„Am imbatranit si nu mai pot?”…

Standard

Cercetatorii britanici (cine altcineva?!) au facut un studiu amplu la care au participat 2.000 de oameni, care a avut ca scop descoperirea semnelor ce indica trecerea spre varsta a treia. Nu bolile de oase, intelepciune sau experienta de viata sunt hotaratoare in stabilirea reala a varstei pe care o are corpul nostru, ci micile detalii din viata de zi cu zi.

1. Te simti sleit.

2. Gemi cand te apleci.

3. Spui des „Nu mai e ca pe vremuri”.

4. Spui „pe vremea mea…”

5. Iti cade parul.

6. Iti creste par pe urechi, in nas, sub pleoape.

7. Nu mai stii melodiile la moda.

8. Nu-ti plac iesirile in localuri galagioase.

9. Vorbesti des despre leacuri si artculatii.

10. Uiti numele cunostintelor.

11. Alegi haine si incaltaminte demodate, dar comode.

12. Vezi doctorii, politistii, profesorii, ca fiind mai tineri decat tine.

13. Adormi uitandu-te la televizor.

14. Ai nevoie de somn dupa-amiaza.

15. Nu intelegi o iota din discutiile tinerilor.

16. Nu te descurci cu tehnologia.

17. Te sperie gandul de a avea un telefon cu ecran tactil.

18. Te plangi intotdeauna de lucruri.

19. Porti ochelarii legati de gat.

20. Nu cunosti nici o trupa muzicala in voga.

21. Eviti sa ridici lucruri grele din cauza durerii de spate.

22. Te plangi de „mizeriile” de la televizor.

23. Uiti unde lasi ochelarii, cheile sau geanta.

24. Schimbi postul de radio cu muzica moderna.

25. Incepi sa sofezi foarte lent.

26. Preferi sa stai acasa si sa joci carti, nu sa mergi la club.

27. Incep sa te pasioneze antichitatile.

28. Nu intelegi de ce colegii tai nu stiu ce sunt alea Mentosane.

29. Incepi sa asculti muzica simfonica.

30. Incepi sa iti iei papucii de casa cu tine cand mergi in vizita.

31. Te adoame un pahar cu vin.

32. Nu iesi din casa fara pulover.

33. Te bucuri sa primesti sosete de lana de Craciun.

34. Nu poti sa slabesti un kilogram in doua zile.

35. Ravnesti des dupa o cana de ceai.

36. Iti iei ceai sau cafea la pachet.

37. Intri in cluburi cu aceleasi hobby-uri ca tine.

38. Incepe sa te obsedeze gradinaritul.

39. Cheltuiesti mai mult pe tratamente si creme anti-rid.

40. Cheltuiesti banii pe mobila, nu pe iesiri.

41. Iti asortezi hainele cu vremea de afara, nu cu moda.

42. Pui obiectele in alte locuri decat in cele obisnuite.

43. Incepi sa dai de mancae pasarelelor pe pervaz.

44. Te joci puzzle sau cuvinte incrucisate.

45. Nu mai faci depasiri cand mergi cu masina in afara orasului.

46. Mergi in concediu rar si cu mancare de acasa.

47. Iti cresc urechile in raport cu fata.

48. Incepi sa ai probleme cu auzul.

49. Bei crema de whisky.

50. Ti se pare normal sa certi oamenii, chiar daca nu-i politicos.

 

 

avantajele-batranetiiHai, va rog, spuneti-mi ca cercetatorii britanici se inseala! Macar de data asta! Ca prea ma regasesc in multe din semne… Voi? Tineri, sanatosi, voiosi si fara probleme articulare sau de auz? De prostata nu indraznesc sa intreb, ca nici britanicii n-au mentionat nimic.🙂

 

62 responses »

  1. Ce mama dracului, cred că am făcut parte din cei 2000 de subiecți, prea răspund favorabil la multe. Bănuiesc că ăsta ar fi al 51-lea simptom. Nu-i bai, mai sunt locuri până la 100.
    Vorbind serios, am numărat vreo 18 – 20 puncte. Mă rog, la alea cu șofatul nu pot să mă încadrez.

  2. Ce bine că nu m-au întrebat pe mine!
    Dar mă miră altceva: oazre eu eram bătrân cde la 20 de ani? Căci unele puncte le marcam încă de pe atunci!😉

  3. Am fo douăşapte din toate, nu-s încă ruginit de tot. Bine, avantaj io – ca şi naşu’ – că n-am nici maşină nici permis (decît ăla de tramvaie, expirat de fo douăştrei de ani, aşa.😀 ) Da’ să ştii că io dezlegam Rebus din copilărie cînd stăteam la mătuşă-mea şi terminasem de citit toate cărţile poliţiste.😄 Şi cred că orice om sănătos de-adevăratelea la cap s-ar plînge de mizeriile de la teve. B-)

    (în puii mei, seara asta nu mă mai uit la film, că iar adorm, ‘r-aş al naibii de boşorog!😛 )

    • Numai 27? Deci ai cam jumate din varsta a treia. Esti, cum s-ar zice la prima si jumate din varste.🙂 Of, ce-i invidiez pe-astia care pot sa adoarma la televizor! As vrea sa fiu batrana numai pentru motivul asta, dar cred ca eu o sa am o batranete atipica, cu insomnii…

    • Aferim d-le, mărturisesc cu supușenie că și eu mă ocup de rebus de prin clasa a-VI-a. Dacă ești un obișnuit al revistei REBUS, probabil, numele prof.Știuliuc, îți este familiar, Mă înclin cu tot respectul, a fost mentorul meu, și acum dacă știu ce înseamnă monoverb, triverb, rebus, anagrama, criptorebus, rebus criptografic anagramat, etc. îi datorez acestui om. Cred că nici părinții nu i-am respectat cum l-am respectat pe acest profesor/om/etc.
      Ca să vă dau un exemplu, prin clasa nr. 6 (așa cum am precizat), am dat dracului învățatul și am luat DEX (nu glumesc) și am studiat toate cuvintele care pot fi transformate în monoverbe, biverbe sau triverbe. Am și acum caietul în care am compus toate aceste „capodopere”. Când m-am prezentat la profesor, a rămas mut și m-a numit șeful cercului de rebus din Sc.Gen.nr. 1 Dornești, jud. Suceava. Eu am rămas și mai mut și m-am certat cu părinții că neglijez școala.
      Cea mai mare surpriza a fost a mamei mele (învățătoare și, implicit colegă cu mentorul meu), care… nu cred că vreți să știți… avea metode mai învechite…
      Încă mă mai joc cu glumele rebusiste și cred că sunt extraordinare pentru dezvoltarea mentală, păcat că nu mai am răbdarea necesară.
      Când mergeam în C.O. (inclusiv la posesoarea acestui blog), stăteam și noaptea (pe holul de la intrare) și mă chinuiam cu careurile tematice din almanahurile, pardon almanahele, de REBUS.

      P.S. D-le Drugwash, am tot respectul pentru un coleg care, se preocupă de acest fenomen.

      • Ah, mă ucide apelativul „domnule”, nu ştiu de ce îl simt creînd o distanţă deloc favorabilă aproprierii umane. Şi-apoi, nu mi-s domn după niciunul dintre standarde, oricare ar fi acelea.🙂 Sînt, simplu: Dragoş.🙂

        E adevărat că eram pasionat de jocurile revistei Rebus, dar asta a fost cu foarte mult timp în urmă. Viaţa mea s-a trăit oarecum comutat – cînd acasă, cînd la bunici/mătuşa – iar pasiunile/interesele/hobby-urile au variat în timp după posibilităţi şi vîrstă. Spuneam cuiva de curînd că modelul meu de memorie – atît cît a existat – a fost foarte ciudat, fiindcă am reţinut informaţia ca atare, dar aproape niciodată autorul ei. În consecinţă, totul a devenit un amalgam de noţiuni, formule, poveşti etc. unde nu conta originea ci exclusiv esenţa. Se poate spune că în mod absolut involuntar, de mic copil am fost duşmanul copyright-ului.🙂

        De aceea recunosc spăşit că nu-mi amintesc viu şi clar numele domnului profesor Ştiuluc, însă respect pe oricine poate sta mărturie despre învăţăturile dumnealui, cu o memorie infinit mai bună decît a mea.😉

        Într-adevăr, toate acele jocuri adunate în revista Rebus a acelor ani (nu pot vorbi despre prezent, nu am văzut o revistă recentă) au fost o nemaipomenită metodă de a deschide orizonturile minţii umane. Din păcate însă, forurile superioare nu apreciază o minte superioară, deschisă, care nu lucrează în favoarea (sau mai bine zis în subordinea) lor. Iar eu am fost întotdeauna un neadaptat.🙂

      • Mvai, Adelina dragă, dar nu era post, parcă…?🙄 Te dedai la carne roşie?!O_o😛😄

        Integramele sînt precum cafeaua făcută din zaţ: spălătură de careu adevărat.>:D Pe nea Sudoku nu l-am priceput niciodată – e adevărat că ne-am îmbrîncit din greşeală o singură dată pe drum şi nu m-am uitat prea îndelung în ochii lui.🙂

  4. E clar, merg in pas vioi spre ramoleala :D…. dar ce e mai grav e ca jumatate din „simptome” le am inca de la 30 de ani :)) … iar de adormit la tv si de hranit pasarele la geam, m-am ocupat inca din copilarie, deci e limpede: m-am nascut batranaaa :(( ….🙂

    • Pentru o batranete perfecta trebuie sa te antrenezi din timp, e cel mai bine sa incepi sa exersezi de pe la 30 de ani. Cand am citit studiul asta m-a bufnit rasul, fiindca, dupa ce ca bifasem mai tot, ieri tocmai am pus mancare pentru vrabiute pe geamul cabinetului. Bine ca nu m-a vazut vrun cercetator britanic!🙂

      • Nu, bre, da’ nu-i niciuna adevărată, toate-s aiurea. Ca să-ţi dau exemplu condiţia de la nr.

        41. Iti asortezi hainele cu vremea de afara, nu cu moda.

        La biroul mişcarea vorbelor dintr-un mare concern, lucra Lucica, o angajată care excela prin faptul că niciodată nu era surprinsă de vreme îmbrăcată nepotrivit. Dacă ea venea dimineaţa îmbrăcată cu haine de ploaie, puteai fi sigur că la terminarea programului va ploua. Azi, mâine, poimâine… Într-o zi Gică, coleg cu ea, o întreabă cum de reuşeşete performanţa asta. Simplu, răspunde Lucica, dimineaţa, când mă trezesc, mă uit la bijuteria lu’ Mişu, bărbatu’meu. Dacă-i pe stânga înseamnă c-o să plouă. Dacă-i pe dreapta, înseamnă c-o să fie soare. Gică de colo: Da’ când e-n sus, cum o să fie vremea? Lucica: Vai dragă, da’ ce, aia e vreme să ieşi din casă??
        Vezi, aşadar, că cel de la nr 41 nu-i un criteriu, cum la fel altele şi altele…🙂

  5. A, să nu uit, o condiţie simplă, una singură: Atunci când vezi că nu funcţionează reclama la Adidas Torsion, aia cu „Dacă vrei, poţi!”, adică atunci când vrei, da’ nu poţi, e clar. Restu-i vorbă multă, sărăcie curată!🙂

  6. Bineînţeles că britanicii se înşeală mai des, nu doar de data asta,şi de fapt nu numai ei, dacă trag concluziile din urmă de studierea a doar 2000 de subiecţi cînd pe lume sîntem miliarde.
    Bancuri!
    Cel mai simpatic studiu mi s-a părut cel din urma căruia s-a constatat că 95% dintre români înţeleg spontan limba moldovenească ,aceasta fiind o limbă nouă.
    Năuciţi,britanicii ar fi declarat că românii sînt foarte inteligenţi genetic.Nu mai reţin cîţi subieţi au fost testaţi …
    Uite nişte studii de-ale lor care te amuză:
    http://metropotam.ro/La-zi/Cele-mai-stupide-10-studii-realizate-de-cercetatorii-britanici-art9827885741/
    „Chiar si aşa, ne prostim din 10 in 10 ani. IQ-ul scade cu 1,23 de puncte la fiecare deceniu. Pentru a calcula asta, Dr. Michael Woodley si echipa sa au comparat viteza de reactie a oamenilor din 1880 cu cea de acum, iar diferenta a fost de 70 de milisecunde. Inca de atunci, IQ-ul a scazut cu 14 puncte.”
    Eu cred că rezultatele unor studii importante nu prea ajung la noi imediat ( rezultatul studiilor de la accidentul nuclear de la Cernobîl din 26 aprilie 1986,după 28 de ani încă mai este o enigmă -amintesc de asta pentru că şi noi am fost afectaţi şi am văzut ,simţit în timp efectele)
    acum la cel de la Fukushima ni se ascund adevăruri
    Cele pe care le promovează media ca să ne încadrăm într-un tipar anume,să mîncăm şi să trăim după rezultatul anumitor studii ,chiar că nu merită să ne întristeze din moment ce la puzderii de intrebari importante nu avem răspunsuri clare.
    Deci nu trebuie să ne gîndim că nu mai ia” pistolul foc” ,fiecare etapă a vieţii are frumuseţea ei.
    Nu ne luăm după tot ce spun unii şi alţii…noi sîntem veşnic tineri în suflete! 🙂

    • Drept sa spun, moldoveneasca o inteleg mai usor, mai greu mi-e cu olteneasca. Ca de trei decenii ma straduiesc si abia acu incep sa ma inteleg cu soacra-mea!🙂
      Haioase studiile englezilor, nici nu stiu cum le-or fi facut, ca ei oricum n-au simtul umorului. Si deja am un mare semn de intrebare: sunt sau nu desteapta? Ca sa stiu daca ma pot apuca sau nu de bautura.🙂

      • Sigur că eşti deşteaptă!
        Noi ne luăm după dex-ul nostru nu după calcule(lele) lor la teste IQ
        INTELIGÉNT adj. 1. ager, deștept, dibaci, iscusit, isteț, îndemânatic, priceput, (pop.) mintos, (înv. și reg.) marghiol, pricopsit, (prin Transilv.) artut, (Mold. și Bucov.) hâtru, (Transilv.) ocoș, ștram, (înv.) scornaci, (fig.) dezghețat, sprinten, (fam. fig.) breaz. (O minte ~.) 2. v. spiritual. 3. chibzuit, cuminte, deștept, înțelept. (O faptă ~.)
        🙂

  7. Ha, ha, ha! Sunt faine de tot! Sunt multe tare cele care mi se potrivesc din plin. Cu unele nu mă las deloc, ţin pasul cu tehnologia, mă interesează ideile şi preferinţele tinerilor, dar zic tot mai des „pe vremea mea”, ceea ce-i aiurea. La punctul 6 te rog să mai adauşi şi părul crescut pe spate! Să moară de ciudă şi… urangutanii, de blănoşenia mea!🙂
    O zi frumoasă!

    • La vremurile astea cred ca punctul 6 e un avantaj, cand dau cucoanele o avere pe blanuri uite, tu le capeti gratis! Plus ca-ti ofera un strat de protectie in plus. Ceea ce in cazul celulitei nu e eficient.🙂
      Weekend placut si o raza de soare!

  8. Arareori mi-a fost dat să citesc o înșiruire de 50 de tâmpenii atât de lipsite de umor.
    Cu afirmația asta cred intru în categoria babelor matusalemice, dar puțin îmi pasă.
    Să iau câteva exemple: te simți sleit la orice vârstă, dacă ești obligat să faci un lucru pe care-l detești. Porți ochelarii atârnați de gât la orice vârstă, dacă te confrunți de multe ori pe zi cu cititul. Dacă n-ai ascultat muzică simfonică în tinerețe, puțin probabil să te apuci la bătrânețe; la bătrânețe asculți ce-ți plăcea în tinerețe. Te plângi de mizeriile de la televizor dacă nu ești spălat pe creier, nu dacă ești bătrân. Să-ți asortezi hainele cu vremea de-afară e semn normalitate; numai pe Drăgușanca am văzut-o în sandale cu platformă, luptându-se cu viscolul la intrarea în club.

    Sper din tot sufletul că stăpâna blogului a preluat textul ăsta de undeva…
    Altminteri, nu mi-aș ierta impolitețea comentariului.🙂

    • Ai vazut tu englez cu umor?🙂 Poate se refera doar la babele lor, ca prea aduc vorba despre ceaiuri. Care ceai eu nu beau nici moarta, daca e musai si musai mai bine sa mi-l administreze intravenos, zeama de buruieni nu pun pe limba.🙂 O intrebare am: Prohodul e muzica simfonica, sau nu?🙂

  9. 18 bifate. 34 ani.
    apropos de ce zice renata, mi-am asortat imbracamintea cu vremea de afara si la 18 ani, doar n-o sa ma apuc acu’ de moda.
    si apropos de mentosane. in toamna asta imi da un coleg niste dosare si comenteaza ceva in care apare si textul „pe care l-am…nu-mai-stiu-ce”. eram intr-o pasa buna, vreau sa fac o gluma si zic „pe care l-am baut”. ala se uita la mine ca la masini straine. speriata ca-si inchipuie ca-s beata la biuro il intreb „nu stii scheciul lui malaela, ala cu „pe care l-am baut”?” „nu”. mi-a picat fata. si era cu mai putin de 10 ani mai mic ca mine. nu ma mai joooooc.

    • Astia sub 35 de ani sa se abtina de la orice comentariu, nu se ne umileasca pe noi, cei ce ne indreptam vijelios spre 50! Auzi, 18 bifate! Din 50! Blasfemie!!🙂
      Si da, eu stiu scheciul lui Malaele, l-am „baut” demult…🙂

  10. Bag seamă că a stârnit ceva controverse, acest articol. Apreciez penultima postare, care a avut curajul să posteze și vârsta. Apropo Adi, nu faci o statistică cu vârstele cititorului blogului ?
    De exemplu:
    – Adi – posesoare blog -vârstă… în curs de spovedanie;
    – Florin – calitate – soț al blogăriței – vechimea pastramei pusă pe grătar;
    – Doru – nașu – 52 ani – prieten prin alianță cu rebusistul Drașoș (încântat de cunoștiință) – mai bătrân decât mamutul înghețat din Siberia;
    – Cristi – soție a lui Doru – , nașul blogăriței, nașa copilului blogăriței, mama copiilor nașului blogăriței… de unde mama blogului am început ?
    – Continuați voi…

  11. Adi, am o propunere indecentă – organizarea unei întâlniri între bloggerii tăi în anul 2018 (100 de ani … știm noi, de la marea unire);
    Date de lucru:
    – locație – Văleni de Munte;
    – gazdă – Nicolae Iorga (Florin cu barbă);
    – str. – poate vă dă un nume la stradă până atunci;
    – durată – .. cât îl lasă inima pe Florin (și cămara);
    – tematica discuțiilor – propun să o stabilească… Cârcotașu.
    – transport – în spatele partenerului de viață (dacă mai poate și el);
    – bucătari – mă ofer;
    – plecare – pe Teleajăn în jos, cu pluta;
    – Diverse – la cererea auditoriului și în funcție de posibilitățile de cazare ale sanatoriului.
    O seară bună.

Lasă un răspuns

