Pe cine pariati?

Standard

E duminica, e soare si e liniste. Prea multa liniste, chiar…

Am auzit la radio ca s-a inchis nu stiu ce site de pariuri, ca cei care vor mai accesa site-ul sunt pasibili de amenzi de pana la 5.000 lei. Pai eu ar trebui sa muncesc vreo 4 luni sa achit suma asta, asa ca nu ma tenteaza sa risc. Mai bine joc la pacanele…

Dar stiu ca si pariurile dau dependenta, pot deveni o boala greu de vindecat. Asa ca m-am gandit sa propun eu un pariu. Unul fara mari riscuri financiare, nu in moneda nationala sau valuta, putem sa jucam pe nuci, de exemplu. Ca tot ziceau unii, lacomi de castig, ca o nuca drept premiu e prea putin, asa ca marim miza. Uite, din ce se aduna „in banca” eu opresc doar o nuca, restul va reveni in cote egale tuturor castigatorilor . Bine asa?

Asaaa, acu ca am stabili pe ce jucam, hai sa va dau si tema. Nu, nu e despre cine castiga Cupa Romaniei! Nici daca pica sau nu guvernul Ponta! Si nici macar daca la anul vom sarbatori Ramadanul la nivel national si facand flotari cu fata spre Mecca! E ceva mult mai simplu, o tema ce e de actualitate de decenii, deci e imposibil sa n-aveti habar de ea: cine va castiga batalia pentru suprematie dintre SUA si Rusia?

Nu-a analist politic, nici analist economic (apropo, analistii sunt aia care vorbesc din anus? ), doar ma uit si eu in jur, mai citesc cateceva, mai iau pulsul lumii inconjuratoare si incerc sa-mi formez o parere proprie, sa nu inghit ca pelicanul tot ce mi se serveste ca adevar absolut prin ecranele televizoarelor. Stau doar pe margine si privesc, nici macar nu chibitez fiindca nu ma pot inrola in trupa de majorete a niciuneia dintre echipe si nici nu-mi prea vine sa fac galerie fiindca stiu ca, indiferent de rezultatul final, noua numai bine n-o sa ne fie! Vorba poetului: de-o fi una, de-o fi alta, ce e scris si pentru noi… ca asa sta treaba: ei scriu (de obicei cu sange nevinovat) si noi doar semnam ca am luat la cunostinta, nu ni se permit nici macar obiectii.

L-am intrebat pe Gogu’ cateceva despre cele doua mari puteri, m-am pregatit cam ca Vlad Petreanu si CTPu’ pentru „Avocatul Diavolului”. Si am afllat, de exemplu, ca SUA are in palmares 162 de premii Nobel, in timp ce Rusia are doar 21. Va sa zica, rusii n-au prea stat cu burta pe carte. Sau li s-a falfait de premii capitaliste? Ca , daca se suparau luau Suedia cu mama Nobelului cu tot. N-am avut rabdare sa compar si palmaresul la Olimpiade si alte competitii sportive, acolo cred ca scorul e mult mai strans, ca daca bea rusu’ o votca in plus bate recordul la saritura cu prajina si fara prajina, doar cu o scobitoare…

Ca suprafata, SUA are cam jumate din suprafata Rusiei, adica vreo 9,8 milioane de km. patrati, in timp ce Rusia are vreo 17 milioane. Pai da, ca rusu’, cand joaca cazancioc are nevoie de spatiu, nu se suporta la inghesuiala…

In privinta populatiei, SUA sta mai bine, are cam 319 milioane de locuitori, fata de Rusia, care are doar 144 milioane. Sa zic vorba aia, a lui Lapusneanu, cu „multi, dar…”?

Si m-am mai uitat la cateva date statistice referitoare la puterea militara. Cica armata SUA ar avea un buget de 410,6 miliarde $ si un efectiv cam de 3 milioane si putin de soldati (unde „putin”ala e ceva mai mult decat armata Romaniei, desigur), in timp ce Rusia are un buget de doar 90,7 miliarde $ si un efectiv de 2,8 milioane de soldati.Aici cred ca rusii cheltuie „la negru”, fara factura, ma indoiesc sa aloce asa putin pentru cat „patruleaza” prin lume.

Care-i miza luptei, de fapt? Naiba stie, nici ei nu cred ca au un scop bine definit, important e sa moara capra vecinului in primul rand. Sau sa-l omoare pe vecin fiindca le trebuie lor capra. Ca prin Afganistan s-au vanzolit rusii vreo 10 ani fara sa spuna ce cauta (teroristi si talibani, deeesiiigur!!), acum se vanzolesc americanii de vreo 15 si ba se retrag, ba mai bombardeaza cate un spital, ba mai cauta cate un pui de Bin Laden (si instaureaza democratia, deeesiiigur!) Ca n-am auzit pe nici unul vorbind de uriasele rezerve de gaze, minereuri feroase si neferoase, uraniu si pietre pretioase din zona, cum n-am auzit nici de exportul de opiu de cea mai buna calitate, doar democratia ii intereseaza, deeesiiigur! De Orientul Mijlociu si mascarada cu refugiatii, cu Primavara Araba, cu armele nucleare ale Iranului nu mai zic nimic, sunteti la curent cu totii, numai asta ni se arata la televizor. Drama umanitara pura, nimic despre interese economice si strategice.

Dar nu analiza politica voiam sa fac. Ca nici nu ma pricep. Doar atata va intreb: cand se va trage linie si se va socoti, cine iese in avantaj? Nu va intreb nici de pretul platit de noi toti, nici de argumentatie, doar sa va spuneti opinia. Asadar, pe cine pariati intre Putin si Obama? Eu tai pariul si deschid casa cu…o nuca. Voi?

obama-putin_01

 

Corect e ca sa-mi spun si eu parerea, ca doar n-am mizat nuca aia de pomana. Si , ca sa nu mai stric multe cuvinte, exemplific pariul meu cu o singura imagine:

usa-vs-russia

26 responses »

  1. Eu mă simt cu nuca pe căciulă că şi eu am fost lacomă. Aşa că încerc să spăl păcatili şi nu mai cer nic. Dar pariez pe Putin. Deşi undeva într-un colţ de suflet n-aş vrea să am dreptate. Deloc. Donez nuca mea următorului comentator.

  2. nu esti analist, clar! aia vorbesc prin dos_uri, tu o spui frumos,( pe) in fata ochilor nostriii.( cu 3 de ‘ i’, precis😛 )
    acu’ serios, cand s-au inchis pariurile? ca io aveam un pont(a) sigur, neplagiat- adeca fara nicio plaga!!
    si io tot pe ala mic merg. si nu ca mis rasista( desi ma suspectez nitel), da’ ma’ ncred in ziceri din popor: buturuga mica rastoarna tot!!
    il spulbera rusu’… americanii si-au fabricat mitul asa de bine incat pana si ei il confunda cu propria realitate. si cred ca daca se pun pe … treaba, nici de-o nuca nu ne ramane(timp).

  3. Nici macar nu ai cu cine pune pariu, Adelina, pentru ca toti pariem pe Putin. Cum impartim nuca? Precum crapa piatra-n patru, asa crapa nuca Putin din privire, si nuca-i Obama. :)))

  4. Poza a doua o ştiam de mult. De efect totuşi.🙂

    Dacă ar fi să pun botu’ la joaca asta mult prea serioasă ca s-o băgăm în seamă, aş spune conform proverbului bătrînesc: „cînd doi se ceartă, al treilea cîştigă!” Şi ca „banc ajutător” (unde eşti, copilărie…) reamintesc aici ce spunea bunica demult: „la Biblie spune că rasa galbenă va domina Pămîntul şi aşa va fi”. Pe atunci habar n-aveam eu ce e aia ‘rasa galbenă’, ‘dominarea Pămîntului’ şi toate chestiile alea pretenţioase, iar bunică-mea era o fostă croitoreasă – ce să ştie ea despre asemenea afaceri serioase. Acum văd. Prea mult, chiar şi prea departe.

    În ce priveşte diacriticele de care era vorba în altă parte, vezi dacă te ajută cumva tutorialele de pe blogul meu. Deşi cred că ţi-ar fi destul de greu acum.

    • Pai daca aduceam si China in discutie se schimbau total datele problemei. Alora nici nu le trebuie razboi, o singura expeditie de cotropre e suficienta, toti o sa traim in China-town.
      M-am uitat pe tutrialele tale dar sunt prea grea de cap sa inteleg ceva, mie trebuie sa-mi explice cineva simplu: pentru virgula apesi tasta „x”, pentru caciulita apesi tasta ‘y”. Si pentru Obama apesi butonul rosu!…🙂

      • China deja a cotropit lumea la modul economic, ce le trebuie mai mult?

        În tutoriale e în primul rînd vorba de setări (o singură dată), ca să ai acces la diacritice. Apoi ai la dispoziţie OSK (On-Screen Keyboard) care-ţi arată unde e poziţionat fiecare caracter. Am şi poze acolo.🙂

        Dacă vrei poţi lipi mici etichete pe taste ca să ştii care unde e, sau desenezi cu un marker permanent de calitate.😉

  5. Pe undeva am impresia că acest meci nici nu este acceptat la casa de pariuri. Pentru că e greu de crezut că Rusia poate pierde. Are şi avantajul terenului propriu. Plus că un cîştigător de Nobel pentru pace nu-şi poate da cu firma-n cap.

  6. Nu stiu si cred ca nici Obama nu stie, poate ca Putin are mai mult sange in… chiar daca-i cam dus cu pluta si-ar putea actiona drastic. Oricare-ar fi miscarea lor, din pacate fiecare va atrage o alta mare putere si nu vad ceva pozitiv iesind din gringolada asta… in plus, americanii care si-au bagat si ei coada peste tot, nu iau acum refugiati, ca deh, POT. Se pare ca nici Rusia nu-i ia. Acolo sunt oameni normali care fac pe ei de groaza dar extremistii ISIS sunt amestecati in populatia „normala”. Deci…? Exterminare in masa? Cine ar putea decide o alta hiroshima, un masacru de proportii, un alt holocaust… cum ar putea un om sau un parlament sa decida cine traieste si cine moare?

    Nu stam bine deloc- ma refer la batranul continent.

    • Indiferent cine va purta cununa de lauri, Europa e cam pe butuci. De Romania nici n-are rost sa vorbim, ne sterg de pe harta doar cu un stranut. Unul psihotronic, desigur! Invazia asta de migranti e cat se poate de concertata si se va termina prost pentru noi. Aici nu-i vorba de sentimente si ajutor umanitar, asta e un fel de cruciada (sau semiluniada, mai corect) pe care ‘sefii” nostri au acceptat-o iar noi o s-o platim cu varf si indesat.De ce nu s-a facut un referendum daca europenii accepta sau nu sa plateasca ajutor social si sa intretina niste oamenii care nu vor si nu pot sa se integreze, ba chiar vor sa schimbe regulile noastre dupa ale lor? Plangem de mila copiiilor lor, cei carora parintii le risca inconstient viata traversand Mediterana in barcute, dar vom jeli amarnic pentru copiii nostri cand vor fi batuti, violati sau ucisi fiindca nu accepta Coranul. Am vazut chiar ieri niste fotografii cu tabere aflate in drum spre Mecca, unele cu 500de mii de locuri, altele cu milioane, care se folosesc numai in timpul pelerinajului (desi sunt foarte bine organizate si cu conditii excelente), adica 5 zile pe an, in rest stau goale. De ce nu s-au dus acolo imigrantii, sa fie printre ai lor si aproape de pamantul lor sfant? Fiindca Cineva nu-i primeste acolo si tot Cineva i-a trimis aici.

  7. Pînă cînd cîştigă unul din greii lumii „Al Putino „sau „Doctor Nu”, (dacă n -or mai fi şi alte necunoscute)acolo mor oameni nevinovaţi ,este o ţară distrusă şi întreaga regiune ameninţată.Oare cine profită de o ţară sfîşiată,împărţită?
    Sau aşa o fi scris să se întîmple:
    „3. Nici cetate întărită pentru Efraim şi nici împărăţie la Damasc. Tot aşa va fi cu rămăşiţa Siriei şi cu mărirea ei, precum a fost cu fiii lui Israel, zice Domnul Savaot.”Isaia.17.3

Lasă un răspuns

