Ia-ma, nene!

Standard

Azi, convocare la sedinta, la mucicipiu. Plec cu microbuzul, ca ozeneul il am inca in service, i s-a stricat servo-teleportarea…

Primul microbuz il ratez ca a intarziat colega de solidaritate sindicala. Al doilea, desi pleaca de la cap de linie, vine deja plin;cred ca asta a venit cu pasagerii de acasa. Trece timpul, deja vad cum o sa intram cand e sala plina si deranjam un rand de scaune. Trecem la planul B:hai la ocazie! N-am mai mers cu „ia-ma, nene” de multa vreme, nu practic sportul asta evazionist. Dar cum suntem bugetari amarati si taxiul pe o cursa de 40 de kilometri nu ni-l deconteaza nimeni, n-avem de ales.

Nici nu ne apropiem de zona in care stim ca stau „piratii” ca ne si abordeaza un nene, tocmai doua locuri mai are pentru Ploiesti. Ce noroc pe noi! Zic sa urce colega in fata, ca ea e imbracata elegant, in rochie, se asorteaza cu locul mortului.Eu, in bermude, pot sa ma inghesui in spate langa o mamaie si un nepot adolescentin. Si plecam. Muuult aer foarte conditionat de cele doua geamuri deschise.Si daca o sa-mi intepeneasca spondiloza, ce? De-abia o sa umblu mai tantosa… Nu stau chiar rau, cei doi pasageri sunt destul de firavi, nici nu-i ating, stau rezemata lejer de portiera din dreapta. Dupa 10 minute cei doi coboara. Bun, zic eu, acu’ o sa merg ca Gica Boieru’, singura pe bancheta! Sanchi! Ca imediat se urca o cucoana si revin langa portiera mea. Bun si-asa!

Dupa inca vreo 5 minute vad o matahala , 150 de kile-n viu, pe marginea soselei. Doamne, sa nu fie autostopist! Evident ca era, ca doar n-o fi fost vreun prostituat la agatat! Stinge individul tigara si urca duhnind a tutun si feromoni nespalati. Si ma inghesui pe mijlocul banchetei intre cucoana si nenea -sumo. Unii cica ne tragem din maimuta, asta sigur se tragea din mamut. Si-asa triluri de expectoratie tabacica scotea din gat, fix ca un samovar rusesc. Urmatoarele 10 minute am reusit performanta de a fi prima fiinta vertebrata si bipeda anaeroba. Mi-am reciclat aerul din alveolele pulmonare cat s-a putut, pana la ultima molecula de oxigen . Si cum sa fi indraznit sa inspir cu cotul matahalei infipt intre coaste si cu parfumul casa Dihor inundandu-mi narile!

Noroc ca a coborat cucoana de langa mine si m-am redresat langa portiera din stanga. Si uite asa, intr-un drum de 40 de kilometrii  mi-am mutat locul de trei ori pe bancheta din spate! Noroc ca am ajuns la destinatie, altfel deja luam in calcul combinatiile posibile pentru bancheta din fata. Da’ nu-mi scot eu ozeneul de la reparatii! Ete, de-a naibii o sa circul numai pe contrasens si o sa fac sensul giratoriu pe toate inelele lui Saturn pana virez la stanga pentru Casa de Cultura! Si nu o sa iau nici un autostopist, poa’ sa fie el cel mai sexy si cel mai verde-smarald martian!

Cand ati mers ultima oara cu „ia-ma, nene”? Si de ce nu se zice si „ia-ma, tanti”?Iar facem discriminari?

31 de răspunsuri »

  1. Prima şi ultima oară (din cîte îmi amintesc) a fost în ’87-’88, mă întorceam cu un amic din Merei unde avea o casă bătrînească cu teren care trebuiau verificate din cînd în cînd. Pe vremea aia ieşeam mai des din casă, după ce fusesem „în lanţ” în haine verzi timp de un an jum’ate. 😉

  2. In zona mea (Cluj) li se spune ”rechini” . Cursa Cluj-Turda costa 5 lei iar microbuzul e 7 lei si sunt 32 de km. Ultima oara cred ca am fost cu rechinii in urma cu vreo 2-3 ani .

    • Am intalnit o chestie interesanta acum multi ani, la Ramnicu Valcea: indiferent ce distanta mergeai, tariful era fix! Si decent! Asa ca toata lumea circula cu taxiul. 🙂 Aici , piratii iau acelasi pret ca la microbuz, nu-i mai convenabil, doar ca ajungi mai repede.

    • Prin 87-88, cand faceam munca de teren la Neptun si zonele adiacente, numai cu ocazii circulam, n-aveam alta varianta. Si nici masini nu prea erau, asa ca era bun si un tractor sau un camion.dar ma simteam in siguranta, nu mi-a fost teama niciodata ; e drept ca aveam intotdeauna si un bisturiu in poseta… 🙂

  3. O dată și o dată. Adică am făcut autostopul o singură dată, la 19 ani, 20 de km, pe parcursul cărora i-am povestit și repetat șoferului cum mă așteaptă părinții și numai că nu i-am cerut actele de identitate. După ce am coborât am văzut numărul. Ceva cu DEP (nu știu dacă era parlamentar sau șoferul lui, tare simțit era și nici nu m-a tăiat în bucăți)
    La partea cu luatul pe cineva mă gândesc și acum cu groază: era pe un 24 decembrie și mergeam din București către Tîrgu Mureș. De la Ploiești la Sinaia am dus o tânără (lucra într-un hotel). 100 de km mai încolo, cu 60 de km pe polei la 2 grade Celsiuis, derapaj și răsturnat cu mașina într-un șanț. N-am avut nimic, atârnam cu capul în jos în centură, dar dacă era fata cu mine și pățea ceva ajungeam eu sau nu la închisoare, la ce noroc am în viață?

    • Deci ai fost si cascador cu juma’ de norma! nu m-am rasturnat niciodata cu masina, doar ne-am infipt odata intr-un mal de pamant traversand o intersectie in T si un drum european pe o ceata de nu vedeai la 2 metri in fata; n-am patit nimic, doar am ras ca proasta vreo jumate de ora, fara sa stiu de ce. 🙂

      • Tu macar puteai sa zici ca ti s-a irigat prea tare creierul, de-aia radeai cu capul in jos.Dar eu? ce sa mai zic de reactia celorlalti din masina, care mai intai au verificat daca nu s-a spart damigeana cu zaibar din portbagaj! Nu se sparsese! 🙂

  4. Bey, ce chestie! Mă miram io cum de apar like-uri, ba şi commenturi, fără ca subiectu’ să lase f’o urmă că mi-a vizitat blogu’! Acu’ nu ştiu cum, că io n-am apăsat niciun boton, da’ uitându-mă pe e-mail văz două notificări d-ale blogului ăsta, una pentru un comment şi alta pentru noul post. Puteam ceti şi comentariile, nu numai postu’, da’ am zis că nu-i cinstit. Aşa că m-am dezabonat ş-am venit acilea personal, viu şi natural. Şi uite că şi comentez. Că de fapt ce rost are să mă bag în urmărire, să mai umplu şi e-mailu’, când eu îmi fac rondu’ zilnic şi-mi vizitez clienţii? 😉 Ba se poate să nu mă uit pe e-mail, da’ aici vin. 😯
    Acu’, cu ia-mă nene am mers de muult, nu mă-ntreba cu cât timp în urmă, s-ar putea să … când tinerel burlac fiind, mi se aprinseseră călcâiele după o giurgiuveancă. Ehe, ce vremuri! În rest cu trinu’, rata şi cu mijlocu’ propriu!

    • Faza cu mailul plin o patesc si eu, care nu obinuiesc sa-l verific prea des si, cand il deschid am zeci de notificari de pe bloguri. Mi-ar fi trebuit un asistent-manager sa-mi verifice corespondenta dar …sunt o biata bugetara, asistena ne-meneger. 🙂 Cu trenul am mers in toamna, de la Ploiesti la Predeal, nici nu stiam cum se mai deschid usile de cand nu mi folosisem asa ceva. Si in primavara am mers pentru prima oara cu metroul. La Praga! 🙂

  5. Cum am putut sa uit?! Anul trecut, in concediu, pe langa Hateg. N-am masina si dc voiam sa vad si eu una-alta trebuia sa-mi pun increderea in DOmnu si-n instinctele personale ca sa n-ajung de vanzare cine stie pe unde. Ba cu un camionagiu, ba cu un nene care avea familia pe bancheta din spate ba cu niste neni de nu stiu care biserica (pomeneau de prea multi frati si surori), ba cu o tanti cu fie-sa cu care vizitasem ceva am vazut si eu diverse pe acolo. Plus perpedes apostolorum de mi-a trecut os prin os.

    • E adevarat ca se rapesc persoane adulte ziua to n amiaza mare in Romania ? Adica eu nu stiu, ca nu am facut niciodata autostopul si nici nu am oferit sa iau in masina un autostopist nicaieri in lume. Eu daca trebuie sa ma duc undeva ma pregatesc sa stiu si cum dinainte, adica nu poate fi ceva lasat la intamplare. Adica am traseu, am telefon, ma bazez pe cineva care ma urmareste prin
      satelit, comunic in fiecare secunda…asa parca as fi un avion sau piltul propriului meu avion, chiar si daca merg prin balti, plus nici nu ma duc in locuri unde nu as putea fi depistat de vreun radar, ca de fapt asa arat eu ca sunt un extraterestru de tip prieten fata de Terrieni si nu sunt asa extraterestru din ala invadator inamic periculos…ca dupa mutra nu se stie, de ex am unele zile in care nu m-am pieptanat si lumea poate sa creada ca oi fi un ET ca ala din filmul Alien, (chiar daca nu sunt, eu sunt ca ET) si sa o trimita pe dna Sigourney Weaver sa ma imbranceasca cat colo…si eu nu vreau ca contribuabilii Terrieni sa risipeasca atatia bani degeaba pe mine cat pt bugetul filmului Alien, de exemplu, desi nu pretind nici sa mi se ofere neaparat ploconuri si cadouri de paine cu sare echivalente bugetului filmului ET…plus mi s-ar parea cam ridicol totusi sa incerc sa cer sa fiu dus pe bicicleta de cineva.

      • Eu si de aia I-am zis lui mama ca trebuie sa am un frate sau o sora daca un catel sau un robot japonez asa fix pe specificatiile mele nu se putea. Ca totusi cand esti asa extraterestru pe drum in miscare e mai bine sa fii 2, nu singur, ca R2D2 + C3PO de exemplu, nu asa ca Chewbacca, si nici intr-o ceata prea mare de extraterestri asa pe catalige, ca nu stie lumea ce sa creada, se sperie copiii de tine, etc.

      • Ei se rapesc persoane ! Cine naiba sa ma rapeasca pe mine? Si de ce? Sa ma duca „la produs’ sunt prea batrana, sa ceara recompensa n-au de la cine ca n-am nici un miliardar in familie, pentru trafic de organe nu renteaza ca nu cred sa mai am vreun organ in perfecta stare de functionare… Cu extraterestrii e altceva, dar ei n-ar trebui sa ma rapeasca, m-as duce eu de buna voie. Dar si astia m-ar aduce repede inapoi ca i-as cicali prea tare. 🙂

    • Ma mai uit la programele cu documentare si vad cum fac unii ocolul lumii cu autostopul.Mi se pare interesant dar cam periculos la vremurile astea, mai ales intr-o tara straina. Dar nevoia te invata si decat sa nu mergi deloc mai bine mergi cu ocazii. Am fost si eu la Hateg si prin Retezat, mi-a placut mult.

  6. Ah, parca nici n-ar vrea sa imi amintesc ultimele doua dati… Am jurat ca nu mai fac autostopul nici de voi fi nevoita sa merg pana la Satu-Mare pe jos. Sper sa ma pot tine de cuvant.
    Prima data eram cu copilul (avea vreo 4 ani). Am urcat in ocazie la „doua purcele” in intersectie si in loc sa ajung la Podeni, nenii aia m-au dus cu vreo cateva sate mai incolo.
    A doua oara am vazut moartea cu ochii pe podul ce duce spre Bucov, cand nenea soferul s-a strecurat intre doua tiruri, desi parea ca nici eu, pe jos, nu as fi avut loc pe acolo. :)))

Lasă un răspuns

