Cand vrei sa trezesti pe cineva, il zgaltai?

Standard

Seara, trecut de ora 21. Stateam comod in pat si ne uitam la televizor. Simt tangajul patului. Dar, nefiind in croaziera, deduc ca nu-i leganat de val ci zgaltaiala de pamant.

„Cutremur!” zic linistita. „Ce cutremur?” intreaba Sotu’. Ca doar nu ma refeream la cel din Japonia… „A fost cutremur, cel putin de 4 si ceva si a durat mult, cu o replica mai tare la final”, mai completez de parca as cita din Marmureanu. Omu’ se uita ingaduitor, ii citesc compasiunea in ochi: „saraca, se vede ca-i nedormita de doua zile, i se clatina neuronii!”  Dar incepe sa butoneze telecomanda in cautarea unei confirmari. Sau ca sa-mi arate mie ca am halucinatii kinetice.

Dupa cateva minute incep sa se ingalbeneasca ecranele cu benzi galbene” cutremur de mica adancime in Vrancea, 5,7 grade, s-a simtit in Moldova, pana la Chisinau”. Na, poftim! Vezi ca am simtit bine, am senzorii fini? Corespondentul de presa din Vaslui transmite impresii proaspete, ca s-a simtit puternic, a durat neobisnuit de mult, au cazut mobile, lumea e panicata si a iesit in strada, primul care a simtit la ei in casa a fost cainele, care a inceput sa latre. „Tu de ce n-ai latrat?”, glumeste Sotu’.

Nu voiam sa ma laud ca sunt singura care am simtit cutremurul dintre locatarii curtii noastre , ci sa remarc ineditul acestui seism, total atipic pentru zona Vrancea, care genereaza cutremure la adancimi de peste 100-140 kilometri. Si faptul ca el a avut directia de propagare in special spre nord-est, spre Moldova. Fara sa vreau, mi-am amintit de o predictie citita mai demult, care spunea ca urmatorul seism catastrofal din Romania va afecta grav Iasiul si Chisinaul, Moldova in special, chiar daca nu va cruta nici Bucurestiul. Sa fie acesta un avertisment? Conform statisticilor ne aflam in intervalul optim de 34-35 de ani in care au loc cutremure de peste 7 grade…

Pentru cateva ore acesta a fost subiectul cel mai dezbatut la televizor. Victoria lui Iohannis, vacanta lui Ponta, arestatrea lui Bica si toate celelalte stiri care ne-au invadat viata in ultimele zile au cedat in fata discutiilor despre blocurile cu bulina si despre panica pe care au simtit-o multi cand au vazut cum incep sa cada lucrurile in jur. Am zis mai acum cateva zile ca tara asta e atat de dezbinata, atat de multa furie si ura a adunat ca suntem mai rau decat suporterii infocati ai echipelor Steaua si Dinamo , care se bat cu pietre dupa un meci ascunzand frumusetea sau uratenia meciului sub o ploaie de pietre si ca doar o catastrofa nationala, ceva care sa ne loveasca pe toti, ne-ar mai putea uni. Sper ca n-am avut gura aurita si sa traim un cutremur devastator , care nu tine cont de simpatii sau patimi politice atunci cand se starneste. Desi, si atunci , cred ca s-ar gasi unii care sa clameze cu satisfactie ca a fost o lovitura a destinului data votantilor predominant PSD…

solidaritateMortii nu se ingroapa cu sigla de partid, durerea n-are culoare politica, lacrimile nu curg in urna de votare. N-ar fi timpul sa ne gandim cat de fragili suntem, cat de egali in fata unei nenorociri si sa re-invatam solidaritatea?Daca ziua de maine ar putea sa fie ultima n-ar fi pacat s-o traim privind cu ura la cel de alaturi? Daca maine el ar putea deveni salvatorul nostru? Sau noi salvatorul lui…

Sper ca ati trecut cu bine peste zgaltaiala de aseara!Si sper ca unii s-au trezit.

26 responses »

  1. Eu am pățit așa la cel de dinainte. Noroc că au zis la „teve” că altfel, consortu’ îmi și făcuse rezervarea la spitalul 9.
    Ăla de aseară a fost…interesant! Eram la o petrecere și stăteam pe o canapea, toți copiii urlau a joacă și noi ne certam care dă din picior că devine enervantă bâțâiala.😀

  2. Cu trezeala las-o mai moale.🙂 Unii nu se vor trezi nici in paispelea ceas. Sunt orbi si surzi la totate. Au organul vedere lipit de ecranul zmartfonului si din urechi le atarna fire electrice. Daca i-ai deconectat, umbla ca mustele fara cap.

  3. Unde ai auzit tu de cutremur în nordul Moldovei ? Eu n-am simțit nimic. Sunt evidente motivele ? În schimb, s-a simțit puternic la Mangalia și am avut confirmarea când am văzut că a fost resimțit în …Bulgaria.

    • N-am zis de nordul Moldovei, in special, ci de intreaga Moldova. Pai voi sunteti feriti, ca va ocrotesc manastirile si moastele!🙂 Tu ai simtit prin reprezentanti, ai lasat „procura seismica” la Mangalia.🙂

  4. Păi pentru trezeală cre’ că mai eficientă ar fi o pereche de palme. Da’ că veni vorba de cutremuru’ d-aseară, io poci spune, cu mâna pe inimă, că-n Bucureşti nu prea s-a simţit. Io stăteam pe scaunu’ pe care stau ş-acu’, la calculator, la etaju’ 5, iar nevastu’ meu se-ntreţinea cu o amică de-a ei, alături, cu TV-u’ deschis. Nimeni n-a simţit nimic, am aflat după o jumătate de oră când m-a sunat un amic de la Constanţa să afle dac-am scăpat.😯 Acu’, ce-i drept, n-am seismograf în casă (lustră), iluminatu-i numa’ pe aplice!

    • Am vazut la tv. cand zicea o moderatoare „cred ca a fost un mic cutremur, parca s-a miscat cladirea” si m-am gandit ca e vreun cutremur din alta zona, nu din Vrancea. Nici eu n-am lustra, dar am simtit foarte bine toata leganarea in timp ce sotul meu, aflat in acelasi pat, n-a simtit nimic. No, bine c-ai scapat!🙂

  5. Mă declar în mod oficial un nesimţit. Dacă nu suna telefonu’ la cîteva minute, aş fi dormit mult mai liniştit azi-noapte. Mare rahat, cutremur…!

    Cît despre solidaritate… ăla care doarme într-o cutie de carton sub pod ar fi cel mai imbecil dacă l-ar scoate de sub dărîmături pe ăla din vila cu cinci etaje plus mansardă, piscină etc… Fiindcă invers n-ar fi NICIODATĂ adevărat, în lumea asta de acum.

    • Ala din cutia de carton, imbecil sau nu, s-ar putea sa sara in ajutorul bogatului fiindca stie sa pretuiasca orice mana de ajutor, dar reciproca nu-i valabila. E ca in cazul medicului care trebuie sa salveze si viata unui copil dar si a unui violator de copii. Tin minte ultimul val de solidaritate pe care l-am trait a fost imediat dupa revolutie, cand faceam cheta peste tot ca sa cumparam mancare si sosete soldatilor care stateau la post in zone dificile si cand lasam cu drag orice militar in uniforma sa intre in fata noastra la orice coada, vedeam in ei niste eroi si ii respectam. A disparut respectul, a disparut si solidaritatea…

  6. S-a simţit destul de bine în Moldova, mai precis în Roman, de unde sunt eu, doar că s-a simţit câteva secunde doar. De fapt… nici nu l-am „crezut” pe cuvânt că-i cutremur!
    Mutasem un dulap de bucătărie cu fecioru-miu, abia pusesem la loc toate vasele, cănile, paharele, farfurioarele, toate nebuniile ce umplu de regulă un astfel de dulap. Şi-aud zdrang, pang, tranc! M-am gândit că e doar neîndemânarea mea de a pune în aceeaşi ordine vasele şi bietele se „aşează” cum vor ele. Până să realizăm ce e, sau să căutăm tocul uşii din priviri, trecu şi nebunia. Am râs amândoi. Ne- trecut veselia imediat ce am căutat şi noi confirmarea TV. Aceeaşi bandă galbenă invada orice post.
    Mi-am amintit atunci doar de poezia lui Topârceanu, mai exact versurile:
    ” -Cine-i?…Ce-i?…Ce-a fost pe-aici?…
    ………………………………..
    -Ce sa fie? Nu-i nimic.
    A trecut Acceleratul… ”

    Nu necazul ar trebui să ne solidarizeze, ci omenia.

    • Ai scapat ieftin, bine ca nu nu ti s-a asezat toata vesela pe jos, sub forma de puzzle.🙂 De data asta a trecut doar acceleratul, sa speram ca nu urmeaza un tren de mare viteza…
      Omenia e deja floare rara, putin probabil ca ar putea ea sa devina un liant (asa cum ar fi normal. Dar ce mai e normal in tara asta?), un necaz mare poate ar trezi constiinta colectiva. Asta nu inseamna ca-mi doresc vreo catastrofa…

    • Cu ceva timp inainte tocmai sesizasem ca s-au inmultit cutremurele mari in jurul Japoniei; cred ca a zis Dumnezeu „te roade invidia? Ia si tu, sa nu zici ca nu ti-am dat!” Am scapat ieftin. De data asta…

  7. Confirm ca s-a simtit pana la granita . Am crezut ca am probleme prima data pana a aparut Maria si soptea ,,mamiii, cutremur !” a tinut cam 20 de secunde . Asta a fost de speriat .

  8. Duamna, eu zic ca a fost provocat de toti mortii care dupa votare s-au intors la domiciliu. Ia vezi, epicentru la Focsani coincide cu ce candidat extra votat?
    A cazut vreo cupola de biserica? O fi vreun semn de la Dumnezeu sa taca popii si sa nu se mai bage in politica ca e ochiul dracului.

    Aici nu s-a simtit. Cel mai mare cutremur care a lovit o fo de vreo 2, si constructiile nu rezista …

    • Pai pe voi va apara Dumnezeu, ca voi sunteti „salvatorii Romaniei”!🙂 Popii n-or sa taca si nici urechile enoriasilor nu se vor inchide. E ciudat ca de data asta conexiunea internetului a fost mai tare decat sunetul clopotului din clopotnita…

Lasă un răspuns

