Mamare loveste din nou!

Standard

ghost_animatedUnii trec prin viata meteoric: nici nu se nasc bine si pleaca fara sa lase urme. Altii nu se dau dusi din lumea asta nici dupa ce li se canta Prohodul. Cam asa e Mamare! In loc sa zburde pe „vesnicele pajisti ale vanatorii” tropaie nestingherita prin casa si face ce vrea ea; ba sparge ceva neatins de nimeni, ba darama o hota, ba scartie un dulap, ba ascunde ceva ce tocmai ai lasat din mana…De, poate n-a avut si ea jucarii cand a fost mica! Si daca n-au speriat-o razboaie, foamete, comunisti, legionari, boli si alte necazuri, n-o sa se speria acu de busuiocul cu aiazma scuturat de popa prin casa odata pe an, de Boboteaza. Mai ales ca ea o fi baut vreo trei cisterne de aiazma la viata ei!

In ultima vreme cred ca s-a cam plictisit sau a fost in hibernare, nu prea ne-a mai deranjat. Pana mai alaltaieri…

Ies din tura de noapte si pic rupta de oboseala la asternut, mai ca o diva intoarsa dintr-un turneu mondial. Ma trezesc dupa vreo 2-3 ore. Primul gest, reflex, e sa ma uit la ceas (intotdeauna mi se pare ca am dormit prea mult si ma mustra constiinta). Ceasul la care ma uit eu e cel afisat electronic pe ecranul receiver-ului tv. Afisaj…pauza! Na, o fi picat curentul, imi zic. Ma duc la baie si apas, tot reflex, intrerupatorul. Ete ca e lumina! Deci n-a picat curentul! Ma intorc la receiver, il scot din priza, il bag iar…nimica, nimicuta.

Raportez sotului defectiunea constatata si-mi vad de ale mele. Las’ ca stie mesteru’ ce sa-i faca, daca nu-i cu injectii, nici cu zarzavaturi, nu-i treaba mea… Mai tarziu, dupa ce butoneaza indelung, imi zice Sotu’ ca s-a ars scula, n-are ce-i face. Ce-i drept mai facuse ceva probleme, in sensul ca-i sarea ora dar isi revenea imediat. Asta e, suna la Telekom, zice operatoarea ca vor veni baietii in maxim 72 de ore. Se chinuie Sotu’ sa treaca pe antena terestra, schimba si televizoarele intre ele ca nu se vedea mai nimic, in cele din urma se lasa pagubas, putin suparat ca nu poata sa vada finala nationala a Eurovisionului. Si plecam sa mancam, bem o cafea, ne mai invartim prin curte.

Cand intram in casa sesizez niste luminite rosi. Receiver-ul nostru functiona normal, fusese doar in moarte clinica, nu chiar mort-mort de tot. Asta e explicatia stiintifica, da’ eu cred ca s-a jucat Mamare de-a sabotatul tehnologiei si a zis ca daca nu vrem sa ne uitam pe Trinitas, nici Eurovision sa nu vedem!

Ieri a venit nenea depanatoru’ de la Telekom. N-a mai stat sa verifice nimic, a zis ca inlocuieste receiver-ul si gata, ca oricum e cam vechisor. Foarte bine, nene, sa ne innoim si noi cu ceva in prag de primavara!

Pleaca nenea, dau sa ma uit la noua jucarie. Oroareeee! N-are ceas afisat, bre! Pai si eu la ce ma uit toata noaptea, cand n-am somn, sa vad cat mai am pana trebuie sa ma trezesc? Ce sa fac cu un led mic si rosu ca un ochisor de dragon miop?

Am avut o noapte de cosmar, nici nu mai stiu de cate ori m-am uitat la ecranul telefonului mobil sa vad cat e ceasul. Iar pentru asta trebuia sa intind mana, sa apas butonu’, sa inchid un ochi(ca_cu doi nu vad bine de aproape), iar sa pun mobilul pe noptiera… Am facut fitness toata noaptea. Ba chiar am facut si o incantatie catre Mamare, poate ca ea, cu puterile ei paranormale face cumva si-mi pune si au ceas digital pe receiver, pe tavan, pe ce vrea ea, numai sa pot sa vad si eu cat mai e pana dimineata fara sa ma mai deranjez din pat. Da’ ti-ai gasit sa faca Mamare ce o rogi! Diseara pun si un Ceaslov si o Biblie pe noptiera, poata ca daca-i dau ceva de lecturat nu se mai tine de glume. Numa sa nu vrea sa citeasca cu lumina aprinsa sau cu voce tare…tumblr_mcfqmnIEg31rfjowdo1_500

Ptiuu, drace! Fix 666 de cuvinte scrisesem. Vedeti ca-i ceva necurat la mijloc?…

23 de răspunsuri »

  1. Un ceas cu cuc sa blingane din jumatate in jumatate de ora?
    Lasa Biblia, e grea si daca ii scapa din mana langa pat n-o sa mai pui geana pe geana pana dimineata :))

    • Si de unde stiu eu de care jumate de ora blingane? 🙂
      Am observat ca pe noptiera am doua carti: una cu profetii despre sfarsitul lumii si una despre nastere si lehuzie; oare care ar fi mai tentanta pentru mamare? 🙂

  2. Adelină, naşpa bre. Cheam-o pe Melinda Gordon să ţi-o treacă-n lumină (pe mamare)! Că n-ai nicio altă şansă la un ceas, decât dacă-l cumperi, da’ ş-acolo-i naşpa, că dacă-i pe baterie pe precis, da’ n-are lumină şi nu-l vezi noaptea, iar dacă-i la reţea, şi-i luminos, merge ca dracu’, după frecvenţa reţelei, aşa că… vezi de unu’ radio-controlat, da’ vezi să ai „acoperire”! 😯

    • Cred ca mamare nu vrea in lumina, ii e teama sa nu faca fotosinteza si sa se inverzeasca apoi s-o recruteze martienii. 🙂
      Cu ceasul am rezolvat-o, am luat unul la retea cu afisaj mare si rosu, sa-l vad si cu ochii inchisi.Dar are si baterie, in caz ca pica curentul. Nu face masaj si nu prajeste cartofi, in rest e perfect!

    • Care UPC, ca nu s-a facut asa ceva pe ulita mea? Tot pe Telekom, nenica, dar acu e ceva mai bine, ti-am ascultat sfatul si am scos „firlesu”. Te-am trecut si pe caiet ca trebuie sa-ti dau o bere. 🙂

      • În fine, la mine pe UPC te văz. „firlesu”, dacă ţi-e util, schmbă-l cu altu’ mai cu moţ, că sigur merge mai bine. Şi cu berea las-o mai moale, că nu face bine la glicemie, şi nici vorbă de lămâie! 🙂

  3. Cumpara-ti un ceas de ala de proiecteaza ora pe perete…e mai fain si poate ma-ta-mare se sperie de el si nu mai vine…se duce la vanatoare pe campiile alea…

  4. La mine nu-i cazul de mamare, ea zburda de cativa ani buni in loc cu verdeata. Eu sunt cea care are o mare problema daca nu vede ceasul noaptea, fapt pentru care bantui cu bricheta aprinsa spre „dansul”, chiar daca nu-i sigur ca vad bine ce arata minutarul. Fara ceas? Exclus!
    Nopti linistite, cu un ceas mare si fosforescent la vedere!

    • Mutumescu-ti, Doamne, ca nu sunt unicat, ca ai mai creat si alte exemplare stresate daca nu vad cat e ceasul noaptea ca sa-mi pot masura insomnia! Macar suntem …serie imitata! Sau editie de lux? 🙂
      Am rezolvat cu ceasul, am unul foooarte vizibil chiar si cu ochii inchisi.

  5. Nu mă-ntind cu paranoia, explicînd cum e posibil să se defecteze programat „jucăriile” astea ca să le colecteze şi să extragă apoi din ele informaţii despre ce, cînd şi cît s-a vizionat în familie. Oricum e neimportant (sau aşa pare).

    Ce voiam să spun e că ceasul acela nou – după cum spunea şi Cîrcotaşu’ mai sus – nu are un oscilator propriu ci se bazează pe frecvenţa de 50Hz a reţelei electrice (care în unelel locuri numai 50 n-are). Ceea ce înseamnă că nema reţea – nema avans oră. Chiar dacă are baterie, e (aproape) inutilă, fiindă ceasul va rămîne în urmă cu exact perioada cît a fost întrerupt curentul pe reţea. Aşadar, dacă se întrerupe curentul de la trei la cinci noaptea iar el trebuie să sune la şase, va suna abia la opt. Să fie valabilă vorba „mai bine mai tîrziu decît niciodată”…? 🙄

    Bune mai erau ceasurile alea de mînă cu şapte melodii! Au dispărut de mult de pe tarabe, se pare…

    • Asa? Bine ca nu m-am facut de rusine uitandu-ma la canalele alea codate, pentru adulti!
      M-ati innebunit voi pe mine cu chestii de-astea tehnice! Eu stiam ca_curentu’ numai pica, te trage sau iti increteste paru’, nu ca si oscileaza! Am facut proba si decuplat 2 ore de la retea a aratat ora corect, n-a …pierdut timpul! 🙂

      • Asta înseamnă că au învăţat din propriile greşeli. Au oscliator încorporat. Ăsta e un lucru bun. Noi ştim ce-am trăit, şi a fost o vreme cînd aveam limitări. Eu am fost electronist amator, cunosc anumite lucruri.

        Să-l foloseşti sănătoasă cît mai mult timp, ceasul cel nou! 😉

Lasă un răspuns

