Meloterapie profilactica

Standard

Mie imi plac documentarele. Mai ales cele medicale. Nu ca m-as pricepe prea tare dar mi se pare fascinant sa descopar modul in care suntem alcatuiti si cum functionam.

Si ce am aflat de la un astfel de documentar: cica emisfera cerebrala stanga (mai exact niste centri de acolo) ar fi implicata in exprimarea vorbita, atunci cand folosim limbaj vocal ea e mai activa, in timp ce emisfera dreapta e mult mai activa atunci cand exprimarea se face prin muzica. Cei care folosesc atat vorbirea cat si cantatul folosesc in egala masura ambele emisfere. Asta stiam, ce nu stiam e cat de utila e meloterapia pentru cei care au suferit un AVC si nu mai pot vorbi deloc sau o fac incoerent daca emisfera stanga este cea lezata. Poate parea caraghios sa incepi sa sa canti „daaa-tiii-mi un paaa-haaaar cu aaaaapaaaaa” dar daca reusesti sa o faci coerent si sa fi inteles, e mare lucru, n-o sa mori de sete cand nici nu te poti deplasa si nici nu poti vorbi.

Am vazut cum oameni care nu puteau lega doua cuvinte cursiv puteau in schimb canta impecabil si reproduce corect acelasi text pe care nu-l puteau recita fara muzica. Iar cei care aveau deja indeletniciri muzicale se recuperau mult mai repede. Asta fiindca emisfera cerebrala dreapta incepea sa preia din atributii si suplinea ceea ce devenise nefunctional in emisfera stanga.

Asa ca mi-am zis: e musai sa incep sa fac vocalize si sa invat sa cant (asa afona cum sunt!); daca intr-o zi emisfera mea cerebrala stanga se defecteaza fiindca s-a impiedicat unul din cei sapte pitici care mi se bat in creier pentru numai sase scaune si n-o sa mai pot vorbi „citet”?

opera-singer-18251499Deci, de maine cate zece minute de cantat in baie (daca nu se crapa oglinda dupa primele trei!) pe perioada anotimului rece, iar de cum inmuguresc pomii cate un sfert de ora de zbierat cantat in fundul gradinii. Poate n-o sa ajung la Vocea Romaniei si nici la Factorul X (prefer oricum  cromozomul  factorul XY)  , ba chiar sa refuze prunii sa mai dea rod (si-asa nu-mi place tuica), dar sigur o sa starpesc toate cartitele din gradina!

Puteti sa-mi recomandati ce piese sa-mi introduc in repertoriu? Ca,daca o sa ingan eu „pasarica, muta-ti cuibul si te du” ori incepe marea migratie, ori incepe epidemia de gripa aviara…

30 responses »

  1. Începe cu arii uşurele gen „podul de piatră s-a dărâmat”. De cade vreun pod din cauza acutelor, spui că ai fost atât de convingătoare încât a făcut podu’implozie de emoţie şi te-ai scos, cum ar veni…

  2. Adelino , sunt sigura ca ai auzit ca si persoanele care sufera de balbaiala sunt indemnate sa cante daca nu se pot „mobiliza” sa orbeasca cat de cat cursiv… 😊
    Draga mea…iti recomand Aria lui Figaro… 😉

    • Asta nu, categoric! N-as putea sa tip nici daca mi-ar pune cineva cutitul la gat, Odata, la un cutremur, am exclamat un „hiii!” mic si mi s-a parut ca rasuna casa, desi a fost cam cat un oftat.🙂

  3. Nu sunt competenta in domeniul muzical. Poate ca ti-as recomanda niscaiva rock daca ar fi dupa mintea mea. Rock pentru ca nu e obligatoriu sa ai cine stie ce ureche muzicala. Poti doar sa tipi si e OK. :))
    Incompetenta asa cum sunt, macar am aflat despre meloterapie.😉

    • Rock inseamna piatra, deci la mine stilul asta s-ar traduce in a incasa o rafala de pietre; ca ouale sau rosiile sunt cam scumpe.🙂
      Cica unii credeau ca meloterapie inseamna o terapie cu…miere!🙂

Lasă un răspuns

