Perla de la ora 5

Standard

Ce face oboseala din om! Adica nu stiu ce face din alt om, da’ stiu ce face din mine: ori vorbesc de-a indaratelea, ori incerc sa sun de pe telecomanda, ori inund casa, ori ceva nepotrivit tot fac.

In noaptea asta tocmai am mai scos o perla. Ca nici nu-mi ajungeau de-un sirag care sa ma bata la glezne…

baby_003Am in sectie o mamica mai…sensibila, ca sa ma exprim elegant. „Au, ma doare!”, „au, nu suport sa ma suga copilul”, „au, am crampe”, „au, ma doare capul”. Toate incep cu „au”, unde „au” nu e verb. Desi am cam ajuns la capatul rabdarii incerc sa-i mai explic odata ce lucrare minunata a facut natura cand a lasat alaptarea si cum ea nu foloseste doar la hranirea pruncului , ci si la starea de bine a mamei, ca uterul si glanda mamara sunt influentate de acelasi hormon si ca-i va fi mai bine daca alapteaza, va elimina mai usor lohiile si va reveni mai repede la forma initiala. Ca ce numeste ea „crampe”sau „colici” sunt contractii uterine normale in timpul alaptarii. Ca mama si bebelusul n-au o relatie de parazitism in care numai unul profita, ci de simbioza perfecta in care ambii au beneficii. Bine, i-am zis mai pe scurt si mai pe limba ei, n-am omorat-o cu oxitocina si alti termeni medicali…

La sfarsit, ii mai spun odata ca o concluzie:

-Cat timp iti suge burta, ti se contracta si bebelusul!

Realizez ca parca n-a sunat tocmai bine, mai ales ca mama ma priveste mirata, aproape socata. Asa ca o dreg repede:

– Burta supta am mai vazut, da’ bebelus care sa se contracte, nu prea. Asa ca citeste si tu propozitia invers.Si pune copilul la san , ca o sa intelegi mai bine ce am vrut sa zic.

Hai ca mai am doua ore si plec acasa, ori tac intelept, ori imi angajez translator.baby-waving-bye-bye-smiley-emoticon

29 de răspunsuri »

  1. Şi eu păţesc la fel când sunt obosită. Emit nişte enormităţi că şi acum, după şapte ani, tot îmi uimesc colegele de rămân încruntate întrebându-se ce naiba am vrut să spun şi cum să interpreteze! :))

      • Dragă, noi cu siguranţă suntem nişte genii! Înţelese sau nu, ce mai contează? Oricum nu toată lumea ne poate călca pe urme. Eu spun că atunci gândesc mult mai repede decât poate gura reproduce, de aia le amestec.

  2. no, tocmai mi s-a contractat bebelusul. Ma scuzati uterul, ca bebe tragea de tata. Da si tu un mail la blog.mironamitache(at)yahoo.com ca sa pot sa-ti raspund cu o poza bulbuceasca si porcusoreasca. Ca nu stiu daca adresa pe caew mi-o lasi la comentarii e buna. 🙂

    • Fir-ar sa fie de diacritice, ca mi-ai dat emotii ca nu pricepeam cum trage bebelusul de tac-su si ti se contracta tie uterul! 🙂 Deci tu ai inteles perfect ce am vrut sa zic, ba chiar ai pus in practica!
      Adresa de mail e pe bune, functioneaza, chiar sunt o eminenta cenustie! Da’ invata! 🙂

    • Hai, ma, ca n-am precizat cine sa-i suga burta! Asa mi-a zis odata o prietena, cand imi facea poze in concediu: suge burta, ca iese in poza! Suge-mi-o tu, daca vrei, ca n-ajung cu limba sub buric! i-am raspuns eu revoltata. Da, stiu, nu e un raspuns demn de o doamna… 👿

    • Desi sunt dragalasi sunt si „mamici” care s-ar da cu Fronline in loc de parfum, numai sa-i tina la distanta. Ca si mamica de care vorbesc nu era ingrijorata prea tare de plansul copilului, ea era suparata ca nu poata sa doarma, trebuia sa ‘slugareasca” pentru cel mic si ar fi preferat sa-l indop eu cu un biberon cu lapte. Da’ si eu sadica, n-am vrut! Intre somnul ei de frumusete si sanatatea celui mic am ales a doua varianta, chiar daca nu s-a votat in unanimitate; bine ca inca am drept de veto! 🙂

      • Păi și să vrei tu, mama, să dormi nederanjată de plânsul nimănui, când se umflă sânii și mastita bate la ușă, ceri bebelușul, pompa, orice :))

  3. N-ar suna rau o editie de glossa a la Adelina , de termeni medicali explicativi , pe intelesul tuturor…si o agati ,precum condica de sugestii si reclamatii , la usa saloanelor 😉
    Te pup , doamna si sper ca te-ai odihnit! Maine esti libera? Bagi un miculet si-o bericioasa cu lamaie? 😀

    • As spune mai multe dar mi-e ca ma fac prea tare de rusine, prefer sa mai salvez ceva aparente de doamna decenta si corect vorbitoare de limba romana… Am prostul obicei de a „imprumuta” in vocabular expresiile amuzante pe care le aud in jur si cei ce ma aud si nu ma stiu chiar cred ca sunt usor retardata sau macar „falfabeta”. 🙂
      Da, ieri m-am odihnit, azi sunt iar pe baricade. Asa ca voi deschide sarbatoarea muncitoreasca cu un somn cu sforaieli si sper sa ma trezeasca aroma de gratar. Pofta mare la mici, tovarasa!

Lasă un răspuns

