Reclama, sufletul…

Standard

La ce ne folosesc reclamele? Dincolo de rolul lor de promovare (si zapacire de cap a clientului!) si de costurile enorme implicate de industria de profil, v-ati gandit cu ce va influienteaza viata clipurile publicitare? Ete, eu m-am gandit! De, daca tot nu dorm noapte, decat sa ascult cum imi falfaie pleoapele mai bine ascult cum imi falfaie ideile. Tot o falfaiala pe mine! 🙂

Publicitatea ne da ragaz sa dam fuga pana in bucatarie dupa bere si pop corn fara sa pierdem punctul cuminant al actiunii filmului si apoi sa dam fuga la baie sa dam afara berea si pop cornul fara sa ratam deznodamantul.

Tot reclamele ne invata ce sanatoasa e Coca Cola fiindca are aceeasi reteta de mai bine de un secol si nu contine conservanti adaugati, cum putem sa ne tratam durerea de cap cu medicamente scumpe in loc sa luam un ibuprofen de 7 lei si ce usor scapam de grija datoriilor pana-n salariu doar telefonand la un camatar autorizat, numit pompos fond de investitii, consultant financiar sau chiar banca.Cum returnam imprumutul fara sa intram in faliment nu ne mai spune…

Spoturile publicitare sunt si un bun material informativ, ne ajuta la imbogatirea bagajului de cultura generala. Stiti voi ce-s alea „oculele” (asa se aude, nu asa se scrie) ? Ziceti repede daca stiti, nu dati iama in enciclopedii! Nici eu nu stiam (sa-mi fie rusine!) pana n-am aflat ca le pot cumpara on line platind cu un oarecare card miraculos. Acu’ stau si ma gandesc: sa-mi iau sau nu si eu un cos de „oculele” de-astea? Eventual dupa ce sun la providentu’ mamii lui sa-mi vireze niste bani in cardul miraculos si cat timp fac comanda mai savurez o Coca Cola sa am ce ragai a satisfactie si apoi sa iau niste Nurofene sau Modafene cand m-o apuca durerea de cap cat o sa ma coste.

Reclama e sufletul comertului! Dar la sufletul nostru se gandeste cineva?Sufletu’!

045_reclama

www_poze-haioase_ro__1193509632_535495

www_poze-haioase_ro__1192551693_619161

144_reclama

Anunțuri

24 de răspunsuri »

  1. Da de cum urla Arşinel şi Stela nu zici nimic? Că eu şi de va ramane singura farmacie din oras nu voi avea de gand sa-i calc pragul, la cata anti reclamă, că de cea bună nu mai stiu de ceva vreme, i-au făcut ”artiştii” astia. In rest, sunt pe dex, că m-ai năucit, din nou.

    • Bine faci ca nu-i treci pragul! Am citit si eu cata mafie si evaziune e in spatele lantului ala de farmacii.Si nici beneficiile alea financiare nu-s reale, e doar praf in ochi. Aceleasi medicamente le gasesti peste tot, nici eu nu cumpar de la ei.
      Deci azi invatam cuvinte noi! 🙂

      • Ei, de parca celelalte retele de farmacii sunt mai breze…. Sensiblu de exemplu e pentru mine simbolul coruptiei si nu calc pe acolo niciodata.
        Iar de curand am decis sa nu mai intru prin magazinele Nisa numai pentru ca s-a alaturat Loredana Groaza acestui brand… iar pentru mine asta e motiv serios de despartire 😀
        Asadar, iata cum reclama devine anti-reclama pentru o parte din clienti, e ca la loterie 🙂

      • Asa cum si eu am decis ca nu-mi mai iau Mercedes fiindca m-am saturat de ideea ca tot ce e nemtesc e formidabil! Asa, sa vada si madam Merckel cum e sa te saboteze cineva! 🙂

  2. ade draga mea, daca reclama nu era eu nu stiam „cat e halatul”, cum se mananca biscuitii „oreo”…ca branzica de casa e „prea”….samd !!! deci …nu reclama „reclama” alege umorul..care la romani este bun…”cum l-ai fi cunoscut altfel pe „dorel” care munceste pana „inchide la non stop|”!!!

  3. pana la reclame eu am trait fara balsam de rufe, aspirator cu pompa de nu stiu care, unguent de hemoroizi sau biscuiti cu nu stiu ce crema.
    Ei,acum al fel traiesc. Dar ghici ce? alti sute de mii de oameni le cumpara.

    • Imi aduc aminte de la inceputurile televiziunii prin cablu, cand vedeam emisiuni de la italieni fara titraj si nu intelegeam ce sunt alea cu aripioare care te tin uscat si curat. 🙂 Si de cand am aflat ca „masina de spalat traieste mai mult cu Calgon” a trebuit sa-mi maresc bugetul alocat igienei…

    • Si eu sunt mancatoare de ibuprofene, refuz sa iau sofisticaturi de import cu concentratie mai mica decat produsele romanesti dar cu ambalaj mai colorat. Si nici Coca Cola nu beau, beau doar Pepsi Twist, sanatate curata! 🙂

  4. Ăsta e un subiect inepuizabil.Protecția consumatorului ar putea să-și arunce un ochi asupra clipurilor publicitare. Colegiul Farmaciștilor ar putea să facă ceva mai concret împotriva lipsei de deontologie din reclamele la medicamente și farmacii: altceva decât să ne trimită nouă, farmaciștilor, scrisori zburlite pe mail, că de ce nu luăm atitudine… Mai ales că publicitatea la medicamente este interzisă prin lege.
    Din păcate, publicul pune botul. Fiindcă publicitatea e făcută pentru acea categorie care pune botul.

    • Of, cate babute vor si ele Kosmodisc sau gel antireumatid de-ala de reclama ca sa-si mai poata misca picioarele intepenite de artroze! Si cate domnisorici se intoxica cu produse „naturiste” pentru slabit numai fiindca le vad prezentate de niste manechine anorexice! Sau cate „dispozitive medicale neatestate medical” se gasesc pe piata! Suntem cobaii si fraierii Europei…

  5. Aş vrea să fiu o musculiţă şi să mă strecor într-o agenţie de publicitate atunci când se negociază un contract cu un client. Şi atunci când se gândeşte spotul :
    „Aşa. Ce produs promovaţi dvs.? Ăla. Cărui segment de public ne adresăm? Ăluia. Studii? Din alea. Statut social? Ăla. Veniturile? Atât.
    Bun. În primul rând, trebuie ca mesajul nostru să fie uşor de reţinut. Hai cu sloganul! Apoi, în funcţie de răspunsuri, îl facem haios, inteligent, cu subînţeles, joc de cuvinte sau pe şleau şi fără metafore că altfel nu va fi înţeles, nu va fi perceput. Pentru „ăia”, cei care constituie targetul nostru, mesajul trebuie să fie după „chipul şi asemănarea lor” ca să fie bine decodat.”
    Dar, cum nu sunt o musculiţă, nu pot asista la o astfel de discuţie. 😉
    Reclame inteligente nu am prea văzut. Asta înseamnă că una e teoria şi alta…. pregătirea agenţiilor. Dar când văd o reclamă tâmpită de-a dreptul, mă gândesc că cineva şi-a stors creierii să o facă aşa. Şi ştia şi de ce face asta 😉

    • Daca era sa fii o musculita , era de preferat sa fii o „drosophila melanogastera”, adica una de-aia betiva, altfel nu cred ca pricepeai dupa ce logica se face publicitatea asta. 🙂 La fel si cu reclamele alea audio, de la radio, cu aceeasi linie melodica din anii ’60. Dar, daca nu erau reclamele, mai aflam eu ce-s „oculelele”? 🙂

    • Pai cum ai mai stii tu in ziua de azi cand vine Craciunul daca n-ai vedea intai caravana Coca Cola sau Tuborg albastru? 🙂 Si daca tot gasesti la promotie ceva 2 plus unul gratis nu mai bine iei sase bucati, sa faci afacere buna? Chilipir! 🙂

  6. Da zi una și de fainoșag! Tre s-o știi, dacă te uiți pe la TV cât de cât.
    Aici intrăm în zona plăcută mie, ca fost aspirant la un post de copywriter – am câștigat un concurs la un moment dat, că-mbârligarea de cuvinte e pasiunea mea ( 🙂 ). Dar am preferat să rămân în presa așa-zis liberă, nu să virez într-o zonă cu texte pe o temă dată. Acum regret puțin. Foarte puțin!…

    • Fainosagul mai merge, macar am invatat un cuvant nou, dar ce te faci cu Antrefrigul ala cu porcusorul isteric! Ma apuca si pe mine bazdacul numai cand il vad. 🙂
      Imi place sa ma joc cu_cuvintele, dar asta cu teme impuse nu-mi place deloc, de-aia nu particip la concursuri si nu scriu advertoriale. Daca e sa laud ceva, laud ce-mi place mie si gratis.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s