Protejat? De cine?

Standard

Cand nu stiu ceva, intreb. Prefer sa ma fac de rusine cinci minute si sa fiu mai desteapta pe urma decat sa par desteapta cinci minute si sa raman tot inocenta fraiera. Asa ca sunt renumita pentru intrebarile mele- unele mai mult decat „inteligente” gen de ce nu se invarte Pamantul de la est la vest sau unde se duce lumina cand stingi becul  🙂 – dar si pentru unele de-a dreptul puerile gen cum postez un filmulet pe blog sau cum sa pun link. Azi mai am o nedumerire pentru care va rog pe voi sa ma luminati: de ce isi trec unii oameni blogul in privat, adica protejat?

Sunt putin frustrata fiindca am cateva bloguri pe care nu le mai pot accesa (adica nu stiu cum se procedeaza ca sa ai acces pe ele) si sunt mai ales nedumerita de ce se apeleaza la aceasta modalitate. Adica de ce ai vrea sa limitezi accesul cititorilor la ce te-ai chinuit sa enunti? Pot sa inteleg ca nu-s toti prietenosi sau civilizati, am fost si eu agresata verbal de cateva ori dar asta e un risc pe care ti-l asumi cand vrei sa-ti faci iesirea in lume. Nu cred ca a fost cineva scutit de jignire sau macar de ironie, sunt convinsa ca toti ati intalnit carcotasi sau lupi-moralisti. Eu cred in adevarul expresiei ca ce nu te omoara, te intareste si cum nu m-a omorat nimeni pana acum e clar ca sunt calita. Ca doar n-o sa ma apuc sa plang sau sa renunt la scris si sa fug la manastire numai ca nu i-a placut cuiva slova mea si m-a facut proasta si lipsita de talent! Ba chiar am sustinut ca cea mai mare satisfactie a unui prost e sa fie citit de un inteligent care mai pierde si timpul sa comenteze…

Deci nu cred ca teama de cititori rautaciosi te poate face sa-ti restrangi cercul si sa limitezi accesul. Ai informatii secrete sau personale? Pai atunci le comunici pe mail, nu le pui pe un blog!Vrei un grup restrans de prieteni si atat? Pai atunci iti faci cont pe Facebook! Zic si eu…

Si ca sa nu raman cu mintea in ceata si sa inteleg fenomenul va rog sa-mi dati si mie o explicatie, e o chestie practica sau e doar o moda trecatoare? Si ce trebuie sa fac sa mai pot citi in continuare pe aceste bloguri protejate?

36 de răspunsuri »

  1. Eu văd asta cam cum era pe vremea comuniștilor când la librărie sau la papetărie sau orinde se punea în vitrină afișiul „ÎNCHIS PENTRU INVENTAR” ! Atunci,nu se inventa nimic,dar se făcea ordine printre lucrurile deja inventate,iar apoi se redeschidea magazinul respectiv cu noua (dez)ordine !
    În fine așa văd eu,dar poate nu-i așa…oricum io-s măgar și poate greșesc,ce să fac 😉
    Ce-i de făcut:trebuie așteptată cu răbdare finalizarea inventarului și redeschiderea festivă,sau nu a magazinului cu pricina ! După redeschidere se poate citi din nou 😆
    P.S: m-ar bucura tare să știu că răspunsul meu te-a ajutat măcar puțin

    • Domnule, m-ai lamurit bustean! 🙂
      Si tocmai spuneam ca la capitolul rabdare stau cam prost. Dar daca vrei sa te reinventezi si apoi vrei o mare deschidere festiva n-ar fi mai simplu sa lasi o pauza, un fel de suspans, decat sa te ascunzi ca ilegalistii in case conspirative? No, cred ca alta-i explicatia.

  2. Păi tu n-ai auzit de diverse locaţii unde se intră pe baza de invitaţie sau restaurante în care ţinuta este obligatorie? Dacă n-ai costum îşi dă un nenea un sacou din partea casei. 😀 Ehhh… Deh, chestii exclusiviste 😉 Da’ eu, chiar de-mi dă invitaţie, dacă nu mă lasă-n blugi şi cămaşă cu mânecă scurtă, purtată-n afară (pe căldura asta) nu intru, c-aşa-s io, al dracu’ 😈

    • Adica acolo se intra numai invitat, degeaba bat eu la usa?Bun, inteleg conceptul de grup restrans dar atunci nu mai vad rostul blogului, e un fel de chat exclusivist. Si ai dreptate, nici mie nu-mi place sa port perlele si capa de zibelina pe caldura asta… 🙂 Mai bine de noi, astia cu petrecere la piscina, unde intra fiecare cat mai despuiat.

    • Pai poate ca ma vor dar trebuie ceva operatiuni speciale si nu stiu eu! ca nu cred ca au trecut in privat numai sa-mi inchida mie usa-n nas… Si daca nu suntem compatibili e simplu sa ne evitam, nu trebuie sa ne si ascundem sub cheie.

    • fix rationamentul asta ma mana si pe mine in lupta!
      da’ uite ca in urma cu vreo doi ani, frecventand eu un blog cu tematica de gradinareli si alte cele (normal, ca doar nu era sa frecventez un blog cu probleme de chimie!) am dat peste comentariile pertinente ale unei persoane care semna cu adresa de blog.
      asa ca am dat click, sa-i vad realizarile dom’ne… si unde n-am dat cu fruntea de un anunt gen „acesta este un blog destinat in exclusivitate famillei, va rugam sa fiti intelegatori si sa nu intrati nechemati”. m-am simtit ca un voierist imputit incercand sa traga cu ochiul pe usa bucatariei, uitata intredeschisa.
      pai, daca esti atat de exclusivist incat trebuie musai sa ma marit cu careva din gasca pentru onoarea de a-ti trece pragul, de ce semnezi cu adresa mai pe toate gardurile?

      • Cum, ma, blog destinat familiei? Pai ce, e testament, arbore genealogic, proba de divort sau ce? Si familia asta nu se intalneste fata-n fata, trebuie sa se citeasca pe bloguri? Cam cum ar fi sa-mi fac eu un blog exclusiv pentru fi-miu? Un fel de „invataturile lui Neagoe Basarab catre fiul sau, Teodosie” in varianta on line? 🙂
        Cat priveste obligativitatea maritisului pentru acceptarea accesului, daca e un blog de miliardar poate mai stam de vorba. 🙂

      • necunoscand starea pecuniara a familiei n-am riscat o cerere in casatorie. asa ca nu voi afla niciodata cum decurge protocolul intr-un blog exclusivist de familie.

  3. Am intalnit si eu un astfel de blog, nu am inteles de ce era blocat accesul, pana la urma iti faci un blog pentru oameni, pentru a cunoaste cat mai multi oameni. Cine stie poate acei proprietari de bloguri au prea multi cititori, si de’ de ce sa se complaca cu altii noi? Zi buna sa ai!

    • Sa-l vad eu pe-ala de-si ascunde blogul ca nu suporta aglomeratia de cititori! 🙂 Asa zic si eu, ca scrii pentru a fi citit de cat mai multi, altfel ai mazgali acasa, pe un maculator si l-ai da numai prietenilor cand vin in vizita la un ceai.
      Zi buna si tie!

    • Pai si la caciula ta ma refeream! 😉 Ca nu stiu cum naiba se intra in privatul asta… Da’ poate e mai simplu sa par ofticata pe astia de „lucreaza sub acoperire” decat pe mine ca nu ma pricep la chestii tehnice. 🙂
      Macar spune-mi daca ti-e mai bine asa?

      • Se poate intra foarte simplu , in acest privat , daca as avea adresa ta de mail , aceea cu care te loghezi pe contul tau de blog.Primesti o invitatie de la mine si accepti invitatia , apoi te loghezi normal si poti vedea ce doresti pe blogul meu , oricand doresti… 😀
        Da , acum este PERFECT!

  4. Ce cred eu: În afară de o singură doamnă care își transformă blogul în carte (de fapt din start nu trebuia să-și facă blog pentru că e prea elaborată scriitura dumneaei și merită să ajungă carte și atunci ar fi teama de furt intelectual copyright sau chiar o condiție iimpusă de edituri )am dedus că sunt si oameni care și-au restricționat accesul la blog după un acces de furie mai ales (o doamnă care a divorțat, de exemplu, una alta care era stalkerită de ex-a ex-ului etc), dar le place să scrie și continuă pentru grupuri restrânse. Sunt cei care le-au restricționat pentru că au încetat să scrie și le păstrează ca piedică în calea uitării. Am avut și eu în blogroll și i-am șters, căci nu pot să recomand ziare nepuse la vânzare, nu?

    • Mie mi s-a copiat blogul cu totul, mi-a schimbat doar pozele si l-a trecut pe numele ei/lui si tot n-am simtit nevoia de protectie deosebita. Nu-i condamn pe oamenii care trec „in privat”, au ei o motivatie, doar ca n-am inteles rostul. Incep sa ma lamuresc. 🙂 Iar chestia cu ziarele nevandute e foarte adevarata.

  5. Cand o sa incep sa ma plang de soacra-mea si io o sa il protejez, de fi-su pot zice orice, ca el e obisnuit si oricum ma iubeste, cu ea e mai dificil, nu pot ase sa imi dau drum liber sentimentilor 😛

  6. Motive valide or fi. Frustrant, ca în viaţa de zi cu zi, cînd din cauza unui idiot pus pe rele apar restricţii oficiale şi suferă o întreagă categorie de oameni. Mă întreb şi eu totuşi, deseori, de ce ascundem atîtea lucruri care n-ar trebui ascunse şi din cauza cărora un întreg lanţ de acţiuni – de obicei cu impact negativ – se succed în viaţa noastră. Dar nu putem forţa pe nimeni să acţioneze împotriva voinţei proprii. Aşa că procedăm fiecare aşa cum credem mai bine.

    • In lumea asta e cam greu sa te aperi de idioti, ei fac parte din viata noastra cu sau fara protectie. Dar daca vrei sa nu-ti intre un idiot anume in casa nu-i mai simplu sa-l restrictionezi pe el? ca daca doar citeste dar nu poate si scrie nu-i asa de rau…

      • Ba tocmai, e rău că acel „cineva” citeşte anumite lucruri şi eventual le dă mai departe. Am evoluat spre o societate bazată pe „secretisme” şi acum ne lovim de ele, nu mai putem trăi în văzul tuturor. Destăinuim lucruri intime din nevoia de înţelegere, de ajutor, iar astea se găseşte cineva să le răstălmăcească şi să ne dea în cap cu ele cînd ne e lumea mai dragă. Fiindcă de proşti mai scapi cumva, dar de rău-voitori nu. Decît dacă le iei beregata, dar ştii… n-ai voie să gîndeşti aşa… e o problemă cu discriminările… 🙄

  7. Hai, nu mai fi oțărâtă, Adelină! 🙂
    Că și pe mine m-a bătut de câteva ori gândul să-mi privatizez blogul, că prea găseam urme de pași care-mi miroseau :mrgreen: a fi ale vecinului de-i purta sâmbetele caprei mele. Și toate ca toate, da’ pân’ la capră! 👿
    Uite-așa te pot apuca năbădăile și pui lacătu’ pe poartă pentru… siguranță, mai ales dacă n-ai poftă să faci rost de ort încă pentru capră! Zic și eu… 🙄

    • Ce mare lucru ca tanjeste cineva dupa capra mea? Si daca-i face descantece si moare , mai am o capra de taiat lemne, una de-aia de colindat, una cu trei iezi… Fac rost de capre pana moare vecinul de ciuda si tot nu-mi inchid usile! 🙂

      • 😆
        Eu n-am pus lacătul mai mult pe principiul nu mor caii când vor câinii!
        Și e musai să recunosc că-mi place parcă mai mult filozofia asta a ta! 😉

  8. Si eu am o musca pe caciula 🙂
    Eu am blocat accesul ptr ca am lipsit mult din blogosfera si cred ca se va mai intampla acest lucu! in vara asta! Sorry, dar asa ma protejez, zic eu! 🙂

    • La tine ba e inchis, ba e deschis, faci curent cu usa aia de-mi intepeneste spondiloza! 🙂 Dar macar tu anunti cand lipsesti asa ca trec numai sa vad daca te-ai intors.
      Sa ai tu vara minunata si sa ai ce scrie la toamna, ca nu-i suparare!

  9. Până acum, am auzit să nu permiţi unor persoane anume să intre pe blogul tău (haterilor, de exemplu, fiindcă nu se cade să te laşi făcut de fecale pe scriitura ta), dar să nu permiţi nimănui (cu mici excepţii) să-ţi intre pe blog, n-am mai auzit. Cât trăieşte, omu’ învaţă.

Lasă un răspuns

