Daca si mama…

Standard

Stiu ca dupa ce am trecut de era glaciara am ajuns in era digitala. Stiu ca suntem cetateni europeni si internauti deopotriva. Stiu ca toti puradeii de trei ani, desi uda inca pampersii si nu leaga trei cuvinte coerent, stiu sa butoneze o telecomanda, un calculator. Stiu si ca nu avem abecedare dar ni se promit manuale digitale. Stiu toate astea si accept progresul. Ca, daca am fi fost refractari la nou, inca ne-am chinui sa aprindem focul cu amnarul si ratam minunatie de cuptor cu microunde, dry cooker sau plita cu inductie…

Desi stiu toate astea inca mai sunt lucruri care ma socheza. Fratee, a-nnebunit lupu! Sa mor de nu-i asa! Ca si-a luat mama tableta!!!! Nu de-aia de ciocolata, nici de-aia de tensiune ci de-aia de navigat. Acu n-are decat sa-i creasca tensiunea de nervi ca-si prinde urechile in comenzi si ca-i degetul prea gros si deschide linkul de alaturi, nu cel pe care il voia ea.

Cand am vazut-o concentrata stand pe marginea patului si asteptand sa i se incarce pagina n-am stiut daca sa rad de ea sau sa-mi plang mie de mila ca incep sa am concurenta in familie, maine-poimaine vrea si blog. Sau cont de face book.  Si daca a trecut la vase de inox o sa aiba nostalgia emailului si o sa vrea si adresa de mail! 🙂 Deocamdata e la clasa pregatitoare, inca se familiarizeaza cu notiunile de baza, nu pricepe ce-i cu atati dubluve inainte de titluri si cauta instrumente ajutatoare, respectiv un betisor de urechi ca are suprafata de contact mai mica decat degetul si nimereste randurile mai bine. O singura pagina o nimereste din prima:blogul meu! Asa ca de azi institui cenzura, nu pot sa ofensez dioptriile maica-mii cu expresii licentioase. Iar voi, cei care aveti bunavointa sa intrati pe blog, va rog sa va purtati cuviincios, sa nu injurati, sa nu scuipati seminte si -daca se poate- sa va si descaltati la intrare, sa nu ma faceti de rusine si sa zica mama ca m-am inhaitat cu toti derbedeii lipsiti de maniere.

Au dreptate guvernantii sa prelungeasca varsta de pensionare! Daca la aproape 70 de ani incepi sa activezi on-line inseamna ca poti sa activezi si-n campul muncii, nu esti ramolit si neputincios. Traiasca internetul! Si mai da-l naibii de goblen, ca strica ochii si si-asa il mananca moliile.

Saptamana viitoare plec in Oltenia. Doamne, sper sa n-o gasesc pe soacra-mea cu vreun smartphone langa Ceaslov!…

PS. Draga mama, acesta e un pamflet, nu-i mistocareala, nu te ofensa ca te-am spus la lume. Nu e para, e lauda. Si abia astept sa te bat la niste jocuri cu impuscaturi sau la un campionat de mah jong; nu jucam pe bani, ca nu vreau sa-ti mananc pensia, da’ pe niste placinte cu mere te-ai putea risca.  🙂

28 de răspunsuri »

  1. Și mama mea cochteaza cu tehnica modernă, de fapt ambii părinți. Ai mei au inceput din dorința de a comunica cu noi pe skype. Dar mama are si pagina de FB, că așa vede pozele noastre. Iar într-o zi a uitat mâncarea pe foc, navigând pe internet… Păi!!! A fost o surpriză pentru noi să îi vemdem atât de interesați. Oricum, draga mea, felicitari mamei tale pentru că e interesată de tehnica modernă, pentru că e curioasa. Asta demonstrează că e tânără sufletește și numărul anilor nu sunt decât o cifră în buletin. O zi super-duper să ai!!!

  2. oh man…daca as sta sa-ti povestesc peripetiile lui socrelu ( care are 70 si el) pe calculator, pe ipad si pe smartfon, ne-ar apuca dimineata. Si pe cine pica magareata sa-l rezolve cind strica ceva? ( si aia se intimpla cam 95% din timp) . Pe mine, ai ghicit,ca n-are nimeni rabdare cu el ca mai e si incapatinat. Da sa-l vezi ce mindru cinta la cor, cu partiturile bagate de nora-sa in ipad, in timp ce toti ailalti folosesc cartile de partituri. 😀 Nu zic,ca atunci cind s-au dus in Europa in turneu, rideau toti de el, ca cum o sa-si incarce ipadul ca sa aibe partiturile si el foarte mindru scoate transformatorul din valiza …

    • Mie mi se pare minunat ca oamenii vor sa-si tina mintea ocupata, nu se predau senilitatii si rutinei. Si eu am pus mana pe un calculator tarziu (prea tarziu, chiar!), dupa 40 de ani si nu mi-a fost usor sa invat (nici acum nu stiu prea multe, dar intreb mereu) iar acum n-as mai putea trai fara internet. Daca as fi obligata sa aleg intre caldura si internet cred ca as alege internetul, chit ca as tasta cu manusi. 🙂

  3. Daca toti oamenii de 70 de ani ar fi ca mama ta am fi o nație fericita ! Asa vreau sa fiu si eu la varsta ei. Nu vreau sa renunt la micile bucurii ale vietii doar pentru ca au trecut anii peste mine. Felicitari pentru mama ta .

    • Cu vreun an in urma a ajuns si in micul meu spital revolutia informatica si am fost nevoiti sa folosim calculatorul pentru tot rulajul de date. La inceput a fost o tragedie, era de-a rasu-plansu’ fiindca aveam colege in pragul pensiei care nu atinsesera in viata lor o tastatura dar acum se descurca toata lumea. Deci se poate daca trebuie musai! Pana la urma daca am reusit eu sa invat sa crosetez, care sunt lipsita de astfel de talente, de ce n-ar reusi si mama sa se joace pe calculator? 🙂

  4. Să mă ierţi matale, Adelino, da’ nu-ţi pricep pamfletăria. Aproape 70 poate însemna de la 67 în sus şi dacă-ţi închipui că e singura, cunosc eu destule de peste 60 cu smartphone şi tabletă, laptop şi ce-o mai fi acolo. Ştiu şi pe net destui, ba ş-acilea pe blogu’ tău!
    Şi nu-nţeleg nici de ce vorbeşti urât! Realizezi ce zice unu din puradeii ăia de care zici că nu leagă 2-3 cuvinte:
    Uite la mamaia aia, ng, ng, ne ia şi pe noi, ng, ng, la mişto, ng, ng, da’ şi pe mamă-sa, ng, ng. Ce să vezi, ng, ng, ea se crede l’ombelico ng, ng, del mondo! 🙂 🙂 😯

    • Cunosc si eu mute mumii tehnologizate, dar nu ma asteptam la mama sa-si descopere asa o pasiune. Si nu vorbesc urat, eu pun „bip” in loc de ng,ng. 🙂 Iar astia mici, pacientii mei, sa nu indrazneasca sa vorbeasca de ombilic ca al lor nici nu s-a uscat!

  5. ..aveam o mătuşa de 75 de ani care era cea mai fericita pensionara cu cont de fb şi comunicare on line. Nu se plictisea niciodata. Unii oameni sunt mai tineri şi mai deschisi la suflet şi la nou, ceea ce mi se pare formidabil, cum e , de fapt, şi mama ta….o formidabilă. La asa mamă, asa fiică..

    • Deja ma intreb: oare eu de ce sa ma apuc pe la 65 de ani? Poate de balet, daca nu mi s-or intepeni toate articulatiile pana atunci. Ca ceva exotic sau iesit din comun trebuie sa fac, nu pot sa ma las mai prejos decat mama! 🙂

  6. Nasol Adelino… De acum s-a terminat cu distractia!
    Unde mai e libertatea de expresie, unde gandurile necenzurate, unde spontaneitatea expresiei? 😯
    Ce misto era pe vremuri cand eram ca toti derbedeii lipsiti de maniere 😆 😆

  7. In caz ca doresti sa ai subiect de conversatie cu soacra pot sugera sa o intrebi care aplicatie de Biblie pe lb romana prefera ea sa foloseasca pt smartphone pt ca am verificat si exista chiar mai multe, insa observ ca maj sunt pt android asociat cu google play si poate ea are Iphone sau are preferinte specifice pt o traducere anume sau pt o aplicatie care ofera servicii suplimentare, de ex un citat sau un acatist pe zi, si iti cere parerea…eu zic sa te documentezi temeinic pt ca nu cumva sa faci o gafa, mai ales ca sunt asa de multe si de diferite

    • :)) Biblia cu traduceri pe smartphone e un proiect la care a lucrat fi-miu pana acum vreun an , asa ca nici n-ar trebui sa platesc drepturi de autor, nu? dar cred ca soacra mea prefera Cuvantul Domnului cantat la biserica, nu citit pe telefon..

Lasă un răspuns

