Dihania

Standard

Sunt o bucatareasa desavarsita!

Cand voi termina de zis aceasta propozitie cei care nu ma cunosc vor zambi admirativ sau ma vor privi sceptic. Iar cei care ma cunosc se vor tavali pe jos de ras sau imi vor bate obrazul , „hai, mai minte omu’, dar nici chiar asa”. Nu intentionez sa ma inscriu la Masterchef, dar mai am habar de cate ceva reguli in bucatarie; stiu ca nu se pun rosiile la fiert peste cartofii cruzi, ca altfel tot cruzi raman, ca nu se face maioneza cu ouale reci, din frigider si ca laptele se pune la fiert la foc mic si se pazeste, altfel se aduna cu buretele de vase de pe aragaz. Si daca nu mi-a murit familia de foame in 30 de ani si nici ulcer n-au facut, se cheama ca ma descurc, orisicat! Iar acum ma descurc si mai bine, ca am ajutor de nadejde.

In iarna, inainte de ziua mea, ma suna Copilu’ sa ma anunte ca intentioneaza sa-mi „cadoriseasca” o tableta. Lasa-ma cu tabletele, inghit eu destule pentru dureri de cap, nu mai vreau altele! El , ca hai, sa vezi ce o sa-ti foloseasca, stai in pat si te relaxezi dand cu degetul pe ecran… Pai stai asa, ca daca-i vorba de relaxare si-i pe baza de deget, am eu o idee mai buna! Daca tot vrei sa dai banii pe ceva, da-i pe ceva util, hai sa fim pragmatici si sa-mi priasca relaxarea la maxim! Pai cam ce vrei? Pai am vazut eu o reclama la un multicooker, tot asa pot sa stau , bine-mersi, in pat, doar dau cu degetul pe buton si el face mancarea singur, doar ma anunta cand e gata! Da? Da!

Si asa a intrat Dihania in viata mea! Fiindca orice lucru trebuie sa poarte un nume si fiindca altceva nu mi-a venit in minte cand am vazut chestia aia jumatate oala, jumatate ozeneu, asa i-a ramas numele: Dihania!

dl_electric_pressure_multi_cooker_5lNu-s amatoare de scule sofisticate, orice are mai mult de doua butoane deja ma intimideaza si daca mai aud ca-i pe baza de curent electric si de presiune imi imaginez numai explozii si capace infipte in tavan. Chestia asta are destule butoane, mai si suiera, deci primul lucru a fost sa citesc ce sisteme de siguranta are. Cand am aflat ca are vreo sapte si ca , in ultima instanta, daca nu functioneaza niciunul se decupleaza automat de la reteaua electrica, m-am mai linistit. Si am pus Dihania la treaba.

Am bagat stecherul in priza, am setat un program de 20 de minute, am aruncat in oala tot ce mi-a iesit in cale, de la piept de pui la rosii, cartofi, ceapa si alte zarzavaturi, am inchis ermetic capacul si am ramas in asteptare gandindu-ma ca o sa iasa o porcarie de mancare, niste laturi pe care i le voi servi lui Max, ca el nu se pricepe la arta culinara. Cand a inceput dracovenia sa tiuie discret eram deja la usa, gata de evacuare in caz ca o sa bubuie. Dar pana sa trec pragul , s-a oprit si a ramas intr-o liniste suspecta. Daca n-as fi vazut cum numara minutele inapoi , as fi crezut ca a murit. Dupa 20 de minute a chiuit discret, sa ma anunte ca masa e servita. A trebuit doar sa deschid supapa de evacuare a presiunii (lucru care m-a speriat grozav initial crezand ca iar o sa bubuie sau macar ca o sa ma oparesc cu aburul fierbinte, dar nu-i nici o problema, totul e foarte sigur) si apoi sa ridic capacul.

Doamneee, ce aroma m-a izbit! Si ce gust desavarsit!  In loc de laturile pe care le asteptam  am savurat o tocanita grozava, aproape perfecta, de parca as fi gatit-o respectand  cu sfintenie gramajul si retetarul din cartea Sandei Marin(aia de mi-a dat-o bunica cand m-am maritat, ca stia ca n-am habar nici cum se face o omleta).

De atunci, deci de vreo 3-4 luni, Dihania e la datorie in bucatarie. Ii dau de lucru si imi vad de alte treburi, n-am nici o grija ca trebuie sa mestec sa nu mi se afume mancarea. Iar a doua surpriza placuta a fost la spalatul vaselor: se curata atat de usor incat nu-ti ia mai mult de doua minte, asta daca vrei s-o clatesti in noua ape, ca pe arpacajul pentru coliva! E o bijuterie, zau! Si fierbe sarmale sau iahnie de fasole in doar 30 de minute, deci sa tot gatesti! Pai nu v-am spus ca sunt o bucatareasa desavarsita? 🙂

Acesta nu-i vreun advertorial si nu-i nici vrajeala, chiar sunt foarte incantata de Dihania mea si o recomand tuturor fiindca economiseste timp si energie si gateste o mancare gustoasa si sanatoasa. Pe Copilu’ l-am convins deja, are si el Dihania lui. 🙂

39 de răspunsuri »

  1. OK, vezi că se apropie ziua mea. 😈 Dacă tot l-ai lăudat, poate mă căptuşesc şi io cu unu’, barem să pot mînca o mîncare gătită şi iarna cînd – dacă aş găti – ar dura mai bine de şase ore pentru o oală de ciorbă. 🙄 😀

    • Se apropie ziua ta? Pai sa-ti trimit o felicitare pe care sa-ti notez si numele firmei unde poti sa-ti comanzi o Dihanie! 🙂
      E ceva mai scumpa dar la cat timp economiseste chiar nu-mi pare rau de bani. Mai ales ca nu i-am dat eu! 🙂

  2. si io am una (pe limba mea ii zice crock pot) , cadou de la socrela. Bai,ani de zile m-am impotrivit la corck pot-ul asta; ca ce , io-s acasa toata ziua, io gatesc ,nu-mi trebe, nu-s puturoasa, etc etc. Toate prietenele mele laudau corck pot-ul io ,incapatinata nu si nu. Pina mi-a luat socrela unul cu japca si mi l-a pus plocon in brate si mi-a zis sa-l iau si sa tac, ca pina gat cu scoala ,e gata si mincarea. Traiasca socrela 1000 de ani fara reparatii!!!! Recunosc cu mina pe inima ca proasta am fost!! Ce mincare iese!! eheeee!!!Acu pot pleca la parc sau la biblioteca fara sa stau cu ochii pe ceas, ca hai acasa sa gatesc cina. Ca cina e in crock pot si io pot sta linistita , pe banca sub copac. 😀

    • Soacra mea a fost foarte mirata de Dihania mea, ea stia ca fasolea se fierbe jumate de zi, nu jumate de ora! 🙂 La inceput mi s-a parut cam moft sa am asa ceva dar acum mi se pare foarte utila, e (pe langa masina de spalat rufe) singurul electrocasnic care munceste singur si nesupravegheat.

  3. Am si eu o dihanie care gateste la aburi si cu doua etaje, totusi din aceleasi considerente explozive, pana acum este inca virgina. Parca citind la tine ce curajoasa ai fost as pune-o la treaba, dar astept vacanta. :))))

    • Nu-mi place gatitul la aburi, e prea…dietetic! 🙂 Si asta are program de gatit asa dar nu m-a ros curiozitatea sa-l incerc. Si cica si coace, dar nici asta n-am incercat, nu m-am prins pe care buton trebuie sa apas. Ca toate instructiunile sunt in engleza, am descarcat de pe net instructiunile de la un produs similar ca sa pricep cum functioneaza.

  4. Am şi io! Cred că de aproape doi ani. Şi cel mai mult şi mai mult îmi place când face chec (rotund ca un tort), din maglavais pregătit de jumătatea mea conjugală! 😛 Unica mea misiune e să-i pun, după extragerea din dihanie, glazură de ciocolată. 🙂

  5. Slow Cooker or Crock Pot! Și eu am o dihanie ca asta și mi-ai făcut poftă să o pun la treabă. Am folosit-o în draci când am cumpărat-o după care, la un punct am pus-o pe tușă. E într-adevăr foarte practică și ingenioasă. Mă duc să vorbesc cu ea. Dihania de ea. 😀

    • De-aia n-are mama, ca ti-ar da! De fapt, daca as avea as opri-o pentru mine. 🙂 Pe vremea cand m-am uitat la cele vreo 5000 de episoade din „Tanar si nelinistit” (ca de ultimele 3000 m-am plictisit!) din tot filmul eu nu ravneam decat la… Miguel. Nu ca era vreo mandrete de barbat, dar era primul film in care vedeam asa un servitor eficient si bun la toate. 🙂

  6. Bey, da’ pe numele ăsta, Dihania, nu ştiu în ce magazin o poci găsi. Dacă vreau şi io s-o cadorisesc pe nevasta mea cu cununie şi cu tablou deasupra patului mi-e teamă că n-o să ştie nimeni ce să-mi dea! Auzi, cum mi-ar sta mie să mă duc la prăvălie să cer o „dihanie”? S-ar cruci toţi „agenţii de vânzări” (că parc-aşa le zice acu’ la vânzători).

    • Iti dai seama cat ai creste in ochii consoartei daca ai veni cu asa cadou acasa/! Nici n-ar mai conta daca mai pui sau nu si buchetul de trandafiri alaturi. 🙂
      Daca ii spuneam pe numele oficial de Multicooker Express de la Delimano n-avea nici un farmec, nu se simtea admiratia, nu puteam sa legam asa o relatie apropiata. Agentii astia de vanzari, mai ales on-line, sunt mai mult agenti de hartuire, au o incapatanare de catari sa incerce sa te lamureasca sa-si faca si ei planul de vanzari.

  7. Ha, ha! Tare bine ai „botezat-o”… Dihania! Am văzut pe la tv o reclamă şi cred că e grozavă, pentru faptul că o poţi programa şi apoi îţi vezi de alte treburi. Am înscris-o pe lista cu viitoare „cadouri” pentru consoartă. Că eu, băiat bun, numai de-astea îi fac cadou: oale, crătiţi, tăvi, cuţite! 😀
    Numai bine şi zile frumoase! 🙂

    • Normal, „oale, cratiti”, ca lenjerie de matase sau etola de zibelina nu-ti ie in cale! 🙂 Dar cred ca i-ai face o bucurie si ati profta toti de o mancare mult mai sanatoasa. Iar daca iti revine cumva nobila misiune de a spala vasele dupa gatit, te-ai scos, se curata incredibil de usor. 🙂

      • Ha, ha! Chiar aşa, niscai cadouri de frumuseţe nu mă pricep! Cât despre ajutor la bucătărie, recunosc că îmi place. Şi la gătit, când se poate şi în fiecare zi la spălat vase, că am aşa o experienţă bogată din armată….
        Cât despre lenjerie sau etolă, un prieten mai şugubăţ îi spunea soţiei că nu-i cumpără de-astea, căci preferă să o vadă….fără ele, ca Eva! 😀

  8. Cred ca e primul articol culinar (sau chiar emisiune TV culinara) din lume care ma face sa ma simt mai curajos inclinat sa incerc sa prepar si eu ceva de mancare care sa contina carne si legume.

    • Adica asa gratar am mai facut insa rar. Iar legume eu nu cred ca am mancat decat crude si poate sa fi fiert cativa cartofi separat de vreo 2 ori. Plus am facut andive in cuptor o data de Craciun si cred ca am mai bagat pizza in cuptor si o data am facut chiar si un cozonac adevarat insa nu am mai indraznit dupa aia. Insa asa ceva complicat combinat care sa ceara o lupta de tip luat la tranta cu legume si carne in
      vreo cratita sau oala adevarata pusa pe aragaz nu cred ca m-am incumetat vreodata !

    • Ai eu am fobia lucrurilor sub presiune, am o oala sub presiune neatinsa, mi-e teama sa nu se infiga capacul in tava, cum a patit cineva mai demult. Dar cele 7 sisteme de siguranta m-au convins ca nu-i periculoasa. Si oricum nu trebuie sa stau langa ea, deci nu sunt in raza de actiune. 🙂

  9. deci…practic…are și rețetele încorporate, nu?? Ca să facă ea totul! 😀 Face și piața?? Taie mărunt grozăviile? Să vezi ce desăvârșire mă apucă și pe mine! 😆

Lasă un răspuns

