Salutari dn Bucovina

Standard

Zaua buni, oamini draji

D-aisi, dan tara di faji!

Suna cam ca dracu’ fara diacritice dar cred ca asa voi vorbi in curand daca mai stau mult pe-aici.🙂

N-am scris nimic de atatea zile nu pentru ca n-as fi avut internet sau ca as fi fost prea obosita-cum diplomatic ar trebui sa argumentez-ci pentru ca mi-a fost prea lene. Si pentru ca n-am birou in camera si mi-e cam greu sa scriu cu laptopul in brate…

N-o sa povestesc nimic din ce gasiti in cartile de istorie sau in pliantele turistice, astea le descoperiti singuri sau le stiti deja. Eu o sa incerc sa adun impresii si imagini inedite, sa iau pulsul vietii normale din Bucovina. Deja am colectionat niste imagini si niste povesti mai putin comerciale. O sa scriu putin deocamdata, imi las amintirile la decantat si le voi asterne pe hartie cand ajung acasa. Cand ajung acasa? Pai inca nu stiu, mai stau pe aici cateva zile apoi mai fac un popas pe la Lacul Rosu si pe unde o sa mai gasim locuri frumose de zabovit.

Zilele astea am facut un tur al manastirilor, m-am umplut de evlavie; asta daca cumva evlavia se ia pe cale aeriana, precum gripa… Stau la o pensiune din Manastirea Humorului, chiar in spatele manastirii, ma trezesc dimineata in danganit de clopot si bem cafeaua pe terasa ascultand slujba de dimineata.Imi fac norma de psalmi pentru tot restul vietii!🙂

Si-mi mai fac o norma: la papanasi! Peste tot pe unde am poposit am hotarat sa mananc papanasi, ca doar e patria lor aici. Si nu numai ca-i mananc (vai de silueta mea, care oricum este sublima dar lipseste cu desavarsire!) dar ii si fotografiez si urmeaza sa-i expun pe blog intr-o galerie si sa initiez un concurs in care voi sa votati „Papanasul de (l)aur”! Nu-i mai tentant decat colectia de capace de canalizare din concediul trecut?🙂

Hai ca se cam apropie ora de masa, deja miroase a tocanita de hribi(Doamne ajuta sa nu se fi ratacit si vreo manatarca ucigatoare!) si acu trebuie sa plec la o noua corvoada  portie de papanasi. In concluzie, cum e Bucovina? Exact ca minunatia asta de fetita intalnita in poarta Manasirii Putna: frumoasa, indragostita de traditie dar contaminata putin de modernism ,un amalgam de mit strabun si poveste universala!

DSCN5726

Va salut si „ne glasuim” in curand! Si daca nu raspund deocamdata la comentarii sa ma iertati, tare-i greu sa scrii sprijinit intr-un cot. Decat sa ma doara-n cot, mai bine raspund cand o sa pot sta la o masa confortabila.Domnu’ sa va binecuvanteze! (asa se saluta pe aici)

 

19 responses »

    • E prima data in viata mea cand mananc ciuperci, n-am incredere nici in cele din conservele din comert.:) Dar am zis ca, daca e sa nu fie comestibile, macar o sa apar la stirile de la ora 5 sub titlul „tragedie in Bucovina, deces colectiv la o pensiune din Manastirea Humorului”. N-a decedat nimeni, ne-am regasit toti la micul dejun.🙂

  1. „Sanatati oamini draji,de-aişi din Ţara di Faji şî papanaşî.”! 🙂
    Auzi,ia şi reţetele sa le facem şi noi,ah,bucuria papilelor gustative!
    Vacanţă frumoasă,frumoasă!

    • Degeaba as lua retetele ca n-as avea ingredientele sa-mi iasa asa bun! Aici aproape totul e productie proprie, facut in gospodarie. Eu, de exemplu, nu beau niciodata lapte dar aici n-am putut rezista unui lapte proaspat muls si fiert; iar de untul si cascavalul de casa ce sa mai zic…

    • Fotografia e facuta cu acordul parintilor, bineinteles. Dar poate ai dreptate si ar trebui sa schimb poza desi nu am dat nici un fel de date personale, e aproape ca o ilustrata turistica asa cum se gasesc pretutindeni.
      Multumesc de atentionare.

  2. Ie, şi ti dai lovitî fată hăi? Şicî-ţ trebuie birou. Da şe-i aşela? Masa nu-ţ ajunge? Or „laptopu'” lu’ matali, şi-o mai hi şi aşela, de nu-i şadi ghini pi masî! Ş-acu’ zîşi că diacritişili erau în birou, nu-n laptop?😯 Şi vrai să zişi cu asta, că dacă mai stai mult prin şeea parte?😯

    • Bre, si matali ti traji din sei discalicati pi apa Moldovii? Ca tari ghini mai graiesti! :)Sa iertati, boieri dumniavoastra, da nisi masi n-am in odaie, ii cam sarmanut mobilierul di la pensiune, ca n-om serut apartamientul prezidential.S-apoi mani o ieu dan loc, trec muntii pi la Lacul sela Rosu.Sanatati, bre!

  3. Ha ! Ha ! N-am internet ca lumea ca sa raspund mai pe larg insa zau daca nu am cam aceleasi impresii ca si tine, zau nu am vazut atatia pantofi gucci adunati in jurul meu de nu mai tin minte cand…si eu care credeam ca voi fi asa in comuniune cu natura in conditii mai primitive…noroc ca miam luat cu mine underwear calvin klein si am venit imbracat asa la 4 ace aici in aceste comunitati izolate in care se imbina vechiul cu noul…

Lasă un răspuns

