Povestioară de la ţară III

Standard

Ştiam că există poveşti cu vânatori, poveşti cu pescari, poveşti cu rabini ; acu am aflat că există şi poveşti cu radiologi. De când mă învârt printre ei, nu numai că mă învaţă meserie, dar îmi mai şi povestesc din păţaniile lor adunate în timp.Vă zic una, care mi s-a părut mai haioasă.

Key-XrayLa serviciul de radiologie al unui spital mare vin într-o zi doi gardieni de la penitenciar cu un deţinut.

-Domn doctor, deţinutul acesta a înghiţit o cheie, vrem să ştim unde s-a localizat, dacă e în pericol, că nu vrem să-l plătim de bun.

-Bine, mă, treci la aparat să te pozăm!

Îi fac rodiagrafie, pe imagine se evidenţiază clar unde e poziţionată cheia.

-Nu-i în pericol, o s-o elimine într-o zi sau doua, urmariţi-i scaunul şi o să găsiţi cheia.

No, bine! Peste încă doua zile iar vin gardienii cu deţinutul:

-Domnu doctor, am verificat, n-a eliminat nici o cheie.

-Mai facem o radiografie, să vedem unde s-a înţepenit…

Iar dezbracă deţinutul de cămaşă, iar îl pozează, cheia e tot acolo, aproape că nu s-a clintit.

-Mai urmăriţi-l două zile, trebuie s-o elimine…

Trec încă două zile, deţinutul e adus iar. Acelaşi ritual, iar poză, cheia e cam tot acolo.

-Mai urmăriţi încă două zile, n-are cum sa nu iasă, că n-are simptome de blocaj.

Înjură gardienii, „mama lui de nemernic, iar trebuie să vânzolim kktu’, ce naiba nu alunecă şi cheia aia?!”

După doua zile, deţinutul e iar la uşa. Exasperat, doctorul îi spune unui asistent de la radiologie

-Vezi ce poză îi faci, că dacă mai văd odata cheia aia, fac o criză de nervi. Acu-l operez să o scot!

Intră deţinutul in camera pentru radiografie, îşi dă jos cămaşa şi dă să se aşeze cum era învăţat.

-Dă-ţi jos şi maieul, îi strigă asistentul!

-De ce, că mi-e frig şi până acu mi-au făcut poza aşa, cârcoteşte infractorul.

-Dă, mă, jos maieul ăla odată şi nu mai comenta! Şi, cam nervos, asistentul trage de un colţ de maieu. Şi, ca prin minune, cheia buclucaşă cade pe jos, cu zgomot ca de zurgălăi. Căci cheia nu fusese niciodată înghiţita, ci bine lipită sub maieu. Deţinutul n-avea nici o problemă de sănătate, se plictisea in celulă şi voia să fie scos la plimbare.

Ca buni cetăţeni cu respect pentru drepturile omului nu povestim cam ce cafteală a încasat omul de la gardienii care făcuseră aromoterapie verificându-i fecalele atâtea zile.🙂

Morala:  dacă răscolesti rahatu’ toată ziua s-ar putea să nu gaseşti nimic preţios, doar să descoperi că cineva a făcut mişto de tine!

16 responses »

  1. :)))) La revista unde lucrez eu, avem si concursuri culinare… Castigatoarele (cele mai multe, femei amarate, care chiar scriu pentru premiul ala infim) erau trecute intotdeauna cu nume, prenume, adresa. Deh, transparenta totala! Cand iesea revista, bietele femei erau date in judecata de diversi puscariasi pe diverse motive. Cu ocazia asta, se mai plimbau si ei…

    • M-am mutat partial, ca sa zic asa, adica inca sunt in procesul de instruire, abia la toamna voi da examen si o sa-mi iau (sper!) specializarea. Deci sunt o „tanara speranta” a radiologiei.🙂

  2. Mi-am amintit de știrile pe care le scriam cu deținuți care își băteau cuie în cap ca să iasă puțin din penitenciar. Până au învățat gardienii cum să-l scoată și să pună repede un pansament, pentru că deținuții știau unde să bată cuiul ca să nu rămână cu sechele.
    Îmi place mult că ai adaptat repede bancurile la secția pe care lucrezi de-acum! Dar dacă mai ai cu berze să ni le spui, nu le ține pentru dumneata!

    • N-am uitat de berze, inca mi se pare ca le mai aud noaptea, tresar si daca miorlaie un pisoi prin vecini. Dar si radiologia mi se pare intersanta, e ceva nou si e fascinant sa vezi omul si pe dinauntru. Iar daca bai e si imbinat in cuie ar fi si mai interesant!🙂

  3. Asistentul ăla radiolog n-a făcut niciun curs de specializare. Cum dracu’ i-a trecut prin cap să facă o radiografie cu pacientul în maieu? Şi p-ormă cheia, în imagine, arată a se situa mai sus de stomac, fiind şi disproporţionat de mare faţă de restul imaginii, ceea ce oricărui Gâgă îi sugera că se află în alt plan, prim plan faţă de organele interne. Văz că joia vă bagă şi bancuri la „specializare”, deci tre’ să fie plăcut!🙂
    Povestioara asta nu prea a fi de la ţară, miroase a Spitalu’ de Urgenţă!🙂

    • Poza aia e „furata” de pe net, nu ilustreaza prea bine povestea auzita de mine. E adevarat, corect e sa dezbraci pacientul pana la piele, dar se mai intampla sa-l lasi si cu o textila subtire pe el, un obiect metalic s-ar evidentia oricum, chiar si prin haine.
      Povestioara e din provincie, la Spitalu’ de Urgenta nu stam la barfe, invatam serios, unii chiar serios -spre-incruntat, ca pricepem mai greu notiunile de fizica.🙂

  4. Haaa! Ce deștept deținutul! Dar cum să se facă radiografie cu hainele? E aiurea. Nu trebuie dezbrăcat de haine și luat halatul acela, sau cum îi spune care e antiseptic anti-anti… de spital?
    Dar e tare faza!😀

    • In mod normal nu faci o radiografie prin haine, dar o cheie, fiind metalica, deci radio-opaca, se vede si prin haine, nu trebuia mare finete. Cat priveste „halatul anti-septic” cred ca tu spui povesti acum, la noi e ca pe plaja de nudisti, totu-i la vedere. 🙂

Lasă un răspuns

