De la noi din batatura

Standard

Merit si eu un moment de reverie dupa multe momente de enervare? Zic ca merit.

Si la ce e mai relaxant sa visezi decat la niste plimbari prin locuri noi, straine, in cautare de minunatii si de cunoastere? Drept e ca as prefera sa ma plimb aievea, nu in vis, dar…vrabia malai viseaza! Acum, de exemplu, as face ceva bataturi la picioare batand piatra cubica a Pragai si facand popas pentru o „sedinta” de hidratare cu o bere neagra sau una cu lamaie. Nu ca as refuza vreo alta excursie pe Champs Elysees sau o croaziera pe Tamisa, orice loc nou ma tenteaza la fel de mult!

Si tot gandindu-ma eu la calatorii de vis m-am lovit (in minte) de o dilema. De obiectivele turistice demne de vizitat vorbesc toate ghidurile turistice, toate cartile sau blogurile de calatorii, toate ilustratele sau magnetii de frigider; dar de locurile mai putin cunoscute , dar foarte practice, unde sa poti face un popas de odihna, de mancare sau de o simpla cafea, nu prea stim mare lucru, de obicei mergem la nimereala sau, mai rar, la un pont servit de cunoscuti. Bun, sed ce sed la coada la Louvre, ma mai ratacesc si prin galerii cateva ore, dar un escargo, un millefeuile, unde servesc? Ca la prima pravalie de langa muzeu sigur ma costa masa cam cat jumate din pretul excursiei, ca buricul targului parizian nu cred sa fie ieftin…

Dar hai sa nu vorbesc de Paris, n-am viza de flotant acolo, nici macar n-am vreo matusa aristocrata care sa ma invite la un tabinet solitaire, nici nu-s  muscata de varful limbii cat sa graseiez elegant, deci sa nu ma duc cu gandul prea departe, sa raman in granitele statale. Nici matusi la Vaslui nu mai am, la Mangalia sunt ca si acasa, la Caracal sunt ca si navetista, scrumbie in Delta am la cine sa mananc si o bere la Ploiesti nimeresc si singura de unde sa-mi cumpar. Dar ce ma fac daca ajung la Timisoara (unde n-am fost niciodata)  si poftesc la o inghetata in Piata Operei? Sau daca mi se face foame vizitand Gradina Botanica din Cluj?Sau fac o pana de cauciuc cand trec prin Bacau si taman pe la ora pranzului?

Nu stiu pe unda ma vor purta pasii in viitorul apropiat (ca de dor de duca nu duc lipsa) dar mi-ar fi utile niste recomandari . Asa ca va rog: ce-mi puteti recomanda sa vad, dar mai ales unde sa poposesc, in urbea voastra? Ca nu-mi plac mall-urile si nici shaormeriile…

Si ca sa nu raman datoare, dau eu tonul recomandarilor. Daca treceti prin Valenii de Munte puteti vizita Complexul Muzeal Nicolae Iorga, o veritabila pagina de istorie dar si o pagina de etnologie locala, Muzeul Vaii Teleajenului (pe care, recunosc rusinata, nu l-am vizitat nici eu de la repunerea in circuitul turistic), va puteti relaxa in parcul central al orasului si puteti bea o cafea la Pergola, un local cochet aflat in apropierea garii (unde mi-a placut mult modul haios de prezentare al meniului, asortat cu citate amuzante despre mancare si bautura) sau puteti manca o pizza buna, la cuptor de lemne, la Pizzamania, o pizzarie aflata la etaj si cu vedere frumoasa catre dealurile din imprejurimi. De covrigarii nu spun nimic, le gasiti singuri, sunt la tot pasul.🙂

Iar daca veniti pe DN1A dinspre Ploiesti, de cum intrati in oras, imediat ce treceti de cimitir (🙂 ), puteti intra in curtea Spitalului Orasenesc , recent renovat si modernizat. Nu ca sa ma intalniti pe mine (desi mi-ar face placere!) , ci ca sa pot sa ma laud si eu cu un spital frumos, curat, bine dotat, care, daca n-ar avea insemnele de institutie, ar parea mai degraba o pensiune bine intretinuta. Ca sa ma laud pana la capat va spun doar ca vara, din pricina abundentei de jardiniere cu muscate si a trandafirilor de pe alei, locul poate fi usor confundat cu o manastire. In definitiv, nu tratam doar trupuri ci si suflete.

Baner-Nou3-2

(scuzati fotografia, n-am nici una mai proaspata, am folosit-o pe cea de pe site-ul spitalului)

Deci… unde beau si eu o cafea cand trec prin localitatea voastra?

44 responses »

  1. la Bruxelles iti ofer eu o cazare, dar cafea nu stiu sa fac :))
    Despre unde sa mananci moules sau alte bazaconii, mananc rar in oras pt ca sunt scumpe localurile.

  2. Mişto pensiunea voastră da’ io n-aş vrea să-i fiu oaspete în veci!😀

    La mine cică te descurci şi singură, aşa că n-am ce să-ţi recomand, că tot n-am habar ce s-a mai petrecut în municipiul ăsta de vreo… prea mulţi ani. Totuşi îţi pot oferi o cafea slabă la filtru, dacă te afli la strîmtoare.🙂

    • Cafeaua slaba e pe gustul meu, din cea concentrata am consumat deja prea multa. In orasul tau aveam si eu o preferinta, cofetaria Acapulco, din spatele Halelor, dar cred ca s-a inchis.😦

      • O da, în ultimii ani s-au închis cofetării, covrigării, patiserii şi multe altele. Dar acum avem, cu „mîndrie” (ironia-i ca plumbu’ aici) sedii de bănci, case de pariuri şi multe alte „servicii” vitale unei societăţi… distruse moral. Bun venit în România secolului 21!😦

        Dincolo de asta, peştera mea e deschisă oricui, oricînd, cu condiţia să lase bagajul de fiţe la poartă.😀 (nu e cazul tău, desigur)

  3. Deci, de Mangalia ai pomenit, de deltă ți-ai adus aminte, la Caracal unde stă calul pe Mihai Viteazul – văd că ai relații dar… de Bucovina nu spui nimic.
    Felicitări pentru spital.

  4. ‘ai ma ade ,ca-i „cel mai tare …cu parcare „!!! luuume,luume…veniti sa vedeti mai frumos ca la capitala mai curat si cu mult bun simt..asa e spitalul nostru !! aici mai vine barza din cand in cand!! aici ne bem cafeaua…!! poftiti ..serviti…!!(doar in vizita sa veniti….nu cu…”treaba””)!!

  5. Urbea mea momentana e un cartier plicticos din Copenhaga. Nu e nimic interesant de vazut pe aici prin jur desi e posibil sa iei un metrou si sa ajungi la zoo si la cateva castele obisnuite europeene. Urbea mea natala e un cartier la fel de neinteresant si de linistit din sectorul 2 Bucuresti, insa e posibil sa iei un tramvai si sa ajungi in piata Obor, care e un loc totusi istoric recunoscut ca fiind mai
    vivace. Tot aud ca la Berlin e asa o atmosfera mai antrenanta insa nu stiu exact unde ca de cate ori am trecut pe acolo mi s-a parut ca nu se auzea si nu se vedea mare lucru decat tot asa niste strazi si parcuri si pietoni si bodegi la fel ca in orice urbe. Adevarul e ca eu nici nu sunt asa ff curios sa caut diverse catacombe sau nu stiu ce mari spectacole de strada. Asa ca habar nu am niciodata unde o fi antrenul. Am prins o data din totala intamplare cand eram intr-un taxi un ambuteiaj la Paris, insa nu stiu daca se pune ca soferul respectiv nu a parut prea emotionat, mi-a mai si zis in mod ocrotitor sa nu ma simt prea impresionat ca nu e cazul, si a gasit repede o scurtatura si
    gata, a disparut si ambuteiajul asa ca nu am
    retinut mare lucru decat tot parcuri, strazi, pietoni, bodegi.

  6. Păi z’ceai c-ai vrea să-ţi spună cineva unde poţi mânca la Paris, iar tu, la tine la Văleni, îmi dai poza şi adresa spitalului orăşenesc? Bravos, Mişule!😯

    • Hav! Ha ! Acum mi-a picat si mie fisa ! Chiar e o idee buna de mentionat si spitalele cele mai apropiate in cadrul oricarui articol promo turistic, ca totusi in maj vacantelor cea mai des intalnita afectiune e aceea numita „diareea calatorilor” !

      • Adelină, io fiind un obişnuit al spitalelor, de f’o 5 ani, ca pacient, nu ca altuceva, nu m-am plâns de nimic, deci nici de mâncare. Da’ dacă-i să mi-o lauzi aşa, data aviatoare o să te pun pe tine să-mi faci aprovizionarea cu ţuiculiţa de Văleni! Ce zici?😯

  7. Hehe, dacă la Mangalia sunteţi ca acasă, eu vă invit la vreo 7 kilometri depărtare de oraş, la Vama Veche, dacă tot vine 1 Mai. Găsim pe-acolo şi pizza, şi bere, şi muzică bună, şi tot ce vrem. Vreme caldă să fie, că în rest ne descurcăm!😀

    • Off, de cand n-am mai fost prin Vama!!! Cred ca nu mai recunosc mai nimic. Bine, s-ar putea sa recunosc Marea Neagra, ca am stat pe malul ei o vara intreaga, detasata la tabara de la 2 Mai.🙂

  8. De cate ori am facut drumul acela care intra in Valeni dinspre Ploiesti… Si apoi printre multele treceri de pietoni din centru, pe langa parcul central, rondul (ori semi-rond, cum sa-i zic?) de la muzeul Iorga, urcusul acela in panta, intersectia unde scapam de cei chititi spre Cheia si apoi…. liniste si pace, in sfarsit :))) (E posibil sa mai fi zapacit eu ordinea, ca retin instantanee, nu secvente musai.) Ei, si de fapt si de drept, de ce am insirat tot asta. E acolo cam imediat dupa benzinaria aceea de la intersectia cu drumul de Cheia, o casa in stil mai vechi, cu curte mare si umbrita. Si de fiecare data mi se scurgeau ochii catre ea si ma tot intrebam (cum ma intreb si acum), care-i povestea ei… Ori macar un fir de poveste? O ata cat de mica?

    Altminteri la cat se tot schimba lucrurile, in Ploiesti nici eu n-as mai sti unde sa-ti zic, ca e un fel de …uite-o nu e! Dar ca om umblat destul prin lume, strategia mea e in doi pasi: iesit dintre turisti (nu-s greu de recunoscut) si apoi cautat loc aglomerat. Inca n-am dat gres cu asta, chit ca in Boston am stat si la coada ca sa mananc – dar chiar a meritat (si eu chiar urasc cozile…)

    • Alea din Valeni sunt mai mult „treceri PESTE pietoni”, acolo se intampla cele mai multe aciidente.🙂 Da, cred ca stiu la ce casa veche te referi, e tot acolo, doar ca ceva mai darapanata. Si daca ajung la Boston o sa am grija sa-mi iau pachetel la mine, nu suport sa stau la coada pentru mancare.

  9. Daca arakelian iti ofera cazarea, ma ocup eu de restul. Tu numai vino! Stiu si locuri cu cafele, si unde se mananca scoici si multe alte detalii.😀

  10. daca vii mai la sud de caracal, ajungi la mine acasa. ai de vazut cetatea sucidava (mai invarte-te si tu nitel pe la poarta, sigur apare si nenea ghidu’; iti arata si fantana secreta; are apa buna) si piciorul podului de vase construit de traian (ala de s-a batut cu decebal, nu basescu) si monumentul eroilor cazuti in razboiul de independenta.
    cafea, nu prea stiu. cand am plecat eu d-acasa, pustimea se ducea „la shobolanul” in spatele liceului; da’ ma duc acu’ acasa si intreb .:)

Lasă un răspuns

