Colind la spartul targului :)

Standard

Gata, s-a gatat Craciunul, Mosul s-a retras tiptil;

Am gatat si noi ceaunul cu sarmale, cu friptura,

Lasam balta cozonacul si o dam pe Colebil,

Dam si iama prin butoaie sa gasim o muratura.

*

S-a lasat tacere-n sat, sunt mahmuri colindatorii

Limba clopoteilor a-nghetat precum piftia

Nici cocosii nu-ndraznesc sa ne mai vesteasca zorii;

(Doar eu sadica gandesc cum sa mazgalesc hartia.)

*

Scoala,gazda, nu dormi, sforai de trezesti si mortii!

Cu picioru-ti bat in usa , ca e ploaie si e frig

Si mi-au inghetat sosonii rezemati de stalpul portii,

Da-mi mai iute-o tuica fiarta , ca scol satul de cat strig!

*

Haide, bre, nu fii calic, scoate vin din damigeana,

Din camara scoate-o sunca, caltabosi, ceva jumari,

C-am venit sa te colind.Hai, fa cinste, nu pomana,

C-altfel fac stanga-mprejur si te las fara urari!

*

Ca de-oi zice eu de bine, o sa ai noroc tot anul

Si-o sa-ti zic de sanatate, de potenta si de bani,

Binele sa-ti intre-n casa nu cu sacul, ci cu carul

Si sa-ti creasca CeNePeul cam cu vreo suta de ani!

*

Sa ai bafta in iubire, sa castigi la loterie,

Soacra  fie multumita si copiii sanatosi,

Sa iti moara toti dusmanii, prietenii-mprejur sa-ti fie

Si toti anii ce-or sa vina sa-i traiesti din plin, frumosi!

*

Hai c-am zis vorbe alese si-am adus si praf de stele

De ti-am pus la grinda casei ingerii sa-ti stea de paza!

Poftim, gazda, ma cinsteste cu placinte si lovele.

Sau macar cu o ulcica, cu ceva zeama de varza…🙂

anunt

19 responses »

  1. Musai sa pun şi eu un anunţ de asta, că pe poartă, ca la usa blogului mai vedem, dar poate mai alung din cei nepoftiţi. Adelină, iţi doresc sa ai un an perfect şi multe cuvinte vesele in tolba. Cum spuneam şi altadata esti medicamentul meu virtual.

  2. Eu vin cu La multi-ani-ul si felicitarile pentru urare🙂 Ca mi-am amintit acu- anul trecut, cineva de la o institutie de stat, oameni de treaba de altfel mi-a scris un sms, intrebandu-ma daca nu as putea sa ma duc sa stau putin pe-acolo si sa-i ajut. Ceva ce implica mancare pt jumate institutia si ma gandeam- oare la curatat cartofi? Culmea e ca personajul cu pricina, avea numarul meu probabil de la sefa-sa dar nu schimbasem in veci o vorba. Am crezut ca o amica de acolo face glume cu mine si i-am scris inapoi- eu vin sa v-ajut da vreti sa treaca toti angajatii pe triferment?
    Nu mi-a mai raspuns si-apoi m-am spart de ras (si de putina jena) dupa ce-am aflat ca ala folosise toate numele din agenda pentru astfel de invitatii inoportune.
    Si acum daca mai trec pe-acolo cu vreun dosarel, bag capul la cutie dar de obicei te intalnesti exact cu aia pe care nu vrei sa-i vezi. Murphy, asta e.
    La multi ani Adelina! Sa fii sanatoasa, alaturi de cei dragi. E o urare simpla dar pretioasa.

Lasă un răspuns

