Acum zic si apoi tac…

Standard

Nici nu stiu cu ce sa incep ca sa nu para o jelanie sau o instigare. In ziua de azi orice ai spune se poate citi in cel putin doua-trei feluri, dupa interesul sau capacitatea intelectuala a fiecaruia; aproape ca nici virgula nu-mi vine sa mai pun, ca si alea rastoarna toata ideea initiala. Si ideea mea e una singura si foarte trista: ne-a cuprins o pandemie care ne va distruge ,desi leacul e la indemana tuturor, e baza tuturor doctrinelor religioase. Ca doar toti ne uitam la cer si cerem indurare si ajutor Cuiva , pozam in milostivi si iubitori de oameni, dar nici nu terminam  bine rugaciunea si punem mana pe ciomag sa-l altoim pe cel de alaturi fiindca inspira din aerul ce consideram ca ne-a fost alocat doar noua. N-avem ciomag? Asta e, suntam saraci, da’ de-o flegma tot ne putem pagubi!…

Gata cu discursul „emotional”, e deja prea mult speculat emotionalul asta (in dauna logicii si adevarului), spun simplu ce am de spus:

Sunt bugetara. Sotul meu e pensionar. Deci suntem niste pomanagii care am primit o mica marire de venituri din partea actualei guvernari. Deci sunt …mituita!

Sunt trecuta de 50 de ani (ba si cu mielina usor scorojita pe la colturi), deci incep sa-mi pierd discernamantul si obiectivitatea. Asa ca ar trebui sa mi se retraga dreptul de vot, sa nu decid eu in numele generatiilor viitoare. (eventual sa fiu inchisa intr-un azil, cu ceva paine si apa, ca mi se apropie termenul de valabilitate si…mi-am trait traiul, mi-am mancat malaiul!)…

Sunt pentru iesirea in strada cand ai un crez si o cauza. Am umblat si cu pancarta de gat, am umblat si cu vanatai din „socializarea” cu jandarmii.Dar n-am iesit niciodata pentru ce mi-au spus altii sa ies, ci pentru ce am simtit pe pielea mea. Deci sunt o egoista, imi pasa doar de mine…

Am votat intotdeauna cu partidul liberal. Pana la ultimile alegerii, cand partidul liberal n-a mai existat, era in locul lui un monstru hibrid, parazitat cu resturi de ciuma portocalie (da, ciuma isi schimba periodic culoarea, ca si cameleonul, sa fie mai greu de identificat!).Deci sunt inconsecventa, n-am putut sa mor slujind aceeasi doctrina si strigand cu patos : „Inainteee!”…

Nu l-am votat pe Iohannis.Credeam ca ceva mai rau ca Basescu (pa care l-am votat la primul mandat, din prostie) nu se poate. Dar se poate. Am ajuns sa prefer un escroc in tricou albstru in locul unuia cu vesta antiglont la orice aparitie.  Probabil ca sufar de sindromul ala cu nume de capitala nordica, care spune ca victima ajunge sa-si simpatizeze calaul daca i se arara ceva mai oribil.Deci sunt si bolnava…

Traies in jumatatea aceea de Romanie in care nu ma uit cu jind nici la casele, nici la caprele vecinului din dreapta si nu doresc sa moara el ca sa iau si eu o scandura din gardul lui, ci in care ma uit cu mila la mamaliga rece a vecinului din stanga si as vrea sa-i dau din bucata mea de paine. Deci sunt fraiera ca ma las impresionata de asistati sociali…

Traiesc (si constientizez zi de zi, ora de ora) intr-o colonie, una ieftina si saraca de la margine de imperiu financiar, care nu prea mai are mare lucru de oferit, decat ceva minereuri din subsol, ceva sol fertil, ceva paduri si ceva creiere exploatate pe mai nimic. Imi accept statutul de colonist, s-au dus vremurile cand un Stefan cel Mare sau un Vlad Tepes au refuzat sa mai plateasca tribut, domniile fanariote sunt la locul lor, doar Poarta la care se inchina s-a mutat mai la vest. Tac si inghit, mi-e ciuda doar ca am invatat Miorita in scoala si ca l-am admirat candva pe Gandhi, cu non-violenta lui. Deci sunt nostalgica si utopista…

N-am cont de face book, nu pot sa citesc minunatele indemnuri revolutionare ale tinerilor chiar frumosi dar deloc liberi, dar cred in sinceritatea unora, care vor sa-si ia revansa ca n-au facut si ei o revolutie. E drept, puteau s-o faca dupa referendumul in care s-au aruncat la gunoi, printr-o erata data la 5 dimineata, peste 7 milioane de voturi, sau cand s-au sinucis o multime de oameni care n-au mai avut cu ce isi plati creitele cand li s-au redus veniturile cu 40%, sau cand au murit niste bebelusi din Arges si n-am aflat de ce (doar am dat vina pe o brinzica si un investitor roman), sau cand am vazut o multime de oameni condamnati pe nedrept, care si-au irosit viata prin puscarii fiindca asa au decis niste judecatori corupti si fara nici o raspundere a magistratilor, sau cand s-a initiat campania de donatii pentru opera lui Brancusi la o suma fabuloasa si nejustificata si de care nu mai stim nimic, sau…, sau…Dar fiecare iese pentru ce crede ca e mai important in viata, chiar daca e ipocrit si usor evazionist, incearca sa fure si el doua suruburi de la fabrica, sau sa eludeze o oarecare contributie la stat, sau traieste in diaspora si crede ca realitatea de acolo se poate aplica si aici, in saracia si ignoranta asta crunta. E minunat sa iesi in strada pentru viitorul copiiilor tai, dar nu inteleg de ce trebuie sa-i duci si pe ei in frigul iernii si intr-o multime care nu stii cum va reactiona la un momentdat, doar ca sa le creezi amintiri(s-ar puta sa le creezi doar amintirea unei uri dezlantuite sau a unei gripe luate din multime). Deci nu sunt un parinte responsabil, nu stiu ce-i mai bine pentru copilul meu…

Ma uit ocazional la Antena 3 si la RTV(asa cum ma uit la TOATE canalele de stiri).Deci sunt manipulata grosolan de protectorii mafiei…

N-am nici urma de simpatie (ba dimpotriva!!) pentru doamna Kovesi , care a plagiat la fel de grosolan ca si Ponta , ca si jumatate din doctoranzii din Romania, care nu-i nici pe departe Mama Anticoruptiei, ci doar o unealta nevertebrata. Deci sunt impotriva „statului de drept”…

Sunt impotriva Ordonantei 13 (si 13, si intr-o zi de marti, cu ghinion!), cred ca se putea rezolva intr-o maniera mai democratica. Mai exact sunt impotriva ordonantei, nu impotriva gratierii! Si ca sa impac si capra si varza, eu as fi facut o lista cu toti cei care ar fi putut beneficia de ea si apoi as fi facut cereri individuale de gratiere catre presedintele tarii, sa gratieze el, la bucata, pe cine crede de cuviinta, important era ca niste oameni sa iasa din puscarie fiidca s-au „reeducat” suficient. Dar gratierea chiar e necerara, n-am teama ca vor misuna violatorii pe strada (oricum sunt destui cei care ies pentru „buna purtare” si recidiveaza imediat!).

Nu ma intereseaza scrisoarea marilor (6!) civilizatii occidentale, sa-si vada de mizeriile lor si apoi sa se intereseze de viata justitiei romanesti. Sau macar sa-i scrie mai intai lui Trump, ca el a incalcat regulile mult mai grav cand a decis suspendarea temporara a migratiei si construirea unui zid de protectie. Sau lui Putin, ca a insfacat Ucraina dupa operatiunea „Maidanul”, exact ceea ce s-a demarat la noi (pentru cine are ochi sa vada)…

De ce am scris toate astea (care pun pariu ca n-au fost citite de nimeni pana la capat fiindca e plictisitor si neimportant!)? Fiindca am simtit nevoia unui punct de vedere subiectiv, o „spovedanie” sincera a unui om uimit si indurerat de ce se intampla  in tara lui, dar care nu poate face nimic, doar sa se aseze intr-un colt (sau in cur pe o bordura) si sa taca si sa planga. Tac fiindca orice as spune se interpreteaza si plang pentru ce va urma, s-a dus dracu’ orice speranta ca vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat!

Astept avalansa de pietre, asta e sportul ce s-a exersat cel mai bine in ultimii ani in Romania; ar fi fost mai bine ca pietrele astea sa le punem la o temelie, nu se ne spargem capetele cu ele in folosul altora…

Sau poate ca unii, mai radicali, chiar o sa zica „mori, babo, ca nu stii tu cum e cu democratia, noi trebuie sa ne cladim viitorul!”. De murit, o sa mor intr-o zi.Dar in ziua aia si voi veti fi judecat cu asprime si ura de copiii vostri care isi vor vedea altfel viitorul fiidca nici ei nu-si vor aminti trecutul. Pacat.

36 de răspunsuri »

    • Nu ora are importanta, cred ca la guvern ar trebui sa se munceasca non-stop (doar si eu am facut 30 de ani ture de noapte, cu decizii bune sau mai putin bune), ci graba cam nejustificata in emiterea unor astfel de acte (perfect constitutionale, deocamdata!). Si ora 5 a. m. , cand s-a scris o erata „criminala” tot noaptea si talhareste a fost si tot asa a ingropat vreo 7 milioane de voturi…
      Il vezi tu pe Iohannis eliberand un singur om din puscarie? Eu, nu! Asa cum nu elibereaza nici o casa care nu-i apartine…

  1. Subscriu intru totul celor scrise de tine. Aceleasi sentimente amestecate, de ura si dragoste, pentru tarisoara noastra, acesleasi ganduri ca nu mai exista un Stefan cel Mare sau un Vlad Tepes. Acelasi regret pentru copiii nostril care pleaca „afara” (fie vorba intre noi nici acolo nu umba caini cu covrigi in coada, nici acolo nu toti sunt fara pata si mai ales si acolo exista coruptie. Si inca ce coruptie.). P langa toate acestea am impresia ca abia acum incepem sa ne trezim, sa deschidem ochii doar ca este cam tarziu.
    I

    • Am doar o intrebare si aceea retorica: De ce abia acum vedem ca sunt pline penitenciarele (inchisorile, puscariile)????….. Acum, imediat dupa alegeri (care alegeri????!!!)

      Mirela.

      • Nu stiu de ce „abia acum”, nu e retorica intrebarea, e chiar indreptatita. Dar daca in primul comentariu era „prea tarziu” iar acum e „prea devreme”, oare cand e momentul potrivit sa schimbam ceva? Nu prea reusim sa alegem singuri, decid altii cand se da startul, in fuctie de strategia lor, nu de binele nostru. Adevarul e ca toti ne vor binele. Si ni-l si iau!…

    • Nu e prea tarziu sa ne trezim, important e sa ne trezim cu adevarat si sa privim vigilent in toate partile, nu doar intr-o singura directie, cat in directia opusa se intampla nelegiuiri si mai mari. Ne-am invatat cu ochelari de cal, vedem doar in partea spre care suntem manati.
      N-am uitat decembrie’89, nici cum eram gata sa iau si eu cu asalt orice baricada, cu multa buna-credinta si entuziasm, fiindca vedeam un singur dusman in fata, nu si cel care ne impingea elegant si conspirativ din spate. Am crezut atunci ca vom fi liberi, ca moartea unor tineri n-a fost in zadar; ne-am inselat, am uitat diversiunea si i-am cam uitat si pe cei morti fara vina fiindca trebuia o jertfa care sa emotioneze. De Colectiv nici nu vreau sa mai vorbesc…

    • Vorbele politicienilor nu ma mai impresioneaza demult, oricata patima ar pune in ele. Dar mi s-a parut corect sa dau credit unui program de guvernare argumentat, cu cifre si termene (da, stiu, multi zic ca sunt utopice!), un program pe care, pentru prima data in ultimele decenii, il aproba si patronatele si sindicatele, ceea ce nu-i putin lucru. N-o sa se indeplineasca decat jumate? Ar fi minunat, ar fi mult mai mult decat s-a promis si facut pana acum. Liniste sa fie si putina rabdare sa avem, apoi sa decidem in cine dam cu pietre, ca de tehnocrati ni s-a spus sa nu ne atingem, ce puteau sa faca, saracii, in „doar” 13 luni!?…

  2. Am citit până la capăt. Fiindcă nu-s deloc mulţi cei care prezintă situaţia atât de raţional şi cu atât de mult bun simţ. Dar sunt la fel de babă ca tine. Încă nu-s bugetară, dar aştept cu jind momentul primei pensii primite de la buget şi îmi amintesc foarte bine trecutul.

    • Se pare ca noi, babele, nu prea mai avem voie sa spunem ce gandim, am ramas tributare vechiului regim si nu ne aliniem la mersul istoriei. Mie mi se pare ca istoria asta merge ca pisatul boului, cam in zig-zag si cotind brusc in directia opusa celei in care a plecat, de nu mai sti unde naiba trebuie sa ajungi. Nu ca as tanji dupa planurile cincinale, dar parca nici asa, de nu poti sa-ti faci un plan coerent pentru ziua de maine ca n-ai de unde sa stii ce guvern o sa fie maine sau ce lege o sa dea, hodoronc-tronc, dupa cata lume se aduna intr-o piata.
      Si eu astept prima pensie, teama mi-e ca n-o sa aiba cine sa mi-o asigure.

  3. Cred că nu am respirat citind, (până la capăt). Chiar dacă nu sunt acasă, empatizez cu ceea ce ai spus. Durerea, neputința, indignarea… un text clar, dur, ca un bisturiu răsucit în rană. Din păcate infecția e extinsă.

    • Cand e vorba de o infectie asa grava, aproape septicemica, ce facem? Deschidem buboiul si mai tare, sa se reverse puroiul cat mai mult, sau incercam sa aplicam un tratament adecvat, dupa o antibiograma bine citita? Nici o infectie nu se vindeca in cateva zile, iar noi mai avem putin si eutanasiem pacientul, sa scapam de-o grija. Si stii ce? Cianura luata in doze mici uneori nu omoara, ba chiar da rezistenta! (e adevarat ca miroase frumos, a migdale, te poti pacali usor).

  4. Si eu am citit mesajul tau pana la capat, iar solutiape care o dai, cu cereri de gratiere catre presedintele Romaniei ( in locul ordonantei), mi se pare ideala. Din pcate nu cred ca avea un rezultat, intrucat presedintele imi pare ca ar fi negat a priori orice vine de la actuala putere, nici nu statea pe ganduri prea mult. S-a creat un conflict care ne afecteaza pe toti.
    Nici eu nu sunt de acord cu ce a facut PSD-ul, dar, per total, cat de tare as putea sa ii condamn? Uite:

    Mama mea e pensionara, iar sotul meu lucreaz intr-o regie autonoma, ceea ce inseamna ca tot ceea ce se face de catre stat pentru bugetari, il afecteaza si pe el. In conditiile astea recunosc, actuala guvernare ne-a „mituit” si pe noi. Pe mine nu, ca sunt cosporatista, dar pe doi cei mai importanti oameni din viata mea, da.

    PS
    marturisesc, am ajuns azi pe blogul tau cu o rugaminte, si asa am ajuns la articol. Am observat ca ai in blogroll blogul meu, Sexul Slab ( cu titulatura Dana) si de anul trecut mi-am schimbat adresa, in http://www.sexulslab.ro. Daca vrei in continuare sa ma pastrezi in blogrollul tau ( lucru pentru care ti-as fi foarte recunoscatoare), te rog mult: poti sa modifici adresa, din sexulslab.info in http://www.sexulslab.ro?

    Sa ai o zi frumoasa in continuare !

    • Sa zicem ca as fi eu un momument de egoism, iau acum partea PSD-ului (si asta e chiar culmea pentru un om care a votat cu liberalismul tot timpul!) fiindca imi usureaza mie putin viata. fiindca nu i-am uitat pe cei care mi-o ingreunasera cand am pierdut cam 40% din salariu ca era tara in criza si n-ajungeau banii si pentru bugetari si pentru retrocedarile de la ANRP. Pana la urma am ajuns la concluzia ca cel mai corect mod de a face politica e cel subiectiv, raportat la propria persoana, nu la „doctrine” teoretice vandute frumos impachetat.
      Sper ca am rezolvat problema cu adresa blogului.

      • Ai rezolvat-o si iti multumesc. Ma uimesti cu modul in care pui problema. Esti curajoasa sa indraznesti sa spui asta, in conditiile in care in jur e un curent atat de puternic care promoveaza iesirea in strada. Nu as fi putut sa pun problema atat de scurt si concis ca tine, cu politica subiectiva. Eu nu sunt PDS-ista, de fapt sunt complet apolitica, pentru ca lucrez intr-o multinationala si pentru mine personal nici un guvern nu a facut mare lucru, concret vorbind. Colegii de la job spun ca asti care au marit azi pensiile sunt cei care ne vor face sa NU mai avem pensii peste 30 ani, sa nu avem de unde sa ni le luam. Ok, dar…eu o vad pe mama fericita ca i s-a marit pensia si o sa o vad si peste un an si peste cinci, daca mai am norocul sa o am. Imi e mai teama ca nu va fi linistita in ultimii ani ai vietii ei decat ca eu nu voi fi astfel peste cine stie cati ani. In plus, cred ca oricine este la putere va fura. Ceea ce conteaza este ce ne da si noua, astora mici si prosti. Sau parintilor nostri.

  5. Pingback: Acum zic si apoi tac… | Murmur de soapte

    • Incep sa fiu socata si dezorientata, dar intr-un mod placut; ma asteptam la un cazan cu laturi varsat in cap, la polemici , la argumente care sa ma convinga sa ma alatur protestuli general, sa ies in strada la o noua „revolutie”; cand colo, descopar ca multa lume are toate tiglele pe casa si mult discernamant, nu isi umfla muschii la intimidare pentru ca asa e moda zilei. Toti am avut nemultumiri, toti ne-am revoltat pentru ceva,dar nu cred in masuri radicale, impulsive, nu cred ca minoritatea trebuie sa se impuna in fata majoritatii. Spune ce ai de spus, apoi vezi-ti de treaba ta, nu presiune e o rezolvare!

  6. Adelino, sa ne-ntelelegem clar: mi-esti draga! Si-am sa mai trec pe-aicea oricat de diferite ne-ar fi opiniile politice.
    Da’ nu pot sa tac -ca fac gusa!-, deci zic: nu te mai induiosa de tine si de soarta de bugetara maritata c-un pensionar! Eu sunt seara de seara cu ailaltii pe strada, am peste 50 de ani, acasa ma asteapta 2 pensionari (sotul si maicamea). E o poveste cu noua neveste ca cei care demonstreaza sunt doar frumosii de pe facebook (am vazut si eu pe la vreo doo televiziuni cu patroni penali cum se hahaia pe seama lor). Realitatea din strada e cu totul alta: proportiile sunt aproape egale, de la copii de cateva luni pana la batrani de peste 80-90 de ani (chiar nu exagerez), studenti, muncitori, clasa de mijloc, varsta de mijloc, pensionari si prescolari.
    N-am auzit pe nimeni, niciodata, deloc, nada, scandand sau soptind ceva impotriva pensionarilor , n-am vazut nicio pancarta cu vreo lozinca impotriva bugetarilor! N-aveau cum, doar multi dintre demonstranti erau bugetari sau pensionari! Dimpotriva am marsaluit duminica vreo sase kilometri in spatele unui tanar (pe care l-am banuit medic stagiar) care purta o pancarta mare pe care scria VREM SPITALE NU AMNISTIE!
    La inceput lumea nici macar nu avea ceva cu PSD. Voiau sa nu se joace nimeni de-o ordonantele de urgenta cu dedicatie. Intre timp lucrurile s-au schimbat.

    • Subscriu. Când se va înțelege că în stradă nu s-a ieșit pentru liberali, pmp-isti etc. S-a iesit pentru niște principii, pentru un viitor. Nu vreau să insist pentru a crede cineva că dezaprob opinia Adelinei. Vorbesc serios, mă gândesc și deja am propus copiilor să se gândească să solicite (să obțină, să încerce..) cetățenia unui stat gen Canada, Marea Britanie, Germania. Noi am pierdut startul în 1990, nu trebuie să-l piardă și ei și să moștenească… Piața Victoriei ca agora.
      Scuze, este ora 18.52 și din stradă se aud niste scandări. Ce să vezi, aproximativ 80-100 persoane manifestează prin sensul giratoriu din Mangalia. NU-mi vine să cred, cred că ies și eu.
      P.S. Nu am câinele cu mine (Tara), câștigam 30 de lei.

      • Tocmai citesc nervoasa ca au buget pt sectia de neurochirurgie Colentina!
        No frate, puscariile sunt scumpe, apai sa le faca cum fac cu pacientii si cadrele medicale: sa vina de acasa cu cerceaful si termometrul, sa le indoaie cu apa supa si ceaiul, si sa se gandeasca de 2 ori cand sar calul legii.

        Semnat: deja am 2 incidente in strainatate unde am fost asociata romanca= hot (multumita parlamentarilor).

  7. Pingback: Articole interesante pe bloguri la început de februarie 2017 | Iote Blog

  8. Ai un mod de gandire echilibrat . Bravo ! De pareri pro si contra , de devieri de la subiect , de comparatii intre spitale si puscarii si multe altele s-au discutat si se vor discuta si de acum incolo . Daca nu e una , e alta …si tot asa …

Lasă un răspuns

