „cum de ti-a venit ideea asta excelenta?”. Si sa te bucuri de rezultatul negocierii!🙂

dragoste-la-orice-varsta

26 responses »

  1. Curat arta manipulării, Adelină!😆

    Cred că cel mai important lucru e să explici suficient de detaliat şi convingător motivele pentru care ceva anume ar fi benefic, astfel încît celălalt să rezoneze, să înţeleagă, să accepte şi să-şi dorească să facă acel lucru, fără ca cineva să-l mai împingă de la spate cu aluzii mai mult sau mai puţin voalate. Da, cred că atunci e totul perfect.😉

    • Bai, nenee, pai pana rezoneaza celalalt la argumentatie uit eu ce am vrut!🙂 Asa, cu mangaiat coarda sensibila, se rezolva mai repede si celalalt are impresia ca lui i-a apartinut initiativa si ca a fost si foarte convingator de am percutt asa repede. Nu, nu-i manipulare, e un fel de indrumre spirituala.🙂

      • Îndrumare spirituală, ha?🙄 Mare pişicheră mi-eşti, ma chére!😆

        Chestia e că io gîndesc mereu pe termen lung. Poate acu’ o pune botu’ nenea, da’ între timp se prinde c-a fost manipulat şi-a doua oară iese cu scîntei. Pe cînd odată ce-a priceput şi-a fost de acord cu ideea în sine, data viitoare o s-o propună singur, fără să mai fie nevoie de îndrumări şi l’indicaţii preţioase.😀

  2. Bine de ştiut,😯 întru elaborarea planului de contramăsuri (observi că nu folosesc termenul de conraatac, că-s pacifist din fire).😈 Aş aştepta răbdător prezentarea reciprocei, da’ nu cred că ne-ai divulga-o, chiar de există… deh, solidaritate feminină.🙄

    • Centurion pacifist? nu-i o contradictie in termeni?😉
      Mi-ai dat o tema de studiu, o sa incerc sa vad si reversul medaliei, sigur au si barbatii strategiile lor! Oricum, aia cu buchetul de flori e perimata.Trebuie adaugata macar o bratara de argint.🙂

      • Neah, poate doar puţină disimulare, nicidecum contradicţie. Un fel de manipulare, vorba lui Dragoş, întru adormirea vigilenţei „inamicului”😀
        Mă gândeam eu că arhaica metodă a buchetului de flori (fie chiar trandafirii roşii ai pasiunii ori cei albi ai inocenţei) e perimată… Brăţară zici? D’alea duble îmbrăcate în material pufos, în general roz, care se găsesc pe la nişte shopuri mai fistichii, îs bune oare… că tot conţin măcar în subsidiar, mesajul subjugării, ca să nu zic „dominaţiei papucului”.🙂

  3. Pentru Adelina: Cu scuzele de rigoare, nu puteam să nu reacționez la o asemenea colecție de … măgării, ca să nu le spun altfel, care urmează. După apelul tău la reconciliere, am postat și eu un apel la .. reținere. În această seară, m-am trezit cu o serie de … nici nu știu cum să le definesc, zic eu afirmații tendențioase.
    După răspuns, probabil voi intra pentru o perioadă într-un ” silenzio stampa” , pentru că, nu am chef de continuarea acestei dispute cu un … cititor frecvent al blogului tău. În spațiul virtual te poți ascunde după un ID.

    Întrebarea mea inițială a fost clară și, zic eu, pertinentă: Cum și-a permis Guvernul României să modifice o lege organică, prin O.U.G. ? Las la o parte prostia cu sesiunea nu știu câta de bac, pentru a mări cifra de absolvenți. Pe cine mințim ? Ar trebui să suspicionez o eventuală legătură a cuiva cu cineva care lucrează în învățământ sau ai cărui copii n-au luat bacul ? Vezi că se poate jigni foarte ușor ?

    Domnule “ CÂRCOTAȘ”:

    Trebuie să recunosc că ți-ai depășit limitele (intelectuale).
    Spicuiesc:
    – După apostrofarea asta, pe care eu o calific drept obrăznicie ….
    – E chiar greu să fii tâmpit!
    – Şi vine-un piţifelnic, chiar nesimţit;
    – Aici eşti ridicol!
    – Aia cu versificaţia am luat-o drept afurisenie?
    – Categoria în care te situezi excelează prin tupeu.
    – E de notorietate că chestia asta numită onoare, n-o prea aveţi.

    Pentru a lămuri odată pentru totdeauna afirmațiile postate de mine, referitoare la modificările Legii învățământului, fac următoarele referiri legislative:

    CONSTITUȚIA ROMÂNIEI:
    Articolul 73
    Categorii de legi
    (1) Parlamentul adoptă legi constituţionale, legi organice şi legi ordinare.
    (2) Legile constituţionale sunt cele de revizuire a Constituţiei.
    (3) Prin lege organică se reglementează:
    a) sistemul electoral;
    b) …………
    n) organizarea generală a învăţământului;

    Articolul 115
    (1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.

    Probleme generale rezultate din postările Cîrcotașului și cu referire expresă la el:
    – Scuze pentru expresia “corigență” utilizată în acel context, era o oră înaintată și chiar nu aveam chef de controverse după o zi de muncă fizică destul de dificilă.
    – Nu ești tu în măsură să apreciezi modul în care fac aprecieri la articolele publicate de fina mea pe blog; este o chestiune personală la care poate să reacționeze doar ea;
    – Ai reușit să emiți o serie de jigniri (menționate mai sus), în postările succesive de pe blogul Adelinei în timp ce susții, sus și tare, “puritatea ta” intelectuală. Am senzația că la tine este o problemă de … gândire, ca să nu zic de bun simț.
    – O simplă întrebare, nu crezi că te-ai realiza mai bine în studiourile Antenei 3 ?
    – Îți recomand să mai citești Constituția României (eventual și ceva legislație complementară) și după aceea mai discutăm.

    În final, chestia cu onoarea – las-o baltă. Nu cred că știi cu ce se consumă marfa asta, vorbesc serios. Onoarea personală nu are legătură cu politicienii aflați conjuctural la conducere . În schimb, are mult de a face cu bunul simț personal, cu cei șapte ani de acasă, dragostea de țară etc. Eu am învățat-o în alte părți, nu cred că ne-am întâlnit pe acel traseu.
    Sper să nu ne mai întîlnim, nici măcar accidental pe bloguri. Adio.

    • Multumesc ca ai avut rabdarea sa scrii atat de argumentat dar zau ca polemicile astea sunt pierdere de timp si de energie! Si revin cu sugestia de a-ti face si tu blog, ai multe de exprimat si o poti face in stilul tau, in spatiul tau si sa-ti si triezi cititorii; desi asta nu te-ar scuti de injuraturi si insulte, cum nu m-au scutit nici pe mine.🙂 La inceput ma enervam, acum constat ca e bine ca avem pareri diferite, ar fi groaznic sa gandim toti la fel.
      Si daca faci tu rost de ceva armament greu promit sa ma incolonez alaturi de tine spre Palatul Victoria. Cu conditia sa trecem intai pe la Cotroceni ! :))

  4. ade…eu am luat esentialul din ce spui tu .ca….”exista intotdeauna ceva de iubit …” si cine nu stie si nu simte asta…si se descarca cu „bla-bla-bla”” nu traieste cu adevarat ci doar „trece pe raboj numarul anilor”!!!

    • Lua-i-ar naiba de ani, ca se tot aduna si pe raboj si in articulatii! Noroc ca iubirea (pentru ceva sau cineva, chiar si pentru lucruri marunte) ne mai picura tinerete in suflet. Noi nu ne luam dupa termenul de garantie de pe ambalaj, pe dinauntru suntem niste… trufandale!🙂

  5. că deștept a fost cel ce-a spus : aș vrea iar anii tinereții și mintea mea de-acum.
    acum… că mai există și oameni care nu reușesc să învețe nici din experiența proprie darămite din a altora ….. să dăm vina pe destin🙂

    • Nu-i chiar asa, ca daca aveam in tinerete mintea de acum ratam o gramada de traznai care mi-au lasat amintiri placute. In tinerete cred ca avem si dreptul de a gresi, cu conditia sa nu repetam aceeasi greseala.

  6. eu tac precum o lebădă. am învăţat rapid că dacă vreau ceva, trebuie să tac. mâţ! pe urmă constatăm amândoi: „iar am făcut cum ai vrut tu!” aşa şii?😀

      • la noi tăcerea seamănă cu ademenirea duhurilor rele. și nebune. probabil pentru că a fost crescut cu sonorul la maxim și aia îl lasă în 300% din cazuri rece…
        așa că tac. și mă amuz teribil…

  7. Nici n-ai idee cât de inspiraționale mi-au fost rândurile astea!🙂
    Pun și cool, și hug, și kiss lângă mulțumesc! Plec fuguța să pun strategia în aplicare! Sper să nu uit nimicuța… Ține-mi pumnii, Adelină!🙄

  8. Este intr-adevar dificil de contribuit la constructia si intretinerea unei relatii de cuplu pe termen lung. Pt cine e ferm decis sa aiba copii si sa isi asume macar partial raspunderea ingrijirii lor pe timpul cat sunt in formare, probabil ca merita acest efort, pt restul sunt in dubiu daca merita pt ca mi se pare aducatot numai de beneficii personale de tip exagerat de egoist, desi, ma rog, daca intr-
    adevar inst casatoriei este benefica pt
    cresterea sperantei de viata a barbatilor, presupun ca daca ei se angajeaza in munca utila pt societate plus contribuie la fondul de pensii, e ok si benefic si social, insa, zau, eu nu doresc sa negociez, mi se pare ceva dincolo de puterile mele, daca s-ar putea stabili asa niste clauze clare de la bun inceput plus desigur daca se mentin camere sau corpuri de apartamente rezidentiale total
    separate poate ar fi mai usor, ca nu ne-am intalni decat la ore fixe plus agenda ar contine conversatie lejera si activitati de relaxare, si schimb informational, de ex eu sa spun ce am mai citit pe bloguri, alalaltul sa imi spuna ce a mai observat si el cf domeniilor lui de interese, (care sper ca vor fi variat enciclopedice, nu asa doar pe o singura tema, mai ales NU numai filozofie sau numai filme si carti), ssa mai merge…insa in rest, cu discutii de negociere zilnica sau chiar saptamanala, plus nici macar pe teme majore care pot afecta atatea destine, ca de ex avantajele si dezavantajele unor conturi bancare de economii personale separate sau comune, sau avantajele si dezavantajele investirii in parchet adevarat vs parchet artificial, zau, eu cred ca ma voi imbolnavi de stress si nu o sa-mi mai priasca aceasta institutie nici mie, nici societatii.

Lasă un răspuns

