Ruga

Standard

ruga

Doamne,

 

De ce te-ai grabit sa termini lumea in doar sase zile? Ca doar nu lucrai la patron, n-aveai norma… Mai bine mai sedeai si mai cugetai, erai mai atent la detalii si predai un produs finit mai de calitate. Asa, ai vrut sa faci o capodopera si ti-a iesit o caricatura!

Doamne, daca ai vrut sa fii un parinte bun, de ce nu te-ai ingrijit mai bine de educatia fiilor tai? L-ai intrupat pe Adam dintr-un bulgare de lut dar n-ai fost atent ca era, de fapt, un pumn de noroi puturos. Si i-ai izgonit pe Adam si pe Eva pentru o contraventie minora, un furt de fructe dintr-un mar, dar nu l-ai pedepsit de Cain cand l-a ucis din invidie pe fratele sau, Abel. Si ai privit mai apoi, nepasator, cum ura si invidia s-au raspandit in lume…

Doamne, de ce dupa 40 de zile de potop tot curge prin lume prea putina apa si prea mult sange?

Rau s-au mai schimonosit(si la trup, si la suflet) fiii tai, Doamne! Le-ai spus sa caute si vor gasi iar ei, in loc sa caute cunoastere, au plecat sa caute aur si faima. Le-ai spus sa bata si li se va deschide, iar ei, in loc sa bata la usa marinimiei Tale, au batut cu tunul in porti de cetati spre a le cuceri. Degeaba ai trimis Duhul sa cutreiere lumea si s-o duca spre Lumina, caci nu i-ai pus si un antivirus eficient si Duhul s-a contaminat si a raspandit molima de trufie, de fanatism, de intoleranta…

Doamne, de ce le-ai dat celor rai puterea si celor buni umilinta? N-ai vazut ca lectia lui Iov n-a smerit pe nimeni, de ce o tot repeti? Le-ai spus sa nu-si faca chip cioplit si sa nu se inchine la idoli, iar ei si-au facut idoli din chipuri pictate nu pe icoane, ci pe bancnote. Le-ai spus sa-si iubeasca aproapele ca pe sine insisi dar nu pot sa faca asta,  caci ei nici pe sine nu se iubesc ci doar imaginea de marire la care viseaza, nu in oglinda sufletului se privesc, ci in topuri de capital.

Doamne, ai vrut sa faci un lucru bun dar te-ai ales (si ne-am ales!) cu un experiment nereusit, cu o armata de mutanti dintr-un ADN schilodit. Poate ca nu ti-ai pazit bine laboratorul, Doamne, si dracul si-a cam bagat coada in treburile tale…

E prea tarziu, Doamne, sa indrepti lucrurile? Lumea asta e condamnata pentru a face loc altui experiment, altei generatii de cobai? Si nu prin foc si sabie s-a indrepti, Doamne, ci prin iubire, intelegere si adevar!E atata nevoie de adevar!!

Nu stiu sa ma rog in versuri, in mantre sau incantatii sacre. Nu stiu in ce colt de univers sa te gasesc. Asa ca stau drept, dar cu sufletul smerit, in fata cerului si Te rog in cuvinte simple, fara poezie:

Doamne, lumineaza mintile celor ce trudesc in laboratoare pentru a gasi leacuri si idei bune omenirii! Lumineaza constiintele celor ce s-au catarat pe cadavre pana in varful piramidei si de acolo decid soarta lumii! Lumineaza inimile celor ce prea mult au urat in numele iubirii de divinitate! Si lumineaza fiecare gand al omului de rand  care si-a pierdut speranta si e pe cale sa se piarda si pe sine fiindca nu Te mai gaseste!

Da, doamne, sanatate celor aflati in suferinta! Da pace celor ce stau in transee! Da liniste celor ce nu-si mai afla linistea! Da ganduri bune tuturor!

Iar mie, nu-mi da, Doamne, ce vreau ci ceea ce merit! Dar ajuta-ma sa merit mai mult si sa gresesc mai putin! Amin!

Si pune, Doamne, un strop de speranta si o farama de iubire in sufletul celor ce au citit aici! Pace tie, cititorule!

19 responses »

    • Sunt bine, nu stiu de ce se mira lumea ca scriu si eu odata mai…serios! Am eu o rafuiala cu lumea (cu o parte a ei, aia perversa) dar nu-mi sta in putere s-o schimb, asa ca rog pe altcineva, mai potent!
      Uneori cred ca as prefera o „dictatura” a binelui impus cu forta decat acest liber arbitru pe care dam vina pentru toate pacatele…

  1. Eu personal cred ca e OK ca in anumite comunicari cu D-zeu sa fim suparati pe El, nu doar sa inaltam osanale si felicitari, pt ca El nu e suparacios sau ranchiunos, plus teoretic fiind perfect total holistic, adica adunand in El si binele si raul, plus omnistient, atat la nivel intuitiv cat si rational, va fi cel mai bine in stare sa-si recunoasca si propriile deficiente si erori alaturi de calitati, tot fara sa se supere sau sa devina tafnos, plus daca e gen Tata, atunci chiar ca va trebui sa-si asume raspunderea, asa ca eu zic ca rugaciunea de mai sus e total OK, atat dpdv monoteist dar si pluriteist, animist sau de-a dreptul pagan, se potriveste pt toti, chiar si pt agnostici, plus mi-as permite sa opinez ca ar merge si pt atei, ca pana nici ei nu au cum sa interzica cuiva sa converseze cu un prieten imaginar perfect sau chiar cu o foaie de hartie sau ecran de laptop. Deci, aprob rugaciunea dpdv strict birocratic, nu o consider deplasata, nici blasfemistoare, fiind eu insumi functionar de cariera si prin chemare imi asum si raspunderea acestei aprobari, adica daca se simte cineva lezat sau ofensat de aprobarea mea nu are decat sa depuna o plangere scrisa sub stampila mea de aicea, asa ca eu pun stampila si dau drumul la cererea ta mai departe in eter fara sa anexez vreo obiectie sau conditie speciala. (De fapt nici nu era nevoie de stampila sau aprobarea mea, dar am zis si eu asa just in case i s-ar nazari vreunui alt birocrat de cariera, eventual chiar vreun sfant din aia despre care se zice ca pana ajungi la D-zeu te mananca ei, sa te intrebe unde e stampila.)

    • pare destul de OK ce zici, insa ma intreb daca e suficienta stampila(ta). asta ca sa fie corect dpdv strict birocratic. io stiu ca tre’ si semnatura, si asta neaparat! ceea ce-mi ridica… mie, desigur, o alta nedumerire, fiind o persoana care n-are obisnuita actelor oficiale. pt.semnatura(ta) ce folosesti: pixul sau stiloul? stiloul mai curge, nu stiu ce sa zic… uneori si pixul, insa nu cre’ ca merge cu markerul permanent. in fine… am credinta ca vei solutiona problema!

      nu ca as avea vreo obiectie dedesubtul celor scrise de tine, dimpotriva! pai daca agnosticii recunosc ca nu pot afla adevarul existentei omului, sunt niste incapabili sa rationeze, dobitoci, ateii, nici atat- ce treaba au ei cu cine vrei tu sa vorbesti, rogi, implori etc., real sau abstract- prietenia aia cu un un personaj imaginar tine de alt domeniu-ei oricum sunt fara niciun dumnezeu, nu-i nimic de capul lor si n-au niciun capatai( adica nu se termina niciodata, pt. ca nu au capat: nici de inceput, nici de sfarsit- ca am vazut ca unele cuvinte, expresii nu-ti sunt familiare).
      in schimb, la ‘blasfemistoare’ ai pus punctul pe ‘i’.as zice ca ai concluzionat intr-un singur cuvant tot textul tau, l-ai concentrat pe blasfemie( posibila) si mistoace ai facut din ea.

      ps: multa vreme am crezut ca faci misto, ceea ce nu strica, uneori e chiar amuzant cum scrii, insa de la gafa cu ‘intriganta’ mi-am dat seama ca tu traduci din alta limba. parca din rusa, cu trecere scurta prin engleza.

      • Ha ! Multumesc pt atentie ! Printre toate limbile in care gandesc si ma exprim eu zilnic, inclusiv cu typo, (ca de ex „blasfemistoare” din greseala in loc de „blasfemiatoare”, desi nu cred ca e formal corect nici al doilea cuvant !), nu se regaseste lb rusa, insa nu neg o posibila influenta asa mai subtila de
        vreme ce eu am invatat sa citesc in
        lb romana in mod chiar ff concret de pe ziarele de la vremea RSR, plus cred ca
        exista si o influenta slavica asupra lb romane, in special legata de teme sau
        cuvinte religios- spirituale. Iar in legatura cu nedumerirea re daca faceam misto…ma rog, desi de obicei tind sa doresc sa ma exprim in cuvinte pe un ton asa lejer mai degraba optimist-glumet, mai ales in public, mereu cu gandul sa nu cumva sa cauzez panica in spatiul public in randul potentialilor minori sau a altor persoane mai vulnerabile potential in
        trecere, zau, nu e nici pe departe ceva
        studiat sau ff intentionat, insa pot sa confirm ca mi se intampla ff des sa cauzez panica si nedumerire nu in randul vulnerabililor ci in randul oamenilor chiar ff inalt si riguros educati, din orice cultura sau lb materna, care adesea ma intreaba daca sunt cumva ironic sau satiric plus cand eu raspund sincer ca nu, in nici un caz asa ff expres, si in nici un caz in mod rautacios sau gratuit, dupa aia se
        linistesc si ma clasifica imediat probabil partial corect la incultii comuni mediocri care habar nu au ce zic dar zic si ei ceva acolo ca sa nu stea asa sa faca umbra degeaba. Eu de cele mai multe ori de fapt ma exprim in cuvinte cand ma simt anxios, ca altfel nu am ceva special de comunicat. Si daca vine vorba de subiecte de obicei ff emotionale de gen religie sau sex, eu imediat ma simt ff anxios si incep sa tin
        discursuri asa ff lungi, insa de obicei neriguroase, incoerente, ff multiculturale asa gen fusion-varza,
        plus pline de greseli !

  2. Să nădăjduim că rugăciunea ta ajunge la adrisant, iar El o să îi dea un like. Dar, pentru mai multă siguranță, distribuie-o și pe facebook, că acolo toată lumea are cont. Chiar și Cel de Sus.😉

    • Ha ! Ha ! Chiar am verificat daca D-zeu are cont pe Facebook, si vad ca are ! Cel putin cel care se exprima in lb romana are, ca am gasit contul lui „Dumnezeu”, dar nu am gasit un cont al lui „God”, sau al lui „Dieu” sau „Gud” sau „Gott”, dar confirm ca „Dumnezeu” are cont, vad ca si-a pus si avatar gay din ala cu curcubeu, uite aicea, https://www.facebook.com/eusuntdumnezeu/info?tab=page_info Ha ! Ha ! Vad ca si „Duhul Sfant” are cont ! Zau, cu adevarat tromanul e nascut poet ! Pai nu a indraznit nimeni altcineva sa faca pagina lui D-zeu decat pe lb romana !!!! Plus asta o inseana poate si ca D-zeu are slabiciune pt romani daca le vorbeste lor special in lb romana, pe altii nu-i baga in seama !!

  3. Păi parcă pe la o altă postare, aia cu egalitatea, tocmai îţi ziceam: „Că dacă e să facem speculaţii nu mai e nimic valabil, Adam şi Eva n-au fost în rai şi nu au încălcat nicio dorinţă a lui Dumnezeu, că doar ei plănuiau să mănânce din fructele pomului cunoaşterii binelui şi răului (ceea ce numim noi generic „mărul”, deşi de atâta simplificare unii chiar cred că era vorba de un măr!). Uite că se adevereşte, din ignoranţă, cea mai mare greşeală a lui Adam e prezentată ca un fleac: a mâncat şi el un măr, acolo, ce mare lucru?
    Asta o fi rugăciune?

  4. macar pe tine sa te asculte PreaÎnaltul… multi gandim asa, putini o spunem in cuvinte. hai sa fie bine in lume si minte in capetele intunecate sa ajunga!

  5. Adelina, revino, ca am intrat in panica de cand te rogi si nu mai zici nimica. Sper ca nu esti intr-o transa mistica sau mai rau, sper sa nu fie caz de exorcism, sau si mai rau, ca poate te-au rapit niste extraterestri. Zau, vino incoace catre lumina asta de la ledurile de la calculator, nu te duce catre lumina aialalta.

  6. Pingback: Părea o misiune imposibilă | Din Culori

Lasă un răspuns

