Consolari de canicula

Standard

Mai am un singur dor:urs_polar-t2

La Polul Nord sa zbor,

Cu pinguini si ursi,

In shuba, cu manusi,

Macar o saptamana

Sa port ciorapi de lana!…

Ma omoara canicula asta! Nu prea mi-e draga vara defel, sunt nascuta iarna si atunci ma simt cel mai bine. Ma taie toate naduselile numai cand vad la televizor cum stau turistii toooata ziulica cu burta-n sus la plaja, perpeliti ca niste guvizi in tigaie; nu-i intereseaza nici de radiatii ultraviolenteviolete, nici de insolatie, nici de piei jupuite. Si mai tin si copii cu ei sa stea cu putulica  lopatica in nisip pana spre seara, cand iau cu asalt unitatile de primiri urgente, ca boraste copilu’ si se kk fara mot! Ce distractie o fi asta, zau daca inteleg! Poate nici ca mine, care n-am calcat de vreo 20 de ani pe plaja (si nici nu intentionez in urmatorii 20!), dar nici asa, de parca vine maine sfarsitul lumii si e musai sa-i prinda rumeniti frumos si inghesuiti ca sardelele , cate trei pe metru patrat.

Cu planul la consumul de bere cu lamaie sunt cam in urma, n-am cu cine ma antrena, dar recuperez la cel de inghetata. De n-ar fi inghetata, as muri in fiecare vara. Si de-ar creste inghetata in pom, mi-as face cea mai faina livada, mai faina decat orangeriile imparatilor austrieci. Dar, a naibii inghetata, nu creste decat in congelator! Si nici acolo nu da productii record, ca n-are loc de caserolele cu mici si pungile de legume congelate…

Nu-s prea pretentioasa, mananc aproape orice fel de inghetata. Am o preferinta pentru cea de fistic si cea de cacao, dar n-o refuz nici pe cea de vanilie sau de rom cu stafide. Dule si rece sa fie! Pana vara asta am fost fan Betty Ice, de orice sortiment. Era cremoasa-cremoasa, nu facea „sloiuri” . Parea „prea buna, prea ca la tara”, alta tara, nu a noastra, n-ai fi zis ca-i de la Suceava. Dar in vara asta am avut o mare dezamagire: am descoperit ca au prostit-o rau, e apoasa si fada, nu are deloc finetea pe care i-o stiam. Of, inca o marca buna care s-a dus de rapa! De ce avem noi prostul obicei ca, dupa ce cucerim piata si ne facem un renume (si se pare ca era una dintre cele mai bune marci din Europa), sa o stalcim si sa ne pacalim clientii vanzandu-le ceva care nu-i nici pe departe ce a fost candva? Ii pacalim odata, ca a doua oara nu mai cumpara, se orienteaza spre altceva. (Mai) Am o cutie de Betty cu ciocolata si alune in frigider dar nici nu-mi vine sa o mai termin, cred ca o sa i-o donez lui Yeti, care nu-i un fin cunoscator si nu face mofturi, mananca orice fel de inghetata. Iar eu o sa plec in misiune de prospectare a pietii, poate gasesc ceva care sa-mi placa si sa ma fidelizeze. Si, ca sa nu prospectez prea mult (si sa dau in pantecarita), va cer opinia voastra. Voi ce fel de inghetata preferati si pe care mi-o recomandati? Nu-mi ziceti de aia cu foita de aur comestibil, din Dubai, ca nu-mi place aurul nici in bijuterii, nici vorba in mancare! 🙂

inghetata

45 de răspunsuri »

  1. Cre’ că ai avut tu o zi mai… trezită cu nasu-n pernă. Betty Ice e de departe cea mai cea. Nu am auzit de sortimentul ăla cu ciocolată şi alune, eu o ştiu p-aia, Betty Blue, cu ciocolată, da-i o tabletă întreagă. Chiar şi cea dietetică e fără reproş. Şi acu’ am în congelator n pahare. Şi că tot ziseşi, ia să mă duc să lichidez una!

    • Taci, ma, taci!! Si piei ispita!!! Stiu ca aia e grozava, imi ploua deja in gura. Si fiindca eu sunt la munca ia sa ma duc sa lichidez un pahar de apa rece, de la dozator.
      Auzi, aia dietetica e dietetica fiindca are calorii putine sau fiindca e cu indulcitor? ca de-aia n-am luat niciodata, nu m-am simtit intratat la dieta. 🙂

  2. PS – Se-ntâmplă ca negustorului să i se strice frigoreferu’, observă a doua zi, când toat îngheţata e lichidă şi ca să nu piardă, o îngheaţă din nou. P-aia ar trebui s-o mănânce el până-i vine rău!

    • S-ar putea sa ai dreptate, ca prea avea multe bucati de gheata. Dar am luat-o din Carrefour, nu de la pravalia din colt (nu ca i-as crede pe aia mai cinstiti!). Si am luat si una cu rom si stafide si nici aia n-a fost cum o stiam eu. Deci zici sa nu renunt, Betty e inca buna ? Vorba presedintelui, poata am avut eu „ghinion”…

  3. Adelină, păi aia dietetică nu-i cu zahăr, e consumabilă şi de către diabetici, da-ţi zic io că la gust nu diferă, doar că n-are bucăţi de ciocolată-n ea şi ambalaju-i mare. Io din asta ar trebui să mănânc, da’ am observat că dacă seara lichidez un pahar din aia cu ciocolată, dimineaţa am glicemia de flăcău, aşa că m-am … dedulcit şi io la ea.
    Dacă zici că avea gheaţă-n ea e mai mult decât clar, a fost dezgheţată şi reîngheţată. Păi ce crezi tu, că la Carrefour eşti mai în siguranţă decât în prăvălia de la colţ? Fii sigură că nu, că dacă s-a dezgheţat o ladă frigorifică, doar nu-ţi închipui că ăla vinovat de neglijenţă o să dea fuga la şef să-şi dea palme! O face să nu ştie nimeni, că doar nu se duce nimeni să reclame că nu-i îngheţata bună! Că doar acolo cumperi îngheţata la printre altele, multe. În prăvălia de la colţ, negustoru’ care-i şi patron ştie că dacă face mişmaşuri din astea şi-a dat foc la valiză, că nu mai cumpără nimeni de la el, mai ales că eu de-acolo cumpăr îngheţată, eventual şi-o bere, două. Da’ dacă ceva nu-i în regulă îi bat obrazu’…

  4. Haagen-Dazs Dulce de Leche…am gustat de cateva ori si mi s-a parut ca aducea putin asa pe ff departe cu grisul cu lapte pe care-l face mama pt mine. Nu se gaseste inca in Romania, insa exista pe aproape, in Ungaria, Cehia, Slovacia, si Polonia, deci cine merge in vacanta in aceste tari poate sa guste. Dar asta e asa pt desert special, de ocazie, nu asa pt fiecare zi, ca nici eu nu mancam gris cu lapte in fiecare zi, nici cand eram mic.

    • Uite, te-am recuperat de la spa…m! 🙂
      Nu-mi spune de chestii de-astea sofisticate, de pe alte meleaguri, ca nu pot sa dau o fuga la praga (desi tare as mai vrea!) si sa-mi iau.
      Pe la tine nu se comercializeaza Betty Ice de Romania?

      • Uraa ! Am gasit (cu ajutorul emag.ro) Haagen-Dazs Dulce de Leche in sectorul 2, Bucuresti, la Mega Image ! Se poate livra si prin curier si prin ridicare din magazin. Si e posibil sa existe si in alte sectoare plus la Baneasa Mall ! Ce m-am inveselit ! Acum, daca ma voi duce in Rimania, pot sa mananc si gris cu lapte de la mama la felul unu, si Haagen-Dazs
        Dulce de Leche la felul doi !

  5. Nu mai consum de vreo 2-3 ani de zile. Totusi, cand toata tara tipa ca Betty Ice e cea mai buna din …tara, tot cunoscatorii (dupa spusele lor), din zona Bucovinei, insistau mereu ca cea mai buna inghetata este Natanael. Nu pot confirma ca n-am mancat. Dupa spusele Cristinei cam asa ar fi.

    http://www.umograf.com/2011/08/inghetata-buna-in-bucovina.html

    http://www.bzi.ro/patronul-de-la-betty-ice-avere-de-milioane-de-euro-dar-locuieste-intr-un-apartament-confort-ii-265236

  6. Bre colega , te ajut si io la plantatia de opaci cu inghetata. Io taman aseara primii reprosuri ca f*t banii fameliei pe prostii , aka m-am dedat la inghetaturi si altceva nu mai stiu ….Ca atare si in aceste conditiuni , desi nici eu nu fac mofturi la inghetata , sa-ti zic ca am descoperit o inghetata de la Profi ( s-o deschis magazin la prterul blocului) , costa 7 lei si este de mai multe soiuri , da’ omoara-ma si nu stiu cum se cheama. E foarte,foarte,foarte buna…cremoasa precum spui si aroamat. Preferatele mele sunt aia de ciocolata , aia de tiramisu si aia de caise . In plus , pen’ca sunt moarta dupa inghetata de menta , halesc o cutie o data de inghetata de menta si ciocolata de la Corso. Bestiala!. Si , evident , cred ca este de la firma Delta , nu-s sigura , Top Gun…
    Dintre alea mai autohtone sa stii ca alea din copilarie , cum era pachetul de unt , Polar , sunt destul de bune. Nu-s extraordinare , dar in lipsa de altceva , merge.
    Imi mai plac cele de la Amicii.

    • Spune-le alor tai sa nu te mai certe pentru proaste investitii financiare, ca noi mancam muuulta inghetata in scop profilactic, ca acolo, la cazane, n-o sa mai avem cu ce ne racori, acumulam din timp. 🙂
      N-am mancat Corso de-asta niciodata, Am tot vazut reclama la tv dar nu stiu de ce nu m-a tentat. Poate fiindca n-avea inca referinte bune! 🙂

      • Adevatul ca cei ce fac reclama la Corso , adica Corina si Knector sau cum le-o spune , nu ma determina nici pe mine sa incerc inghetata. Desi , pe facebuc , am vazut cateva fotografii ale lui Conector asta cu fetita lui si m-am topit de incantare. Corso am incercat pentru ca altceva nu gaseam si am zis fie ce o fi…si bine am facut. De atunci Corso cu menta si ciocolata sa fie….desi si aia de lamaie este foarte buna si aia de cioco cu alune si aia de cioco simpla….Incearca!

  7. Magnum Double Chocolate. Anul trecut inca se mai gasea Magnum Gold, dar parca a disparut.
    Asta mancam eu vara, dupa practica la Chirurgie. :))
    Bune ar mai fi si Nirvana sau Haagen Dasz cu praline si caramel.
    La un drum prin Bucuresti recomand Emilia Cremeria, din centrul vechi, care vinde o inghetata de te lingi pe bot.

    • Obrazu’ subtire cu Magnum se tine! 🙂 Cata Magnum sa mananci dintr-un salariu de asistent? ca eu nu pot sa iau numai asaaa, de-o impartasanie, ori mananc, ori nu mananc! Daca calculez doza pe kilocorp cam intru in faliment. 🙂
      PS. Am uitat sa te intreb pe ce melaguri mananci tu inghetata de-asta, cu nume exotic.

      • Mda, e cam scumpa. Oricum, nici eu nu mancam des. Si din cauza banilor – dar si pentru ca e o mica bomba calorica.
        Doar acum 2 veri, cand am avut 2 luni jumatate de practica pe o sectie de chirurgie mancam cam 1 pe saptamana – nu stiu cum se face ca „intra” mai bine dupa jumatate de zi de curatat rani si holbat in taieturi, cusaturi si tuburi de dren (plus altele). 🙂
        Altfel, toate se gasesc la Mega Image (si alte super/hipermarketuri). Adica pana acum am mancat inghetata majoritar pe plaiuri mioritice. 🙂

  8. Mie îmi pac două variante, dar mănânc rar înghețată, (poate de 2-3 ori pe vară) cea cu ciocolată multă, să fie cât mai amară și cea de zmeură/căpșuni cu condiția să fie acrișoară. Dar cum spusei mă apucă rar. Oh și mentă. Îmi place foarte tare gustul de mentă (nu ceai, nu-mi place ceaiul). M-am băgat în vorbă și eu, cam degeaba, că de recomandat… mai greu. 😀

    • Si ai programare sa castigi vreun concurs de Mister sau de culturism la toamna? 🙂 Drept e ca pepenele e un inlocuitor excelent, nici asta nu-mi lipseste din dieta zilnica, mai ales ca eu cam uit sa beau apa, cred ca am fost camila intr-o viata anterioara. 🙂

  9. Cu mana pe inima recomand Siviero Maria. Mie imi place cea cu cacao si cea cu cirese confiate, dar sunt mai multe sortimente: fistic, lamaie, fructe de padure, pana cotta, capsuni (sau zmeura, nu mai stiu exact), tiramisu.

  10. Mie-mi place Nirvana. Dar, zilele trecute, în lipsa înghețatei, am scos câteva căpșuni, vișine și zmeură din congelator, le-am lăsat să se aburească și le-am ronțăit pe post de înghețată. Am repetat figura și cred că am căpătat o nouă pasiune. Sănătoasă.

    • Si mie imi place Nirvana dar nu prea aduce la mall, la mine-n sat! 🙂 A, nu prea ma impac cu fructele, in afara de pepene mancat pana se intinde piele pe burta de sta sa pocneasca, la restul cam zic „pas”.

  11. Bună, bună îngheţata pe căldurile astea toride. Avem în congelator un raft numai pentru cutii mari cu îngheţată. Nu ne mai complicăm cu cornete mici. Bunica mea era mare amatoare de îngheţată. Ar fi mâncat cu polonicul!
    Mi-a plăcut tare mult poezia de la început. Chiar mă gândeam ce fain era astă iarnă, când dădeam zăpada de lângă maşină şi n-aveam nicio treabă cu năduşelile de-acum. Dar cea mai tare răcoritoare de vară…. pt mine rămâne berea! Se şi vede, în „depozitul” gogonat pe care-l etalez în faţă. Burta de bere…. un adevărat „monument”! 😀
    Numai bine şi zile frumoase!

    • Tin in congelator doua feluri de inghetata: de-aia mare, la cutii, pentru mine (conform gabaritului!) si de-aia mica, la cornet, pentru Sotu’, care cam are interdictie la dulciuri. Asa, fiecare are sortimentul lui, nu ne sabotam unul pe altul. 🙂
      Mie imi place mai mult iarna, prefer sa fie frig si sa mai pun eu o haina pe mine decat sa fie canicula si sa nu-mi pot da si pielea jos.

Lasă un răspuns

