Cine ma lumineaza?

Standard

Sunt suparata. Fiindca nu inteleg ce se intampla si nici de ce se intampla. Mai intai am zis sa nu-i dau importanta, e doar un fapt urat si inexplicabil din viata mea. Apoi mi-am zis ca nu-i bine sa tac, trebuie sa cer ajutor si sa incerc sa inteleg, nu pot ramane ignoranta. Asa ca, fara sa credeti ca intentionez sa ma victimizez,  va expun faptele si va rog, pe cei mult mai priceputi decat mine (caci stiu ca sunteti destui care aveti cunostinte temeinice despre chestii de-astea tehnice si „blogoristice”), sa ma-mi explicati si mie fenomenul.

Ca orice posesor de blog, fie el si un blogulet mic si neinsemnat, ma uit periodic la pozitia in ZeListe. Nu ca m-ar influenta sau m-ar ajuta cu ceva, n-am aspiratii de a ajunge in top 100 (cum n-am nici sanse, dar cred ca voi supravietui acestui ghinion din viata mea!), vreau doar sa vad cine vine si cine pleaca, daca pierd sau castig cititori noi. Ca, in definitiv, pentru asta scriu, pentru cei ce ma onoreaza cu vizita si carora eu incerc sa le descretesc putin fruntile. Celebritatea o las celor care stiu s-o gestioneze…

Si ce vad in minunatul ZeListe? Ca in decurs de o saptamana am pierdut 600 de pozitii, mai exact am coborat de pe pozitia 1029 pe 1660! Asta e, am luat-o vertiginos la vale, gloria imi da cu tifla! Dar stau apoi si ma gandesc ce s-a intamplat, ce am facut sa „merit” asta? ca nu mi-a scazut numarul de cititori, n-am injurat pe nimeni de mama, atunci de unde atata suparare? Ca doar nu mi s-o trage de la expunerea opiniilor politice, inca  mai exista libertatea cuvantului si sunt si mult prea neinsemnata in astfel de batalii! Si studiez fenomenul mai atent. Descopar astfel ca am la rubrica linkuri disparute (din cele existente cu o saptamana in urma) 20 de linkuri. Ce-i cu migrarea asta in masa, cu ce i-am suparat? Intru sa vad cine m-a sters din blogroll. Surpriza: nu m-a sters nimeni, sunt acolo! Cu o singura exceptie, dar care e de mai mult de o saptamana. Si care- alta surpriza!- este singurul blog de pe platforma wordpress, restul toate, dar absolut toate sunt de pe blogspot! Pai si atunci de ce sunt contorizate ca bloguri disparute, daca figurez acolo? Poate ca au fost inactive in ultima saptamana? Ma intorc in panoul meu de control si verific de unde mi-au venit vizitatori in ultima saptamana. Alta surpriza: tocmai acele bloguri au fost cele mai active! Nu mai pricep nimic. nu ma pricep eu cum functioneaza algoritmii astia dar parca prea e cusuta cu ata alba. Nici daca-si baga Mamare coada nu era asa dubios! Plus ca raposata Mamare se ocupa de chestii materiale, nu triseaza cu cifre si statistici.

Asa ca nu sunt doar intristata fiindca imi miroase a ciumecarie si trisarile astea ma enerveaza grozav, dar sunt si foarte nedumerita de ce si cum ar face cineva asta. Ma gandesc ca sunt trei posibile variante:

1.- sunt eu blonda pe dinauntru si nu pricep nimic, ca statistica asta e mai complicata decat o reanimare neonatala si ma depaseste.

2.-wordpress-ul a incurcat socotelile si ce afiseaza la mine nu contorizeaza si la el.

3.-cine „manageriaza” ZeListe-ul face ce vrea el, in functie de interese marete sau obscure si triseaza cu linkurile mai ca in cazul voturilor de la referendumul, valideaza numai ce-i convine.

Pe mine la alte variante nu ma dus capul. De, femeie proasta e la tara, nu ma pricep la sofisticaturi informaice! Regret ca n-am facut poze care sa sustina cele spuse de mine, dar pot sa dau lista cu cei declarati disparuti din linkurile mele si sa constatati si singuri ca nu mint. Iar posesorii blogurilor cred ca vor confirma si ei ca nu mi-au intors brusc spatele, fara sa ma anunte cu ce i-as fi suparat. Asadar:

http://vis-si-realitate-2.blogspot.ro/2014/11/printre-papusi.html

http://dragosteoarba.blogspot.ro/2014/10/duty-free.html

http://easiea.blogspot.ro/2014/11/back-from-black-hole.html

http://www.ubereuch.blogspot.ro/2014/11/impresii-dracesti-post-turu-intai-ante.html

http://albuletzi.blogspot.ro/2014/11/despre-nimic.html

http://www.cameliasapoiu.blogspot.ro/2014/11/modelele-pentru-examenele-nationale-2015.html

http://raulghiran.blogspot.ro/2014/11/cerere-si-oferta.html

http://mellymirror.blogspot.ro/

http://ana-lavinia.blogspot.ro/2014/10/ambasada-romaniei-la-londra.html

http://doaronline.blogspot.com/2014/11/crema-contur-de-ochi-antirid-ox-by.html

http://mikisplayground.blogspot.ro/2014/11/comanda-iherb-din-luna-octombrie.html

http://adamestii.blogspot.ro/2014/11/campania-mea-electorala.html

http://jurnaldesotie.blogspot.ro/2014/11/draga-minune-cu-ochi-de-migdala.html

http://damadecaro.blogspot.ro/

http://popmaria.blogspot.ro/

http://marianatas.blogspot.ro/

http://andreiarollingideas.blogspot.ro/

Sa dau si ce-mi spune statistica vizitatorilor, de unde vin ei? 18 bloguri din cele mentionate ca disparute dintre linkuri mi-au trimis intre 7 si 109 vizite! Asta da disparitie, nu?

Am fost tentata sa va rog politicos sa-mi oferiti cate un pingback, sa vad daca mi se vor contoriza, sau si astea vor fi declarate nule. Dar n-ar fi fost corect si poate ar fi parut un fel de milogeala. Deci nu va mai rog. Doar va sugerez… 🙂

In concluzie, vreau sa ma ajutati sa inteleg ce mi se intampla. Rezist la lovituri, nu-i un capat de lume, dar prefer sa stiu ce ma loveste. Sa fi intrat virusul Ebola in Zeliste si sa-l fi contaminat? Sa fi suparat eu pe cineva incat vrea sa-mi arate cat de mica pot sa devin?  Sau sa fi avut doar…ghinion?

Nu mor de dragul statisticilor astea artificiale, care nu arata nici calitate, nici valoare. Si nici nu ma cramponez de locul meu in lista aia, ca doar nu-mi creste salariul odata cu urcarea in ierarhie. Dar brusc m-a palit setea de cunoastere, asa ca va rog, pe cei ce stiti cum merg lucrurile astea, sa ma scoateti si pe mine din bezna ignorantei.

Va multumesc anticipat!

64 de răspunsuri »

    • Multumesc de sfat, maestre! Nu pun prea mult la suflet, doar ca vrea sa inteleg daca e ghinion sau facatura. Si uite, deja imi ajuti la statistica, ar trebui ca saptamana viitoare sa imi apare un link nou! 🙂

  1. Sincer să fiu, nu am avut niciodată gară cu aiurelile astea de ranking ş.a.m.d. aşadar nu mă pricep. Dar am observat şi eu printre mulţi alţii că se întîmplă diverse prin zona WordPress, modificări, opţiuni utile dispărute, opţiuni inutile apărute, statistici bulversate etc. Aşa că eu aş zice să-ţi bagi orice vrei tu (fie chiar şi de împrumut) în prostiile astea şi să nu te laşi influenţată. >:D

  2. Şi eu aş zice să nu te mai consumi din cauza asta şi nici să nu te mai uiţi prin acest ZeLIst. (Mie personal nu mi se pare un clasament care reflectă adevăratele valori.)
    Scrie pe blog şi cu asta basta. Noi, cititorii tăi, venim aici de plăcere şi nu te căutăm prin clasamente 🙂

  3. Eu te-as lumina cu drag… doar ca la mine-i mai intuneric decat la tine. 😀
    Mi s-a intamplat si mie sa imi apara ca nu mai follow anumite persoane, desi eu nu am facut nimic. Am apasat iar pe follow si gata. La un moment dat mi-am banuit tableta ca face vreo ghidusie… Si am si eu o nelamurire… sunt persoane care nu mi-au dat follow, sau cel putin nu imi apar in lista, dar reactioneaza la fiecare noua postare, ca si cum ar fi abonati. Si ma indoiesc ca sunt atat de importanta pentru cineva incat sa faca sapaturi atat de des cat sa observe fiecare noua postare. Dar eu merg pe mana lui Blaga, „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”… protejez misterul cu alte cuvinte … misterul wordpress (nu-i frumos, da-i sanatos 🙂 )
    N-ar trebui sa iti faci nici un fel de probleme pentru ca esti foarte citita si comentata si asta conteaza 🙂

    • Lasa, draga mea, ca acelasi soare ne lumineaza pe amandoua, chiar daca la ore diferite!
      Mister, mister, da’ sa pricepem si noi ceva, sa nu orbecaim si sa dam cu capu-n stalp. Sau macar sa dam din vina noastra, nu ca ne duc altii de mana in directia gresita…
      Nu stiu cat sunt de citita (adica stiu, dar nu stiu daca asta inseamna mult sau putin), eu imi respect cititorii oricum, pe fiecare in parte ca si cum ar fi singurul.

  4. Pe scurt, ca ma pricep doar pe jumatate: zelist e cinstit, lucreaza pe baza de roboti. Sigur e o hiba la contorizat, faza cu bloguri cu linkuri lipsa e indiciu. Pe urma se mai pica si atunci cand altii de sub tine urca( poate exact multumita acelor linkuri lipsa/ in plus)

    Coboram, urcam, viata merge inainte!

    • Inseamna ca am eu ghinion, am nimerit un robot defect. 🙂 E posibil sa fie o problema de contorizare, tocmai am vazut ca nici nu-mi afiseaza ultima postare in blogrollul celor de pe blogspot. E normal sa fiu intrecuta de cei care au progresat, nu-i nici o suparare in asta, imi place cand oamenii cresc in valoare (in orice valoare!) Doar ca mi s-a parut ciudat si nedrept ca 20 de oameni sa-mi intoarca spatele deodata.
      Si lasa, ca ma fac eu mare si ma umplu de linkuri.Acu vin sarbatorile si clopoteii cu c-link, c-link!! 🙂

      • Nu, draga mea, tu ai explicat bine, eu nu sunt deloc familiarizată cu termenii, cu chestiile alea de tot pleacă din panoul de control al blogului sau cu zelistul ăla:))
        Altfel, da, mi-s încrețită toată zilele astea da’ mă încrețesc doar pe FB, îmi las blogul curat :))

  5. Poate pentru că nu am mai comentat eu pe aici ți-a scăzut ție ratingul ? :)))))) Glumesc, desigur. Jur că n-am făcut nimic, mie îmi vine mail de câte ori scrii un articol nou.

  6. Dacă-i vorba de blogroll, la mine, pe WORDPRESS, eşti cap de listă, Adina… . Altceva nu-nţeleg ce link vrei. Şi eu sunt la tine, chestie pentru care-ţi mulţumesc. Asta semnifică „link” pe zlist, unde ultima oară când am verificat nici nu existam. Aşa că stai liniştită, dacă ai vizitatori şi comentarii…, ce te doare ţaţă Floare? 🙂

    • Nu sufar de mastita, deci nu ma doare nimic! Nici macar hemoroizi n-am, sa ma vait de alte locuri dureroase…
      Din ce am vazut, nu par a fi probleme cu legaturile de pe WP, poate o fi ca la telefonia mobila, cand nu se face conexiunea intre retele. 🙂 Si cum sa nu existi pe ZeListe? Existi sigur, iti spun eu! Din putinul pe care l-am priceput eu, pingbackurile, adica linkul spre un articol anume, se contorizeaza in rubrica separata si asta voiam sa verific. Dar de aseara n-am primit nici o „confirmare de primire”, desi cativa binevoitori chiar mi-au oferit sprijinul lor. Da’ lasa, c-o sa fie bine si la vara cald! 🙂

  7. Eu chiar nu-l cunosc pe nenea Zelist ala care umfla sau dezumfla traficul blogurilor si masinatiunile lui.E un serviciu gratuit?Si pentru ce este relevant?
    Eu te citesc in mail mai intai 🙂

  8. ce-i ala zeliste? huh? acuma e prima data cind aud de asa ceva…mie imi apar la reader postarile noi ale blogurilor pe care le-am dat follow,sau in cazul celor de la blogspot,pe care le-am adaugat manual. Altceva nu stiu.

    • Ei, draga babii, ZeListu’ asta e un fel de 1001 de nopti, o lista cu toate cele vreo 82000 de bloguri romanesti si care le aseaza ierarhic dupa cat de legate sunt intre ele. Doar algoritmi si atat! Si se actualizeaza saptamanal, e in continua schimbare.Dar daca si cifrele nu se mai numara corect… Ideea e ca n-am pierdut nimic dintre cei ce ma citesc (si ma bucur enorm!) dar s-au pierdut la numarare.

  9. Eu nu stiu ce am facut dar propriul meu blog de pe blogspot nu ma mai lasa sa scriu comentarii sub propriile mele articole, (ca raspuns la alte comentarii adica, pt ca altfel eu habar nu am ce as putea comenta on topic sau chiar si off topic la propriile mele articole).

    • S-ar putea sa fie un defect al blogspotului, ca nici eu n-am reusit sa comentez pe cateva bloguri de pe platforma asta! Sper sa se remedieze, ca e enervant sa incerci de cateva ori , sa scrii textul si sa nu-l poti publica. Si ma enerveaza si ca trebuie sa dovedesc de fiecare data ca nu sunt robot. Arat eu a robot? 🙂

  10. Io aş scăpăra chibritu’ ori bricheta ca să luminez bezna dimprejur, da’ nu cred că ajută în situaţia de faţă. Habar n-am cum şi ce se petrece prin zona crepusculară a acestor siteuri de statistică. M-am înscris şi eu la începuturile mele (acu’ aproape doi ani) pe Ze list (că văzusem la alţii), dar şi pe alte siteuri, însă încă n-am apucat să pricep algoritmul de „calcul” nici măcar nu-s sigur că există vreunul, mai degrabă e aşa ca şi cum ai da cu zarul. De fapt, de ceva vreme nici nu mai încerc să înţeleg.
    Şi dacă tot ai adus vorba de „ping-pong”, pardon, „back”, tocmai m-apucasem acu’ vreo oră să „scriu” ceva ce s-ar putea să intereseze ori mai degrabă veselească 😀 Nu spun nimic în plus, că-i surpriză, vezi tu duminică, mâine adică 😉

  11. Adelina, draga mea, da-l naibii de zelist asta! or fi oamenii la vot, eu dispar si apar cand ma slabeste nitel copchilu’!

    ps. imi pare rau ca trebuie sa-ti zic eu, pe Melly nu o mai astepta, a plecat intr-un loc mai bun 😦

  12. Pe vremea lu nea nicu, circula un banc despre repartiția guvernamentală de la sfârșitul facultății. Cică ăia cu 9 și 10 iau repartiții în localități în care oprește trenul, ăia cu 7 și 8 în localități prin care trece trenul și ăi cu 5 și 6 – unde s-a auzit de tren.
    Așa și io cu zelistul: am auzit de el, dar nu știu cu ce se mănâncă. Am auzit că_ca să ajungi acolo cu blogul, trebuie să prestezi tot felul de activități care-ți taie cheful de blog: să dai linkuri, să pui etichete… nici măcar nu sunt sigură dacă e adevărat ce-am auzit. Păi, dacă utilizez calculatorul doar ca pe-o mașină de scris, nu mă mir că sunt așa de tută. Dar o nedumerire mai mare decât cum să ajungi fruncea în zelist e și dacă ajungi, la ce/ți folosește?
    O să te vâr în blogroll fiindcă-mi place cum scrii și vreau să te am la un click distanță, nu amușinând pe la ComiCultural prin lista lui de bloguri care-i plac.

    • 🙂
      Si eu sunt cam „afona” in materie se sofisticaturi „blogolistice”. Si nici nu ma intereseaza, ca oricum n-o sa urc niciodata pe podium. Doar ca mi s-a parut ciudat (ca sa nu zic suspect!) ca mi-au disparut 20 de linckuri de-odata. Asta ma ingrijora, de fapt: cum si cu ce am suparat atata lume! Dar incep sa ma edific ca e o greseala de platforma, probabil blogspotul are probleme tehnice.
      Multumesc de „varare”, o sa-ti intorc cu placere vizita, sa ne cunoastem mai bine.

  13. Vrei sa fie in primele locuri de pe Zelist? Este foarte simplu. Mergi si scrie tot felul de comentarii care pot fi fara nici un fel de noima, PE ORICE BLOG gasesti, oricat de greata iti e sa citesti continutul lor ( cu conditia sa nu le repeti).
    Vei primi o vizita de la macar unul din zece autori ai acestor bloguri. In scurt timp vei fi pe primele locuri, daca asta iti doresti 🙂
    Clasamentul pe net se face in functie de cate ori, undeva prin net, apare scris numele tau de blog. Asta-i tot secretul.
    Nu are legatura cu ce scrii, de cum scrii, de cat de interesante sau corecte sunt textele tale. Este o porcarie la fel de mare ca numarul de LIKE-uri, marea descoperire a mileniului. Pentru relatii suplimentare mai intreaba-ma si pregateste-ti cateva zeci de caiete studentesti sa-ti iei notite 😆

    • Ce sa caut eu in primele locuri? Acolo e rezervat pentru vedete, nu pentru anonimi. Si mi-e foarte bine unde sunt, gasesc ca am companie selecta. Doar ca n-am priceput ce-a avut blogspotul cu mine de mi-a retras toate legaturile. Oi fi persona non grata?…
      Bine ca ti-ai oferit serviciile, promit sa abuzes cerandu-ti-le! Da’ ma treci pe caiet, ca dau de baut la sfarsit. 🙂

      • Stim ca cele doua platforme de socializare sunt cumva rivale, fiecare avand interese proprii. O varianta poate fi cea in care administratorul site-ului a facut modificari prin setarile de pe server dar cel mai probabil este ca numaratoarea de pe Zelist se reface lunar. Nu este obligatoriu sa fi pierdut in mod real pe acei cititori. Totul este relativ, iar criteriile de numarare sunt complexe tinand cont de mai multi factori. Nu te necaji si nu mai privi la statisticile astea. Eu am scris cate ceva despre toate aceste anomalii mai demult.

  14. nu prea am înteles despre ce este vorba aici, dar am gasit linkul spre blogul meu si… iaca-ta-ma 🙂 Eu am fost plecata o saptamâna – postarile mele au s´fost programate, nu am intrat pe blog nici macar o secunda. Nz ma pricep la algoritmi, nici nu stiu cum si cine stabileste ZeList.
    Pentru ca abia astazi am descoperit postarea aceasta, voi pune mânie un link spre ultima ta postare… nu stiu daca ajuta sa clarifici ceva, dar o fac cu placere 🙂

    • Multumesc. Legatura cu blogul tau a fost restabilita.Din pacate linkurile celor care au vrut sa-mi dea o mana de ajutor n-au fost contorizate, cu o singura exceptie. Dar acum m-am lamurit si nici nu-mi mai pasa.

Lasă un răspuns

