Dragoste oarbă

Standard

Ieri a plouat cu apă de ploaie, azi plouă cu inimioare.Să vezi, frate ce de-a baltoace de atrii şi ventricule o să se adune pe jos!

Nu ştiu ce faceti voi in ziua asta minunată; eu, vorba vecinului meu, Domn Dudu, fac naşpa-aiurea-cam nasol.

Ştiti expresia aia „capu-curu-au, maseaua”? Ete, fix despre mine era vorba! Da’ acoperişurile alea frumoase din Sibiu, alea maaaaari şi cu nişte ferăstruici mici-mici, poreclite „ochii oraşului”? Ete, fix după modelul meu s-au făcut! Acum să va explic:

Săptamâna trecuta, după naveta mea la Bucureşti şi după ce am stat ca prostu’ aproape 2 ore in autogara Basarabi fiindcă microbuzele lui Chivăran nu circulă după programul afişat, ci după cum apreciaza şoferul rentabilitatea cursei (adică dacă sunt prea puţini călători, zice că n-are masină şi nu pleacă in cursă, lasă să se mai adune şi de la cursa viitoare), m-am pricopsit cu o viroză respiratorie. Febră, frisoane, gâlci, muci, alea-alea. In fine, mi-a trecut, m-am pus repede pe picioare. Că doar trebuia sa ajung joi iar la curs, la Floreasca! Joia asta, după curs, după ce am alergat ca o nebună sa prind microbuzul, de am făcut 13 minute de la Floreasca pîna la Basarabi, aceeasi poveste: nu avem masină! Deci iar am stat aproape 2 ore pe peron. Si iar m-am virusat!

Ieri m-am trezit cu un ochi umflat si rosu, cu pleoapele lipite de secreţii, cu senzaţia de corp străin in ochi. Aratăm ca un ciclop, ce mai! Dar, cum întotdeauna e loc de mai rău, azi m-am trezit cu amândoi la fel de bulbucaţi, lipiţi si roşi. Pentru simetrie, evident!Deci am încropit şi de o conjunctivită infecţioasă care m-a făcut să văd viaţa dintr-o altă perspectivă, una cât o fantă de lumină si fără franjuri fiindcă genele mi-au dispărut cu desăvarşire sub edeme. Ce „frumoasa” am fost şi ce „bestia” am ajuns! 🙂

A dat Soţu’ fuga la farmacie , mi-a luat ceva medicamente şi până mâine, când voi găsi un oftalmolog, mă tratez şi eu cum mă duce capul.Se pare că mă duce bine, deja parcă mi s-a mai limpezit privirea şi lacrimile au început să curgă intermitent, nu in flux continuu, ca până acum.

Şi uite aşa am eu parte de un Valantine’s day mai lacrimogen ca un film indian. Ba Soţu’ chiar a încercat să-mi cânte ceva de dimineaţă, un refren cu „de ce te uiţi la mine cu ochii mici si…plini”. 🙂 E rău, cum vă ziceam, romantismul nu se pupă cu conjunctivita. Dar se putea şi mai rău: să mi se umfle vreo măsea şi să nu pot mânca nici bunătate de savarine pe care le-am primit odată cu tratamentul ocular, ca premiu de consolare! 🙂

M-am uitat in oglindă si, brusc, mi-a venit in minte o poezie care mi se asortează perfect:

Într-un fund de baltă

Patru ochi sclipeşte.

Ce să fie oare?

Cred ca e doi peşte!

Dacă înjumătăţiţi cantitatea de ochi şi de peşte rezultă exact imaginea mea: un Peşti cu doi ochi care sclipeşte într-un fund. Pardon, nu-i fund dar umflăturile alea cam tot a buci seamăna. 🙂

 

Petrecere frumoasa si romantică vă doresc. Şi, vorba poetului, dacă dragoste nu e, faceţi!

28 de răspunsuri »

  1. Of, Adelină… că bine mai zicea mamaie: „toate bubele-alea rele, drept în curu’ babii mele!” Mnoh, că n-or fi acolo ci-n altă parte, tot nu-i a bună cu bubele alea. Vezi să nu fie din atmosfera cursurilor, vreun experiment de prin zonă. Ai grijă de tine!

      • am impresia ca suntem blagoslovite cu aceleasi deficiente pardon eficiente corporale. Nascute pe 21. cu ochi sensibil, cu plaman sensibil 🙂 (la mine ambele sunt pe teren alerjic), cu plashere la ciucalata 🙂

  2. Păi măi, Adelină, la ce Doamne iartă-mă ţi-ai luat camion? Numa’ ca să intri pe uliţa ta şi să vază lumea ce sculă ţi-ai tras, da’ tu tot cu alde Chivăran îţi mişti… preţioasa persoană? Păi vinde-o măi, că cu banii ăia vii la Bucureşti cu taxiu’ de te saturi.
    Altfel vezi că Basarabi sunt localităţi rurale în Dolj şi Suceava, ba cică şi actualul „oraş” Murfatlar se chema între 1980-2007 Basarabi. În Bucureşti există gara Basarab, pasajul Basarab şi autogara Basarab, fără i la urmă, că nu-i mai mulţi! 😯

    • Pai ce sa fac, circul si eu cu ce pot, ca am vrut sa fac naveta cu ozn-ul din dotare da’ cica perturb frecventele radio la aterizare si-i si prea aglomerat in fata la Floreasca, ar trebui sa stric spatiul verde, mi-e ca iau amenda…
      Cine n-are Carcotas , sa-si cumpere, ca uite cum se face de ras cu excesul de „i”! E pe principiul „decat sa nu se ajunga, mai bine sa mai si ramana”. 🙂 Saru’mana de observatie. Si de lectie!

      • Păi de ce la Floreasca? Îl laşi la autogară, c-acolo-i loc gârlă şi când pleci acasă, seara, mai scoţi ş-un ban cinstit cu 3 pasageri, dacă Chivăran îi ţine-n aşteptare! Ei? 🙂

      • Nuu, acolo nu pot ateriza din cauza podului Basarab! Si nici pasageri nu iau ca nu-s invatati cu vitezele supersonice si mi-e sa nu-mi borasca pe banchete. 🙂

  3. Uh, Adelină, ilustrez acum povestea lui un ochi râde, unul plânge. N-am ratat nici hazul, dar nici necazul tău…
    Hai, fă-te cât mai repede bine, că vreau să mă bucur pe de-antregul când te citesc, fată dragă! 🙂

    • Un ochi inca mai plange, dar mult mai putin, iar celalalt arata chiar binisor, pare aproape uman; dar tratamentul e eficient si sper sa fiu bine pana joi, cand plec iar la curs.Si la adunat de noi virusi, probabil… 🙂

  4. pune picaturi foarte des daca sunt picaturi de genul Tobradex, Netildex, Betabiotal sau ceva combinatie de antibiotic si ceva dexametazona esti pe drumul cel bun Silvia Ofta Satu Mare

    • Exact asta fac: sunt tot intr-o picureala-n ochi, plus sters cu servetele de-alea speciale (care sunt bune si de sters praful de pe pantofi dupa ce le folosesc, ca nu mai sunt plina de secretii oculare 🙂 ) . Multumesc de sfat.

  5. eu tocmai am rezolvat o conjunctivită cronică (azi am primit rezultatul de la antibiograma de final, sunt ff fericită 🙂 ). nu știu de unde m-am pricopsit cu ea și nu știu cum și când s-a cronicizat, dar bănuiesc răceala de după Crăciun. după antibiogramă, eu am avut pe rețetă picățele cu Synerdol, care e un maglavais foarte, extrem de roșu. dacă n-aș fi avut șervețele d-alea speciale, aș fi arătat ca într-un film cu zombi sau ca Rene Russo în filmul ”Alertă”. mi-am tras și vreo 2 poze pt posteritate, că mă amuza cum arăt. prietena mea cea mai bună, când a auzit că pe mine mă amuză a zis că am un umor bizar. 🙂

Lasă un răspuns

