Jurnal de ulita

Standard

Am lipsit cateva zile (a observat cineva?), dar am lipsit motivat. Mi-am facut datoria de nasa careia i-au venit finii in vizita. Anunt pe aceasta cale (daca intereseaza pe cineva) ca finuta mea e proaspata studenta la Politehnica, la Automatica. Asa-s Adelinele astea, niste destepte! 🙂

Acu, ca mi-am motivat absenta, sa trecem la lucruri serioase. Am intalnit tot felul de jurnale : intime, de calatorii, de front, de bord, de  „femeie simpla”… Eu m-am gandit azi sa incep un jurnal inedit, un jurnal de ulita! Vreau sa-mi fac ulita celebra, daca tot se cheama pompos strada dar nu e, din lipsa de asfalt, macar s-o pavez cu articole in blogosfera. Sa pun trei litere intre doua pietre si sa astup gropile cu semne de punctuatie cat sa fie deplasarea mai placuta. Deci , de azi, faceti cunostinta cu ulita mea si cu intamplarile vecinilor mei, unele banale, altele savuroase, unele ciudate, altele caraghioase. Sa vedeti si voi ce palpitanta e viata la tara! 🙂

Am facut un drum la noi la magazin; nu pentru ca are „empesa” de-aia ci pentru ca trebuia sa cumpar cateva nimicuri. Ati fi surprinsi sa vedeti ce magazin fain avem, eu ii zic chiar „mall”, ca are etaj si mai multe raioane bine aprovizionate si foarte bine igienizate si poti sa platesti cu cardul, lucru rar intalnit pe la sate. Suntem emancipati, dom’le, folosim codul PIN mai des decat bancnota de un leu! 🙂 Doar ca azi li s-a defectat tehnica si abia din a patra incercare am reusit sa platim, ca n-aveam numerar la noi. Ma si vedeam restituind toata marfa si inghinind in sec dupa covrigeii cu susan…

pepene uriasAm oprit la brutarie si am luat paine calda, de-aia rumenita la cuptor de lemne, de-aia care nici nu ingrasa, nici nu prosteste doar creaza dependenta. Vis-a-vis era un nene care vindea pepeni. Pepeni adevarati, de-aia de la 10 kile in sus si tocmai ni-i laudase o tanti ca sunt grozav de dulci. Mi-a plouat in gura dar nenea vanzatorul n-avea POS , sa platim cu cardul. Ne-am scotocit prin portofele si-am incropit de doi monstruleti. Si ce lectie ne-a tinut vanzatorul! Ca au coaja suuubtireee si semintele fiiine-fiiine, ca aia lunguieti sunt „alta tehnologie”, da-s buni si aia… Asta e , fiecare pepene cu „tehnologia” lui, nu ne pricepem noi, profanii. L-am intrebat de unde sunt pepenii, daca-mi zicea ca-s de Dabuleni nici nu mai cumparam, m-am saturat ca toti carnatii sunt de Plescoi, toata branza de Sibiu si toti covrigii de Buzau. Si toate blondele sunt studente la Drept! 🙂

In drum spre casa, din goana „melciseasca” a masinii mi-am studiat ulita si m-am trezit zambind de ce vedeam. Dar zambetele vi le impartasesc altadata, nu vreau sa dezvalui tot farmecul odata. Deci, bun venit pe ulita mea! Daca o sa va placa atat de tare si o sa vreti sa-mi fiti vecini sa stiti ca mai sunt case sau locuri de vanzare, intermediez cu comision minim. 🙂

18 răspunsuri »

    • Sampanie a fost de la sarbatorirea fina-mii, dar la noi e la putere berea cu lamaie. Sa stii ca au la mall, la mine, si mojito da’ nu prea mi-a placut, parca tot zic ca-i ceai antidiareic. Tot becksu-i sfant! 🙂

    • Cum sunt vremurile, asa si vremea, nu gasesti ceva sa-ti placa, multumeste-te ca nu-i mai rau. Ma uit la Teleajen cat e de blandut fata de altadata si zic sa traiasca cine a facut barajul din amonte, altfel eram sinistrati si noi acum!

      • Da, cred că ai dreptate cu vremea şi vremurile, sînt toate legate între ele fără ca noi, oamenii, să ne dăm seama.

  1. Visatoare- am fugit cu gandul in copilarie cand mergeam cu mama in piata si puteam sa gust din 2-3 pepeni pana alegeam ce imi place si nimeni nu stramba din nas, ba chiar erau bucurosii taranii veniti din te miri ce stie sate- ca „te imbie” cu produsul lor. Aia era adevarata economie de piata 🙂

Lasă un răspuns

