In jur de 5, in_jur de pensie

Standard

Orologiul bate ora patru dimineata. Adica nu bate, doar imi pocneste mie-n cap, ritmic si sacaitor ca o nuca rostogolita prin pod de un soricel nazdravan. Sunt la datorie de 20 de ore, mai am putin si termin tura, deja simt cum fosnesc asternuturile in care o sa ma trantesc de cum ajung acasa. Nu, n-am fost pedepsita sa joc in prelungiri, am facut o tura dubla fiindca am avut nevoie de o zi libera alaltaieri, deci am recuperat.

E liniste, suspect de multa liniste, se pare ca voi livra spre adresele de domiciliu niste prichindei foarte bine educati, de-aia silentiosi, setati doar pe vibratie. Ii vad prin geam cum dorm si mai ca-mi vine sa ma duc sa-i ciuprsc de nas, sa ma asigur ca-s vii, nu papusi de ceara. Dorm si mamele lor, se bucura de scurtul moment de liniste.

Toata lumea doarme, numai eu nu dorm. Si nici macar nu-i vara, sa zic ca m-am molipsit de la Conectoru’ ala… Hai, ca mai am doar vreo 15 ani pana la pensie si termin cu revelioanele saptamanale…

parlamentarii-din-romaniaIn timp ce stau ca o bufnita imbufnata si clipesc des-des, cat sa nu-mi lipeasca Mos Ene genele de tot, ma gandesc cu drac drag la onoratii parlamentari romani, la „alesii neamului”, spuma politichiei mioritice. Cum naiba pot aia sa doarma asa relaxati si-n sedinte, sub reflectoare, cu gurile cascate si cu timpanele inchise? Cum si-or fi setat asa bine bioritmul incat pot trece rapid de la sforait la ridicarea mainii pentru vot? Numai pentru performanta asta si tot ar merita sa-si mareasca pensiile in functie de numarul de mandate, e corect sa fie recompensati pentru pozitia vicioasa de a dormi intr-un fotoliu. Si nici efortul intelectual de a rezolva integrame sau sudoace sau de a juca solitaire pe telefon in timpul sedintelor nu poate trece neremarcat.

Se terminasera de rezolvat problemele din tara asta, deja dadusem toti in diabet de atata lapte si miere, numai asta grija mai aveau: sa-si asigure batranetile, cam cu inca 3-4 000 de lei in plus fata de pensia lor de drept! Ca, cica, trebuie sa se alinieze si ei cu restul parlamentarilor europeni, nu pot raman de rasul lui Vadim care deja isi incaseaza pensia de la parlamentul european. Si-am mai auzi un nene senator -asa de celebru pentru activitate si initiative parlamentare incat nici  nu i-am retinut numele!- ca ei, saracii, n-au salariu, au indemnizatie si aia n-are sporuri, e suma fixa, deci ei sunt nedreptatiti. Da’ cazare, drumuri cu avionul, diurne, sume forfetare si tot felul de alte deconturi ce-s, bre, nu tot beneficii materiale? Bine ca nu s-a plans si ca nu li se dau tichete de masa, ca la cat de scump e meniul la bufetul parlamentului risca sa moara de inanitie!

Si uite cum ma duc eu plina de nervi acasa si ma mustra constiinta ca nu empatizez cu bietul parlamentar roman , care nu e in stare sa faca o grila de salarizare corecta, sa mareasca alocatiile pentru copii, sa dea niste premii elevilor olimpici (sau macar sa le sponsorizeze deplasarile la concursuri internationale, unde cei mai multi nu pot ajunge decat facand cheta) sau sa compenseze cum se cuvine medicamentele pentru bolnavii de cancer si care e atat de complexat si umilit de catre confratii lui europeni. Spre consolare sa-i spun eu ca un medic rezident din Romania castiga intr-o luna de munca cat leafa pe doua zile a colegului sau occidental? Ca de salariul meu mi-e si jena sa vorbesc…

Si cum ramane cu disciplina de partid, aia pe care toti si-o pun mandrii la rever dar pe care acum se fac ca n-o observa? Ca liderii marilor partide au afirmat raspicat ca nu sustin aceasta initiativa dar vad ca jumatate din parlament e gata s-o voteze, chiar cu ambele maini, ca sa para unanimitate…Ia sa vad, se cere vot la vedere, sa fie pedepsiti cei care nu respecta indicatia de partid?

Ora 4:50. Parlamentarii dorm neintorsi (exceptandu-i pe-aia cu probleme de prostata) iar pe mine ma roade grija de ei. Exact ca in zicala ” cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia”.De-aia n-o sa fiu niciodata prea destepta! Desi s-ar putea sa fiu singura desteapta la ora asta…🙂

21 responses »

  1. Ai să aduci insomnii parlamentare, de n-or să mai poată adormi, bieții d ei, în timpul ședinței, ca nu cumva să scape momentul votului! Ba le-ai stricat și bunătate de duminică, zi de odihnă lăsată de Bunul!

  2. Nu ca vor ma enerveaza, ci argumentarea a ceea ce vor ma scoate din sarite si cred ca ar fi cam singurul lucru care m-ar transforma in miner. Punem de-o mineriada? :))) Sa le dam trezirea.😀

  3. Ai cam greși și te-nțeleg, că ești prea credulă. Mulți parlamentari nu dorm încă la 4:50. Unii tocmai ies din bordeluri sau restaurante și se îndreaptă către hotelul în care sunt cazați.😉

    • Ce sa-i faci, unii iau micul dejun prea devreme, nu-i inca deschis la bufetul parlamentului si nici nu vor s-o deranjeze pe doamna de la room-service, de la hotel. Baieti cu mult bun simt, n-am ce zice.Si la bordel chiar nu cred ca merg; la valoarea lor vine bordelul la ei, normal.🙂

  4. Din păcate nu e vina lor, a parlamentarilor. Având în vedere că acum 2 săptămâni au dat o palmă justiției și poporului român prin interpretarea votului în cazul Șova, urmând ca zilele astea să își voteze pensii mai mari, denotă că ei au încredere în prostia noastră. Ei chiar se bazează că oile dorm liniștite în stală, indiferent că au ca și paznici o haită de lupi. Așa că, raportat la caracteristica de bază a existenței noastre, și anume evoluția speciei cel mai bine adaptate în ecosistem și în lanțul trofic, nu văd de ce trebuie noi, niște eucariote, să ne simțim ofensați sau mai puțin importanți față de ei. Trebuie doar să ne acceptăm soarta și să continuăm să ne reproducem, în speranța că specia noastră nu o să dispară, pentru că nu-i așa, dispariția noastră ar deranja cumva lanțul trofic, până sus la ei. Deșteptarea!

    • La cate palme a incasat poporul asta una in plus nu mai conteaza, respectam cu sfintenie indemnul crestinesc de a intoarce si celalalt obraz. Ca a fost un viciu de votare in cazul Sova e una, dar ca nu te poti pronunta impotriva arestarii unui parlamentar e alta. Pai daca e musai sa votezi „pentru”, fara drept de apel, atunci de ce se mai voteaza? De ce nu s-a scos din start aceasta optiune? Din partea mea poate sa-i aresteze cam pe toti (nu chiar toti-toti), n-am nimic impotriva, dar daca exista dreptul de a avea o optiune atunci las-o sa se exprime, n-o impune pe a ta din start.
      Cat priveste reproducerea (ca asta e domeniul meu de activitate, cu rezultatele reproducerii ma ocup) mi-e teama ca ne pierdem sansele din zi, suntem din ce in ce mai putini si de o calitate biologica tot mai slaba; tare mi-e ca o sa avem soarta dinozaurilor fara nici un cataclism sau alte influente externe.🙂
      Bun venit in umila mea casa, nu e semeata precum Casa Poporului dar macar e mult mai sincera!😉

  5. Bre, Adelină, îţi ziceam io. Te produci în trend. Ieri te luaşi de BOR, acu’ de Parlament, da’ tot greşit zic io. Sigur, pentru tot românu, cel mai simplu e să-njure, mai ales când i se arată „pe viu” cum fac unii de râs speranţa în bunăstare. Şi hai să dăm în ăia pe care-i vedem, în timp ce alţii ne golesc buzunarele!😯
    Acu’, nu că ăştia dorm când tu nu poţi. Eu ar trebui s-o strâng de gât pe nevastă-mea când o văd dormind pe scaun, în timp ce mie-mi trebuie ceva mai mult decât Ketotifen, ca să pot dormi noaptea, în pat, în condiţii optime pentru desfăşurarea acestei activităţi aşa hulite de tine! Păi ce să fac, n-am curaj, chiar dacă sforăie câte-odată de sar în sus. Când îi povestesc, îmi zice că aşa păţeşte şi la serviciu, când are 5 minute pauză adoarme, şi colegele îşi dau coate când se-ntâmplă să „horăie”.
    Acu’, ce să zic, avem noi oftică, ăştia insomniaci, pe ăi de n-au probleme, altfel vă zic io că insomniac fiind, când eram mort de oboseală, la inundaţiile din 1970, în armată fiind, am dormit dus într-un marş de 3 km, la Cenad, pe Mureş. S-aud pe cineva că cârâie, că-i mut faţa! :devil:

    • Bine ca sunt si eu „la moda” in ceva!🙂 Si nu pot sa injur chiar tot ce ma deranjeaza odata, le iau si eu pe rand, ajung si la aia de de ne golesc buzunarele. La capitolul asta inca n-am terminat de injurat pe aia de mi le-au golit cu taierea de salarii, inca nu mi s-a prescris supararea, chiar daca acum si-au schimbat culoarea. Si ii am trecut in acatist si pe aia care au vandut sau instrainat totul: petrol, aur, gaze, fundatia Gojdu, platforme industriale taiate la fier vechi, flota, terenuri retrocedate, paduri……Si mai completeaza tu pe linia punctata.
      Acu imi explic de ce nu ma pot supara oricat m-ai certa sau carcoti: ca impartim aceeasi insomnie cronica, deci adunam prea multe ganduri in cap; ca n-or fi toate bune sau corecte, asta e alta problema. De dormitul in mars nu zic nimic, nu simt nevoia de o operatie estetica faciala (inca!).🙂

Lasă un răspuns

