Unitati de masura

Standard

Ma duc si eu, ca tot omu’, la supermarket sa iau una-alta. „Una” fiind iaurt si „alta” fiind pamant de flori. Ca mie nu mi-a dat nici o tarla comisia de retrocedari, cred ca n-am stiut cui sa-i plasez milionu’ de euro… Asa ca acum cumpar pamant. Nu la hectar, ci la kilogram. Adica asa credeam eu, ca pamantul se cantareste cu kilogramul. Gresit!

Nu, frate, pamantul e cantarit in…litri! Adica am cumparat o punga mare de 20 de litri de pamant. Zau, asa scrie pe punga.

Si ca sa-mi fie mirarea deplina citesc si pe galetusa de iaurt ca are un kilogram. Pai lichidele nu se cantaresc cu litrul?Naiba mai stie!

Important e ca plata am facut-o in lei, nu mi-a cerut nimeni sa platesc cu frunze sau cu nasturi, cum faceam cand eram mici si ne jucam „de-a alimentara”…

Si mi-am amintit de anul trecut, cand s-a introdus in spital condica de medicamente scrisa electronic iar ampicilina era trecuta vrac. Pai de unde sa stiu eu cati vraci de amicilina primeste un pacient?? Ca, de, suntem in mileniul trei dar tot la vraci ne-am intors.

10 responses »

  1. Cred că dacă nu e în metro pătrați, ari sau hectare e bine ca pământul să fie la litri, că și ghivecele tot așa sunt măsurate.
    Apropo de ampicilină, cu un coleg, la un radio local din Tîrgu Mureș, am fost poate primii din țară, în 96, care am dat premii în milioane ascultătorilor. Erau fiole de ampicilină, am uitat câte milioane UI și nu știu de ce câștigătorii se dezumflau când aflau despre ce milioane era vorba.

    • Pamantul se masoara la metru cub, am impresia, atunci cand se sapa gropi pt diverse, nu neaparat chestii macabre dar si fundatii de casa de exemplu, fantani, piscine, etc. Adica atunci cand e dat la o parte pt a face loc pt altceva, nu pt a fi folosit el insusi, ca de exemplu pt plante sau flori, cu singura exceptie posibila la care ma pot gandi fiind pamantul folosibil ca lut in creat sculpturi…desi ala cred ca poate fi si in mc si la kg…habar nu am de fapt, si nu cred ca este o regula standard, insa asa mi-am formulat eu impresia din diverse lecturi.

      • De aia o fi si mai ieftin atunci la mc pt ca e considerat de dat la o parte, deci nefolosibil in mod particular, ori, in cazul dorintri de a-l utiliza totusi ca opera de arta decorativa, e totusi considerat un lux superfluu „neesential” plus oricum ca materie prima, (chiar si rara), mai putin „valoroasa” decat produsul finit.

  2. anul trecut am luat vreo 5-6 saci de 50l. Dupa ce mi s-a acrit de carat pamant la etajul 5, am facut lada de compost si imi fac singura compost. Asa ca acum .. eu fac pamant.

  3. Asa scrie si pe nisipul pentru pisici. Nu cate kile ale nisipul, ci pentru cate kile de lichid e. Deci dacă vezi 8 litri, asta înseamnă că e pentru 8 litri, nu ca el ar avea greutatea aia. o tampenie, daca ma intrebi pe mine, cine naiba a stat sa cantareasca urina pisicii?

Lasă un răspuns

