Frigider-camara-tomberon

Standard

Aseara m-a palit ceva brusc. Nu era vreun meteorit, nici macar vreo inspiratie divina, era o pofta nebuna de orez cu lapte.De-ala cu muuulta lamaie. Yummy!!! Sau cu dulceata de visine. Yummmy!!! Sau cu toping de ciocolataaa. Yummy-yummy!!  Fuga la bucatarie sa ma joc de-a masterchefu’. Scot orezul, scot zaharul , mirodeniile, cutia de lapte  din frigider. Parca-i cam usurica cutia, desi eu stiam ca e intacta. Intacta pe naiba! Nu stiu cine a consumat din ea, nu-i asta paguba, doar ca ce a ramas in cutie nu mai e lapte UHT ci …branza cu mucegai. Necomestibila! Asta e, se arunca cutia la tomberon! Imi aduc aminte ca obisnuiam sa mai ratacesc prin camara cate o punga de lapte praf instant, e bun si ala in lipsa de altceva. Fuga la camara, arheologie pe toate rafturile, evrika!, am gasit o punga! Da, numai ca data de valabilitate imi arata ca e expirata din…2013! Necomestibila, se arunca la tomberon! Adio orez cu lapte, doar daca vreau sa fac vreun pilaf cu visine…

crenvustiTotusi vreau ceva cald, nu prea greu de gatit, ca mi-a cam disparut entuziasmul. Caut in frigider. Gasesc un pachet de crenvusti cumparat zilele trecute, cand , vazandu-i in raftul supermarketului, mi-am amintit de n-am mai mancat asa ceva de ani buni. Scot crenvustii, ii pun la fiert. Ii supraveghez atent, sa nu explodeze. Vad cum incepe sa se coloreze apa de parca m-as spala eu la cap dupa un vopsit proaspat cu nuante de rosu-burgund.Apoi crenvustii se desfac la capete si incep sa expulzeze continut. Ce-mi vine in minte? Pai o tartita de gaina care se gainateaza. Nu-i elegant ce spun, dar nu-s la un concurs de metafore, asta mi-a venit in cap. Apoi incep sa pocneasca si pe lungime si sa se incovoieze precum niste limbrici dansatori. Ii scot repede, zic ca n-o sa mancam aspectul estetic, poate ca sunt buni la gust… Sunt ne-buni! Au gust de servetele inmuiate-n bors si tavalite prin praf de samota. Necomestibil, se arunca la tomberon! Adica nu, ca la capitolul asta avem un „recuperator”, pe Max. Care n-a facut prea multe mofturi, el nu stie ce gust au servetelele…

Mi-am luat o punga de pufuleti, am baut un pahar cu apa si…sa-mi fie de bine!Restul, post si rugaciune!

Au dreptate activistii ecologisti cand spun ca lumea civilizata arunca tone de mancare in timp ce in Africa se foamete-3moare de foame. Sa va fie rusine, bai civilizatilor! Ca mie cam imi e…

In concluzie: numai mie mi se intampla sa descopar alimente expirate in bucatarie, sau mai sunteti si altii care sabotati eradicarera foametei in Etiopia si Sudan?

38 de răspunsuri »

  1. …eu n-am haz nici la expirate de-astea. Cumpăr doar cat mâncăm, ca suntem doar doi in casa. Mama, cand vine la noi, fiind genul ciugulitor, deschide frigiderul, il inchide; iar deschide, iar inchide, până când îi reamintesc că nu am niciun magician in el, deci nu va gasi nimic, decat daca am gatit eu ceva. Sunt dezastru, de fapt nu chiar dar nu intra in subiectul tău, vroiam a spune ca gatesc zilnic, aproape. Acum, in schimb, mi-e pofta de orez cu lapte, iar lapte n-am, din păcate. Cumpăr deseară..

    • Si noi suntem tot doi, dar zic ca sunt „prevazatoare”, cumpar luni ceva ce s-ar putea sa poftesc joi, nu poftesc si ramane in frigider pana expira… Eu gatesc la doua zile dar imi place sa gasesc in camara cam tot ce mi-ar trebui, numai ca unele sunt perisabile.

  2. Hai sa ma laud. Scanez frigiderul temeinic saptamanal. Fac cumparaturi fix pentru o saptamana, deci vineri e sexy, vad intre mustar si cutia cu 2 oua daca mai e un rest de branza si le folosesc.
    In camara curat o data pe luna, cand refac stocurile, fix dupa ziua de ….

    Am liste. Cu ce e in congelator, cu ce e in dulap, lista cu meniu, lista cu ce as mai avea nevoie 😀

    • Eu fac cumparaturi generale, neperisabile, o data pe luna iar restul saptamanal, Dar nu stiu cum naiba fac, cand iau ceva nu mai mi-e pofta si aman sa gatesc si cand mi-e pofta nu mai am cu ce gati ca a expirat. Noroc cu Max ca mai recicleaza. 🙂
      Liste fac si eu, doar ca trec cam multe lucruri inutile.

  3. Nah, la mine alimentaţia nu e raţională ci… raţionată! 🙂 Abia de încropesc ceva de mîncare. Totuşi uneori, rareori, mi se întîmplă să mucegăiască ciorba în oală – chiar în frigider fiind – dacă nu mă ating de ea două zile la rînd din cauză de suplimente alimentare inopinate. Oala e veche de vreo 30-40 de ani, smalţul e aproape curăţat, a dat de fier şi se produc reacţii chimice. Una similară e undeva între 37 RON (emailată) şi 50 RON (poate mai mult cea din inox), ceea ce de obicei depăşeşte veniturile mele trimestriale, aşa că va trebui să am mai multă grijă de ciorba din oala din dotare. 😉

    În rest nu prea arunc nimic, fiindcă n-am ce – poate doar vreo ceapă putredă sau vreun cartof stricat. Sînt o comoară pentru ecologişti dar un duşman de moarte pentru consumişti. Eh, c’est la fuckin’ vie! 😀

    P.S. Mi-eşti dragă aşa că nu te dau în gît la Protecţia Animalelor fiindcă ai încercat să otrăveşti bietul cîine cu „tîrtiţele-serveţel”. 😛 XD

      • Dacă ştiam să înot, mă înrolam în lupta contra vînătorilor de balene. 😛

        Da, cred c-ar trebui să trecem şi noi pe „grăunţe” de-alea pentru cîini, sau măcar pe biscuiţi speciali, precum Mel Gibson în ‘Lethal weapon’ (nu mai ştiu care parte – 2 sau 3). 😀

    • Deja ma mustra constiinta ca am lasat sa expire o punga de lape care ar fi putut hrani un copil din Africa. Promit sa nu mai fac. Data viitoare, daca mai gasesc ceva expirat, drept pedeapsa o sa si consum ce am gasit! 🙂

    • Asa sunt si eu. Daca ma duc luni la magazin ma gandesc ca miercuri s-ar putea sa vreau papanasi, deci iau smantana. Dar nu, miercuri vreau placinta cu branza, dar n-am branza, asa ca saptamana viitoare iau si branza, preventiv; dar nu, o sa vreau clatite, asa ca apoi trebuie sa arunc si branza si smantana! 🙂

  4. Eu. Eu cumpar pentru ca mi-e pofta sa mananc cine stie ce. Si din lipsa de timp nu gatesc atunci. Dar nici altadata nu mai apuc, asa ca unele alimente chiar iau drumul tomberonului ca si la tine. Stiu ca nu e corect, dar na… am o scuza: n-am bucatar! :)))

    • Am vazut o emisiune cu cei mai zgarciti oameni, era o tanti care , desi locuia in zona rezidentiala, facea cheta la vecini sa-i dea ce e expirat sau in curs de expirare.Atunci m-a indignat, acum cred ca ar fi bine sa am si eu astfel de vecini.

  5. Daca produsele alimentare nu ar fi atat de rele (calitate si continut nesigur) probabil ca oamenii nu ar mai arunca atat de multa mancare. Cazul tau cu crenvurstii l-am patit si eu dar cu salamul. Gust si textura de plastic amestecat cu elastic. Alimente expirate mai gasesc si eu prin frigider si incerc sa devin mai rationala si rationata cand fac cumparaturi 🙂

    • Eu incerc sa am mereu in casa asa pt rezerva niste taitei soba japonezi, si supa japoneza de alge in plic. O data la 2 ani le arunc si cumpar altele noi, ca sa fie asa de urgenta. Dar nu apuc sa le mananc mai niciodata, si de fapt imi plac ff mult ! Imi plac mai mult decat alte chestii pe care le cumpar si le consum incontinuu ! De fapt asa fac si cu cartile si revistele, zau, pe alea care-mi plac nu apuc sa le citesc niciodata si pana la urma trebuie sa scap de ele.

      • Am si eu „stoc de avarie’. Sau „pachet de apocalipsa neanuntata”. 🙂 Printre care si niste supe instant de-alea cu gust de medicamente pe care nu le gatesc fiindca sotul meu nu suporta mirosul, zice ca e cocktail de chimicale. 🙂

    • Bun venit din viitor in casa mea! 🙂
      Ma gandesc cu groaza cam ce otravuri sunt pe rafturi la supermarketuri, eu cumpar de obicei marcile cu care m-am obisnuit, crenvustii au fost o toana de moment. M-am lecuit, revin la ceea ce cunosc!

    • Nu slabesti, iti zic eu, ca am incercat! Daca am o multime de dulciuri in camara, nu poftesc la nimic; daca n-am, mi-e pofta de detoate, nu stiu ce sa mananc mai intai. 🙂
      Deci tu zici ca mai bine sa duci dorul, decat sa duci grija? Asa zic si eu, dar ma refer la bani. 🙂

  6. stiu ca o sa radeti de mine dar…nu am cumparat niciodata crenvusti(am mancat o singura data…cred). Si de multi ani mezel, vreo 20.

    Ca si rudolfh, am in dulap niste rezerve: paste, faina, conserva de fasole, conserva de tomate, rezista si cateva luni pana ajung sa le consum. Si da, ne plac mult, dar cum am altele mai perisabile, le consum pe alea inainte.,

  7. Mda. În casă, io sunt procuroru’ şi nevastă-mea îmi zice mereu să fac nişte provizii, ba că o să fie iarnă grea, ba că o să fie secetă năpraznică. Din oareş’ce motive nu dau curs îndemnurilor, nici dacă e să vină apocalipsa, c-acu’, să trăieşti o zi în plus tot una e, nu mori azi, mori mâine! Şi uite-aşa, în cămară la mine găseşti o pungă de orez, una de făină, una de arpacaş (pentru porumbei), ceva ulei ş-atâta, cratiţele de rigoare, multe sticle, borcane etc.. De regulă, când se termină arpacaşu’ urmează folosirea orezului, după care se reface stocu’! Discuţiile: ia şi tu nişte brânză că vezi că n-avem nimic în frigider, nişte lapte, sana, ouă etc. Păi p-astea le iau, câte-un gogoloi de burduf, un calup de telemea, lapte, sana etc. Da’ le cam iau să le-aruncăm, că după ce le iau, nevastă-mea nu mai pofteşte nici la brânză, nici la lapte, la sana nici atât. Laptele se acreşte, sana se brânzeşte, ca să vezi. După ceva vreme, când mai deschid cutiile alea din frigider, găsesc provizii de ouă, de cine ştie când şi uite-aşa!
    Norocu’ nostru-i că piaţa-i la ieşirea din bloc, ca şi alte magazine, pentru tot ce vrei, inclusiv pentru Max, chiar dacă pofteşte să bea o bere! Niciodată nu-i dau să mănânce din ce ne rămâne nouă. Am făcut experienţa şi m-am lecuit. După ce mănâncă aşa ceva urmează o noapte în care tre’ să folosesc… masca de gaze! 🙂
    Ce mâncăm? Păi câte-un grătar, f’o ciorbă de burtă şi mai vedem noi. A, sâmbăta se găteşte, aşa că aprovizionarea-i pe bază de listă! Fără supermarket că de-acolo cumpăr doar detergenţii, odată pe lună! 😯

    • Doamna ii intreaba pe copii la scoala ce sunt parintii lor. Bula raspunde: mama e gladiatoere si tata procuror. „Cum asa, Bula?”, se mira femeia. „Pai mama vinde gladiole si tata i le procura.”
      Iar cand se anunta apocalipse e bine sa ai orez si faina dar mai important e sa faci provizii de hartie igienica. 🙂

  8. Iti dai seama ca fiecare aruncam. Mi-ar fi greu sa cred ca cineva consuma tot ce cumpara, gateste. Numai ca de cand „ni s-a ridicat foamea” oarecum, cred c-am devenit prea consumisti.
    A durat ceva vreme dar am cam invatat ce/cat/cum mananc si asa mai evit aruncatul alimentelor.
    Sa trecem peste momentele in care imi trimite mama oala cu sarmale- de parca chiar in Etiopia as fi, nu la cativa km.

    • Singurul progres pe care l-am facut adaptandu-ma la vremurile moderne e ca nu mai pun muraturi si nu mai cumpar saci de ceapa sau cartofi, acum gasesti de toate tot anul, chiar daca le iei putin mai scumpe.Si nici bulioane sau alte „borcanarai” nu fac. Dar branzeturi si lactate expirate inca mai arunc… 😦

      • Dintre lactate, nu am aruncat decat lapte dulce, pe care nu-l cumpar decat ca ingredient uneori cand ma gandesc visator ca poate voi prepara vreodata piureu de cartofi sau orez cu lapte, pe care nu apuc de fapt sa le prepar niciodata, doar sa ma gandesc cu placere la ele. Insa lactate fermentate nu arunc pt ca pe alea le consum imediat. Iar dintre fructe, cel mai des am aruncat fragi si zmeura si cirese pt ca atunci cand apar sunt mereu tentat sa imi cumpar pt ca mi se par niste fructe ff artistice, dar dupa aia nu am timp sau chef sa le mananc imediat, (cam la fel cum nu am timp de carti sau filme), si trec zilele una dupa alta, dupa aia trece chiar si sezonul lor, si ele intre timp s-au storcit si mucegait asa ca trebuie sa le arunc.

  9. Nu este vina ta exclusiva. Se cumpara in cantitati mai mari pentru ca nu ai timp de cumparaturi in mod continuu. Apoi daca iei cantitati mai mici fie costa mai mult fie nu ajung. Ca asa e omul cand e frigiderul gol il apuca foamea. Daca-i plin nu-i mai este foame.
    Mai ramane si adevarul ca produsele sunt de tot rasul, daca tot am inceput cuvantul scriind litera R.
    Nu stiu ce naiba baga in cremurstii aia in timp ce tone de carne se arunca zilnic. Or fi copite, blana, piele, coarne si dinti Cumoparam in amintirea acelor produse care candva erau bune.
    Cum naiba sa mananci asa ceva, atunci cand iti explodeaza in tigaie. 😆

  10. Cum inca nu posed de luni bune decat un frigider in care se gaseste bere si ma hranesc cu sandwichuri la mine in casa chiar nu se gaseste mancare in plus, ies o data pe saptamana, cumpar, pap tot si dupa aia iau alta, hai ca sunt mandra de mine 🙂

  11. 😦
    ieșim rar la cumpărături, în zi de salariu. Și mai avem momente când cumpărăm pe o perioadă mai lungă câte ceva. De aici tendința de a exagera. Uneori mai expiră câte un iaurt. Și mie mi-e ciudă când se strică mâncarea și trebuie aruncată! 😦

Lasă un răspuns

