Oribila revelatie

Standard

Of, amar pe sufletu’ meu! Inc-o zi fara cafea acasa, inc-o noapte fara net la munca! Asa ca m-am „torturat” cu niste lecturi grele despre cathari, albigenzi si gnostici, cu backingvocal asigurat de un Omulet Michelin de vreo patru kile jumate care a facut ce-a vrut el din timpanele mele. Asa-mi trebuie, daca n-am si eu in poseta o integrama, o revista glossy, ceva…

Si mai am o durere pe inima. Nu, nu-i extrasistola, nici preinfarct, e doar socul descoperirii. Traiesti o viata intreaga langa un om, zici ca ti-a pus Dumnezeu mana-n cap cu asa barbat bland si milos, care da mancare la pasarele, duce in brate motanul avariat cu pana pe stanga-spate, pune scarite de lemn trandafirilor agatatori sa nu se rupa si nu da niciodata cu pietre dupa cainii maidanezi care trec prin gradina. Si aflii deodata ca are o latura ascunsa, violenta: bate femeile! Si nu accidental, ci sistematic si cu satisfactie, ba chiar straduindu-se din plin sa nu rateze vreo lovitura.

Da, lumee, asta am patit eu: sotul meu si-a luat obiceiul sa bata zilnic femeile la… Candy Crush! Dupa ce isi citestecandy-crush corespondenta intra repede pe facebook si se ia la bataie pentru un loc pe podium cu cele cateva doamne din lista de prieteni.Noroc ca-si pierde repede alea cateva vieti alocate zilnic, ca altfel tot intr-o batalie ar tine-o.  Ca le bate nu m-ar deranja asa de tare, ma doare ca nu ma lasa pe mine sa le bat! De, daca n-am cont de facebook, ma uit cu jind la batutele altora!…

Asa ca n-am incotro, intru pe conturile mele de jocuri si impusc si eu ce pot, sa ma racoresc. Trebuie sa fie si cineva dur in familie, nu putem toti sa ne jucam cu_caramele…

 

1382261_10153278977360284_244446272_nTrebuie sa ma intorc rapid la ceasca de cafea, altfel cine stie ce naravuri prosate mai capat. Daca ma apuc, Doamne fereste, de curatenie in camara? Sau de tricotat cipici?…

35 responses »

      • Bine te-am gasit. De citit, te citesc de ceva vreme. Am fost doar sfioasa cand era vorba de comentat. Caut niste verdeturi de ucis, multam de idee.

  1. Tai și eu capete, mai dau și câteva headshot-uri, dar îmi fac timp și de caramele, si de croșetat (ultima nebuneală) 😉 . Numai curățenia în cămară nu-mi face cu ochiul😆 .

  2. Oh! Viața fără cafea e greu! Mi se rupe cămeșa pe mine de suferință, gândind ce grea e viața ta fără cofeină.
    Eu îl înțeleg pe soțul tău. Fără milă!!!
    Pe mine mă apucase într-o perioadă febra jocurilor. Dar pe telefon. M-am lăsat de meserie înainte să ajung pe face-book. Nu de alta, da-mi era rușine să vadă alții cu ce mă ocup.🙂
    Și înainte de a avea blog. De când am blog s-a terminat cu bomboanele, plantatul de legume, împușcatul de bule și salvatul de vrăjitoare. Abia-mi ajunge timpul.
    Dacă te-apuci de tricotat cipici deschidem firmă și îi vindem iarna🙂

  3. daca Sotul tau se joaca de-a caramelele, se pare ca barbatii au o nevoie acuta de zaharuri, disfunctie pancreatica, stiintific adica 🙂 , io as vrea sa-mi zici unde impusti tu; ce poti, nu intreb…🙂
    si tricotatu’e bun, si stersul de praf al borcanelor din camara, numai de tigari sa nu te apuci.🙂

    • Propun sa se „editeze” si varianta masculina a jocului, eventual cu… capace de bere.🙂
      Daca as avea un poligon adevarat la indemana as impusca acolo, asa… bantui pe niste site-uri de joculete, nimic serios, doar deconectant. De tigari m-am lasat demult, de vreo…25 de ani!

  4. Adelină, nu te mai mistrociza cu abstinenţa la cafea. E o prostie, cafeaua nu dăunează cu nimic sănătăţii, ba dimpotrivă, fiind un puternic antioxidant, e mai degrabă un medicament.😯

    • A fost un studiu mare fin SUA si acuma citat adeseori cand vine vorba de cafea in care s-au urmarit asa timp de 20 de ani 20 000 de asistente medicale re consumul cafea si s-a remarcat ca consumul a 2-4 cesti cafea pe zi scade riscul de sinucidere, chiar indiferent de daca asistentele au avut depresie sau alti factori care pot creste riscul suicidar, (de ex alcoolism, tulburari afective in familie, fumat, tragedii in viata personala, meseria de asistent medical in sine, etc).

      Nu exista un studiu de aceasta anvergura pe
      barbati si nici pe populatia generala, doar
      unul mai mic pe 1000 de barbati finlandezi bolnavi mintal in care s-a constat ca scazand factorul de risc al bolii mintale in sine, cei
      care consumau mai mult de 8 cafele pe zi,
      capatau totusi un risc suicidar mai crescut decat restul.

      Am dat google acuma si am aflat ca exista 2 studii americane pe asistente medicale nu doar unul care re-confirma situatia plus altul mai recent in populatia generala suferinda sau la risc de ciroza hepatica care arata ca e redus riscul de deces prin ciroza hepatica, (desi nu si cel din alte motive)..

      • Concluzia este ca pt persoanele de gen feminin de meserie asistent medical plus la risc de ciroza hepatica este probabil oarecum protector sa consume 2-4cesti cafea pe zi plus, adaug eu acuma, coroborand si cu studii europeene, sa fie casatorite cu cineva fata de care nu au o diferenta de varsta mai mare de 4-6 ani (in plus sau in minus), plus sa continue sa lucreze pana la minim 67 de ani, astfel incat sa se poata bucura un timp cat mai indelungat de pensie in deplinatatea facultatilor mintale. Barbatii alcoolici nu au nici o sansa de a se bucura de pensie decat poate daca reusesc sa se casatoreasca cu o persoana cu 17 ani mai tanara decat ei si consuma mai putin de 8 cesti de cafea pe zi.

      • Dom’le, să lăsăm statisticile americane, n-au nicio valoare în Europa. Acele „n” ceşti pe zi sunt un fel de ceai din cafea, preparată la „filtru”, puţin folosit în Europa. Cafetierele din România sunt mai degrabă de tip Espresso, iar o cafea din asta face cât 5-6 „cafele” din statisticile americane. Aşa că nu m-am referit la statistici ci la conţinut, acţiune şi recomandările medicilor. Şi când mă refer la medici nu vorbesc despre pediatri, obstreticieni sau alte specialităţi fără cine ştie ce competenţe, ci la cardiologi, nutriţionişti etc.

      • Ai dreptate, Rudolph! Decat sa ma pasca gandul sinuciderii mai bine sa mor intoxicata cu cofeina!🙂 Traiasca cafeaua, cea mai buna prietena a asistentilor medicali!

    • Da, stiu ca n-o sa mor din cauza cafelei si nici insomniile nu-s din cauza ei, am doar pitici pe creier. Dar am avut cateva zile senzatia ca nu pot s-o beau, imi venea sa ma scutur doar cand o vedeam, tot amara mi se parea oricat zahar i-as fi pus. Asa ca am zis sa iau o pauza. Una scurta, de doua zile.🙂

    • Am rezistat. Doua zile… N-am dat-o focului, am pus-o pe foc.🙂 Tot trebuie sa moara omu’ de ceva…
      Pai nu prea il stiu si asta il intarata. Uneori e pe locul unu, alteori nici nu pupa podiumul. Dar vezi, el nu vrea ultimul loc, sa nu te supere pe tine.🙂

  5. a, eu nu beau cafea.
    Am baut in anii de liceu si facultate exagerat de mult. De genul ca am avut perioade cand luam un pachet de 200gr si…in 2 zile o faceam cafea. Nu tin minte daca dadeam si la altii, dar intr-o zi am zis stop.
    Astazi ma bucur de mirosul de cafea din birou.

    • Candva beam de doua ori mai multa cafea decat apa. Acu nici apa nu prea beau, da’ nici cafele mai mult de doua, si alea slabe si dulci! Dar mirosul de cafea proaspata …ma scoala din boala!🙂

Lasă un răspuns

