Misiune (diplomatica) indeplinita!

Standard

Salutare, lume buna!

Lipsii vreo cateva zile din peisaj, da’ lipsii motivat, fusei dusa  intr-o excursie in Prazilia, de-mi reinnoii scrisorile de acreditare la ambasada mamei soacre. Soacra fu multumita, relatiile diplomatice , fructuoase, avuram si-un dineu festiv cu mici da’ fara zaibar, nu vazui frunza de praz da’ facui auditie la greu de magari isterici si-un concert de goarna, ca murii careva din vecini si asa li se da acolo plecarea pe lumea cealalta , cu goarna.

Pe scurt asta e raportul meu de activitate pe ultimele cinci zile: fusei, vazui da’ nu invinsei nimica! Poate doar plictiseala, ca duminica a plouat toata ziua si am avut program de behaiala la interioare.

M-a surprins diferenta de temperatura, parca n-as fi mers doar vreo 300 de kilometri mai in sud ci parca as fi trecut pe alte meridiane; la mine inca se vede zapada pe munte iar acolo sunt salcamii si socul infloriti, ba am mancat si capsune culese proaspat din gradina.

Perle-n foi de praz n-am prea cules, mai slaba recolta ca in alti ani, dar nici cu mana goala nu m-am intors, ceva-ceva tot am adus pe fundul sacului.

Am gasit „in batatura” alt caine decat cel lasat in toamna(asa-i acolo, se schimba moda ca la Milano, ba-i colectia de toamna, ba cea de primavara). Doar ca soacra-mea, ca sa nu-si incarce memoria cu nume nou il botezase ca si pe cel dinainte: Nero. „Pai bine, mama, matale , care esti asa credincioasa, ai botezat cainele cu numele imparatului roman care i-a prigonit pe crestini si i-a acuzat de incendierea Romei?” „Aoleooo, mama, ca nici nu ma gandii la asta! Ai dreptate, trebuie sa-i schimbam numele, nu pot sa pomenesc eu asa un asupritor!” „Pai o sa zapacesti cainele tot schimbandu-i numele, abia s-a obisnuit si el cu Nero si acu vrei sa-i zici altfel. Zi-i si matale Dero, ca nu se prinde el ca i-ai schimbat initiala; si oricum e albisor, pare spalat cu detergent…” Si Dero i-a ramas numele!🙂

Tocmai mulsese soacra capra si vine cu laptele proaspat, ne intreaba daca vrem sa fierbem si sa bem. Ca sa fiu oarecum diplomata si sa n-o refuz radical zic si eu „nu bem , mama, noi bem numai lapte degresat.” „Oleleee, de lapte de gratar n-am mai auzit pana-acu, cum e ala? „…

Bine-i sa mergi in vizite, dar mai bine ca acasa nu-i nicaieri! Si bine o fi cu socrii dar parca cu voi e mai bine! Inchin un pahar de „lapte de gratar” in cinstea voastra!🙂

 

28 responses »

    • Tzatza caprei am vazut-o, da’ laptele nu l-am gustat. Stiu ca e foarte bun, ca are cea mai apropiata componenta cu laptele matern, nici macar nu miroase, dar tot nu ma atrage. Nu beau lapte in general, nu-mi place decat iaurtul.

  1. treci acasa ca da „acreditarea” peste noi si tu esti pusa pe plimbat si pe muls capra !! deci pe-a ta ai mulsooooo dar a vecinului muri??? hai ca avem treaba , de-abia te asteptam!! (adu si branza sa nu se strice pana ne acreditam\!!)

    • Am trecut acasa si cum m-ati primit? Nici n-am intrat bine pe usa si am „prestat” doua nasteri! Cum se profita de omul odihnit din concediu!… Iar acreditarea… vine, trece, noi ramanem pe baricade.

      • ce sa facem draguta😄caldura mare… si barza abia te astepta !! ce sa zic sti ca cel mai bine pe lume noi stim sa ” facem copii””!! hai sa ne traiasca!!

  2. În loc să-i spui că tu nu fierbi laptele căci ai aflat de pe internet despre enzime distruse! nu ții la sănătate dar la grătar da! Dacă nu -mi place laptele de niciun fel așa la grătar oi deveni fană?
    Și prazul, prazul când se face? Vedea-l-aș în tartă la cuptor!

  3. Am vechime, deja asist la a doua călătorie în Prazilia. Mi-a plăcut cum ai rezolvat conflictul de situație cu Nero-Dero, iar laptele „de grătar” ar putea fi o revoluție în bucătăria sănătoasă😀
    Misiunea diplomatică fiind îndeplinită te poți ocupa liniștită de problemele interne.🙂

    • De aproape 30 de ani bat drumul in Oltenia si tot mai gasesc lucruri uimitoare sau amuzante. Dar si multe lucruri triste, ramase parca din evul mediu,
      Pe soacra am gasit-o „mesterind” un amalgam de miere, propolis si lamaie, ca zice ca are nevoie de ceva s-o mai intareasca; iar eu i-am zis „ai grija ce-ti doresti, ca la 80 de ani, daca te intaresti intarita ramai!”. Aia bucatarie sanatoasa!🙂

    • Sunt atat de afona incat nici un concert magaresc nu pot sa apreciez! Am apreciat insa cat de insistenti sunt sa-ti duca reperoriul pana la capat, sunt mai perseverenti decat Fuego , caruia ii impodobeste ma-sa bradul si iarna si vara.🙂

  4. Fusai si io in Prazilia prin clasa a 10-a. ( maica-mea era jumate prazilianca LOL) . Si ma trimisara la hora cu tinerii din sat. Toti se uitau la mine si imi spuneau ca vorbesc ciudat,de unde vin? Ete de prin strainatate, din Ardeal, le zic. :))
    S-au chinuit sa ma invete sa le joc hora, dar mi se impleticeau picioarele rau de tot si am preferat sa stau pe margine .
    Apropos de praz. Chiar ieri mi-am plantat niste praz in gradina🙂 Om vedea daca iese .

    • Ete, ajunse prazul marfa de export!!🙂
      N-am prins hore in sat, nici nu cred ca mai exista, acum sunt la moda discotecile cu manele. Iar eu la coregrafie am doua picioare stangi, si alea fracturate.

    • 🙂 Imi inchipui cum il cearta: Reo, reole ce esti!
      Am avut o catelusa pe care o chema Jabla, era o maidaneza lasata la poarta iar o nepotica a tot auzit ca „iar latra javra” si n-a putut sa-i zica decat…jabla. Si asa i-a ramas numele!

  5. Hai noroc atunci, ridic și eu un pahar cu… ce am găsit prin frigider, Sana … bun, chiar bun. Așa ca o curiozitate, pe capră cum o cheamă ? Sau la ea s-au terminat numele și-i spune simplu , capră😉

    • Mai, nu stiu cum o cheama pe capra, dar stiu ca e frantuzoaica! Asta e unul din argumentele cu care incerca soacra sa ne convinga sa luam noi ieduta cea mica, cica e rasa buna. Adevarul e ca behaia cam rarait…🙂

  6. Am citit si am recitit si sunt nedumerit: ce dineu festiv fara zaibar? Cumva batu piatra in Prazilia si
    n-a ramas boaba pe carcelul aracului?
    Cat despre Dero, mama a tinut vreo 5 catei cu numele de Caraiman in cei cincizeci si ceva de ani
    de cand o stiu eu. Sanatate si noroc zic si eu ridicand un pahar cu lapte! Cu 3.5% grasime pentru ca am oroare de „zer”(adica lapte somalez de 1.5%)

    • Nu-mi place zaibarul, nici vinul rosu in general. Iar la dineu participau mai mult oameni cu afectiuni cronice si cu interdictie de consumat alcool, asa ca a fost un dineu mai…sobru. :)N-am auzit de caine cu numele Caraiman; nu se plictiseste pana ii strigi tot numele? Sau ii spuneti mai pe scurt, Man?🙂

  7. Ha ! Ha ! Ce de am aflat acum despre praz ! Stiati ca este leguma nationala a Tarii Galilor, alaturi de flotteste area narcisa ca alta planta cultural reprezentativa pt acest tinut ? Cand s-a efectuat rochia de incoronare a reginei Elizabeta 2 a UK, pe ea au fost brodate sau reprezentate si diferite flori sau legume reprezentative pt fiecare tinut al Regatului Unit, iar designerul de mode sef al acelei
    rochii, sir Norman Hartnell, (1901-1979, designer principal al casei regale britanice plus si designer de tinute pt diverse filme de succes in prima parte a sec 20, ca de ex si pt dna Katharine Hepburn in filmul „Deodata, vara trecuta” din 1958), a intrebat-o pe MS Elizabeta 2 daca dansa nu ar prefera poate sa aleaga narcisa, ca fiind o floare mai eleganta, insa dansa a zis NU si a ales prazul !

    • Zau, am un spell check total aiurit insa uneori o mai si brodeste ! Cand am vrut sa scriu
      mai sus „floare” a iesit „cea mai frumoasa/splendida” („flotteste”) in lb daneza in schimb !

  8. Mult am lipsit eu de prin virtual. Te-am citit pe nerăsuflate, dar asta am citit-o cu glas tare, asa sa nu mai rad singurica, ci sa se amuze și soțul. Faină faza cu Dero și mi-ai smuls și niscai amintiri de cred ca le scot la inaintare pe blog. Sa traiesti sanatoasa, Adelino, ca prin ras ne vindeci și de ce n-avem. Te pup.

    • Si eu am cam acumulat absente din „virtual”. Ba ca-i multa treaba, ba ca a venit vara, ba ca vine ‘acreditarea”… Nu prea mai e timp nici de scris, nici de citit. Dar orice intalnire in blogosfera ramane la fel de placuta. Si daca mai si zambim, cu atat mai bine!
      Sanatate multa si tie, ca nu cred sa nu te doara chiar nimica-nimicuta doar ca sa-mi faci mie in ciuda.🙂

Lasă un răspuns

