Despre femeie

Standard

Perceptia, toleranta si consilierea barbatului vis-a-vis de femeie difera ; unii o idealizeaza, altii o desconsidera iar altii o accepta cu indiferenta, „ca si femeia e om”. Iata doua opinii culese proaspat in timpul vacantei bucovinene.

Ce zice nea Victor de langa Radauti:

Fimieia trebuie sa-i hie de cinste barbatului! Ca io i-am zas fimeii mele, acu cincijeci di ani, cand am luat-o: io sant barbat, daci mai calc pi langa drum si-mi chica palaria o radic rapide, o scutur si-o pun pi cap, nu vedi nimenea si nu judeca; da tu, fimeie, de te-mpiedisi si cazi langa drum oricat ti-oi scutura sortu’ si fustili pi din fata tat ramani oleca di praf pi poali, in spati, si ti arati lumea cu dejetu si ti faci di ras si pi tine si pi mine.

Ce zice domnu’ Avi din Israel, comeseanul nostru la pensiune, apropo de remarca sotiei sale dupa al trilea par de „afiniac” ca e cam „biata”:

Nu-i nimic, draga. Mai bine sa fii o femeie biata decat sa fii o biata femeie!

 

Eu acu ce sa zic, pe cine sa aplaud? Mai bine ma abtin filozofic rostind impaciuitor: si-asa-i bine, si-asa-i bine/ cum o dai ca dracu’ vine…

bufnita-inteleapta-da-sfaturi-despre-femei

32 de răspunsuri »

  1. fataaa ,eu am citit mai demult o cugetare „” de cand e lumea „”cantitatea”” poarta pantaloni si „”calitatea „”poarta fusta „”!! m-am cam temut sa o zic sau scriu sa nu ma huiduie barbatii( cu exceptia scotienilor,hi,hi!!) dar daca tu m-ai incitat !>..zic…””femeia te ridica,femeia te coboara,femeia iti da viata si…tot ea te ..omoara !!!””

  2. Mi-a plăcut straiul vorbelor. Cât despre conținul spuselor lui nea Victor de la Rădăuți… să-mi fie cu iertăciune, dar… eu nu am nici o fărâmă de îngăduință cu aceste vestigii ale ”înțelepciunii” noastre populare care caracterizează atât de bine concepția de viață tradițională a țăranului român. Eu zic că, în secolul acesta nou, ar trebui să ne mai punem și noi în rând cu lumea civilizată.

  3. Femeia trebuie iubita, nu inteleasa, analizata, obligata, indemnata, criticata… Pana la urma barbatul e capul, iar femeia e gatul. Capul face, capul trage 😀 Iar barbatii se impart (dupa cum cu intelepciune au stabilit oamenii de stiinta 🙂 ) in doua categorii: cei care recunosc ca sunt sub papuc si cei care nu recunosc. 🙂

  4. Apropos de ultima ta frază, aveam o asistentă (la Moțăței, pe vremuri) care obișnuia să zică în situații de genul ăsta: „Și-așa-i bine, și-așa-i rău”, ceea ce mereu mi s-a părut al naibii de adevărat. 😀

  5. Eu nu am inteles topicul articolului asa ca habar nu am ce sa comentez decat asa la intamplare, doar doar s-o potrivi, ca mie imi place sa si inteleg ceea ce iubesc si, printre femeile pe care le iubesc eu se afla de ex si bunica, (pe care tot o iubesc chiar si daca a decedat), si mie mi-ar fi placut sa fiu mai atent la ea ca sa o inteleg mai bine, plus o iubesc si pe prietena mea din copilarie si si pe ea incerc sa o inteleg (chiar daca nu reusesc intotdeauna), ca doar nu o sa depun efort sa inteleg ce nu iubesc, ci tocmai pt ce iubesc eu doresc sa fiu cel mai constiincios si sa inteleg in plus de doar sa admir asa ca vitelul la poarta noua, ca pt ce naiba altceva sa-mi folosesc mai sarguincios materia cenusie decat in primul si in primul rand pt ce admir si iubesc cel mai mult ?

      • Iubire inseamna si a fi de serviciu si loial in slujba acelei persoane si a interesului ei cel mai bun. De ex eu nu stiu nici acuma ce ar fi putut fi in interesul cel mai bun al bunicii mele sau ce ar fi in interesul cel mai bun al prietenei mele, efectiv habar nu am, de aia habar nu am nici cum sa le fiu de serviciu, insa sunt disponibil, (sau fata de bunica am fost), daca ma solicita cu ceva anume, chiar daca mi-ar cere ceva ff greu, nu m-as lasa pana nu as inventa ceva sau as incerca sa obtin ce doresc ele. Numai ca de la mine nu doreste nimeni nimica, se multumesc cu prezenta mea, probabil incantatoare, si efectiv nu tin minte de ex ca bunica sa-mi fi cerut mie sa fac ceva, doar de cateva ori mi-a zis „sa stau locului”, ca prea alergam de colo colo ! Si zau, eu nu am luat-o in serios, credeam ca glumeste ! Zau, dar ea vorbea serios, ar fi trebuit sa stau cuminte la un loc, asa cum mi-a zis, dar nu am stat…uite acum nu o sa stiu niciodata daca voia sa stau doar in clipa aia, sau poate asa mai mult, sau poate la figurat, sa ma asez asa si eu intr-un loc al meu, sa nu mai fiu asa nestatornic. Naiba stie, uite cum nu am fost eu in stare sa fiu indeajuns de atent pt a o intelege pe bunica mea. Prietena e mai versata, ea imi spune concret daca vrea ceva de la mine, de ex imi ordona sa vad un film sau sa citesc o care, si dupa aia, dupa vreo luna ma verifica, si nu imi merge sa o mint ca am citit cartea sau am vazut filmul, ca isi da seama imediat !

      • P.S. Uneori suspectez ca mie femeile pe care le iubesc nu imi cer mai multe nu pt ca ar fi simplu multumite de prezenta mea incantatoare dar si pt ca efectiv ma cred un incompetent si un incapabil ! Adica ce naiba sa ma puna sa fac. Cand pana si mama m-a tinut la munca de jos cu aspiratul covoarelor si aranjatul ciucurilor de la covoare ani de zile, nu m-a lasat sa pun mana sa spal un geam, ca aia era munca inalt calificata, avea incredere doar in tata sa faca asa ceva ! Abia pe la vreo 14 ani m-a lasat sa spal niste farfurii, si mi-a zis dupa aia ca nu ma pricep, ca ramaneau urme pe ele, plus mi-a zis ca in aceste conditii nu ma vede ea trecand la pahare, doar cel mult la cani ! Ins ama pricep mai bine la spalat obiecte mici, care pot fi spalate si de mana, de gen ciorapi, batistute, etc, pt ca din astea m-a pus sa spal in chiuveta inca de la o varsta mai mica. Si m-a lasat sa si calc batistute ! Am una, de cand eram mic, cred ca o am de cand eram la gradinita, si o am cu mine in trusa unde am si chestiile de ras, unghiera, etc…am carat batistuta aia cu mine zeci de mii de kilometri, toata viata mea adulta, oriunde m-am dus. E spalata de mama si calcata de mama ultima oara, desi am spalat-o si calcat-o si eu cand eram mic. Are asa si o gaurica intr-un colt, si desenele de pe ea nici nu se vad asa de bine, erau niste ursuleti sau catelusi roz pe fond alb, habar nu mai am ce sunt, ca abia se vad. Dar e unul din obiectele mele de care sunt ff atasat. Extraordinar de atasat. Sper sa nu o pierd, nu din cauza cantecului ca „m-ar bate mamica”, ci doar asa pt ca eu tind sa pierd chiar chestii ff importante. Sunt deja pregatit sufleteste sa pierd aceasta batistuta intr-o buna zi, insa inca nu am pierdut-o.

  6. DESPRE FEMEI

    1.O femeie mananca in medie 2-3 kilograme de ruj de-a lungul vietii sale.
    2. Marie Curie este singura femeie care a castigat vreodata 2 premii Nobel, unul in fizica si unul in chimie, pentru studiul radioactivitatii.Jane Addams este prima femeie din lume care a castigat Premiul Nobel pentru Pace.
    3. Cercetarile arata ca in medie o femeie petrece 120 de ore pe an uitandu-se in oglinda, ceea ce inseamna aproximativ 5 zile pe an.
    4. Daca strigi o femeie, aceasta va avea tendinta de a-ti raspunde intorcandu-si capul. Barbatul, in schimb, isi va intoarce tot corpul.
    5. Primul programator din lume a fost femeie. Numele ei este Ada Lovelace.
    6. Chiar daca o femeie are aceeasi greutate ca a unui barbat, se stie ca alcoolul are un impact mai mare asupra corpului acesteia. Oamenii de stiinta asociaza acest fapt premisei ca in trupul femeii se afla mai putina apa, ceea ce determina ca alcoolul sa fie absorbit mai repede decat in cazul barbatilor.
    7. Mariei Stuart (cunoscuta in istorie si drept Mary, regina scotienilor) ii este atribuit primul teren de golf din lume.
    8. In medie, o femeie detine mai mult de 25 de perechi de incaltaminte.
    9. Dintr-un anumit punct de vedere, cel al proportiilor, sanii femeii sunt mai mari decat ai tuturor celorlalte mamifere femele.
    10. Cu cat o mama locuieste mai aproape de ecuator, cu atat mai mare este probabilitatea de a da nastere unei fetite, si nu unui baietel.
    11. Cele mai mari 2 IQ-uri care s-au inregistrat vreodata in cadrul unui test standard au apartinut femeilor.
    12. Primul roman al lumii a fost scris in Japonia in jurul anului 1000 de catre o femeie, Murasaki Shikibu. Romanul se numeste „Povestea lui Genji”.
    13. Cand esti insarcinata, nu doar creezi o noua fiinta, ci creezi si jumatate din ADN-ul nepotului tau daca bebelusul din burtica ta va avea la randul sau copii.
    14. Recordul pentru cele mai multe orgasme feminine intr-o singura ora este de 134!
    15. Conform unui studiu efectuat in Australia, femeile care prefera culorile intense in imbracaminte sunt mai nesigure.
    16. Cuvantul clitoris vine din grecescul „divin, dumnezeiesc” si este un organ prezent doar la mamiferele femele.
    17. Procentul femeilor care regreta ca s-au casatorit la doar o saptamana dupa casatorie este de 22%.
    18. O femeie va avea mai multa incredere in cineva care o va imbratisa pret de aproximativ 15 secunde.
    19. Cleopatra s-a maritat pentru prima oara la varsta de 11 ani. A avut 2 frati mai tineri si s-a casatorit cu amandoi.
    20. Desi putin probabil ca este pusa in aplicare intr-o tara in care sharia inca guverneaza, conform unei legi vechi din Arabia Saudita, daca un sot nu-i da cafea sotiei sale, aceasta poate divorta de el.
    21. Psihologii sunt de parere ca femeile care prefera sa citeasca povesti de dragoste de tot felul sunt mai active in viata lor sexuala.
    22. Cea mai indelungata sarcina inregistrata vreodata a fost de 17 luni si 11 zile.
    23. Femeile isi doresc mai mult sex in timpul verii. Conform scriitoarei science Patricia Barnes-Svarney, simtul mirosului devine mai dezvoltat la femei in timpul anotimpului calduros. Pentru multe femei, aromele si parfumurile de levantica, trandafir, menta cresc libidoul feminin.
    24. Femeile formeaza peste 50% din populatia lumii, insa ocupa mai putin de 20% din locurile parlamentare. 25. Conform cercetarilor, in timp ce un barbat vorbeste in medie 7000 de cuvinte pe zi, o femeie vorbeste in medie 20 000 de cuvinte pe zi.

    ( Descopera . ro )

Lasă un răspuns

