Eu cand vreau sa urlu, urlu!

Standard

Asta nu-i o postare potrivita de weekend, stiu. E aproape un strigat de disperare, o furie pe care aproape ca n-o mai pot tine in frau.

Nu sunt ipocrita cat sa zic ca asta e meseria pe care mi-am dorit-o toata viata, ca menirea mea a fost sa…blablabla… Nu! Pur si simplu s-a nimerit sa fac meseria asta, mi-o asum si daca nu pot sa excelez si nici sa am excese de zel, zic macar sa nu-mi bat joc de ea si de pacient. Mai ales ca pacientul meu e cel mai delicat si mai nevinovat dintre toti. Si ma resemnez uneori cu gandul ca asta e cea mai frumoasa ramura a medicinei, ca poate e un privilegiu sa asisti la miracolul debutului in viata , in timp ce multi dintre colegii mei se lupta sa intoarca din drum pacienti aflati la celalat capat de drum…

Ei, gata cu filozofeala, sa zic ce ma revolta si de ce-mi vine a urla ca lupii la luna!

Temporar ne-am mutat (si restrans considerabil!) sectia fiindca maternitatea a intrat intr-un amplu proces de reconstructie si modernizare. Si abia astept sa va pot arata  noul meu loc de munca, atunci cand va fi gata! Dar pana atunci, asta e, trebuie sa ne descurcam in regim de avarie, in spatiu limitat, nu e totul ca la carte dar e totul proaspat renovat in aceasta parte a cladirii unde suntem mutati temporar. Si fiindca e totul nou si curat tocmai vorbeam cu colega mea, tura trecuta, ca ar fi bine sa incercam sa protejam cat se poate, sa nu patam totul de sange sau dezinfectante. Nici nu terminam bine de facut planul cum sa facem sa producem minimum de daune, ca vine ambulanta vajaind. Ne aduce o nastere la domiciliu, de la Cucuietii din Deal, asistata de o vecina.

Imi iau mogaldeata zgribulita, ma duc in parohia mea sa-i fac cele de trebuinta, bomban ca inca nu-s familiarizata cu noua organizare, ma bucur ca e bine copilul, il pun in incubator sa se incalzeasca dupa lungul drum spre spital si ma duc in noua sala de nasteri, sa iau datele necesare pentru a intocmi foaia de observatie. In sala e ca pe front: sange peste tot, placenta picata in mijloc inainte ca femeia sa ajunga pe masa, plus alte fluide (si solide) organice asupra carora atractia gravitationala si-a facut datoria.Numai fesul de lana al pacientei e la locul lui, bine indesat pe urechi. Trecem peste dezamagirea ca una am planuit si alta a iesit, lasa, ca nu-i nimic iremediabil, se va curata totul fara urme. Si incep sa vorbesc cu mama. Mai exact eu sa vorbesc si ea sa articuleze ceva indescifrabil.

-Am natuut atasaa, m-a motit o vleciinaaa, a etit cu clapul, a stiglat, avlea buliiicu dupu gaaat, nu tiu cat ela teasu’…mai lam un topil, n-am bilbat, tau cu blunica ti cu maaama…Si tot asa…

Cu ce ma uit in buletin, cu ce descifrez de la ea, incropesc foaia. Eu nu mai intreb nimic, ea nu mai termina de povestit. Si zice, si zice… Dau din cap aprobator si scriu. Infirmiera se uita mirata la mine:

-Ati inteles ce zice?

-Nu, dar nici nu-mi permit s-o contrazic , mi-e ca o ia de la capat, deja nu mai stiu nici eu sa vorbesc, mi se impleticeste limba…

In fine, asta a fost tura trecuta. Nimic spectaculos: o nastere la domiciliu, o mamica oligofrena (si pe primul am aflat ca tot asa l-a nascut), o sangerare moderata, multa mizerie…Bine ca-i copilul bine, va face doar tratament profilactic pentru ca n-a fost asistat medical la nastere!

Azi vin la serviciu si-mi vine sa ma iau cu mainile de par: tolomaca mea s-a clonat, am doua leit acelasi model! Retard mintal avansat, nici nu stie pe ce planeta locuieste, nascuta la domiciliu, asistata empiric, cu inca doi copii cu handicap acasa. Of, Doamne, deja e prea mult! Inca doi copii intrati in viata pe usa din dos, fara prezent si fara viitor, fara tati, fara vreun venit familial in afara unui ajutor social.

Si ca deznadejdea mea sa atinga paroxismul mai vine si bunica primei paciente, cea „aterizata” in tura mea. E batrana, murdara, miroase ingrozitor, care niste sacosi burdusite cu nu stiu ce, a venit sa ia documentele necesare declararii copilului, ea fiind singura mai zdravana din familie. Ne spune ca n-are altcineva cine sa vina, fiica ei (adica mama pacientei noastre) e paralizata dupa un accident vascular, in ea e toata baza. Si cand aud cum o intreaba pe nepoata-sa „tu mai ai vreun ban, ca n-am cu ce sa plec acasa?”, mi se rupe sufletul. Si de mila, dar si de furie.

Am facut noi cheta si i-am dat, a zis „bodaproste” si s-a bucurat dar nu stia , biata de ea, cu ce va plati o masina sa vina luni sa scoata copilul din maternitate, ca ii cere un milion soferul…

M-am cam lecuit de mila fata de fiintele astea care se intituleaza femei si mame , care n-au nici un capatai pe lume, nu-s in stare sa-si poarte de grija lor dar se lasa manate doar de instincte animalice (ca doar n-o sa le numesc instincte materne!) si toarna plozi si-apoi sunt altii obligati sa-i ingrijeasca. Ce vina are batranica asta pusa pe drumuri sa ingrijeasca o fiica paralizata la pat, o nepoata cretina si doi nepoti mici? Ca idioata nu stie nici cum sa infese, nici cum sa-l schimbe, zice ca „tie bulicaa”.

Iar colega ei de salon e copiata la indigo, doarme non-stop,  ca se crede in paradis, confort ca la spital nu mai pupa ea curand. Poate la anu’ cand ne viziteaza iar  .

Daca vreti sa ma acuzati de dezumanizare, de discriminare, de tot ce vreti, faceti-o. Da numai dupa ce veti trai cateva ore alaturi de pacientele mele. Sa-mi spuneti apoi cam ce credeti ca merita femeile astea.

Eu stiu, da’ nu-mi permite legea…

 

81 de răspunsuri »

  1. Adelina, te înţeleg perfect. Cunosc şi eu astfel de cazuri şi uneori mă apucă revolta când văd că ajung până la urmă să fie îngrijite de o cână de copilaş slăbuţ şi trist, prea firav şi necăjit pentru vârsta lui. Familii inconştiente.

    • Asta e o fateta a problemei, dar se intampla si mai grav: ca oameni cu minte luminata, intelectuali chiar, daca au avut ghinion sa aiba un copil cu o boala psihica sa-si doreasca ca acesta, la randul lui , sa aiba copii, pe motiv ca „daca n-om mai fi noi, parintii, sa aiba cine sa-i poarte de grija.” Cum poti fi asa egoist sau inconstient sa vrei ca rolul venirii pe lume a unui copil sa fie acela de a ingriji o persoana fara discernamant? Ca sa nu mai zic cum de nu-ti pui problema ce tare genetice va mosteni, deci e posibil sa fie tot o persoana dependenta de grija permanenta a cuiva. Dar cunosc si astfel de oameni.

  2. nu trebuie sa traiesc cateva ore langa astfel de paciente, pt. a intelege furia ta. si nu cred ca este dezumanizare sau discriminare, dimpotriva; a aduce un copil pe lume in conditiile in care unul dintre parinti este bolnav( ma refer mai ales la patologiile care se transmit ereditar), cu un IQ scazut, retard sau oligofren este o crima si este normal sa-ti vina sa urli. din pacate, sistemul social si medical nu reuseste sa solutioneze astfel de drame- parca doar in sifilis si TB ii monitoriza, in dementa si alte boli psihice nu cred. chiar si asa, nu-i poti impiedica sa se reproduca. unele voci neoficiale propusesera , in noua ns. democratie instalata, legarea trompelor acestor mame … paciente, dar desigur ca n-au avut sorti de izbvanda pt ca au fost puternic combatute cu lozinci formale si lipsite de sens: ‘ sunt oameni, nu vite’. si cu constiinta impacata a cuvantului de bun simt afirmat public, ministerul, statul roman a intros capul lasandu-i pe altii sa… urle in fata acestor drame.
    sa nu zici ca ai vz filmul lui F. Serban- „Eu când vreau să fluier, fluier” …

    • Ma asteptam la o ploaie de „pietre”, pe motiv ca si fiintele astea trebuie ocrotite, de parca ar fi capre negre sau leoparzi albi. Dar alea sunt specii rare, pr cale de disparitie, pe cand femeile astea sunt niste salbaticiuni semidomestice de care te lovesti des, prea des chiar. Candva mi-era mila de ele, nu-i vina lor ca-s lovite de soarta, dar de cand tot vad ce lasa in urma nu prea mai empatizez deloc. Nu zic ca trebuie starpite, dreptul la viata e sacru (macar in lozinci si definitii) dar si urmasii lor ar avea acelasi drept, sa traiasca intr-o ingrijire materna corecta. Si stii ce e cel mai tragic? Am impresia ca nasterile astea nu sunt chiar rodul intamplarii, in prostia lor au descoperit ca acesti copii sunt o sursa de venit. Am intrebat-o pe una din retardatele astea cu ce o sa-si creasca copilul si daca are vreun banut si mi-a raspuns, in limba ei stalcita ca i-a promis doamna de la primarie ca-i face ajutor si pentru asta, cum i-a facut si pentru celalalt, ca ia noua milioane pe luna. Si eu ziceam ca-i proasta… Proasta-s eu, ca inca mai cred in inocenta!
      Si nu, n-am vazut filmul, am pus titlul dupa ce mi-au venit in minte, initial, numai injuraturi dar am zis ca e mai bine sa fluier decat sa injur.

  3. Bănuiesc că una din soluții ar fi decăderea acestor mame din drepturile de părinte, preluarea copilului într-un centru de stat (presupunând că acesta ar face ce trebuie să facă un asemenea centru) și … castrarea chimică a indivizilor care au vrut să se joace de-a tata, dar și a mamei iresponsabile.

    • In alte tari „civilizate” si care tin Drepturile omului pe acelasi raft cu Biblia sunt decazuti din drepturi parintii pentru toate fleacurile, ca i-au dat o palma copilului, ca au vorbit urat, ca n-au fost bun exemplu. Mai nou e scandalul Norvegiei care ii decade din drepturi in regim de urgenta pe parintii romani pentru orice si incredinteaza imediat copiii familiilor norvegiene dornice (foooarte dornice!) sa infieze. Numai la noi se abandoneaza copilul in spital, se arunca la tomberon, se tranzactioneaza ca o marfa pe taraba dar mama e tot mama, nu poti sa incredintezi copilul unei familii care i-ar putea oferi o buna crestere si educatie ca nu vrea idioata sa renunte la statutul ei nobil de mama, eventual asteapta o taxa substantiala pentru merite deosebite (vezi cazul Luminitei Anghel, care nu e singurul dar a fost mai mediatizat)

  4. Eu stiu ca ce gandesc nu e prea frumos, dar daca statul le-ar ingriji intr-o institutie nu s-ar mai inmulti . Si mai stiu si ce gandesc despre cei ce-si bat joc de astfel de femei si cred ca astia ar trebui castrati . Impotenti, alcoolici, niste paduchi in fata unei femei, macho cand dau peste una care e saraca cu duhul .

    • In care institutie sa le protejeze? N-ai vazut cate cazuri de abuzuri sau violuri se intampla si prin azile sau centre de plasament? Iar pe multe nu le lasa familia sa plece de acasa, incaseaza un ajutor social de insotitor de pe urma lor.

  5. Eu am mai spus: n-aș da voie nimănui să facă un copil fără control psihologic prealabil. Dacă nu respectă, aș băga în pușcărie părinții. Bineînțeles, copilul va ajunge la mâna statului și nici acolo nu e bine, dar e mai bine uneori decât să rămână în familii oligofrene. Iar pedepsa cu închisoarea cred că i-ar descuraja să mai toarne plozi pe bandă rulantă.

    • Daca vrei sa-ti iei un catelus dintr-un centru te intreaba ce conditii ii oferi, ai de respectat o multime de reguli. Dar ca sa fii parinte nu ti se cere nimic, nici macar discernamant. Si daca ai caini in gospodarie te obliga legea sa-i sterilizezi ca sa nu se mai inmulteasca haotic, sa nu se umple strazile de maidanezi. Dar o oligofrena se poate inmulti nestingherita, ce lasa in urma ei nu conteaza, important e ca am crescut natalitatea, nu?

  6. Am spus-o și o mai spun, cu riscul de a fi acuzată de cruzime: nu toți oamenii ar trebui să aibă dreptul să procreeze. Acest drept ar trebui dobândit în urma unui control medical complex, care să includă și testarea coeficientului de inteligență 🙂 . În rest, sterilizare. Știu că pare o idee desprinsă dintr-un SF, dar asta ar fi spre binele omenirii, nu ceea ce se întâmplă acum.

    • buna seara!comentez rar dar citesc blogul zilnic,…sunt de acord cu dmv.,dna Irina in totalitate…cind se fac demersurile pt adoptia unui copil,pe linga dosarul cu toate analizele posibile,dupa intilniri cu psihologul….si multe altele,se face un curs de potential parinti adoptatori,curs ce se repeta anual pina cind aoptia are loc…asa ar trebui *cursati*si apoi testati si cei care doresc sa devina parinti si pot natural..

      • E foarte greu spre imposibil sa incerci sa educi pe cineva care nu vrea sa fie educat, care traieste pe principiul „la barza chioara ii face Dumnezeu cuib” si lasa totul la voia intamplarii. Incer de multe ori sa le dau un minim de informatii prospetelor mamici, mai ales daca sunt la primul copil, dar ma lovesc de un zid de ignoranta, se uita la mine de parca le-as vorbi de ozeneuri, ce le tot spun eu cat de nociva e tigara pentru un sugar, ca doar ele au fumat si inainte si ailalti n-au avut nimic; eh, ca s-au nascut mici de 2kile si mai vinetii nu-i problema, cresc ei pana la insuratoare! 😦 Cand gasesc o mamica dornica sa stie, care intreaba , care cere explicatii, ma bucur de parca as fi castigat la loto. Dar asta e rar… Am facut si pliante, un fel de Scoala mamei cu notiuni de baza, le dam tuturor dar le adunam de prin sertare, neatinse.
        Bun venit in vizita, multumesc de lectura si de comentarii!

    • Uneori responsabilitatea se poate confunda cu cruzimea, dar ea e necesara. Dac-ai stii cate etape trebuie sa parcurga niste oameni care isi doresc cu disperare sa infieze un copil, care ii pot oferi totul dar trebuie sa stea pe liste de asteptare, n-au voie sa aleaga, ba trebuie s-o ia in calcul si pe mama naturala, sa nu rupa total copilul de ea! Si asta cand mama naturala e o cretina care nu stie cu cine a facut copilul , n-o intereseaza de el, nu-i poate oferi nimic, ba poate chiar l-a aruncat la tomberon! La fel de strict sunt triati si asistentii maternali (si unii sunt niste oameni extraordinari, care sfarsesc prin a infia copilul pe care il au in plasament!)
      Daca pentru a conduce o masina ai nevoie de scoala si de carnet obtinut la un examan, pentru a conduce un copil prin viata de ce nu-ti trebuie nimic? Ca tot un accident nefericit ajunge si el…

  7. Daca ar propune cineva cu influenta o lege prin care sa fie sterilizate, macar dupa ce il nasc pe primul si abia atunci se constata starea lor mentala, cred ca ar sari de fund in sus toata Europa si alte continente, ar baga-o pe aia cu „drepturile omului” si ar iesi scandal international. Si s-ar gasi si din bobor destui oripilati de idee, care ar deschide o cauza pe Feisbuc intitulata eventual „si ei sunt oameni” sau altceva aberant de acelasi gen. Ca la atitudini de contestare a orice suntem maestri. Asa ca ne ducem mai departe ipocrizia si ne prefacem ca toti umanoizii au voie sa se inmulteasca. Chiar nu cred ca e ceva de facut, fiintele astea nefericite si derutate sunt la fel peste tot in lume, cred. Adica au drepturi ca toti ceilalti, la capitolul obligatii stau mai prost.

    • In Europa ipocrizia e ridicata la rang de arta, daca nu chiar de lege existentiala! Uita-te cum plange de mila subnutritilor din Africa, cum ii lasa sa se inmulteasca si pe urma se duce sa-i „vaccineze” de diferite ebole sau alte molime pe care tot ei le inoculeaza. Daca va e mila de amaratii aia care mor de foame de ce nu le dati apa si mancare, nu vaccinuri si arme?Si daca sustineti ca sunt toti bolnavi de SIDA si o raspandesc de ce-i lasati sa se inmulteasca?
      Cat despre balanta drepturi-obligatii ai perfecta dreptate. Si, culmea, tocmai cei care n-au dat in viata lor un leu la asigurari (desi muncesc „la negru”, se prostitueaza pe centura sau culeg capsuni pe alte meleaguri, totul nefiscalizat!) au cele mai mari pretentii, vor si elicopter sa-i transfere la alt spital si repede-repede, nu sa astepte o juma de ora pana se elibereaza o ambulanta! Ca-s cetateni europeni si au drepturi! Chiar si dreptul de a tipa la mine, care ma chinui sa-i fac un bine…

    • Nu m-as asezat la scris imediat, mai intai m-am invartit ca un leu in cusca, mi-am mai potolit furia si am stat sa cantaresc daca sa scriu sau nu despre asta; unora le pare rautate sau dezumanizare, sau poate o sa traga concluzia gresita ca numai paciente de-astea avem pe aici (ceea ce nu-i adevarat, sunt si mamici devotate). Si poate nici nu mai scriam daca nu avea loc intalnirea cu batranica oropsita obligata sa duca toate poverile in spate. Cate pacate sa ai si cat sa fii de pedepsit de soarta ca sa trebuiasca sa traiesti asa? asta m-a revoltat cel mai tare, felul in care matracucele astea traiesc pe spatele altora si nu lasa nimic bun in urma.

  8. Grea meserie ți-ai ales și multă răbdare tre’ să ai! E drept că are și părți frumoase, cu bine ziceai la început, dar și când dai peste astfel de specimene… ! Și eu sunt de părerea Irinei, că astfel de femei ar trebui sterilizate, micșorând numărul unor astfel de tragedii pentru copii și societate.

    • La 14 ani, cand mi-am ales eu drumul in viata, habar n-aveam cu ce se mananca meseria asta si nici ce experiente o sa ma faca sa traiesc. Nu stiu daca e frumoasa sau nu, mai ales cand ii vezi urateniile astea, parca iti vine sa pleci in lume si sa nu te mai uiti in urma. Cat ai vrea sa nu te implici emotional si sa nu pui la suflet (si nu sunt genul care plange pe umarul fiecarui pacient) tot nu poti sa ramai indiferent, iti lasa un gust prea amar. Vorbim prea des de lucrurile frumoase si ascundem mizeria sub pres, din pudoare sau ipocrizie.

    • Am citit articolul. Final eronat. Egalitatea startului în viață se termină după primul țipăt al copilului. Cum să aibă șanse egale în viață un copil născut într-o familie de analfabeți bețivi și fără curent electric, cu unul născut în 3 camere la bloc, din părinți care au măcar liceul?
      O fi în Finlanda ca-n Rai? Toată lumea e școlită și cu bani în buzunar? Păi, atunci de ce îi stimulează cu cutia, ca să-i aducă la control medical?

      • Este un mod de a face educatie, si da, sistemul lor de educatie este, pana acum, cel mai eficient . Nu exista analfabeti in Finlanda 😀 . Daca nu stii sa scrii si sa citesti, nici sa te casatoresti nu poti .

      • Da, in Finlanda este cea mai mare rata de scoli absolvite. Sistemul e de asa natura incat un copil va termina scoala. Scoala finlandeza este no.1 in lume. Ce are diferit? multe materii practice, incat copiilor le place, mese si sustinere psihologica, teme facute acolo, acasa se citeste in plus etc. Cei care ajung sa deea Bacul il iau! (pica alte evaluari intermediare).
        Dar acum 50 ani erau cum e romania acum.
        Fetita mea este prietena cea mai buna cu o finlandeza, sunt impresionata de discutiile cu tatal ei.

    • Asa ceva nu merge la noi. Daca le dai mi intai o cutie, cand se va goli vor veni sa le dai alta, ca li se cuvine, trebuie ajutati, daca le-o dai si pe a doua deja trebuie sa le faci abonament si sa le dai toata viata. Odata daca nu ai de unde sa le dai vor stiga ca din gura de sarpe ca li s-a rapit un drept, ca era cutia lor! Noi ne-am invatat sa stam cu mana intinsa, mereu e cineva dator sa ne ajute, suntem prea lenesi sa ne ajutam singuri.

  9. Pus deget pe bubă. Vine mereu o băbătie de vreo 70 de ani în farmacie care are o fiică retardată mintal și locomotor (o plimbă mă-sa cu scaunul cu rotile) și, ce să vezi, hadicapata a făcut de curând DOI copii. N-am întrebat niciodată dacă-s normali sau semi, că nu mă interesează. Dar mă cuprinde furia de câte ori o văd pe babă, fiindcă, deși medical pare sănătoasă la cap, e de o prostie fenomenală. Cum s-o lași pe fii-ta, aia care nu umblă pe picioarele ei să facă copii? Ai avut două luni la dispoziție să chibzuiești dacă sarcina trebuie păstrată. Și faza asta de două ori.
    Aș da o lege să-i amendeze sau să-i bage la pârnaie pe-ăia care fată copii fără să facă dovada cu acte că au și cu ce să-i crească.Și pe retardatele mintal le-aș castra după primul ciclu.
    Aștept înjurături.

    • nu numai bolnavii sunt vinovati de aducerea pe lume a unor suflete chinuite,dar si apartinatorii acestora…multi sunt platiti de stat ca asistenti personali pt ca cel bolnav nu poate sa se ingrijeasca singur…,doar copii poate face

    • In urma cu multi ani am avut si noi o gravida adusa in caruta de tiganii care locuiau la groapa de gunoi a orasului, avea vreo 20 de ani, retard psihomotr sever, paralizata si care trebuia sa nasca. Nu se stia cine-i tatal, nimeni cica nu vazuse nimic… Amarata aia nici nu pricepea ce i se intampla. Iar alt, o nebuna cunoscuta in tot orasul, a nascut la ghena unui bloc si cand ne-a adus-o ambulanta si am intrebat-o ce a patit mi-a spus mirata dar si incantata „m-am cacat un copil!”, de parca facuse un ou de aur.Pe cine sa tragi la raspundere in cazuril astea?

  10. asta cu castrarea… inca ma mai gandesc daca sunt pro sau contra. tare mi-e teama ca ar putea duce la niste abuzuri cel putin la fel de groaznice ca si fenomenul actual. am avut si eu de a face cu situatii d-astea si prima chestie la care ma gandeam era castrarea.
    daaaar, dar de ce nimeni nu se uita in partea cealalta a adn-ului acelor copii amarati. mamele sunt retardate. chiar sunt retardate/oligofrene/cretine in sensul din dictionar al cuvantului, habar n-au ce li se intampla si care vor fi urmarile; sunt incapabile de asta. dar n-au facut copilul ala singure. si nici cu sfantul duh. ala a venit ultima oara acu’ vreo 2000 de ani
    in majoritatea cazurilor nasterilor astea, de catre femei cu retard mental neinstitutionalizate (ca se mai intampla si in institutii de profil, dar acolo mai poti sa zici ca-s amandoi dusi), eu as pune pariu pe ce vreti voi ca masculul n-avea retard. bai, frate, o vezi p-aia ca e dusa de pe lumea asta, chiar te arde s-o f…, ca n-ai pe cine altcineva, pune-ti prezervativ. ca tu esti in stare sa-ti dai seama care-s urmarile.
    ca sa nu mai vorbim ca asta e viol. in orice cod penal din lumea asta, sexul cu o persoana fara capacitate de discernamant (fie ca-i minor, fie ca-i retardat, fie orice) este viol, ba chiar circumstanta agravanta in codul nostru penal.
    faza cu castrarea ar da nastere la prea multe discutii si probleme si ar fi destul de greu de implementat, dar sunt sigura ca daca orice ipochimen care a f.. o retardata ar fi pedepsit exemplar (puscarie maxim posibila, fara posibilitate de eliberare anticipata, plus obligata la pensie alimentara si nu ma intereseaza de unde o scoate)(aplicand exclusiv legile in vigoare la momentul asta) iar pedeapsa popularizata, situatia s-ar imbunatati considerabil.
    parerea mea.

      • Vezi ce blanzi suntem? Ajungem sa spunem „mama’ si „tata” doar fiindca doi idioti au dat odata din cur! Scuze, nu vorbesc urat de fel, dar asta-i adevarul si nu simt nevoia sa-l cosmetizez , nici sa ma exprim metaforic. Un copil e un copil, oricum ar fi venit el pe lume, dorit sau accidental, dar nu oricine poate fi parinte.

    • Recunosc, aia cu castrarea suna a Mengele.Dar, că mereu încape un dar… Însăși natura a ”optat” pentru o autoreglare minimală: în cazul maladiilor heterozomale organismul respectiv e steril genetic. De ce nu urmăm exemplul naturii?
      O altă problemă e că retarzii, care nu sunt insituționalizați nu au ocazia să fie declarați retarzi. Se nasc în familii în care nimeni n-are acte de identitate și certificat de naștere. Oricum, nu cred că, dacă ar exista o lege care face obligatoriu avortul la femei cu retard mintal, ar fi încălcate drepturile omului. Fiindcă un copil născut dintr-o bolnavă mintal, practic, n-are mamă și dreptul lui de ființă umană e nu încălcat, ci călcat în picioare.
      Ref. la obs. ta, că bărbatul care întreține relații sexuale cu o retardată e de neînțeles. Mie mi se pare foarte de înțeles. E ca și cum ar folosi o femeie de cauciuc. Instinctul sexual e autonom, Vreau să zic că, în zona civilizată a societății intervin cenzuri morale, religioase care obstucționează instinctul. În partea întunecată a societății el se manifestă liber, ca la animale.
      De-aia în comunitățile astea aproape subumane incestul e atât de frecvent.
      Ce s-o mai lungim: pentru persoanele lipsite de discernământ instituțiile ar trebui să discearnă.
      Și da, ai dreptate: dacă un bărbat normal la cap se folosește de o femeie fără discernământ, n-ar trebui să ia 5-7 ani ca pentru orice viol, ci pe viață.

      • Daca cineva se mai indoia ca ne tragem din maimuta, acesta e un aspect pe care il putem folosi ca argument foarte convingator: pana ce ajunge materia cenusie sa functioneze la capacitate maxima si pana ce transformam dresajul in educatie, tot instinctele animalice ne domina!

    • Poate ca noi ne-am putea uita cu o oarecare mila la fiintele asta si sa zicem „sunt si ele niste fapturi ale lui Dumnezeu, n-au nici o vina ca-s asa, trebuie sa le ocrotim noi..” dar jegurile alea de barbati (care nu-s decat masculi si atat!) sigur n-au nici un sentiment pentru ele, sunt doar lucruri de unica folosinta. Sau de folosinta repetata, dupa caz…Daca li s-ar pune lor copilul in brate si sa fie obligati sa-l creasca poate ca s-ar lecui, altfel tot asa vor face cu prima ocazie. Eu i-as castra fara remuscari, zau daca mi-ar pasa de excesul de zel care ar face victime printre cei vinovati doar pe jumatate! Daca ai si minte si scula, foloseste-le rational, daca nu, una ti-e in plus si te incurca!Asa ca o sacrificam.

    • ups. scuze. voiam sa zic „sterilizare”, nu „castrare”, dar neuronii mei s-au dus la nani inaintea mea si a iesit ce-a iesit.
      problema este urmatoarea. candva, acum muuulti ani, cred ca eram in liceu, am vazut filmul asta:http://www.imdb.com/title/tt0092519/?ref_=nm_flmg_act_47
      in film e o faza cu unul dintre cei 4 pusti, cel mare, care are o problema cu cititul (dislexie sau ceva de genul; in niciun caz retard, oligofrenie sau mai stiu eu ce), la care se adauga trauma intregii tarasenii, este incadrat ca „retardat” si sterilizat. anii ’30-USA.
      sa nu-mi ziceti ca-i un film, pentru ca eu una cred ca daca situatii de genul ala chiar nu s-ar fi intamplat, daca nu ar fi existat o politica reala in sensul asta, eu ma indoiesc foooarte tare ca s-ar fi vehiculat aceasta idee intr-un filmulet, in conditiile in care USA e campiona la procese pt tot felul de parascovenii d-astea. nu cred ca ar fi riscat producatorii niste procese monstruase cu statul, daca chiar n-ar fi existat aceasta politica.
      la prima strigare si eu as fi pt sterilizare (am avut si eu de a face cu diverse cazuri sa-mi ajunga), dar imi aduc aminte de filmul asta si de pustiul ala (cumva tarasenia m-a impresionat teribil, un filmulet amarat, de televiziune, vazut acu’ aproape 20 de ani) si imi dau seama ca situatia ar putea da nastere la niste abuzuri mult prea cumplite.
      dar in cazul sanctionarii jumatatii masculine situatia e clara. ala are capacitate de discernamant, aplicam codul penal in vigoare (nu ne mai sare nimeni in cap, nici UE, nici ONG-urile, nu dam nastere la controverse complicate; proba adn si gata) la limita maxima posibila si-i punem sa intretina copilul. eu chiar cred ca s-ar rezolva multe.

  11. Personal cred ca femeile cu retard mintal la modul asta trebuie sa aibe trompele legate din frageda pruncie. Ele nu au discernamant, nu stiu ce e ala sexul si care-s consecintele lui. Iar niste barbati profita de ele ca niste porci nenorociti! Iti inteleg furia! Si o accept! Pentru ca asta e adevarul, unii oameni chiar NU trebuie sa se inmulteasca. Fix asa cum eu daca aflam la ecografie ca are handicapuri sau boli grave as fi facut avort. Pentru ca nu merita nimeni sa se nasca in asemenea conditii 😦

    • Ei, tu duci rationalul prea departe! Sunt atatea familii educate care afla ca vor avea un copil cu handicap sever sau cu o maladie grava, poate chiar incompatibila cu viata si tot aleg sa aduca pe lume copilu! Ba am avut paciente care nasc malformati pe banda, genetica lor e defecta, fac doi-trei copii grav afectati , li se spune ca asa va fi si in viitor dar tot mai incearca, „ca poate vrea Dumnezeu si urmatorul va fi bine”. Si Dumnezeu nu vrea, iar noi ne batem capul sa tinem in viata niste monstrii fiindca asa au decis mamele lor…

      • Asta mi se pare cumplit…dar asta tine de acest minunat lucru numit religie. De acolo ni se trage. Pentru ca „daca asa vrea Dumnezeu”…bla bla…Eu nu cred ca cineva merita sa se nasca cu handicap. Si daca as crede in Dumnezeu as zice „ok, apoi daca vrea el, sa-l ia el la el din start atunci”…si aia e. Mi se pare incredibil tocmai faptul ca cei educati care AFLA din sarcina (la timp, nu in ultimele luni) ca fatul e bolnav…aleg sa-l aduca pe lume. Mi se pare un egoism in stare pura.

    • In Be si Olanda este mai des intalnita sterilizarea barbatului decat legarea trompelor. Interventia e mai rapida, usoara, este reversibila., internare/externarea se face in aceeasi zi, in cateva zile omul isi poate continua ritmul de viata.

      De cetoti sar la curul femeii, zau! sa isi asume si barbatii responsabilitatea, ca doar sunt cocosul familiei. Zau, daca e femeia gravida, pac, ea e de vina, ca doar a facut sex singura, daca sunt copiii nehraniti – femeia e de vina, ea nu a vazut ca si-au rup pantalonii sau ca nu au dintii spalati etc. daca nu ajung banii tot femeia e de vina ca a cheltuit aiurea, daca nu ramane insarcinata ea e prima care face analize si ecografii, tot ea ia contraceptive si hormoni etc.

  12. Mai intai cred ca ar fi bine sa stie cat mai multa lume presupus cu IQ normal plus alfabetizata si educata la nivel de cele 10 clase obligatorii ce este castrarea spre deosebire de ce este sterilizarea, atat pt femei cat si pt barbati, inainte ca sa ne apucam sa propunem legislatii in parlament. Zau, ia sa facem un sondaj printre elevii de Bac re ce este castrarea si ce este sterilizarea si abia peurma sa facem si sondajul ala care scoate perle legate de istoria literaturii romane si a celei universale. Ca elevii aia vor vota si ei in viitor. Si vor avea si ei copii si joburi, inclusiv unii chiar si de parlamentari. De fapt hai sa facem mai bine un sondaj printre parlamentarii actuali pe teme de educatie sexuala si reproductiva, nu numai romani, dar si din diverse parlamente UE, sa vedem ce iese !

    • Rudolph, nu mărimea I.Q.-lui l-a îndemnat pe acel nemernic să facă ce a făcut. Nu înțeleg de ce acel nemernic trebuia să aibă un IQ normal, să cunoască alfabetul și să aibă 10 clase ? Crezi că pe el l-a interesat ?
      Până facem noi aceste sondaje, toate …… (proastele) din România o să rămână gravide. Și sigur, fina mea o să le asiste pe cele din zonă.
      Nu este drept ce se întâmplă, de fapt nimic nu-i drept pe lumea asta …în România.

      P.S. Rămân la părerea castrării chimice și al unui examen psihologic a ființelor cu potențial de procreere.

      • Acu vorbim de retardate, proastele intra in alta categorie. Pe astea intai le-as bate pana le vine mintea la cap apoi m-as mai gandi ce mai e de facut. Proastele sunt alea care n-au bani de-un covrig, stiu cand raman gravide, nu vin la chiuretaj „ca n-am avut bani” dar nu se gandesc cu ce vor creste un copil. Sau cele care ajung la spital ca au colica renala dar sunt in travaliu, desi sunt la a doua sau a treia sarcina.

      • Eu nu vorbeam despre cei cu consimtamantul diminuat, sau despre criminalii care abuzeaza sexual pe altii cu consimtamant diminuat, vorbeam despre noi, comentatorii. Sa invatam si noi adica asa o definitie din cand in cand daca e sa opinam legislativ-politic. De ex eu personal am dat click pe wikipedia inca o data ca sa verific ce e sterilizarea si ce e castrarea, insa nu stiu daca toata lumea e asa de studioasa ca mine, mai ales cand vine vorba de a comenta pe teme legate de sex si de reproductie.

    • Parlamentarii dau legi prodemografie într-o țară cu populație îmbătrânită. Se gândesc la numere, la procente, nu la calitatea și siguranța unei noi generații.
      La noi, înainte de-a-i testa pe parlamentari cu privire la cunoștințe de educație sexuală, ar trebui să-i pui să scrie ”mă-ta”. Care scrie fără cratimă, la revedere Parlament. Înapoi la clasa a patra. După aia, când ajung într-a șasea, îi întrebi de educație sexuală.
      Firește că, în școală, în locul orei de religie ar fi mult mai potrivită ora de educație sexuală. Pot s-o numească educație cetățenească.Înveți cum să n-arunci ambalajul pe trotuar și, printre picături, înveți ce e pastila contraceptivă, ce beneficii și ce neajunsuri are, la ce e bun steriletul și cum funcționează el, de ce prezervativ…
      Ideea că un popă le vorbește copiilor despre taina împărtășaniei mi se pare la fel de odioasă ca aia că sexul e nepăcătos numai dacă se termină cu o sarcină.
      Nu e ciudat că teoria mulțimilor e compatibilă cu învățământul primar, în timp ce un popă e necesar în educația acelorași copii? Pe-o parte școala pregătește copii de șapte ani pentru NASA, pe altă parte îi catapultează cu câteva secole în urmă, când masturbarea pproducea orbire, nebunie și un abonament pentru iad.

      • se face educatie sexuala in scolile romanesti, dar in liceu. Mai devreme de 14 ani nu e cazul, nici nu vor intelege, nici nu as accepta sa participe copilul meu. Nu e obligatoriu, dar in general tinerii de liceu sunt interesati, curiosi. Verisoara mea este implicata in asta, face drumuri prin judet dar si prin alte judete, la orase dar si in comune.
        Problema ne facem insa cu acei copii care nu ajung la liceu? Acei copii care nu au niciun pic de educatie nici de acasa, nici IQ, nici la scoala?

        Mai sunt si comunitati crestine implicate, dar …. greu. Inca nu le-a iesit multora din cap citatele comuniste din maternitati: STATUL ARE GRIJA MAI BINE DE COPIII VOSTRI. Suntem la aceleasi rate de abandon ca inainte de revolutie (procentual), diferenta este ca nr de copii nascuti a scazut cu 40%.

      • Brrr! Da’ nasoale puncte de vedere ne-ai scris aici. E necesară educaţie cetăţenească, este foarte necesară şi educaţia sexuală, dar dincolo de toate omul nu trebuie privit doar ca un simplu „animal social”, ci ca o fiinţă morală! Singura fiinţă, dintre toate lighioanele pământului, care se ghidează în viaţă după principii morale. Din păcate, educaţia morală nu poate fi făcută oricum şi de către oricine, cum vedem adesea…

    • Zau daca mi-as bate capul daca e castrare sau sterilizare! Pe mine ma intereseaza doar sa nu mai vad copii ai nimanui aruncati fara nici o sansa in viata. Cum sa spui ca ne nastem toti cu sanse egale cand unii nici nu stiu ai cui sant, cine o sa-i ingrijeasca si, mai ales, ce tare genetice vor purta? Abia cand vezi un copil cu probleme iti dai seama ce lucru mare si fara pret e sa ti se nasca un copil sanatos! Daca pentru asta trebuie intervenit chimic sau chirurgical asupra unor semeni ai nostri care le strica viitorul si calitatea vietii, eu sunt pentru!

  13. despre castrare: au respins legea castrarii chimice violatorilor si pedofililor. Credeti ca se pot castra oameni doar pt ca au iq subunitar? Zau, ma uit in presa romaneasca si vad multe figuri care atat merita…
    Romania este un stat liber. Nu putem decide pt altii – datorita constitutiei ; si mie mi-e frica de faptul ca legile limitative ar fi interpretate si folosite abuziv.

    • Sunt sigura ca nu se va face nimic de genul asta, nici nu cred ca intereseaza prea tare pe cineva. Dar daca au ajuns sa-i protejeze pe seropozitivi, sa le furnizeze gratuit ace si seringi sterile cu conditia sa le returneze pe cele folosite tocmai pentru a limita contaminarea celorlalti, n-ar trebui facut ceva pentru a limita si propagarea bolilor psihice? zic si eu…

      • am avut aceeasi dilema cu seropozitivii si am intrebat: FUCK, de ce le dau seringi??? Nu ii incurajeaza? Si am primit raspuns: se drogheaza in grup, deseori sunt beti /high/in sevraj si nu mai gandesc ce fac, seringa este modul de transmitere garantat (sanse de 1/100 sa se ia boala prin sex dar de 90% prin seringa si nu numai, se iau si hepatite ), o seringa costa infim, sub 1 leu dar tratamentul unuia cu sida este cateva sute de euro pe saptamana. Asa ca … seringile Se dau profilactic.

        La fel cum desi in Africa se moare si imbolnavesc de foame, prefera unii sa doneze un vaccin de 3 lei decat o piine zi de zi. Vaccinurile functioneaza la o cifra de aprox 30% , deci unii au o sansa.

        E trist ca nu s-a gasit alta solutie. Si da, nici eu nu vad alta solutie.

  14. Si la subiect, sa imi scriu parerea: e o problema de familie si de educatie acolo – mi-e frica sa nu faca acei copii pt ajutor social dar si din nestiinta ( sa zica ca e de la Duhul Sfant). Aici singurele pers. in masura sa schimbe situatia ar fi doctorul de familie si asistentul social. Stiu ca astia ajung rar pt satele pierdute, dar un dr de familie care cunoaste situatia ar putea recomanda familiei si explica necesitatea unui sterilet sau injectie hormonala la fiecare 3 luni. Persoane cu retard nu reusesc sa ia contraceptive … iar sa pui sa isi faca interventie chirurgicala de legare a trompelor uterine – mi se pare si mai complex.

    Noi putem sa ne infuriem, sa ne intristam, sa ne speriem, dar nu avem niciun drept sa ne ducem sa ii tragem de maneca, ar fi abuz. La naiba, si eu am defecte, dar mai am si cateva prietene ce nu pot ramane insarcinate; in plus ca consider ca orice mama care si-a lovit copilul nu merita sa mai fie insarcinata inca o data (e contra legii si sa tipi la copil, sa ii dai o palma sau o urecheala) – dar zau ca nu pot sa ma duc sa zic la 50% din romani sa nu mai faca alt copil ca are probleme la caputz, pt ca 50% din romani considera ca asta e mod de educatie.

    Suntem cu peste 50 ani in urma tarilor nordice, ei din 1970 au implementat legea contra agresiunii copiilor, lege care este in toate tarile Europei. tarile nordice au reusit sa implementeze si pt ca nivelul lor din 1970 era de asa natura incat legea a venit ca ceva firesc, normal.
    In privinta asta, sa mai dau un exemplu din famelia finlandeza. Au decis ca la nici 2 ani copilul sa mearga la cresa chiar daca mama e casnica. Mama a fost apostrofata de celelalte finlandeze din mica comunitate (concediu maternitate pana la 3 ani in tarile nordice – sau e 1 an si combinat cu 2 ani concediu paternitate, nu stiu clar) . Ei bine, mama mi-a explicat: nu mai aveam rabdare, ma plictiseam, ma irita munca din casa zilnica, rutina – si … s-a inscris voluntar la 2 activitati, plus inscris la un curs de limba. Am admirat-o colosal pt curajul de a isi recunoaste limitele, si cauta o solutie de liniste pt toti.

    • Asta tocmai am constatat si eu: ca nasterea unui copil nu-i chiar un accident, ca au descoperit cretinele ca asta e o sursa de venit, singura pe care si-o pot procura.
      Daca ai o cresa unde iti stii copilul in siguranta e foarte bine, poti sa-ti vezi de munca ta, dar in Romania nu-s nici gradinite suficiente, ce sa mai vorbim de crese! Daca iti permiti o bona, bine! Daca nu…Dar parerea mea e ca cel mai bine ar fi ca o mama sa stea cat mai mult langa copilul ei, oricat s-ar plictisi sau rutina, pentru copil e foarte important. Eu a trebuit sa incep munca la 3 luni de la nastere, am pierdut toate momentele importante din copilaria fiului meu. Da, a fost mama care l-a ingrijit foarte bine, il vizitam aproape zilnic, dar tot lipseste ceva din vremea aia…Ceva ce n-o sa recuperez niciodata.Poate doar cand voi fi bunica.

      • Adelina, si eu am nascut in Ro, si la fel stiu drama creselor – mai e una singura de stat in sectorul 4 (am gasit privata dar ce efort financiar, si la ceva distanta de casa) – dar am decis asta pt ca pur si simplu nu sunt facuta sa fiu casnica, si inca o iarna acasa as fi luat-o pe campii.
        Eu prefer ca sa fie echilibru … iar fiecare familie decide ce e mai bine pt ei.

  15. O realitate crudă, care arată unde ne situăm de fapt, ca naţie: la graniţa civilizaţiei şi a normalităţii! Şi asta arată cât de la pământ este educaţia la foarte mulţi dintre românii noştri.Şi nu mă refer la educaţia sexuală (la care făcea referire d-na Renata mai sus. Este şi această educaţie necesară), cât mai ales la educaţia morală, bazată pe principii solide, profunde. Căci criza societăţii româneşti este, în primul rând, una morală. Ceea ce s-a întâmplat după ’90 este o decădere morală îngrozitoare, o anihilare a oricărui sistem de valori pe care ar trebui să se bazeze orice societate civilizată. Principiile pe care au încercat să le impună comuniştii, au fost înlocuite cu iresponsabilitatea lui „totul e permis şi fac ce vreau, chiar dacă vreau prost!” Şi uite aşa se înmulţesc în ţara asta toţi anormalii, ciudaţii şi mai ales acea categorie profund anti-socială, care dau tonul la marea dezordine din ţară.Nu mai e respect, nu mai e ruşine, nu mai e dreptate, totul este de furat…Ce ne mai mirăm că retardaţii se înmulţesc ca iepurii şi nimănui nu-i pasă de aceşti copii care n-au nicio şansă.
    Aşa că nu mă mir de mesajul din titlu: „când vreau să urlu….”, căci chiar este de urlat!
    Numai bine!

    • Toata ziua vedem la televizor cum „bebelusul” a fost nenorocit de sistemul sanitar care nu stiu ce nu i-a oferit, cum medicii n-au facut tot posibilul sa-l salveze, cum se da cu pietre in oricine nu apara drepturile copilului… Dar despre astfel de parinti care n-ar trebui sa ajunga sa fie parinti, nu vorbim, e tabu. Abia cand te lovesti de realitate te ia cu fiori pe sira spinarii. E importanta si economia, si sanatatea, si siguranta cetateanului, dar nimic nu-i mai important ca educatia. Si nu ma refer la cea sexuala in special, ci la cea de baza. elementara, care te face sa devii responsabil, nu parazit. Daca ar invata copiii din primele clase cat de important e sa te speli pe maini si pe dinti, sa-ti respecti semenul, sa nu profiti de un neajutorat, sa stii ca daca ti-a lasat Dumnezeu mai multa minte decat unui animal trebuie sa si dovedesti asta, nu se te lasi doar manat de instincte, atunci cred ca nu s-ar mai ajunge aici. Atunci cineva va sesiza ca o femeie e lipsita de discernamant si ca nu trebuie sa faca copii si o vor feri sa ajunga in situatia asta; iar daca tot ar ajunge aici dreptul copilului ar fi mai important decat dreptul mamei care nu-l poate creste si ar ajunge pe maini mai responsabile. Dar e mult pana acolo…

      • Asa este! Numai ca, baza puternica a oricarei educatii este educatia de acasa, din primii ani de viata. Sau „cei sapte ani de acasa”, cum se spune pe la noi. Ori la capitolul asta multi sunt deficitari rau de tot. Si vin la scoala mai mult deformati, decat educati. Iar la scoala… nu stiu cati mai sunt „reparati”, pentru a ajunge asa cum trebuie. Un intreg lant al slabiciunilor. Cand citesc despre extraordinarul sistem de invatamant din Finlanda, ma intreb cum au reusit acei oameni sa faca din scoala o adevarata institutie de educatie a tuturor copiilor de la ei. Familia si societatea au conlucrat in mod exceptional la aceasta reusita. Si, exact cum spuneai, sa invete copiii sa fie oameni adevarati, ca nu are nimeni pretentia sa iasa savanti.

  16. am avut o discutie relativ asemanatoare intr-un grup multi-national. Totul a inceput de la o tiganca ce cersea cu copilul in brate, eu am sustinut sus si tare sa nu le de bani NICIODATA, apoi intrebari ca de ce sta nemiscat copchilul ala, si aici nu am tacut si am explicat anchetele presei romanesti unde s-a descoperit un caz in care copilul primea alcool!. Un strain a pus problema asemanator: sterilizare, dar o germanca ne-a atras atentia ca a mai fost un nebun ce a incercat la fel, sa sterilizeze si indeparteze elementele ‘impure’ ale societatii, si s-a numit…Hitler.
    Apoi mi-am dat seama ca si Ceausescu la fel a indepartat copiii care nu erau apti de munca/sanatosi suficient si ia declarat irecuperabili si dusi in … acele spitale neuropsihiatrie care au facut faimoasa Romania in 1990.

    O sa intreb printre colegi ce solutii au gasit celelalte tari. Din ce stiu din Belgia copiii/tinerii cu retard sunt sub controlul unor institutii/a familiei, chiar daca locuiesc singuri/cu familia si merg zilnic la munca/centre de activitati exista consiliere si persoane responsabile/tutori care pot decide, iar injectarea cu contraceptive la fiecare 3 luni este una din deciziile pe care o poate lua tutorele.

  17. 😦
    Se nasc copii…exact cum nu trebuie…
    Și în vremea asta, în alte colțuri de țară, o familie decentă (două, trei, nouăzeci…) se chinuie de ani de zile să facă un copil căruia i-ar da tot ce are nevoie pe lumea asta…
    Cam nedrept… 😦

  18. IN ROMANIA PARINTII NU AU DREPTUL SA DECIDA ASUPRA PREZENTEI TATALUI IN SALA DE NASTERI….DECID MEDICII CA SI CUM NOI NU AM AVEA DISCERNAMINT….SOTIA MEA SI CU MINE NE-AM DORIT MULT CA EU SA FIU IN SALA DE NASTERI….NU AM FOST LASAT ASA CA AM INTRAT CU FORTA SI AM TAIAT CORDONUL OMBILICAL….MOASA A AVUT NEVOIE DE CONCEDIU MEDICAL….NOI TOTI TATICII SI , MAI ALES, VIITORII TATICI TREBUIE SA LUPTAM PENTRU PROMULGAREA UNEI LEGI CARE SA OBLIGE GINECOLOGII SA NE INVITE IN SALA DE NASTERI….DOAR IMPREUNA VOM REUSI.

    • Am avut parte si de nasteri la care au asistat taticii. Nu cat sa taie si cordonul ombilical, doar cat sa fie prezenti , ba chiar sa filmeze. Ca personal medical n-am nimic impotiva prezentei lor in sala, daca li se spune exact ce au voie sa faca si ce nu. Nasterea e un lucru fiziologic, nu e ca o operatie pe creier, de exemplu, deci cred ca pot sa fie si martori.Doar ca uneori taticii intra in sala cu entuziasm si apoi creeaza probleme. Cum ar fi sa lesine. 🙂 Sau sa se panicheze mai rau decat gravida si sa-i induca o stare de anxietate deloc recomandata. Dar tatal e la fel de important ca si mama in relatia cu pruncul, ar fi corect sa i se permita accesul in sala de nasteri daca asta isi doreste.
      Bun venit in vizita si multumesc de opinie.

      • ADELINA….MULTUMESC CA NU M-AI FACUT NEBUN, CA MULTI ALTII….A FOST VISUL MEU DE O VIATA SA ASIST LA NASTERE SI SA TAI CORDONUL OMBILICAL….NU AM PERMIS NIMANUI SA MI-L IEIE….

  19. Asta in timp ce femeile cu adevarat responsabile se burdusesc cu anticonceptionale, pentru ca na sotul vrea, dar sunt constienete ca in vremurile astea nu poti aduce la viata un copil pe care sa il poti creste civilizat si sa ii dai o educatie buna.

  20. Pingback: Dreptul la miracol | O zeama de cuvinte

  21. Stiu ca nu e bine dar rad intr-una, nu ma pot abtine 😂..nu de poveste in sine ci de modul cum e scrisa. In alta ordine de idei..doamnele de genul asta nu ar trebui sa aiba drept de procreere decat dupa o ancheta sociala.

    • Desi s-ar putea sa par nebuna uneori rad si eu. Ca daca n-as mai reusi sa rad , m-as ineca in plans. Suntem condamnati sa traim intr-o lume in care tragicomedia e la ordinea zilei, uneori nici nu mai stim daca lacrimile sunt din pricina rasuluyi sau a plansului. „Doamnele” astea sunt mai protejate decat capra neagra si calutul de mare, desi nu-s deloc pe cale de disparitie.Si nu te poti atinge de dreptul lor sfant de a naste copii. Da’ poti sa te chinui sa-i cresti tu, sau sa asisti la nesansa lor. Lua-o-ar naiba de lege stramba!
      Multumesc de comentariu si de vizita.

      • O colega de serviciu a făcut o complicație post naștere și a rămas fără uter. Își dorește copii dar nu mai poate avea. Femeia din cazul povestit aici, poate păți fix același lucru, nu? Ca în mash, când un doctor operează un general de o falsa apendicita astfel încât generalul sa nu comande un atac ce ar fi presupus moartea și rănirea multor tineri. E foarte cinic ce spun. Dar e și mai cinica realitatea.

      • @Oana
        Nu stiu cum se face dar femeile astea nu patesc nimic! Unele se aleg mutilate pe viata dupa prima nastere, ele pot naste si 9-10 copii (avem destule cazuri) si sunt ca noi, nu stiu cum rezista musculatura lor sa se tot intinda si sa se stranga fara sa pocneasca… Noi ne facem griji ca se pot intampla multe, ele n-au nici o grija.Doar menopauza ce le mai potoleste.
        Sunt destui ipocriti care ne acuza de cinism dar nici nu vin cu vreo solutie. Exagerand putin e cam ca in cazul cainilor maidanezi: cand omoara copii in strada toti se revolta, cand vor unii sa adune cainii si sa-i eutanasieze tot aia se revolta…
        Bun venit in vizita si multumesc de comentariu.

Lasă un răspuns

